Ik zat al te dubben inderdaad, excuus. Het was een lange nacht.quote:
Absoluut mee eens. Ik heb dit ook voorgelegd aan Boris van den Ham van D66, helaas was hij er niet mee eens aangezien hij vond dat iedereen de kans moet krijgen om door te stromen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens dat iedereen zomaar de kans moet krijgen om door te stromen. Als je op de universiteit wil gaan studeren dan kun je in mijn ogen alleen daar binnenkomen met een hbo-diploma en een vwo-diploma. Statistisch is namelijk al aangetoond dat de meeste mensen die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan een groot percentage van de mensen vormen die uitvallen op de universiteit.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nu universiteiten meer naar niveau beloond gaan worden zal de HBO-p route gelukkig extra kritisch bekeken worden. Een van de slechtste aspecten van het hoger onderwijs momenteel.
Niets mis mee als universiteiten kritischer naar alle aanmeldingen gaan kijken natuurlijkquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nu universiteiten meer naar niveau beloond gaan worden zal de HBO-p route gelukkig extra kritisch bekeken worden. Een van de slechtste aspecten van het hoger onderwijs momenteel.
In eerste instantie was ik daar ook verrast over, totdat ik me bedacht dat juist doordat iedereen wordt toegelaten er in het eerste jaar genadeloos hard wordt geselecteerd en er zodoende al direct een goede studiecultuur wordt gekweekt.quote:Dat had ik inderdaad ook gehoord, toch best opvallend als je het mij vraagt.
Ik beken schuld.quote:Je had ook gewoon ja kunnen zeggen + "Bovendien mogen de universiteiten voor het eerste studiejaar het BSA gebruiken."
HBO Master of WO Masterquote:'ja, maar zeggen dat sommige mensen nu eenmaal dommer minder intelligent zijn in vergelijking tot anderen is kwetsend en onwenselijk'
Heb je in die mail aan Boris van der Ham verwezen naar de niveaudalende invloed van de instromende HBO-leerlingen t.g.v. de outputfinanciering. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer universiteiten niet zouden worden gefinancierd op basis van het aantal (geslaagde) studenten dat ze dan veel strenger zouden zijn t.o.v. iedereen die op dat moment het niveau eigenlijk niet aankan.quote:Absoluut mee eens. Ik heb dit ook voorgelegd aan Boris van den Ham van D66, helaas was hij er niet mee eens aangezien hij vond dat iedereen de kans moet krijgen om door te stromen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens dat iedereen zomaar de kans moet krijgen om door te stromen. Als je op de universiteit wil gaan studeren dan kun je in mijn ogen alleen daar binnenkomen met een hbo-diploma en een vwo-diploma. Statistisch is namelijk al aangetoond dat de meeste mensen die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan een groot percentage van de mensen vormen die uitvallen op de universiteit.
Een hbo-opleiding en een opleiding aan de universiteit verschillen qua niveau aanzienlijk. Op de universiteit wordt je meer in het diepe gegooid, heb je meer lesstof & leeswerk en moet je meer zelfstandig alles uitzoeken. Dit zijn de redenen dat de meeste studenten die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan na een tijdje gaan uitvallen.
Source?quote:Op maandag 28 maart 2011 23:28 schreef GlowMouse het volgende:
De vrees bestaat dat de 50plus-partij in de eerste kamer voor een meerderheid gaat zorgen via een ruil-deal.
Dat zou wel flink vuil zijn.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:28 schreef GlowMouse het volgende:
De vrees bestaat dat de 50plus-partij in de eerste kamer voor een meerderheid gaat zorgen via een ruil-deal.
Ik heb niet de illusie dat politiek 'schoon' is. Achterkamertjespolitiek is van alle tijden.quote:
Koester geen illusie. Met de door jouw zo gewaardeerde duidelijke kleuring van de EK gaat partijpolitiek alleen maar een grotere rol spelen. Ik zou het stiekem zelfs wel een leuke backfire vindenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 07:17 schreef dotCommunism het volgende:
Google news laat niks zien qua nieuwe berichten hierover. Was wel al bekend dat de VVD al langs was geweest om te praten over wat 50plus wilt in ruil voor hun steun.
Laatste wat te vinden is, is dat OSF en 50plus samen de twee zetels gaan delen: http://nos.nl/artikel/227(...)plus-bijna-rond.html Als dat gebeurt komt de nummer twee van 50plus, hoogleraar Kees de Lange, als onafhankelijke senator in de Eerste Kamer namens OSF. Ook weer iemand uit het onderwijs, dus dat is in elk geval wel een plus (hopelijk).
Wanneer weten we dat?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 11:33 schreef dotCommunism het volgende:
Ach ja, eerst maar afwachten hoe de zetelverdeling wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |