Ik wil best naar DB komen voor een biertje. Maar dan ga ik het niet organiseren.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:15 schreef Basp1 het volgende:
Het stikt hier van de brabanders laten we dan gewoon een keer den bosch nemen, ook een mooie stad en niet in de randstad. Kunnen we misschien overdag een rondleiding in een gepanserde auto door de graafsewijk maken (kans wijk van het jaar)
Als Utrecht het voor jou niet wordt, wat zou dan wel een optie zijn? Noem eens wat.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kijk daar begint het al, Utrecht is voor mij 76km weg. Nu is dat op de heenweg niet zo'n probleem natuurlijk, maar ik wil ook nog een keer terug.
Den Bosch is bijna net zo ver weg (55km) maar daar heb ik wel veel familie wonen, dus dan logeer ik wel ff ergens.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:17 schreef Asfyxia het volgende:
Als Utrecht het voor jou niet wordt, wat zou dan wel een optie zijn? Noem eens wat.
Misschien mag je wel een nachtje bij iemand blijven slapen als de terugweg een probleem is.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Kijk daar begint het al, Utrecht is voor mij 76km weg. Nu is dat op de heenweg niet zo'n probleem natuurlijk, maar ik wil ook nog een keer terug.
Waar maak ik me eigenlijk druk om, ik kan net zo goed een hotelletje boeken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:22 schreef Basp1 het volgende:
Misschien mag je wel een nachtje bij iemand blijven slapen als de terugweg een probleem is.
Dat weet ik niet, maar ik geloof hem.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:33 schreef BertV het volgende:
Alsof een hypotheek adviseur of makelaar ooit gaat zeggen dat het niet de tijd is om een huis te kopen?
Idd, zo vreemd is al die reclame niet. Je moet veel reclame maken als het goed gaat en nog meer als het slecht gaat!quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:33 schreef BertV het volgende:
Alsof een hypotheek adviseur of makelaar ooit gaat zeggen dat het niet de tijd is om een huis te kopen?
ehm, ook zonder koopwoning kun je gelukkig zijn?quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:37 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar ik geloof hem.![]()
Doe je oogkleppen af en kijk eens naar al die gelukkige mensen. Daar moet je gewoon bij horen.
Het is lente.![]()
Ik heb zo wat meegekregen tijdens mijn opleiding.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:38 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dus zo verwonderd doen dat er veel reclame gemaakt wordt is mi nogal naief. Weet je het doel van reclame?
LOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:30 schreef Terrorizer het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo en nu allemaal een huis kopen graag!
1. Geld van je ouders lenenquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Vooral dat stukkie "Drie manieren... om toch te kunnen kopen" is werkelijk hilarisch.
Zou daar in deze tijd nou echt nog iemand intrappen?quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:46 schreef BertV het volgende:
[..]
1. Geld van je ouders lenen
2. Geld van de gemeente lenen
3. Huurwoning kopen die de coöperatie niet meer kan of wil verhuren.
Je moet natuurlijk wel, anders ga je nooit gelukkig worden.
5. Wees tevreden met wat je hebt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:56 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Zou daar in deze tijd nou echt nog iemand intrappen?
Afijn, ik heb nog een vierde, betere optie:
4. Doorsparen en wachten totdat de hele boel nog verder in elkaar lazert
Dan vinden "de anderen" je niet interessant.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:59 schreef BertV het volgende:
[..]
5. Wees tevreden met wat je hebt.
ohnee, dan ben je in NL ambitieloos
Ik ben uitermate tevreden met wat ik heb. En ik denk met mij nog heel veel mensen die heel tevreden zijn met wat ze hebben. Het zijn de mensen die hier verzuurd lopen te doen die stiekem meer willen en dus niet tevreden zijn met wat ze nu hebben. Anders loop je niet zo tegen kopers te schoppen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:59 schreef BertV het volgende:
[..]
5. Wees tevreden met wat je hebt.
ohnee, dan ben je in NL ambitieloos
Je hebt een punt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Overigens wel apart dat er zoveel mensen hier zo afgeven op mensen die een huis hebben gekocht, maar zelf wel een koopwoning ambiëren...
Je kunt tegen die omgeving zeggen dat ze hun muil moeten houden natuurlijk. Maar het mooiste is, dat hoeft niet eens. Als jij niet _wil_ kopen, dan wil je dat niet. Dan is het helemaal niet interessant wat anderen daar van vinden of tegen je zeggen dat je dat wel moet doen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Je hebt een punt.
Maar vergeet niet dat huurders zoals ik murw geluld worden door hun omgeving om te kopen.
Ieder lichtpuntje om je een keer te kunnen verweren wordt natuurlijk aangepakt.
Nee, dat heb je niet. Die krijg je er gewoon bij inderdaadquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:27 schreef BertV het volgende:
Laat ik het maar samenvatten; schoonfamilie heb je niet voor het uitkiezen.![]()
Als je ziet hoe hoog de particuliere huurprijzen zijn dan moet je ook een gaatje in je hoofd hebben om te huren. 10 Jaar geleden huurde je nog omdat dat goedkoper was dan kopen. (dit alles zonder huursubsidie)
Wat dat betreft is het in NL enorm scheefgegroeid. NL'ers zien het als een soort recht om te kopen.
dat die vanzelfsprekendheid eraf is lijkt me meer dan terecht.
Uiteindelijk gaat het om geld van banken, en die kunnen helemaal zelf de voorwaarden opstellen.
Dan neem eens een voorbeeld aan je eigen stukje tekst.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:29 schreef Asfyxia het volgende:
Als mensen het niet leuk vinden om met die realiteit geconfronteerd te worden, of daar niet mee om kunnen gaan zonder uit frustratie op de boodschapper te schelden, dan kunnen ze dit topic misschien beter gewoon helemaal vermijden.
maakt overigens niets uit als de prijzen dalen dat is goed voor starters, laat nog maar 30% zakken hoorquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:29 schreef Asfyxia het volgende:
Dit topic gaat over de huizenmarkt. Momenteel gaat het "slecht" op die markt en dalen de prijzen. Dat is de realiteit van vandaag, die dus ook veelvuldig in dit topic wordt gepost, aangezien dit topic precies daarover gaat.
Als mensen het niet leuk vinden om met die realiteit geconfronteerd te worden, of daar niet mee om kunnen gaan zonder uit frustratie op de boodschapper te schelden, dan kunnen ze dit topic misschien beter gewoon helemaal vermijden.
Alleen jammer dat hun financieringsmogelijkheid harder daalt dan de prijzen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maakt overigens niets uit als de prijzen dalen dat is goed voor starters, laat nog maar 30% zakken hoor
Eigenlijk is het allemaal wel heel erg triest.... kasrondje, gratis gemeentekrediet en afgeleefde troep kopen voor een premiumprijsquote:Op donderdag 24 maart 2011 14:41 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
LOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Vooral dat stukkie "Drie manieren... om toch te kunnen kopen" is werkelijk hilarisch.
...en MOCHT je winst maken bij verkoop van je ex-huurwoning, krijgt de woningcorporatie de helft.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Eigenlijk is het allemaal wel heel erg triest.... kasrondje, gratis gemeentekrediet en afgeleefde troep kopen voor een premiumprijs
Ik ben in het algemeen de boodschapper in het hele verhaal. En jij en je kornuitjes zijn de gefrustreerde huizenbezitters die er maar een beetje op los beledigen en schelden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan neem eens een voorbeeld aan je eigen stukje tekst.
Dat niet alleen.... de ellende die de grootschuldbezitter de wachten staat is gratis leedvermaakquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:12 schreef BertV het volgende:
[..]
Je hebt een punt.
Maar vergeet niet dat huurders zoals ik murw geluld worden door hun omgeving om te kopen.
Ieder lichtpuntje om je een keer te kunnen verweren wordt natuurlijk aangepakt.
En mochten jullie doomsday voorspellingen uitkomen dan neemt de WBV de helft van het verlies op zich.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:42 schreef BertV het volgende:
...en MOCHT je winst maken bij verkoop van je ex-huurwoning, krijgt de woningcorporatie de helft.
.
Dat loopt niet helemaal synchroon en juist daardoor zal de markt volledig imploderen, er valt namelijk niet te sturenquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Alleen jammer dat hun financieringsmogelijkheid harder daalt dan de prijzen.
Dat zou prima zijn, als de financieringsmogelijkheden nog rapper dalen. Dan dalen uiteindelijk de huizenprijzen als gevolg daarvan namelijk alleen nog maar harder, en zit ik over een tijdje werkelijk voor een dubbeltje op de eerste rang.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Alleen jammer dat hun financieringsmogelijkheid harder daalt dan de prijzen.
ehm, anders was het verlies 100% voor de corporatie. Dit is juist enorm sluw.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En mochten jullie doomsday voorspellingen uitkomen dan neemt de WBV de helft van het verlies op zich.
ja en het verlies van KK en verbouwing is voor jouwquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En mochten jullie doomsday voorspellingen uitkomen dan neemt de WBV de helft van het verlies op zich.
Het verlies 100% voor de corporatie dat mag je de lezers hier gaan uitleggen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:47 schreef BertV het volgende:
[..]
ehm, anders was het verlies 100% voor de corporatie. Dit is juist enorm sluw.
Ik help het je hopen. Maar ik ben bang dat de rentepercentages die jij gaat betalen als je ooit een huis wil kopen je huidige doemscenario's nog ver overstijgen...quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:46 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat zou prima zijn, als de financieringsmogelijkheden nog rapper dalen. Dan dalen uiteindelijk de huizenprijzen als gevolg daarvan namelijk alleen nog maar harder, en zit ik over een tijdje werkelijk voor een dubbeltje op de eerste rang.
Die KK ben je altijd kwijt als koper, maar je hebt wel 25% korting op de normale markt prijs gekregen dus ook 25% minder KK hoeven te betalen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en het verlies van KK en verbouwing is voor jouw
Ik hoef helemaal niet te "financieren". Nu al niet, en dan helemaal niet.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:50 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik help het je hopen. Maar ik ben bang dat de rentepercentages die jij gaat betalen als je ooit een huis wil kopen je huidige doemscenario's nog ver overstijgen...
Nog sterker, daar kúnnen ze geen verlies op draaien. Die huizen hebben zich al 100 keer terugverdiend. Daarom willen ze ze verkopen i.p.v. te moeten renoveren. Zelfs als ze ze gratis weg zouden geven maken ze d'r nog geen verlies op.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het verlies 100% voor de corporatie dat mag je de lezers hier gaan uitleggen.
Als ze gewoon die huurkotten in de verhuur laten zitten dan is er geen verlies. Veel huuurwoningen die in de verkoop zijn, zijn in de jaren 70 gebouwd voor 30.000 euro, nou dan moeten de huizen prijzen wel heel ver zakken willen ze daar verlies op gaan draaien.
Van je fictieve zilverbeleggingen kun je geen huis kopen hoorquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:52 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal niet te "financieren". Nu al niet, en dan helemaal niet.
Die kotten zijn al zo vaak doorverkocht dat ze de huidige eigenaar meer hebben gekost dan 30.000.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het verlies 100% voor de corporatie dat mag je de lezers hier gaan uitleggen.
Als ze gewoon die huurkotten in de verhuur laten zitten dan is er geen verlies. Veel huuurwoningen die in de verkoop zijn, zijn in de jaren 70 gebouwd voor 30.000 euro, nou dan moeten de huizen prijzen wel heel ver zakken willen ze daar verlies op gaan draaien.
Nee, maar wel van wat er op m'n spaarrekening staat.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:53 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Van je fictieve zilverbeleggingen kun je geen huis kopen hoor
Nog iemand een bijlmerflat voor 1 euro kopen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:52 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nog sterker, daar kúnnen ze geen verlies op draaien. Die huizen hebben zich al 100 keer terugverdiend. Daarom willen ze ze verkopen i.p.v. te moeten renoveren. Zelfs als ze ze gratis weg zouden geven maken ze d'r nog geen verlies op.
Dat mag je dan uitelggen verkoopt de ene vereniging het aan de andere dan?quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:54 schreef BertV het volgende:
Die kotten zijn al zo vaak doorverkocht dat ze de huidige eigenaar meer hebben gekost dan 30.000.
lol, je dacht toch niet echt dat iemand dat hier gelooft he?quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:57 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nee, maar wel van wat er op m'n spaarrekening staat.
De corporaties die willen van de huurwoningen af en er zijn er 2.500.000 en 1.000.000 staan op de nominatie om snel te verkopenquote:Op donderdag 24 maart 2011 15:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]. Wacht maar totdat de WBV's stoppen met verkoop, dan schieten de prijzen helemaal skyhigh.
precies, in die 11 jaar dat ik in mijn huurwoning zit, hebben die complexen al drie verschillende eigenaren gehad.quote:Op donderdag 24 maart 2011 16:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat mag je dan uitelggen verkoopt de ene vereniging het aan de andere dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |