abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 maart 2011 @ 21:31:08 #151
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_94442257
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:56 schreef Godshand het volgende:
Had ik nu een battledate tegen Silenus? :D
Als je gewonnen hebt zou dat sowieso al raar zijn uiteraard, maar ik weet van niks. ;)
Gourmetten of steengrillen?
pi_94442495
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:30 schreef VacaLoca het volgende:
70% van de communicatie is non-verbaal. Die 30% verbaal haal je online in geschreven tekst ook nog bij lange na niet. Intonatie mis je bv.
Ben nu wel benieuwd naar dat onderzoek eigenlijk, want zelfs 70% lijkt me schromelijk overdreven. Tenzij je in een klooster o.i.d. zit.
pi_94442969
quote:
7s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:33 schreef Techno het volgende:

[..]

Ben nu wel benieuwd naar dat onderzoek eigenlijk, want zelfs 70% lijkt me schromelijk overdreven. Tenzij je in een klooster o.i.d. zit.
Volgens mij vat jij het verkeerd op. Snap je klooster opmerking iig niet. Je gebruikt ook lichaamstaal terwijl je aan het praten bent he.

Anyway kan dus zo niet vinden. Wel dit van Wikipedia:

quote:
John Borg attests that human communication consists of 93 percent body language and paralinguistic cues, while only 7% of communication consists of words themselves[1]; however, Albert Mehrabian, the researcher whose 1960s work is the source of these statistics, has stated that this is a misunderstanding of the findings[2] (see Misinterpretation of Mehrabian's rule). Others assert that "Research has suggested that between 60 and 70 percent of all meaning is derived from nonverbal behavior."[3]
quote:
Some researchers put the level of nonverbal communication as high as 80 percent of all communication when it could be at around 50-65 percent. Different studies have found differing amounts, with some studies showing that facial communication is believed 4.3 times more often than verbal meaning, and another finding that verbal communication in a flat tone is 4 times more likely to be understood than a pure facial expression.Albert Mehrabian is noted for finding a 7%-38%-55% rule, supposedly denoting how much communication was conferred by words, tone, and body language. However he was only referring to cases of expressing feelings or attitudes
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_language
pi_94443249
Maar ga maar na; zou je iemand leuk vinden die expressieloos, bewegingloos als een robot textueel alle juiste dingen zegt?

Gaat dus vooral in hoeverre je een gevoel overbrent met je communicatie. Dat gaat meer non-verbaal dan verbaal.

Lichaamstaal van vrouw/man kan je toch ook veel zeggen of ze je leuk vind of niet. Dat komt toch wel bekend voor? Vaak een betere indicator dan wat ze tegen je gezegd heeft.
pi_94443267
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:39 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Volgens mij vat jij het verkeerd op. Snap je klooster opmerking iig niet. Je gebruikt ook lichaamstaal terwijl je aan het praten bent he.

[..]

[..]

Het is soms op een datingsite maar beter dat ze je non-verbale communicatie niet zien ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_94443269
Maar daarom is ontmoeten IRL ook zo belangrijk. Valt onder non-verbale communicatie ook geur etc.?
pi_94443322
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is soms op een datingsite maar beter dat ze je non-verbale communicatie niet zien ;)
Bah bah..weet weer waarom ze haar webcam heeft weggegooid :P
  maandag 21 maart 2011 @ 21:45:21 #158
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_94443382
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef Chawi het volgende:
Maar daarom is ontmoeten IRL ook zo belangrijk. Valt onder non-verbale communicatie ook geur etc.?
Natuurlijk. Ik was bij men eerste date met men ex behoorlijk gespannen, kwam net zwetend uit een motorpak, nou dat heb ik vaak moeten horen hoor :')
pi_94443463
Lol, blijkbaar geen afknapper voor haar..je zal wel heerlijke feromonen hebben uitgescheden :P
pi_94443522
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef VacaLoca het volgende:
Maar ga maar na; zou je iemand leuk vinden die expressieloos, bewegingloos als een robot textueel alle juiste dingen zegt?

Gaat dus vooral in hoeverre je een gevoel overbrent met je communicatie. Dat gaat meer non-verbaal dan verbaal.

Lichaamstaal van vrouw/man kan je toch ook veel zeggen of ze je leuk vind of niet. Dat komt toch wel bekend voor? Vaak een betere indicator dan wat ze tegen je gezegd heeft.
Een meisje kan je nog zo geil aankijken en noem maar op, als ze dan haar mond opentrekt en ze heeft een afschuwelijk accent, of gewoon een irritante stem, of je vraagt je oprecht of of ze verstandelijke beperking heeft omdat ze zichzelf niet fatsoenlijk verbaal kan uitdrukken.... nou nee, dan is dat nonverbale toch echt ondergeschikt.
pi_94443591
quote:
Geur, houding, charisma, elkaar aankijken, handgebaren, intonatie, maar ook gewoon uiterlijke kenmerken.
pi_94443598
Dat geldt zeker niet voor alle mannen (gok ik zo) :P
Was reactie op seven
pi_94443681
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:47 schreef Marver8 het volgende:

[..]

Geur, houding, charisma, elkaar aankijken, handgebaren, intonatie, maar ook gewoon uiterlijke kenmerken.
Pffff, krijg het er al warm van O+
pi_94443709
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:39 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

[..]

Tja, Wiki, het resultaat van 1 onderzoeker. Want verder staat er ook "Different studies have found differing amounts".... Klooster sloeg op het feit dat je in menig klooster je mond niet mag opentrekken.
pi_94443878
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:49 schreef Techno het volgende:

[..]

Tja, Wiki, het resultaat van 1 onderzoeker. Want verder staat er ook "Different studies have found differing amounts".... Klooster sloeg op het feit dat je in menig klooster je mond niet mag opentrekken.
Voor elke studie staat er weer een andere studie die wat anders beweert. Denk wel dat we er vanuit kunnen gaan dat non-verbale communicatie een groter aandeelspercentage heeft dan verbale communictie op of je iemand aantrekkelijk vindt of niet :)
pi_94443914
quote:
Zou ik niet durven zeggen. Zou dan idd feremonen enzo zijn. Maar of ze dat onder communicatie indelen weet ik niet. Lijkt me eigenlijk niet.

Weet wel dat de afstand die een persoon tot je houd, hun blik, hun gezichtstrekjes, hun lichaamshouding en beweging, hun lichamelijke reactie op bewegingen van jou (bv als je stapje naar achter doet ze meestappen), hand door de haren etc meer zeggen dan het gesprek wat je hebt.

Ook grappig iets: in een groep van bv 5 man; als er 3 met bv handen over elkaar staan dan volgt de 4de en 5de meestal ook :) onbewust en ook wel spiegelen genoemd. Dit kan je ook bewust doen om ander beter op gemak te laten voelen. Is bv iets wat je leert bij interviewtechnieken.

Interessant he ;)
pi_94444017
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:49 schreef Techno het volgende:

[..]

Nee joh dit komt uit de basis van de communicatietheorie, die elke socioloog kent.
UITGESCHREVEN
pi_94444094
Hoe kun je op Paiq eigenlijk zien hoe je foto is beoordeeld? Ben wel nieuwsgierig geworden...
pi_94444124
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:53 schreef picardmike het volgende:
Nee joh dit komt uit de basis van de communicatietheorie, die elke socioloog kent.
Tja, dat heb je met die alpha-studies hè? Het is en blijft giswerk. :')
pi_94444239
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef Marver8 het volgende:
Hoe kun je op Paiq eigenlijk zien hoe je foto is beoordeeld? Ben wel nieuwsgierig geworden...
Menu -> foto;s
pi_94444244
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef Marver8 het volgende:
Menu > foto's
Staat dan bij de thumbnail een cijfer als het goed is (komt er na min 3 beoordelingen)
pi_94444257
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:51 schreef Chawi het volgende:
Voor elke studie staat er weer een andere studie die wat anders beweert. Denk wel dat we er vanuit kunnen gaan dat non-verbale communicatie een groter aandeelspercentage heeft dan verbale communictie op of je iemand aantrekkelijk vindt of niet :)
Dat lichaamstaal een grote rol speelt zal ik niet tegenspreken, integendeel. Maar wel de cijfers, die werden aangevoerd.
pi_94444270
quote:
12s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef Techno het volgende:

[..]

Tja, dat heb je met die alpha-studies hè? Het is en blijft giswerk. :')
Ik doe een beta-studie. En ook bij "ons" is het algemeen bekend en wordt er veel onderzoek naar gedaan.
pi_94444451
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:51 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Zou ik niet durven zeggen. Zou dan idd feremonen enzo zijn. Maar of ze dat onder communicatie indelen weet ik niet. Lijkt me eigenlijk niet.

Weet wel dat de afstand die een persoon tot je houd, hun blik, hun gezichtstrekjes, hun lichaamshouding en beweging, hun lichamelijke reactie op bewegingen van jou (bv als je stapje naar achter doet ze meestappen), hand door de haren etc meer zeggen dan het gesprek wat je hebt.

Ook grappig iets: in een groep van bv 5 man; als er 3 met bv handen over elkaar staan dan volgt de 4de en 5de meestal ook :) onbewust en ook wel spiegelen genoemd. Dit kan je ook bewust doen om ander beter op gemak te laten voelen. Is bv iets wat je leert bij interviewtechnieken.

Interessant he ;)
Erg interessante materie waarin je nooit uitgeleerd kan raken. Het opent zoveel deuren :)

Los van het feit dat ik veel met dieren werk, is daarnaast een groot deel van mijn werk "verandermanagement".

Vrij vroeg ben ik dus in aanraking gekomen met de belangrijkheid van non-verbale communicatie en hoe je dat kan gebruiken in je dagelijks leven. Hoe het lezen van mensen je kan helpen om toch de neuzen dezelfde kant op te krijgen.

Echt, ik ben niet 'Gods gift to men', maar weet wel mensen een goed gevoel te geven. En dat is omdat ik mij bewust ben van mijn non-verbale communicatie en hoe die te gebruiken.
pi_94444507
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:53 schreef picardmike het volgende:

[..]

En ik ben geeneens socioloog ;)

Ook wel leuke tekst nog over spiegelen:

quote:
Zowel voor als tijdens het gesprek zul je vaak merken dat mensen die in elkaar geïnteresseerd zijn, elkaars lichaamshouding en bewegingen spiegelen (nadoen). Spiegelen is een soort onbewust sociaal smeermiddel dat ook wordt gebruikt buiten het flirten. Zo imiteren mensen ook in situaties van machtsongelijkheid vaak hun meerdere. Maar ook tijdens het flirten bewijst het spiegelen goede diensten, in het bijzonder omdat het één van de weinige vormen van lichaamstaal is die je bewust kan uitvoeren zonder dat het opdringerig of overdreven lijkt. Mensen vinden het over het algemeen fijn om gespiegeld te worden en zullen als ze je leuk vinden reageren door op hun beurt jouw lichaamshouding en bewegingen te spiegelen.

Dit spiegelen gaat meestal onbewust en gemakkelijk. Dit komt omdat onze hersenen hier erg goed voor zijn uitgerust. Ze bevatten namelijk speciale neuronen toepasselijk spiegelneuronen genoemd die niet alleen de bewegingen en lichaamshouding van een ander registreren, maar ook de bijbehorende hersenactiviteit en zelf emoties nabootsen in je eigen brein. Dus als je iemand heel erg leuk vindt, is het misschien zomaar mogelijk dat die persoon dat gevoel door zijn spiegelneuronen overneemt!
http://www.kennislink.nl/(...)chap-van-het-flirten

Vooral die laatste paragraaf.
Als we contact hebben met iemand gebeurd er veel meer met je hersenen dan je denkt ;) En heeft ook meer invloed op de ander dan je denkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')