abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94458092
Daarnaast is het grappig om te zien dat Huizenmarktzeepbelnerd / Censuurkneus steeds gefrustreerder wordt naarmate de 'crash' van de huizenmarkt uitblijft. Wel blijven ademen jongen, let op je bloeddruk!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:09:40 #127
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94458094
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:08 schreef Scorpie het volgende:
Ga ik dit weekeind fijn genieten van mijn serre met zonnescherm die ik er zelf op mocht laten zetten :W
ah, de welstandscommissie was akkoord... :P
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:11:14 #128
324665 meth77
to do or not to do
pi_94458124
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
Wat ik me nou afvraag over die 'nieuwe maatregelen' t.a.v. hypotheeknormen. Als die per 1 augustus pas ingaan, krijg je dan geen effect dat mensen nu nog snel een lening probleem af te sluiten/oversluiten?
De maatregelen zijn in het belang van banken dus die zullen het vast invoeren lijkt me
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:11:56 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94458134
Wat over het hoofd gezien wordt is dat de meeste mensen helemaal geen principiële mening hebben over de huizenmarkt, behalve hier op FOK! en nog een paar andere sites.

De meeste mensen willen gewoon lekker wonen, zo goed als ze betalen kunnen, hun oude huis verkopen of zoeken iets anders.
Ken mensen die nu een huis al 2 jaar te koop hebben. Zijn dat schreeuwers? Nee. Ontkennen ze dat de markt vast zit? Nee. Het zijn gewoon mensen die het vervelend vinden dat het zo lastig is nu dit huis te verkopen omdat de markt stagneert.
Net zo goed ken ik mensen die graag willen kopen, maar moeite hebben met de financiering. Checken die de funda-teller iedere dag? Nee. Mopperen die over een complot van makelaars? Nee.

Je krijgt hier op FOK! een heel verkeerd beeld van de motivaties op de huizenmarkt. Als ik bij mijn vrienden over 'leenkneusjes' en 'huurtokkies' zou spreken dan kijken ze me heel vreemd aan. Dat is enkel hier. De meeste mensen willen gewoon hun leven leiden. Niet kopen als je de kans hebt omdat je de huizenmarkt een voet dwars wil zetten (alsof jouw actie ook maar iets uitmaakt) is iets wat ieder normaal mens heel vreemd zou vinden.
The End Times are wild
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:12:03 #130
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94458139
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:08 schreef Scorpie het volgende:
Zo, als huurder zijnde zou ik dit weekeind toch maar even extra verf en laminaat inslaan, het zal nog wel even duren voordat de huurkneuzen in staat zullen zijn een hypotheek te kunnen financieren zonder aflossingsvrij gedeelte _O- Wel even overleggen met je opzichter he, je bent nog steeds een huurslaafje die moet luisteren naar de WBV. Ga ik dit weekeind fijn genieten van mijn serre met zonnescherm die ik er zelf op mocht laten zetten :W
Gratis amusement... Eindelijk worden de leners wakker. Zuur dat ze zijn :)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94458142
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:09 schreef BertV het volgende:

[..]

ah, de welstandscommissie was akkoord... :P
:D _O-
pi_94458158
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:57 schreef Whuzz het volgende:
Ik prijs mijzelf in elk geval gelukkig dat ik eerst gespaard en gewerkt heb, de hele startersmarkt heb overgeslagen en direct een grote woning heb gekocht waar ik de rest van mijn leven kan blijven wonen. (Tenzij er meer dan 3 kinderen komen, maar dan heeft mijn vriendin hoe dan ook wat uit te leggen :P )
Nu kan ik lekker met mijn voetjes op tafel en een bak popcorn op FoK roepen wat een stakker Cenzuur wel niet is :P
Voeten op tafel?

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:13:42 #133
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94458169
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:11 schreef LXIV het volgende:
Wat over het hoofd gezien wordt is dat de meeste mensen helemaal geen principiële mening hebben over de huizenmarkt, behalve hier op FOK! en nog een paar andere sites.

De meeste mensen willen gewoon lekker wonen, zo goed als ze betalen kunnen, hun oude huis verkopen of zoeken iets anders.
Ken mensen die nu een huis al 2 jaar te koop hebben. Zijn dat schreeuwers? Nee. Ontkennen ze dat de markt vast zit? Nee. Het zijn gewoon mensen die het vervelend vinden dat het zo lastig is nu dit huis te verkopen omdat de markt stagneert.
Net zo goed ken ik mensen die graag willen kopen, maar moeite hebben met de financiering. Checken die de funda-teller iedere dag? Nee. Mopperen die over een complot van makelaars? Nee.

Je krijgt hier op FOK! een heel verkeerd beeld van de motivaties op de huizenmarkt. Als ik bij mijn vrienden over 'leenkneusjes' en 'huurtokkies' zou spreken dan kijken ze me heel vreemd aan. Dat is enkel hier. De meeste mensen willen gewoon hun leven leiden. Niet kopen als je de kans hebt omdat je de huizenmarkt een voet dwars wil zetten (alsof jouw actie ook maar iets uitmaakt) is iets wat ieder normaal mens heel vreemd zou vinden.
QFT.
Valt onder hetzelfde hoofdstuk dat hier op FoK een paar lui huizen alleen speculatie object kunnen zien, terwijl vrijwel iedereen die een huis koopt dat gewoon doet om er lekker te kunnen wonen.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94458171
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het rare is dat mensen helemaal niet lijken te begrijpen dat deze nieuwe regels vrijwel niets veranderen en de banken nog steeds de gelegenheid geven flink veel krediet te verstrekken aan leenkneuzen. De reacties die je voornamelijk ziet zijn of lovend of schreeuwen van de daken dat de markt nu volledig vast komt te zitten. Waarschijnlijk zijn het zo'n beetje allemaal verzuurde huisbezitters die niet kunnen verkopen of leenkneusjes die zich wel tot aan hun oogkassen toe willen laten financieren maar niet meer kunnen.
Dat soort mensen zouden inderdaad nog geen zak patat mogen kopen, want waarschijnlijk zouden ze dat op krediet willen doen :)
Wat dacht je van verstandige prudente starters voor wie zowel huren als kopen onmogelijk is, omdat vadertje staat, opa EU, en vrinden Xeno en Censuur et al, voor ze beslissen waaraan ze hun inkomen mogen uitgeven, en vooral hoe ze dat niet mogen? :)

Voor jou is elke (aspirant) huizenbezitter een leenkneus, maar het leven bestaat alleen op fora uitsluitend uit karikaturen :)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:14:24 #135
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94458185
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voeten op tafel?

[ afbeelding ]
Doet me net wat teveel aan een tandarts stoel denken :D
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94458192
quote:

True, true. Ik heb in het echte leven dan ook nog nooit figuren zoals Huizenmarktzeepbel en Xeno tegen gekomen die zo faliekant anti-woon / pro-huur / anti-woonmarkt zijn.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:15:04 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94458203
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

QFT.
Valt onder hetzelfde hoofdstuk dat hier op FoK een paar lui huizen alleen speculatie object kunnen zien, terwijl vrijwel iedereen die een huis koopt dat gewoon doet om er lekker te kunnen wonen.
Inderdaad. En iemand die géén huis koopt omdat hij het omlaag ziet gaan is feitelijk net zo goed een speculant als iemand die wel koopt omdat hij winst wil maken.

(Dat maakt mij zelf trouwens ook deels een speculant, maar goed. Daarvoor zit ik nu eenmaal te lang in de handel)
The End Times are wild
pi_94458233
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True, true. Ik heb in het echte leven dan ook nog nooit figuren zoals Huizenmarktzeepbel en Xeno tegen gekomen die zo faliekant anti-woon / pro-huur / anti-woonmarkt zijn.
nouja, anti-woon zullen ze wel niet zijn. Wie geen dak boven zijn hoofd heeft, heeft niet de luxe om overal tegen te zijn :)
pi_94458238
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:04 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen: Je kan wel lopen janken wanneer je baas failliet gaat maar wanneer je 38 uur voor je baas werkt en 20 uur voor " jezelf " moet je niet zeuren dat je baas geen werk heeft.
Nee.... zo werkt dat niet. Die bedrijven zouden dat werk anders ook niet gekregen hebben. Dat komt omdat bedrijven niet efficient werken. Waarom kost een automonteur 50 euro ex. btw? Juist.... omdat er zoveel niet productieve mensen van mee moeten vreten. Het probleem van zwartwerken zit hem in de laag mensen die feitelijk niets produceert, daardoor worden diensten onbetaalbaar en gaat de markt vanzelf andere oplossingen zoeken.
I'll sing you a lullaby.
pi_94458293
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee.... zo werkt dat niet. Die bedrijven zouden dat werk anders ook niet gekregen hebben. Dat komt omdat bedrijven niet efficient werken. Waarom kost een automonteur 50 euro ex. btw? Juist.... omdat er zoveel niet productieve mensen van mee moeten vreten. Het probleem van zwartwerken zit hem in de laag mensen die feitelijk niets produceert, daardoor worden diensten onbetaalbaar en gaat de markt vanzelf andere oplossingen zoeken.
*kuch* (inkomsten)belasting
pi_94458329
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat is te zwart / wit. Het is niet zo dat een automonteur in China minder verdient omdat er daar minder mensen van mee moeten eten zoals jij dat noemt.
pi_94458347
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nouja, anti-woon zullen ze wel niet zijn. Wie geen dak boven zijn hoofd heeft, heeft niet de luxe om overal tegen te zijn :)
Nou ja ze doen me toch sterk geloven dat de woningmarkt een gezwel is dat men zo snel mogelijk moet verwijderen om te vervangen voor een obscuur alternatief.
pi_94458350
quote:
(alsof jouw actie ook maar iets uitmaakt)
Onzin. Met zo'n instelling kom je nergens als je iets wilt bereiken. Je zult de daad bij het woord moeten voegen.

Toevallig hebben al die 'acties die niets uitmaken' bij elkaar opgeteld er wel voor gezorgd dat tuigbankiertje Hommen vandaag z'n onverdiende bonus en salarisverhoging weer heeft ingeleverd. :Y)
pi_94458390
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Wat dacht je van verstandige prudente starters voor wie zowel huren als kopen onmogelijk is, omdat vadertje staat, opa EU, en vrinden Xeno en Censuur et al, voor ze beslissen waaraan ze hun inkomen mogen uitgeven, en vooral hoe ze dat niet mogen? :)
Ik als huurder zal beduidend minder invloed op het zeepbelblazen gehad hebben als grootleners en overheden. Ik vind juist dat mensen zelf moeten beslissen waaraan ze hun geld uitgeven. Juist de fiscale stimulans die de overheid als een worst voor je neus houdt verleid veel mensen tot een keuze die in essentie niet meer 'puur' is.

quote:
Voor jou is elke (aspirant) huizenbezitter een leenkneus, maar het leven bestaat alleen op fora uitsluitend uit karikaturen :)
Euh tja... :@

Maar dat komt door de hele zeepbeltoestand ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94458445
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Doet me net wat teveel aan een tandarts stoel denken :D
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:28:14 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94458484
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:22 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Onzin. Met zo'n instelling kom je nergens als je iets wilt bereiken. Je zult de daad bij het woord moeten voegen.

Toevallig hebben al die 'acties die niets uitmaken' bij elkaar opgeteld er wel voor gezorgd dat tuigbankiertje Hommen vandaag z'n onverdiende bonus en salarisverhoging weer heeft ingeleverd. :Y)
Nou, ik bedoel hiermee mensen die niet kopen 'om de huizenmarkt verder onder druk te zetten'. Dat heeft geen effect.

Zoiets als zeepbel doet, met zijn site, heeft denk ik wel een merkbaar effect. Of die acties richting ING.
The End Times are wild
pi_94458486
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben ook niet anti-woon, pro-huur en anti-woonmarkt... ik ben anti-zeepbel :)
I'll sing you a lullaby.
pi_94458495
Moet de meeste mensen hier toch als muziek in de oren klinken :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94458542
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, ik bedoel hiermee mensen die niet kopen 'om de huizenmarkt verder onder druk te zetten'. Dat heeft geen effect.

Zoiets als zeepbel doet, met zijn site, heeft denk ik wel een merkbaar effect. Of die acties richting ING.
Al zijn er maar een paar lieden die niet kopen door alle informatie die ze op het internet aantreffen dan is dat winst. Winst omdat ze hun geld in de zak houden en niet 'vrijwillig' afstaan aan de banksters ^O^
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:33:23 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94458590
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Al zijn er maar een paar lieden die niet kopen door alle informatie die ze op het internet aantreffen dan is dat winst. Winst omdat ze hun geld in de zak houden en niet 'vrijwillig' afstaan aan de banksters ^O^
Dat is zo. Niet alleen internet maar ook de gehele media. Het beeld dat je van het kopen van een huis 'automatisch' rijk werd bestaat niet meer.

Maar praktisch iedereen handelt toch uit eigenbelang. Ze kopen niet, omdat ze denken dat het gunstiger is om niet te kopen. Niet uit wrok tegen 'het systeem' ofzo.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')