abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94457613
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:08 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Erg verrassend allemaal. Als je elke dag een fles jenever opzuipt dan gaat je lever er aan.
Allemaal erg moeilijk te voorspellen 8)7
Je moet je bot anders instellen, je quote alweer de verkeerde post :)
Je moet die boven me hebben. :) Alhoewel je die fles jenever misschien moet vervangen door dagelijks een fles azijn.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:45:56 #102
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94457632
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:30 schreef meth77 het volgende:
De 1.000.000 huurwoningen die op de markt komt
Waar gaat dat geld naartoe? De directeurtjes van de woningcorporaties, zodat het eigen vermogen van 25 miljard kan verachtvoudigen? Ik zeg: (terug!)nationaliseren, los de Staatsschuld er mee af. Dat zou wel ironisch zijn, omdat de Staatsschuld juist enorm was toegenomen door leningen aan banken...
censuur :O
pi_94457654
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 08:18 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hij quote een post van mij waarin ik de maatregelen toejuich en reageert daarop met "huilende leenmannetjes". Dan ben je toch gewoon een domme stakker :?

Overigens zie ik voornamelijk wannabe-kopers huilen over de berichten en niet de huizenbezitters.
Die boeit het allemaal niet zo, omdat als alle huizen in waarde dalen, hun toekomstige huis ook goedkoper is. De huilies zijn:

1) huurders die graag wilden kopen
"Boehoehoe ik wilde graag weg uit mijn huurhuis, maar de bank wil me geen lening meer geven op onze tweeverdien-starterssalarisje en ik heb geen cent gespaard, maar ik wil toch per-se in een groot huis wonen! Het enige dat ik nu nog kan krijgen is een flatje in de bijlmer en niet eens meer een bouwdepot om de huurkeuken te vervangen voor een echte :'( "

2) Babyboomers die met pensioen willen
"Boehoehoe ik wilde graag mijn huisje verkopen aan een greater fool, maar die kunnen hun huis niet meer verkopen aan een doorstromer omdat die zijn hus niet meer aan een starter kon verkopen. Nu gaat mijn plannetje om op mijn 55e te stoppen met werken niet door en moet ik blijven werken. Het is niet eerlijk :'( "

_O-

Oh, en de bouwsector natuurlijk, maar voor hun vind ik het wel oprecht sneu.

Ik ben het niet vaak met je eens. Maar je hebt een punt. Overigens de bouwsector heeft het ook aan zichzelf te danken.
pi_94457717
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:43 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Na een aantal reacties bekeken te hebben zie ik het somber in. Een aantal van de mensen die gereageerd hebben moet je eigenlijk verbieden om nog een zak patat te kopen.

Totaal geen financiƫle verantwoording. De rekening zal worden doorgeschoven naar de mensen( kopers en huurders) die hun zaakjes wel in orde hebben. Nederland slaap zacht..
Telegraaf, he :)

--

Wat ik me nou afvraag over die 'nieuwe maatregelen' t.a.v. hypotheeknormen. Als die per 1 augustus pas ingaan, krijg je dan geen effect dat mensen nu nog snel een lening probleem af te sluiten/oversluiten?
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:51:47 #105
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94457740
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:18 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hij quote een post van mij waarin ik de maatregelen toejuich en reageert daarop met "huilende leenmannetjes". Dan ben je toch gewoon een domme stakker :?

Overigens zie ik voornamelijk wannabe-kopers huilen over de berichten en niet de huizenbezitters.
Die boeit het allemaal niet zo, omdat als alle huizen in waarde dalen, hun toekomstige huis ook goedkoper is. De huilies zijn:

1) huurders die graag wilden kopen
"Boehoehoe ik wilde graag weg uit mijn huurhuis, maar de bank wil me geen lening meer geven op onze tweeverdien-starterssalarisje en ik heb geen cent gespaard, maar ik wil toch per-se in een groot huis wonen! Het enige dat ik nu nog kan krijgen is een flatje in de bijlmer en niet eens meer een bouwdepot om de huurkeuken te vervangen voor een echte :'( "

2) Babyboomers die met pensioen willen
"Boehoehoe ik wilde graag mijn huisje verkopen aan een greater fool, maar die kunnen hun huis niet meer verkopen aan een doorstromer omdat die zijn hus niet meer aan een starter kon verkopen. Nu gaat mijn plannetje om op mijn 55e te stoppen met werken niet door en moet ik blijven werken. Het is niet eerlijk :'( "

_O-

Oh, en de bouwsector natuurlijk, maar voor hun vind ik het wel oprecht sneu.

3) wannabe-kopers (nu leners)

Shit ik moet de rest van mijn leven in deze rijhut, Vinex, in de polder blijven wonen omdat ik er 70% teveel voor heb betaald geleend. Nu maar rondbazuinen dat het fantastisch is om in deze riante positie te verkeren. De komende jaren lekker hard werken met z'n tweeėn om lucht af te lossen en rente te betalen voor de banken en de bouwmaffia. Heerlijk....
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:53:16 #106
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94457770
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:47 schreef BeffJeck het volgende:

Ik ben het niet vaak met je eens. Maar je hebt een punt. Overigens de bouwsector heeft het ook aan zichzelf te danken.
De bouwsector is veel groter dan alleen de project-bouw bedrijven he. Ik heb ook geen medelijden met VolkerWessels (heb ik zelfs een jaartje voor gewerkt :P ), Heijmans, enz.
Ik heb het over de kleinere bedrijven die renovaties doen, keukens installeren, een aanbouw realiseren, stucadoors, timmerlieden, enz enz.
Die hebben het al zwaar en dat zijn merendeels gewoon hardwerkende lui die helemaal niets te maken hebben met grote vastgoedbusiness en woekerpraktijken, maar die wel direct de klappen krijgen van de nieuwe maatregelen. De starter die het nog voor elkaar krijgt om een hypotheek te krijgen heeft op zeker geen ruimte meer voor een verbouwing.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_94457784
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

*popcorn pakt.
zout of zoet?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94457809
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 08:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daarom beangstigd dat mij. De meest gelezen krant van Nederland.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:57:27 #109
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94457843
Ik prijs mijzelf in elk geval gelukkig dat ik eerst gespaard en gewerkt heb, de hele startersmarkt heb overgeslagen en direct een grote woning heb gekocht waar ik de rest van mijn leven kan blijven wonen. (Tenzij er meer dan 3 kinderen komen, maar dan heeft mijn vriendin hoe dan ook wat uit te leggen :P )
Nu kan ik lekker met mijn voetjes op tafel en een bak popcorn op FoK roepen wat een stakker Cenzuur wel niet is :P
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:57:27 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94457844
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

--

Wat ik me nou afvraag over die 'nieuwe maatregelen' t.a.v. hypotheeknormen. Als die per 1 augustus pas ingaan, krijg je dan geen effect dat mensen nu nog snel een lening probleem af te sluiten/oversluiten?
Dat denk ik wel, want dat effect zagen we eind 2010 ook.
The End Times are wild
pi_94457849
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:54 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

En fok het grootste (jongeren)forum ter wereld. *kras* ;)
Zal wel meevallen allemaal :)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:58:05 #112
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94457854
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:57 schreef Whuzz het volgende:

Nu kan ik lekker met mijn voetjes op tafel en een bak popcorn op FoK roepen wat een stakker Cenzuur wel niet is :P
Haha, Cenzuur.
The End Times are wild
pi_94457868
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 08:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

De bouwsector is veel groter dan alleen de project-bouw bedrijven he. Ik heb ook geen medelijden met VolkerWessels (heb ik zelfs een jaartje voor gewerkt :P ), Heijmans, enz.
Ik heb het over de kleinere bedrijven die renovaties doen, keukens installeren, een aanbouw realiseren, stucadoors, timmerlieden, enz enz.
Die hebben het al zwaar en dat zijn merendeels gewoon hardwerkende lui die helemaal niets te maken hebben met grote vastgoedbusiness en woekerpraktijken, maar die wel direct de klappen krijgen van de nieuwe maatregelen. De starter die het nog voor elkaar krijgt om een hypotheek te krijgen heeft op zeker geen ruimte meer voor een verbouwing.
Even kort door de bocht. Laten de bouwvakkers eerst eens stoppen met het bijklussen in de avonduren en weekenden. Broodroof van hun baas en collega's.

Trouwens wat verdient een timmerman?
pi_94457900
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, want dat effect zagen we eind 2010 ook.
hoe dan ook wordt het drukker dan ook aan de onderkant van de markt. Hoe meer financieringsmogelijkheid wordt ingeknot, hoe groter de vraag daar wordt. Aan de bovenkant van de markt is het vaak niet zo relevant. Dus als die echt een impact gaat hebben, kun je maar beter zorgen dat je een aantal stappen kunt overslaan. Als je dat niet kunt ben je dubbel genaaid, lijkt me.
pi_94457910
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:58 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Even kort door de bocht. Laten de bouwvakkers eerst eens stoppen met het bijklussen in de avonduren en weekenden. Broodroof van hun baas en collega's.

Dan ook maar de ander bocht nemen, de mensen die die zwart/grijs werkers inhuren is ook net zoveel aan te rekenen (als het niet nog meer is) . :P
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:01:16 #116
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94457915
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:58 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Ja, dat is echt typisch iets van bouwvakkers! Dat zie je nooit bij automonteurs, boekhouders, kappers, enz...
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:04:26 #117
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94457984
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:54 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Hoe sterk was de ketting van de "iedereen blijft gewoon zitten" aanhang ?
pi_94457997
quote:
Op dinsdag 22 maart 2011 09:01 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja, dat is echt typisch iets van bouwvakkers! Dat zie je nooit bij automonteurs, boekhouders, kappers, enz...
Ik bedoel te zeggen: Je kan wel lopen janken wanneer je baas failliet gaat maar wanneer je 38 uur voor je baas werkt en 20 uur voor " jezelf " moet je niet zeuren dat je baas geen werk heeft.
pi_94458023
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:43 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Na een aantal reacties bekeken te hebben zie ik het somber in. Een aantal van de mensen die gereageerd hebben moet je eigenlijk verbieden om nog een zak patat te kopen.

Totaal geen financiƫle verantwoording. De rekening zal worden doorgeschoven naar de mensen( kopers en huurders) die hun zaakjes wel in orde hebben. Nederland slaap zacht..
Het rare is dat mensen helemaal niet lijken te begrijpen dat deze nieuwe regels vrijwel niets veranderen en de banken nog steeds de gelegenheid geven flink veel krediet te verstrekken aan leenkneuzen. De reacties die je voornamelijk ziet zijn of lovend of schreeuwen van de daken dat de markt nu volledig vast komt te zitten. Waarschijnlijk zijn het zo'n beetje allemaal verzuurde huisbezitters die niet kunnen verkopen of leenkneusjes die zich wel tot aan hun oogkassen toe willen laten financieren maar niet meer kunnen.
Dat soort mensen zouden inderdaad nog geen zak patat mogen kopen, want waarschijnlijk zouden ze dat op krediet willen doen :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:06:20 #120
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94458025
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En fok het grootste (jongeren)forum ter wereld. *kras* ;)
Zal wel meevallen allemaal :)
Natuurlijk _O- _O- _O-

dinsdag 22 maart 2011 @ 09:07:11 #121
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94458042
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:04 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hoe sterk was de ketting van de "iedereen blijft gewoon zitten" aanhang ?
Kijk maar naar die klagers over de ING-bonussen.
Volgens de ING ging het om heel veel telefoontjes en mails en maar enkele opzeggingen.

Gek genoeg geloof ik dat ook nog. Mensen komen niet zo snel in beweging in NL, zeker niet als het tijd en geld kost.

Ook dit met de huizenmarkt gaat gewoon nog wat sudderen en het loopt met een sisser af. :+
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  dinsdag 22 maart 2011 @ 09:07:24 #122
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94458045
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:04 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen: Je kan wel lopen janken wanneer je baas failliet gaat maar wanneer je 38 uur voor je baas werkt en 20 uur voor " jezelf " moet je niet zeuren dat je baas geen werk heeft.
Tuurlijk zijn die gevallen er. Maar dat doet niets af aan het feit dat er ook enorm veel lui zijn die gewoon hard werken, niets aan de situatie kunnen doen en er wel door geraakt worden.
Voor die mensen vind het oprecht sneu.
pi_94458062
Zo, als huurder zijnde zou ik dit weekeind toch maar even extra verf en laminaat inslaan, het zal nog wel even duren voordat de huurkneuzen in staat zullen zijn een hypotheek te kunnen financieren zonder aflossingsvrij gedeelte _O- Wel even overleggen met je opzichter he, je bent nog steeds een huurslaafje die moet luisteren naar de WBV. Ga ik dit weekeind fijn genieten van mijn serre met zonnescherm die ik er zelf op mocht laten zetten :W
pi_94458076
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 09:06 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Natuurlijk _O- _O- _O-

[ afbeelding ]
lees jij wel een posts voordat je op reageer drukt? :)
pi_94458091
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:53 schreef Whuzz het volgende:

Ik ken wat lui die bij kleinere bouwbedrijven werken en die doen momenteel goede zaken. Een hoop mensen besluiten nu om toch maar die verbouwing te doen i.p.v. te verhuizen. Het zijn met name de ZZP-ers die voor de grote aannemers werken die 'de lul' zijn.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')