Als je gewonnen hebt zou dat sowieso al raar zijn uiteraard, maar ik weet van niks.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:56 schreef Godshand het volgende:
Had ik nu een battledate tegen Silenus?
Ben nu wel benieuwd naar dat onderzoek eigenlijk, want zelfs 70% lijkt me schromelijk overdreven. Tenzij je in een klooster o.i.d. zit.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:30 schreef VacaLoca het volgende:
70% van de communicatie is non-verbaal. Die 30% verbaal haal je online in geschreven tekst ook nog bij lange na niet. Intonatie mis je bv.
Volgens mij vat jij het verkeerd op. Snap je klooster opmerking iig niet. Je gebruikt ook lichaamstaal terwijl je aan het praten bent he.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:33 schreef Techno het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd naar dat onderzoek eigenlijk, want zelfs 70% lijkt me schromelijk overdreven. Tenzij je in een klooster o.i.d. zit.
quote:John Borg attests that human communication consists of 93 percent body language and paralinguistic cues, while only 7% of communication consists of words themselves[1]; however, Albert Mehrabian, the researcher whose 1960s work is the source of these statistics, has stated that this is a misunderstanding of the findings[2] (see Misinterpretation of Mehrabian's rule). Others assert that "Research has suggested that between 60 and 70 percent of all meaning is derived from nonverbal behavior."[3]
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_languagequote:Some researchers put the level of nonverbal communication as high as 80 percent of all communication when it could be at around 50-65 percent. Different studies have found differing amounts, with some studies showing that facial communication is believed 4.3 times more often than verbal meaning, and another finding that verbal communication in a flat tone is 4 times more likely to be understood than a pure facial expression.Albert Mehrabian is noted for finding a 7%-38%-55% rule, supposedly denoting how much communication was conferred by words, tone, and body language. However he was only referring to cases of expressing feelings or attitudes
Het is soms op een datingsite maar beter dat ze je non-verbale communicatie niet zienquote:Op maandag 21 maart 2011 21:39 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Volgens mij vat jij het verkeerd op. Snap je klooster opmerking iig niet. Je gebruikt ook lichaamstaal terwijl je aan het praten bent he.
Anyway kan dus zo niet vinden. Wel dit van Wikipedia:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_language
Bah bah..weet weer waarom ze haar webcam heeft weggegooidquote:Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het is soms op een datingsite maar beter dat ze je non-verbale communicatie niet zien
Natuurlijk. Ik was bij men eerste date met men ex behoorlijk gespannen, kwam net zwetend uit een motorpak, nou dat heb ik vaak moeten horen hoorquote:Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef Chawi het volgende:
Maar daarom is ontmoeten IRL ook zo belangrijk. Valt onder non-verbale communicatie ook geur etc.?
Een meisje kan je nog zo geil aankijken en noem maar op, als ze dan haar mond opentrekt en ze heeft een afschuwelijk accent, of gewoon een irritante stem, of je vraagt je oprecht of of ze verstandelijke beperking heeft omdat ze zichzelf niet fatsoenlijk verbaal kan uitdrukken.... nou nee, dan is dat nonverbale toch echt ondergeschikt.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef VacaLoca het volgende:
Maar ga maar na; zou je iemand leuk vinden die expressieloos, bewegingloos als een robot textueel alle juiste dingen zegt?
Gaat dus vooral in hoeverre je een gevoel overbrent met je communicatie. Dat gaat meer non-verbaal dan verbaal.
Lichaamstaal van vrouw/man kan je toch ook veel zeggen of ze je leuk vind of niet. Dat komt toch wel bekend voor? Vaak een betere indicator dan wat ze tegen je gezegd heeft.
Geur, houding, charisma, elkaar aankijken, handgebaren, intonatie, maar ook gewoon uiterlijke kenmerken.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef Chawi het volgende:
Maar daarom is ontmoeten IRL ook zo belangrijk. Valt onder non-verbale communicatie ook geur etc.?
