Hoe oud is die maat van je?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:02 schreef HotCold het volgende:
[..]
Is een tijdje terug 6 maanden geleden, waterschade kosten voor reparatie waren te hoog voor hem.
Dan zit je ff met de vraag of ie handelsbekwaam is. Pas vanaf je 18e ben je volledig handelsbekwaam namelijk.quote:
Want?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:02 schreef Civilian het volgende:
[..]
Dan ben je strafbaar. Het geld is immers niet van jou
Het is handelingsbekwaam, maar dat is hier niet echt van belang. Zo te zien wil TS immers juist nakoming van de overeenkomst. en minderjarigen zijn in beginsel ook handelingsbekwaamquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan zit je ff met de vraag of ie handelsbekwaam is. Pas vanaf je 18e ben je volledig handelsbekwaam namelijk.
verstandigquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:16 schreef HotCold het volgende:
Ik geef hem gewoon 1//3 deel van het geld en laat niks meer van me horen
Dat is op geen enkele manier de oplossing..quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:16 schreef HotCold het volgende:
Waarom?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:16 schreef HotCold het volgende:
18.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:17 schreef Civilian het volgende:
[..]
verstandig
TS, hoe oud ben je zelf?
Waarom denk je dat je geen gezeik meer hebt als je maar een deel afbetaalt? Die vader zal nogsteeds het gehele bedrag terug willen hebben hoor..quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:20 schreef HotCold het volgende:
[..]
Ik blij ,hij 1/3 blij en geen gezeik/gestress meer.
Ja daarom wil ik weten of ik strafbaar bezig ben als ik dat doe.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:20 schreef Civilian het volgende:
[..]
Waarom denk je dat je geen gezeik meer hebt als je maar een deel afbetaalt? Die vader zal nogsteeds het gehele bedrag terug willen hebben hoor..
Jij niet blij want je hebt niet al je geld, hij niet blij want hij heeft niet al het geld, pa niet blij want hij heeft niet al het geld. Goed plan man!quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:20 schreef HotCold het volgende:
[..]
Ik blij ,hij 1/3 blij en geen gezeik/gestress meer.
NEE... Waarom zou je strafbaar zijn. Of was de gsm gejat?quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:21 schreef HotCold het volgende:
[..]
Ja daarom wil ik weten of ik strafbaar bezig ben als ik dat doe.
Ok zolang ik maar blij ben ik neem wel genoegen met 200 na al deze problemen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij niet blij want je hebt niet al je geld, hij niet blij want hij heeft niet al het geld, pa niet blij want hij heeft niet al het geld. Goed plan man!
Nee volledig legaal.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
NEE... Waarom zou je strafbaar zijn. Of was de gsm gejat?
Ook al heb je recht op 300? En waarom zou je niet exact dezelfde problemen houden? Het probleem (boze pa) is immers hetzelfde, alleen gaat het nu niet om 300 maar om 100 euro. Hoe dan ook, pa blijft boos. Dus nee, geen idee waarom je dit een goed plan zou vinden.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:23 schreef HotCold het volgende:
[..]
Ok zolang ik maar blij ben ik neem wel genoegen met 200 na al deze problemen.
Zodra ik het geld terug geef kan ik fluiten naar me centen want die gast gaat me echt niet meer betalen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ook al heb je recht op 300? En waarom zou je niet exact dezelfde problemen houden? Het probleem (boze pa) is immers hetzelfde, alleen gaat het nu niet om 300 maar om 100 euro. Hoe dan ook, pa blijft boos. Dus nee, geen idee waarom je dit een goed plan zou vinden.
Juist, niks meer doen dusquote:Op woensdag 23 maart 2011 23:28 schreef HotCold het volgende:
[..]
Zodra ik het geld terug geef kan ik fluiten naar me centen want die gast gaat me echt niet meer betalen.
Daarom moet je het dus ook niet teruggeven!quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:28 schreef HotCold het volgende:
[..]
Zodra ik het geld terug geef kan ik fluiten naar me centen want die gast gaat me echt niet meer betalen.
Maar als ik 1/3 terug geef is er teminste minder kans dat er geen brief op de deurmat zal vallen om voor te komen of ander gezeik.quote:
Jij gelooft duidelijk nog in sprookjes...quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:30 schreef HotCold het volgende:
[..]
Maar als ik 1/3 terug geef is er teminste minder kans dat er geen brief op de deurmat zal vallen om voor te komen of ander gezeik.
Ja ik heb me nooit verdiept in dit soort zaken.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij gelooft duidelijk nog in sprookjes...
Tsjonge, als je zó makkelijk 100 euro weg wil geven kan ik je mijn rekeningnummer ook wel even PMen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:30 schreef HotCold het volgende:
[..]
Maar als ik 1/3 terug geef is er teminste minder kans dat er geen brief op de deurmat zal vallen om voor te komen of ander gezeik.
Er is geen schuld meer, die is ingelost doordat die pa heeft betaald. TS moet juist helemaal niets doen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:44 schreef Crazy Harry het volgende:
Dan moet je van je 'maat' een ondertekende schuldbekentenis vragen (die heb je, wanneer je de eerstvolgende keer elkaar ontmoet, gewoon klaar liggen zonder hem voorbereid te hebben) en geef je hem een ondertekende kwitantie van dat de schuld is afgelost (zoals eerder aangegeven).
Simpelweg tegelijkertijd ondertekenen en overhandigen (doe beide documenten in tweevoud, een exemplaar voor ieder). Zo kan het nooit onredelijk zijn in zijn ogen en heb jij je bewijs.
Als dat zo makkelijk was kan niemand meer wat op marktplaats verkopen zonder gezeik.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:35 schreef HotCold het volgende:
Ja maar mocht het ooit zo ver komen dan heb ik geen bewijs dat ik hem de mobiel heb verkocht he?
Dat is ook zo.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Er is geen schuld meer, die is ingelost doordat die pa heeft betaald. TS moet juist helemaal niets doen.
GSM verkocht aan een minderjarige dus papa kan de koop ongedaan maken? Is maar een gokjequote:Op woensdag 23 maart 2011 23:35 schreef Sjeen het volgende:
HotCold verkoopt gsm, HotCold krijgt geld voor gsm overgemaakt... Wat is nu het probleem?
Wil hij z'n geld terug, dan kan ie de telefoon weer terug aan jou geven. Zo niet, lekker houden die 300 euro.quote:Op woensdag 23 maart 2011 22:59 schreef HotCold het volgende:
Niet in zijn bezit en ook niet in mijn bezit. De mobiel is kapot al een tijdje geleden en hij heeft het weggegooid.
Meer dan 300 euro? Zo ja, dan heeft ie gelijk, zo nee, dan is het echt een idioot.quote:Op woensdag 23 maart 2011 23:02 schreef HotCold het volgende:
[..]
Is een tijdje terug 6 maanden geleden, waterschade kosten voor reparatie waren te hoog voor hem.
En dan onderneem je juridisch-achtige stapjes?quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:45 schreef Alicey het volgende:
TS, ik wil dat je me onmiddelijk 200 betaalt. Als je dat niet doet, neem ik juridische stappen.
Je zou overigens ook 100 kunnen betalen, dan zijn we allebei een klein beetje blij.
Dan kan papa naar de rechter stappenquote:Op donderdag 24 maart 2011 01:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
GSM verkocht aan een minderjarige dus papa kan de koop ongedaan maken? Is maar een gokje
Alleen hoe het zit met die beperkte handelingsbekwaamheid tussen de 16 en 18 weet ik niet, dus of Papa veel kans maakt, weet ik niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:57 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dan kan papa naar de rechter stappen
Zoiets, ik neem dan wel juridische stappen, maar maar een klein beetje dan..quote:Op donderdag 24 maart 2011 08:55 schreef Maanvis het volgende:
En dan onderneem je juridisch-achtige stapjes?
Is het normaal dat een 17-jarige een telefoon voor 300 euro koopt? Mocht TS er vanuit gaan dat de koper toestemming van zijn ouders had als dat niet zo is? Dat zijn 2 vragen die van belang zijn in dat geval.quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:00 schreef Maanvis het volgende:
Alleen hoe het zit met die beperkte handelingsbekwaamheid tussen de 16 en 18 weet ik niet, dus of Papa veel kans maakt, weet ik niet.
Dat is toch redelijk normaal?quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het normaal dat een 17-jarige een telefoon voor 300 euro koopt? Mocht TS er vanuit gaan dat de koper toestemming van zijn ouders had als dat niet zo is? Dat zijn 2 vragen die van belang zijn in dat geval.
Ik had een pak op mijn broek gekregen als ik voor 300,- een telefoon kocht, tering zeg.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |