abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:44:22 #151
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94637555
Ik zie trouwens ook wel aankomen dat je zometeen met havo naar de uni kan gaan. Zijlstra probeert zo krampachtig vol te houden dat er sprake is van een vergelijkbaar maar ander niveau, dat verschillende voortrajecten niet echt in dat plaatje passen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94637828
'ja, maar zeggen dat sommige mensen nu eenmaal dommer minder intelligent zijn in vergelijking tot anderen is kwetsend en onwenselijk'
Ja doei.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:57:54 #153
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94637947
Ja, stel je voor dat je mensen niet continu ophemelt inderdaad :')

Maar de HBO-p route wordt dus afgekapt, net als de schakelroute. Beide prima. In dat licht bezien lijkt mij dat alleen vwo toegang biedt tot uni. Maar hoe dat dan te rijmen met de claim dat het gelijkwaardig is?

Laat ik het maar gewoon recht voor zijn raap zeggen; in mijn optiek zijn hbo'ers dommer dan wo studenten.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_94637972
ophemeld?
erik!?
Ja doei.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:59:50 #155
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94638003
quote:
9s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:58 schreef motorbloempje het volgende:
ophemeld?
erik!?
Ik zat al te dubben inderdaad, excuus. Het was een lange nacht.
Bis bis bis
pi_94638121
Op die manier zouden mensen die als vervolg op havo vwo hebben gedaan nog steeds prima 'hun kans krijgen' om richting universiteit te gaan, wat mij een prima deal lijkt:

Vwo als énige toegangspoort tot de universiteit voor 'jongeren'. Hoe het zit / zou moeten zitten met 21+ toetsen kan ik zo 1,2,3 niet bedenken.. maar die mogen van mij sowieso wel wat aangescherpt worden. Heb er zelf namelijk ook één gedaan en achteraf was dat géén goede test voor wat de opleiding zelf in zou houden, heb de opleiding dan helaas ook niet afgemaakt. Overigens heb ik het vak waar de 21+ toets over ging dan weer wel ruimschoots gehaald.
Ja doei.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:09:22 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94638334
Kijk, zo heb je tenminste een totaalplaatje. Dat mis ik bij deze hervormingen een beetje, ik wil een coherente visie. We komen er wel!

Die spelfout zit mij dwars :')
Bis bis bis
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:19:28 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94638687
Kan er overigens in het rapport Veerman niets over vinden, dus gelukkig lijkt mij de kans klein dat Zijlstra directe Havo-toelating in zijn bolletje haalt.
Bis bis bis
pi_94639316
je vergat overigens de uitzondingeren die

- door hun basisschooldocent verkeerd zijn beoordeeld en daardoor op de havo terecht zijn gekomen
- op het vwo begonnen maar door de pubertijd (niet meer en niet minder) 'gewoon' afgezakt zijn naar havo/vmbo
- indigokinderen zijn
- regenboogkinderen zijn
- gewoon een uitzondering zijn omdat appel

erik :{w
Ja doei.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:41:27 #160
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_94639373
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nu universiteiten meer naar niveau beloond gaan worden zal de HBO-p route gelukkig extra kritisch bekeken worden. Een van de slechtste aspecten van het hoger onderwijs momenteel.
Absoluut mee eens. Ik heb dit ook voorgelegd aan Boris van den Ham van D66, helaas was hij er niet mee eens aangezien hij vond dat iedereen de kans moet krijgen om door te stromen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens dat iedereen zomaar de kans moet krijgen om door te stromen. Als je op de universiteit wil gaan studeren dan kun je in mijn ogen alleen daar binnenkomen met een hbo-diploma en een vwo-diploma. Statistisch is namelijk al aangetoond dat de meeste mensen die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan een groot percentage van de mensen vormen die uitvallen op de universiteit.

Een hbo-opleiding en een opleiding aan de universiteit verschillen qua niveau aanzienlijk. Op de universiteit wordt je meer in het diepe gegooid, heb je meer lesstof & leeswerk en moet je meer zelfstandig alles uitzoeken. Dit zijn de redenen dat de meeste studenten die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan na een tijdje gaan uitvallen.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 14:41:54 #161
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94639385
Jeetje, dom van mij. Ik schaam mij diep. Het is de schuld van het kapitaal!
Bis bis bis
  zaterdag 26 maart 2011 @ 15:02:47 #162
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_94640006
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 13:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nu universiteiten meer naar niveau beloond gaan worden zal de HBO-p route gelukkig extra kritisch bekeken worden. Een van de slechtste aspecten van het hoger onderwijs momenteel.
Niets mis mee als universiteiten kritischer naar alle aanmeldingen gaan kijken natuurlijk :)
AFC AJAX
pi_94641755
quote:
Dat had ik inderdaad ook gehoord, toch best opvallend als je het mij vraagt.
In eerste instantie was ik daar ook verrast over, totdat ik me bedacht dat juist doordat iedereen wordt toegelaten er in het eerste jaar genadeloos hard wordt geselecteerd en er zodoende al direct een goede studiecultuur wordt gekweekt.
Helaas hebben ze nu in België ook een vorm van outputfinanciering ingevoerd, ik ben benieuwd hoelang de Vlaamse universiteiten het gaan volhouden om geen compromissen m.b.t. het niveau te doen.

quote:
Je had ook gewoon ja kunnen zeggen + "Bovendien mogen de universiteiten voor het eerste studiejaar het BSA gebruiken." :P
Ik beken schuld. ;)
Ik had per ongeluk de laatste zin eventjes over het hoofd gezien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_94641881
quote:
'ja, maar zeggen dat sommige mensen nu eenmaal dommer minder intelligent zijn in vergelijking tot anderen is kwetsend en onwenselijk'
HBO Master of WO Master
Dat is hier wel gebleken, het kan zelfs tot aanvallen op de boodschapper leiden. :S :)
#NoDAPL
pi_94642212
quote:
Absoluut mee eens. Ik heb dit ook voorgelegd aan Boris van den Ham van D66, helaas was hij er niet mee eens aangezien hij vond dat iedereen de kans moet krijgen om door te stromen. Daar ben ik het absoluut niet mee eens dat iedereen zomaar de kans moet krijgen om door te stromen. Als je op de universiteit wil gaan studeren dan kun je in mijn ogen alleen daar binnenkomen met een hbo-diploma en een vwo-diploma. Statistisch is namelijk al aangetoond dat de meeste mensen die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan een groot percentage van de mensen vormen die uitvallen op de universiteit.

Een hbo-opleiding en een opleiding aan de universiteit verschillen qua niveau aanzienlijk. Op de universiteit wordt je meer in het diepe gegooid, heb je meer lesstof & leeswerk en moet je meer zelfstandig alles uitzoeken. Dit zijn de redenen dat de meeste studenten die met een hbo-propedeuse naar de universiteit gaan na een tijdje gaan uitvallen.
Heb je in die mail aan Boris van der Ham verwezen naar de niveaudalende invloed van de instromende HBO-leerlingen t.g.v. de outputfinanciering. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer universiteiten niet zouden worden gefinancierd op basis van het aantal (geslaagde) studenten dat ze dan veel strenger zouden zijn t.o.v. iedereen die op dat moment het niveau eigenlijk niet aankan.
Eigenlijk zou het hoger onderwijs ongeveer als volgt gefinancierd worden: de universiteit legt de overheid uit wat ze de afgelopen jaren aan kosten heeft moeten maken, op basis hiervan wordt een schatting gemaakt wat in de komende jaren de kosten gaat zijn en zodoende wordt bepaald hoeveel geld de universiteit voor dat departement krijgt in de komende jaren (onderwijs + onderzoek), na een paar jaar wordt bekeken wat de werkelijke kosten waren en legt de universiteit verantwoording af over die kosten zodat de overheid kan beoordelen ofdat de universiteiten zich aan de afspraken hebben gehouden, bijv. niet het geld al te veel verspillen aan bestuurderssalarissen, een overkoepelend orgaan of verblijvene in vijfsterrenhotels maar aan het primaire proces van onderwijs en wetenschap. Vervolgens wordt weer de begroting voor de komende paar jaar vastgesteld.
De eerste paar jaar zal het wat ingewikkeld zijn maar eens de verantwoordelijken wat ervaring hebben opgedaan dan zal dat vast niet meer zo omslachtig zijn.
#NoDAPL
  maandag 28 maart 2011 @ 23:28:10 #166
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_94743552
De vrees bestaat dat de 50plus-partij in de eerste kamer voor een meerderheid gaat zorgen via een ruil-deal.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  maandag 28 maart 2011 @ 23:53:43 #167
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_94744684
Daar ben ik bang voor sinds de dag na de verkiezingen. Als de gedoogcoalitie graag genoeg deze prestigekwestie wil winnen, want dat is het voornamelijk, dan zou zij toegevingen kunnen doen aan een one-issue-partij.
Eerst maar even afwachten ofdat de coalitie met SGP en 50+ een meerderheid behaalt, pas dan wordt het relevant wie wat gaat stemmen. Het is niet onrealistisch om hierop te hopen aangezien de laatste keer 5-6 zetels zodoende van rechts naar links gingen en momenteel 2 zetels al volstaat. Bovendien zal de SGP waarschijnlijk eisen dat er rekening wordt gehouden met deeltijdstudenten en gehandicapten en kan ik me voorstellen dat senatoren van het CDA tegen het wetsvoorstel stemmen (niet echt ´christelijk`, partij ligt onder vuur en velen vinden dat het CDA te rechts is geworden).
#NoDAPL
pi_94746596
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:28 schreef GlowMouse het volgende:
De vrees bestaat dat de 50plus-partij in de eerste kamer voor een meerderheid gaat zorgen via een ruil-deal.
Source?
pi_94748227
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2011 23:28 schreef GlowMouse het volgende:
Dat zou wel flink vuil zijn. :{
  dinsdag 29 maart 2011 @ 07:17:50 #170
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94749451
Google news laat niks zien qua nieuwe berichten hierover. Was wel al bekend dat de VVD al langs was geweest om te praten over wat 50plus wilt in ruil voor hun steun.

Laatste wat te vinden is, is dat OSF en 50plus samen de twee zetels gaan delen: http://nos.nl/artikel/227(...)plus-bijna-rond.html Als dat gebeurt komt de nummer twee van 50plus, hoogleraar Kees de Lange, als onafhankelijke senator in de Eerste Kamer namens OSF. Ook weer iemand uit het onderwijs, dus dat is in elk geval wel een plus (hopelijk).

[ Bericht 25% gewijzigd door dotCommunism op 29-03-2011 07:23:20 ]
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 09:14:10 #171
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_94750708
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 01:46 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Dat zou wel flink vuil zijn. :{
Ik heb niet de illusie dat politiek 'schoon' is. Achterkamertjespolitiek is van alle tijden.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:31:49 #172
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94752664
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 07:17 schreef dotCommunism het volgende:
Google news laat niks zien qua nieuwe berichten hierover. Was wel al bekend dat de VVD al langs was geweest om te praten over wat 50plus wilt in ruil voor hun steun.

Laatste wat te vinden is, is dat OSF en 50plus samen de twee zetels gaan delen: http://nos.nl/artikel/227(...)plus-bijna-rond.html Als dat gebeurt komt de nummer twee van 50plus, hoogleraar Kees de Lange, als onafhankelijke senator in de Eerste Kamer namens OSF. Ook weer iemand uit het onderwijs, dus dat is in elk geval wel een plus (hopelijk).
Koester geen illusie. Met de door jouw zo gewaardeerde duidelijke kleuring van de EK gaat partijpolitiek alleen maar een grotere rol spelen. Ik zou het stiekem zelfs wel een leuke backfire vinden :')
Bis bis bis
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:33:54 #173
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94754873
Ach ja, eerst maar afwachten hoe de zetelverdeling wordt.
I'm just really stupid with my money, which is why I'll never have a lot of it! Problem solved, dilemma deleted!
pi_94755202
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:33 schreef dotCommunism het volgende:
Ach ja, eerst maar afwachten hoe de zetelverdeling wordt.
Wanneer weten we dat?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  dinsdag 29 maart 2011 @ 12:08:44 #175
336790 dotCommunism
taxes? TAXES!?
pi_94756131
23 mei kiezen de leden van de Provinciale Staten de Eerste Kamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')