Pffff, krijg het er al warm vanquote:Op maandag 21 maart 2011 21:47 schreef Marver8 het volgende:
[..]
Geur, houding, charisma, elkaar aankijken, handgebaren, intonatie, maar ook gewoon uiterlijke kenmerken.
Tja, Wiki, het resultaat van 1 onderzoeker. Want verder staat er ook "Different studies have found differing amounts".... Klooster sloeg op het feit dat je in menig klooster je mond niet mag opentrekken.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:39 schreef VacaLoca het volgende:
Volgens mij vat jij het verkeerd op. Snap je klooster opmerking iig niet. Je gebruikt ook lichaamstaal terwijl je aan het praten bent he.
Anyway kan dus zo niet vinden. Wel dit van Wikipedia:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Body_language
Voor elke studie staat er weer een andere studie die wat anders beweert. Denk wel dat we er vanuit kunnen gaan dat non-verbale communicatie een groter aandeelspercentage heeft dan verbale communictie op of je iemand aantrekkelijk vindt of nietquote:Op maandag 21 maart 2011 21:49 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, Wiki, het resultaat van 1 onderzoeker. Want verder staat er ook "Different studies have found differing amounts".... Klooster sloeg op het feit dat je in menig klooster je mond niet mag opentrekken.
Zou ik niet durven zeggen. Zou dan idd feremonen enzo zijn. Maar of ze dat onder communicatie indelen weet ik niet. Lijkt me eigenlijk niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:43 schreef Chawi het volgende:
Nee joh dit komt uit de basis van de communicatietheorie, die elke socioloog kent.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:49 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, Wiki, het resultaat van 1 onderzoeker. Want verder staat er ook "Different studies have found differing amounts".... Klooster sloeg op het feit dat je in menig klooster je mond niet mag opentrekken.
Tja, dat heb je met die alpha-studies hè? Het is en blijft giswerk.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:53 schreef picardmike het volgende:
Nee joh dit komt uit de basis van de communicatietheorie, die elke socioloog kent.
Menu -> foto;squote:Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef Marver8 het volgende:
Hoe kun je op Paiq eigenlijk zien hoe je foto is beoordeeld? Ben wel nieuwsgierig geworden...
Menu > foto'squote:Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef Marver8 het volgende:
Hoe kun je op Paiq eigenlijk zien hoe je foto is beoordeeld? Ben wel nieuwsgierig geworden...
Dat lichaamstaal een grote rol speelt zal ik niet tegenspreken, integendeel. Maar wel de cijfers, die werden aangevoerd.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:51 schreef Chawi het volgende:
Voor elke studie staat er weer een andere studie die wat anders beweert. Denk wel dat we er vanuit kunnen gaan dat non-verbale communicatie een groter aandeelspercentage heeft dan verbale communictie op of je iemand aantrekkelijk vindt of niet
Ik doe een beta-studie. En ook bij "ons" is het algemeen bekend en wordt er veel onderzoek naar gedaan.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, dat heb je met die alpha-studies hè? Het is en blijft giswerk.
Erg interessante materie waarin je nooit uitgeleerd kan raken. Het opent zoveel deurenquote:Op maandag 21 maart 2011 21:51 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Zou ik niet durven zeggen. Zou dan idd feremonen enzo zijn. Maar of ze dat onder communicatie indelen weet ik niet. Lijkt me eigenlijk niet.
Weet wel dat de afstand die een persoon tot je houd, hun blik, hun gezichtstrekjes, hun lichaamshouding en beweging, hun lichamelijke reactie op bewegingen van jou (bv als je stapje naar achter doet ze meestappen), hand door de haren etc meer zeggen dan het gesprek wat je hebt.
Ook grappig iets: in een groep van bv 5 man; als er 3 met bv handen over elkaar staan dan volgt de 4de en 5de meestal ookonbewust en ook wel spiegelen genoemd. Dit kan je ook bewust doen om ander beter op gemak te laten voelen. Is bv iets wat je leert bij interviewtechnieken.
Interessant he
En ik ben geeneens socioloogquote:Op maandag 21 maart 2011 21:53 schreef picardmike het volgende:
[..]
Nee joh dit komt uit de basis van de communicatietheorie, die elke socioloog kent.
http://www.kennislink.nl/(...)chap-van-het-flirtenquote:Zowel voor als tijdens het gesprek zul je vaak merken dat mensen die in elkaar geïnteresseerd zijn, elkaars lichaamshouding en bewegingen spiegelen (nadoen). Spiegelen is een soort onbewust sociaal smeermiddel dat ook wordt gebruikt buiten het flirten. Zo imiteren mensen ook in situaties van machtsongelijkheid vaak hun meerdere. Maar ook tijdens het flirten bewijst het spiegelen goede diensten, in het bijzonder omdat het één van de weinige vormen van lichaamstaal is die je bewust kan uitvoeren zonder dat het opdringerig of overdreven lijkt. Mensen vinden het over het algemeen fijn om gespiegeld te worden en zullen als ze je leuk vinden reageren door op hun beurt jouw lichaamshouding en bewegingen te spiegelen.
Dit spiegelen gaat meestal onbewust en gemakkelijk. Dit komt omdat onze hersenen hier erg goed voor zijn uitgerust. Ze bevatten namelijk speciale neuronen toepasselijk spiegelneuronen genoemd die niet alleen de bewegingen en lichaamshouding van een ander registreren, maar ook de bijbehorende hersenactiviteit en zelf emoties nabootsen in je eigen brein. Dus als je iemand heel erg leuk vindt, is het misschien zomaar mogelijk dat die persoon dat gevoel door zijn spiegelneuronen overneemt!
Ik denk dat die skills toch wel voornamelijk natuurlijk/onbewust zijn. Het is niet onmogelijk om al die onderzoeken door te nemen en dan heel bewust en nadenkend er constant rekening mee te houden en het na te doen maar wel heel moeilijk en zo onnatuurlijk dat je eigenlijk jezelf voor de gek houd.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:58 schreef Chawi het volgende:
[..]
Erg interessante materie waarin je nooit uitgeleerd kan raken. Het opent zoveel deuren
Los van het feit dat ik veel met dieren werk, is daarnaast een groot deel van mijn werk "verandermanagement".
Vrij vroeg ben ik dus in aanraking gekomen met de belangrijkheid van non-verbale communicatie en hoe je dat kan gebruiken in je dagelijks leven. Hoe het lezen van mensen je kan helpen om toch de neuzen dezelfde kant op te krijgen.
Echt, ik ben niet 'Gods gift to men', maar weet wel mensen een goed gevoel te geven. En dat is omdat ik mij bewust ben van mijn non-verbale communicatie en hoe die te gebruiken.
Nee dat is niet zo. Op kleinere groepen is sociologie perfect toepasbaar en controleerbaar zolang er rationeel gehandelt wordt. In grotere groepen niet.quote:Op maandag 21 maart 2011 21:54 schreef Techno het volgende:
[..]
Tja, dat heb je met die alpha-studies hè? Het is en blijft giswerk.
Ik ben 111 keer beoordeeld en heb zelfs een 8,8 gekregen. Foto is een beetje een lucky shot geloof ik.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:02 schreef Marver8 het volgende:
He jammer, ben nog niet beoordeeld :x. En op RP had in de laatste 7 dagen (was ook niet online geweest) ook al niemand mijn profiel bekeken. Zelfs op internet ben ik niet populair -_-. Wat een drama zeg...
Tja, ergens geloof ik dat niet. Volgens mij hebben ze ergens een bodem gelegd, je kunt toch geen datingsite laten lopen als mensen een 2 krijgen voor hun uiterlijk? Het gaat om vergelijkingen, in theorie zouden sommige fotos altijd afgewezen moeten worden en dus een 1 krijgen. Maar dat heb ik nog nooit gehoord.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:03 schreef Pim89 het volgende:
ik ben een 6.2 en een 6.8. Tijdens m'n opleiding was ik daar tevreden mee geweest, nu had ik wel hoger gewild. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het hoger is dan ik had verwacht. Kennelijk zitten er lelijkere mannen op Paiq
Ja precies. Zou idd erg vermoeiend zijn en om constant te denken van 'oh ze zit nu zo nu moet ik ook zo gaan zitten, en nu moet ik dit doen, nu dat' etc etc is a) haast niet te doen en b) als je zo aan het denken bent straal je dat ook wel weer uit toch.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:03 schreef Chawi het volgende:
Nee, 99% van de tijd gebruik je het onbewust. Zou anders doodvermoeiend en wel heel gemaakt worden.
Op de momenten dat ik heb van hé het gaat niet zoals ik wil, dan begin ik bewust te kijken naar de non-verbale communicatie van de andere en mezelf
Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat er één algemeen toepasbare "sociologie" is of zo?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:04 schreef picardmike het volgende:
Op kleinere groepen is sociologie perfect toepasbaar en controleerbaar zolang er rationeel gehandelt wordt. In grotere groepen niet.
Dan heb je aan mij een slechte.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:06 schreef VacaLoca het volgende:
Maar idd, soms kan je het ff bewust doen voor eventjes. Wat ik zei; bij een verkoopgesprek bijvoorbeeld. Dan gaat het alleen ff om de verkoop. Als dan niet vanzelf vloeiend gaat zet je wat truukjes in.
Klinkt plausibel. Hmz... dat is niet positief...quote:Op maandag 21 maart 2011 22:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik ben 111 keer beoordeeld en heb zelfs een 8,8 gekregen. Foto is een beetje een lucky shot geloof ik.
En Marver, gewoon wachten komt vanzelf wel die scores..
[..]
Tja, ergens geloof ik dat niet. Volgens mij hebben ze ergens een bodem gelegd, je kunt toch geen datingsite laten lopen als mensen een 2 krijgen voor hun uiterlijk? Het gaat om vergelijkingen, in theorie zouden sommige fotos altijd afgewezen moeten worden en dus een 1 krijgen. Maar dat heb ik nog nooit gehoord.
Nee precies. Zoals ik al eerder aankaarte lijkt het me niet dat ze een schaal van 1 tot 10 hanteren. Ze zeggen dat de score gebaseerd is op basis van hoevaak jouw foto boven die van een ander gekozen wordt in de vergelijking. Maar er zitten soms toch fotos bij die toch wel vaak onderop raken. Misschien dat ze af en toe boven een nog ergere komen maar cijfer zou toch wel op een 2 a 3 moeten uitkomen alsnog.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:04 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik ben 111 keer beoordeeld en heb zelfs een 8,8 gekregen. Foto is een beetje een lucky shot geloof ik.
En Marver, gewoon wachten komt vanzelf wel die scores..
[..]
Tja, ergens geloof ik dat niet. Volgens mij hebben ze ergens een bodem gelegd, je kunt toch geen datingsite laten lopen als mensen een 2 krijgen voor hun uiterlijk? Het gaat om vergelijkingen, in theorie zouden sommige fotos altijd afgewezen moeten worden en dus een 1 krijgen. Maar dat heb ik nog nooit gehoord.
Ik ben er niet gevoelig voor, hooguit in de zin dat het me gaat irriteren.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:09 schreef Chawi het volgende:
Techno, hoezo? Ben je er niet gevoelig voor of voel je je dan misbruikt?
Zo te zien wel. Is dat zo bijzonder dan?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:08 schreef Chawi het volgende:
Zijn we het nu gewoon helemaal met elkaars eens VacaLoca
Ja, en ik denk dat ik gemiddeld bij 100 vrouwen ver onder de 5,5 zou zittenquote:Op maandag 21 maart 2011 22:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nee precies. Zoals ik al eerder aankaarte lijkt het me niet dat ze een schaal van 1 tot 10 hanteren. Ze zeggen dat de score gebaseerd is op basis van hoevaak jouw foto boven die van een ander gekozen wordt in de vergelijking. Maar er zitten soms toch fotos bij die toch wel vaak onderop raken. Misschien dat ze af en toe boven een nog ergere komen maar cijfer zou toch wel op een 2 a 3 moeten uitkomen alsnog.
Maar ik denk idd niet dat ze bij je fotos keihard een 2.4 ofzo gaan weergeven. Lijkt me erg sterk.
Daaron neem ik mijn 7.9 met een korreltje zout. Het is een aardige foto, dat wel, maar als je 100 vrouwen een cijfer van 1 tot 10 zou laten geven komt het denk ik eerder op een 5,5 uit.
quote:Op maandag 21 maart 2011 22:09 schreef Pim89 het volgende:
[..]
Klinkt plausibel. Hmz... dat is niet positief...
Volgens mij ligt het gemiddelde hier ergens royaal boven de 7, dus dan zijn er drie mogelijkheden:quote:Op maandag 21 maart 2011 22:10 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Nee precies. Zoals ik al eerder aankaarte lijkt het me niet dat ze een schaal van 1 tot 10 hanteren. Ze zeggen dat de score gebaseerd is op basis van hoevaak jouw foto boven die van een ander gekozen wordt in de vergelijking. Maar er zitten soms toch fotos bij die toch wel vaak onderop raken. Misschien dat ze af en toe boven een nog ergere komen maar cijfer zou toch wel op een 2 a 3 moeten uitkomen alsnog.
Maar ik denk idd niet dat ze bij je fotos keihard een 2.4 ofzo gaan weergeven. Lijkt me erg sterk.
Daaron neem ik mijn 7.9 met een korreltje zout. Het is een aardige foto, dat wel, maar als je 100 vrouwen een cijfer van 1 tot 10 zou laten geven komt het denk ik eerder op een 5,5 uit.
Maar dan is er gewoon geen matchquote:Op maandag 21 maart 2011 22:10 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik ben er niet gevoelig voor, hooguit in de zin dat het me gaat irriteren.
Uh... die reactie ging toch om verkooptruukjes?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:15 schreef Chawi het volgende:
Maar dan is er gewoon geen match...En dan heb ik het niet alleen over op het relationele vlak. De ene persoon ligt je beter dan een ander.
Nee juist niet, maar het zijn wel een aantal best toepasbare methodes die je op bepaalde situaties kan toepassen, en die zeggen min of meer hetzelfde.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:07 schreef Techno het volgende:
[..]
Wat probeer je hiermee te zeggen? Dat er één algemeen toepasbare "sociologie" is of zo?
Een objectieve analyse van jouw uiterlijk...Volgens mij is dat niet mogelijk, tenzij je een computer je laat scannen...Ohw..Seven, is er niet wat Borg technology beschikbaar hiervoor ;-)quote:Op maandag 21 maart 2011 22:14 schreef VacaLoca het volgende:
Ik zou wel eens willen zien hoe anderen mij exact zien. Want in elke spiegel, foto zie je er wel anders uit. Kijk ik in mn badkamerspiegel dan denk ik af en toe van mwohen als ik dan in een lift sta ofzo en kijk in de spiegel dan kijk ik liever weer weg
Dus hoe gewoon een paar menselijke ogen mij zien ben ik wel benieuwd naar soms
Als je irritatie hebt bij een verkoper, dan verstaat hij of zij, zijn/haar vak niet of jullie matchen gewoon echt nietquote:Op maandag 21 maart 2011 22:16 schreef Techno het volgende:
[..]
Uh... die reactie ging toch om verkooptruukjes?
Tja, hij heeft geen FoBo, dus dat wordt lastig. Want op zich is dat best mogelijk.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:16 schreef Chawi het volgende:
Een objectieve analyse van jouw uiterlijk...Volgens mij is dat niet mogelijk, tenzij je een computer je laat scannen...Ohw..Seven, is er niet wat Borg technology beschikbaar hiervoor ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |