abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94438560
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:26 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Hoezo? Had je deze ellende destijds niet aan zien komen dan? :')
:D

*kras*

:D
  maandag 21 maart 2011 @ 20:47:40 #52
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94438636
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:50 schreef Whuzz het volgende:
Goede nieuwe regelgeving. Weg met aflossingsvrije hypotheken.
Hoorde daarnaast dat een nieuw bestuurslid van de rekenkamer zei dat de rekenkamer de HRA maar eens moest doorrekenen op effecten. Uiteraard was dit een GL-lid :')

Anyways, de bouwsector gaat hier natuurlijk onder lijden.
110% hypotheek, waarvan de eerste 6 al weg is aan overdrachtsbelasting en de volgende 4 aan notariskosten, NHG, enz enz.
Einde bouwdepot dus.
Huilende leenmannetjes.....
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_94439215
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:47 schreef Censuur-152 het volgende:
Huilende leenmannetjes.....
:?

Volgens mij klik jij blind op een willekeurige locatie op een quote-knop en plak je er vervolgens datgene onder wat je toevallig nog onder je muisknop had zitten, is het niet?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_94439429
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Volgens mij klik jij blind op een willekeurige locatie op een quote-knop en plak je er vervolgens datgene onder wat je toevallig nog onder je muisknop had zitten, is het niet?
volgens mij is het een bot. :)
  maandag 21 maart 2011 @ 20:56:49 #55
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94439431
quote:

[..]

Huilend leenmannetje
pi_94439486
quote:

[..]

Valt wel mee toch?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_94439576
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:56 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Huilend leenmannetje
Yep..... het zit ze even niet mee en meteen gaan ze huilen :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_94439627
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:57 schreef xenobinol het volgende:
Valt wel mee toch?
Zelfs jij zou moeten inzien dat de gemiddelde reactie van hem kant noch wal raakt. Er zit geen enkel verband tussen zijn quote en zijn reactie. En dat is niet voor het eerst. :N
pi_94439630
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

volgens mij is het een bot. :)
Als dat zo is dan is er in ieder geval sprake van kunstmatige intelligentie :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94439710
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:58 schreef xenobinol het volgende:
Yep..... het zit ze even niet mee en meteen gaan ze huilen :|W
Niet zo onsportief, vertel mij ook even wat mij niet meezit. :Y
pi_94439728
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zelfs jij zou moeten inzien dat de gemiddelde reactie van hem kant noch wal raakt. Er zit geen enkel verband tussen zijn quote en zijn reactie. En dat is niet voor het eerst. :N
Mee eens... het zijn oneliners die niets toevoegen aan de discussie ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_94439783
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niet zo onsportief, vertel mij ook even wat mij niet meezit. :Y
Jou zit vast alles mee....

En anders verkoop je toch gewoon de boot :P
I'll sing you a lullaby.
pi_94439830
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:00 schreef xenobinol het volgende:
Mee eens... het zijn oneliners die niets toevoegen aan de discussie ;)
Waren het maar oneliners. Ik heb de indruk dat er gewoon een random woordgenerator aan vast hangt. :D
pi_94440236
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waren het maar oneliners. Ik heb de indruk dat er gewoon een random woordgenerator aan vast hangt. :D
Absoluut niet, zeepbel heeft nl. helemaal gelijk. Moet je de verzuurde en huilerige commentaren bij dit artikel maar eens lezen.....

http://www.telegraaf.nl/o(...)tophypotheken__.html
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 21:06:54 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_94440276
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou nee, het is een kreet van een van de weinigen in dit topic die het met elkaar eens zijn dat het allemaal maar kut is en...toevallig ook allemaal of ergens het schip mee zijn in gegaan of geen huis kúnnen kopen.

Roep dan een random kreet die in ieder geval tegen de 'leenkneuzen' is en het resultaat is eensgezindheid natuurlijk. Zo van 'we hebben in ieder geval elkaar nog'.

Als iemand koopt, prima. Als iemand huurt, ook prima. Ik snap die drang om vooral maar de mensen die een huis gekocht hebben naar beneden te praten ten faveure van zichzelf niet zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_94440504
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:06 schreef xenobinol het volgende:
Absoluut niet, zeepbel heeft nl. helemaal gelijk. Moet je de verzuurde en huilerige commentaren bij dit artikel maar eens lezen.....
Ik kan zeepbel daar anders niet ontdekken....

Zou het dan toch zo zijn dat hij ergens wat leest, een reactie bedenkt, en dat dan hier maar onder een willekeurige quote dumpt? _O-
pi_94440858
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:06 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap die drang om vooral maar de mensen die een huis gekocht hebben naar beneden te praten ten faveure van zichzelf niet zo.
Ik denk dat op die manier de realiteit wat makkelijker te aanvaarden is. Een soort verwerkingsproces zeg maar. :D
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 21:17:52 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_94441156
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat op die manier de realiteit wat makkelijker te aanvaarden is. Een soort verwerkingsproces zeg maar. :D
Een verwerkingsproces van wat? Dat andere mensen een huis hebben gekocht? Als je 't daar zo moeilijk mee hebt dat je elkaar op een forum moet opzoeken om te praten over 'leenkneuzen' dan is dat wel een beetje...jammer.
pi_94441354
Ik merk dat de corporaties nu ook flink beginnen te dumpen...
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_94443973
Ik zit dit topic nu een beetje te volgen en ik heb de volgende vraag:

Ik wil een appartement kopen met een vraagprijs van 125.000.
Via het kadaster heb ik kunnen zien dat zij het huis hebben gekocht voor 110.000.
De makelaar heeft verteld tijdens de bezichtiging dat de huidige bewoners er niet veel aan gedaan hebben (behalve een likkie verf en een behangetje).
Het staat nu ongeveer een half jaar te koop.

Het appartement ernaast is eind 2006 gekocht voor 115.000. Een half jaar geleden is het weer verkocht voor 112.000.
Dit appartement stond meer dan een jaar te koop.
Via Funda heb ik kunnen zien dat de appartementen vergelijkbaar zijn.

De huidige bewoners hebben een nieuwbouw huis gekocht waarvan de bouw net is gestart, dus er niet echt heel veel haast met de verkoop.

Mijn vraag is... hoe laag zou ik kunnen gaan met de prijs? :)
pi_94444498
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:52 schreef Aero het volgende:

Via het kadaster heb ik kunnen zien dat zij het huis hebben gekocht voor 110.000.
De makelaar heeft verteld tijdens de bezichtiging dat de huidige bewoners er niet veel aan gedaan hebben (behalve een likkie verf en een behangetje).

Het appartement ernaast is eind 2006 gekocht voor 115.000. Een half jaar geleden is het weer verkocht voor 112.000.

De huidige bewoners hebben een nieuwbouw huis gekocht waarvan de bouw net is gestart, dus er niet echt heel veel haast met de verkoop.

In principe: zo laag als jij wil. Of de verkopers het bod zullen accepteren is deel 2 natuurlijk.

Wat je imo moet doen is inschatten wat jij voor de toko wil betalen & rond dat bedrag bieden.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:06:25 #72
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_94445071
quote:

M.a.w. tegen de tijd dat ze er uitgaan, is de prijs alweer 10% lager :)
censuur :O
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 22:09:52 #73
236264 crew  capricia
pi_94445370
Vind niemand het vreemd dat die nieuwe regels wat betreft de aflossingsvrij hyp. alleen voor starters geldt?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 21 maart 2011 @ 22:17:00 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94445873
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:09 schreef capricia het volgende:
Vind niemand het vreemd dat die nieuwe regels wat betreft de aflossingsvrij hyp. alleen voor starters geldt?
Nee, dat vind ik juist logisch. Anders zouden alle voorgaande contracten veranderd moeten worden!
The End Times are wild
  maandag 21 maart 2011 @ 22:19:01 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94445990
quote:

Als het vergelijkbare appartement een half jaar geleden 112 deed, kun je nu 110 als prijs pakken. Veel meer is er niet af in die prijsklasse. Ligt het in Amsterdam oid, dan is er wellicht al geld bij.
The End Times are wild
pi_94446141
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

In principe: zo laag als jij wil. Of de verkopers het bod zullen accepteren is deel 2 natuurlijk.

Wat je imo moet doen is inschatten wat jij voor de toko wil betalen & rond dat bedrag bieden.
Ik wil zo min mogelijk betalen uiteraard, aangezien ik er ook nog een hoop aan moet/wil doen.

Maar is het reëel om bv voor de uiteindelijke prijs van 110.000 te gaan?... Want dat hebben ze er zelf voor betaald, maar dan uiteraard wel zonder de k.k.

quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

M.a.w. tegen de tijd dat ze er uitgaan, is de prijs alweer 10% lager :)
Dat kan ik natuurlijk in de onderhandeling als voordeel gebruiken, plus dat het huis ernaast 14 maanden te koop heeft gestaan.
pi_94447311
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:21 schreef Aero het volgende:

Ik wil zo min mogelijk betalen uiteraard, aangezien ik er ook nog een hoop aan moet/wil doen.

Maar is het reëel om bv voor de uiteindelijke prijs van 110.000 te gaan?... Want dat hebben ze er zelf voor betaald, maar dan uiteraard wel zonder de k.k.

Als ze er vier jaar hebben gewoond dan mag je gerust rekenen dat ze 8k per jaar afschrijven, dat zouden ze immers ook aan huur kwijt zijn. dus 110k *1,1 =121k -32k = 89k

Persoonlijk zou ik lager bieden :P
I'll sing you a lullaby.
pi_94447496
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:09 schreef capricia het volgende:
Neuh, da's wel zo netjes t.o.v. de huidige leentokkies. Of het helemaal eerlijk is, is natuurlijk een tweede. Maar ik verwacht dat de wal het schip vanzelf wel zal keren, i.e. lagere huizenprijzen zodat ook aan de onderkant de boel aan de gang blijft. Allemaal een kwestie van tijd.

Overigens, het geld niet voor "starters", maar voor "nieuwe hypotheken". Subtiel verschilletje. ;)
pi_94447508
quote:

[..]

Wat de huidige eigenaren er voor betaald hebben, is totaal niet relevant voor jou. Jij hebt een budget & daar hoort een bod bij.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een tweedehands auto. Dat de huidige eigenaar veel meer of minder dan bedrag x heeft betaald, is niet interessant. Als jij x wil betalen is dat wat je biedt.

Het is natuurlijk wel zo dat de verkoper het bod kan afwijzen ;).

Wat LXIV zegt klinkt trouwens wel realistisch, indien jij dat bedrag ook wil betalen. Gezien deze post van jou, lijkt me een bod in de maak ;)
  maandag 21 maart 2011 @ 22:46:56 #80
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94447841
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:41 schreef Asfyxia het volgende:

...

Overigens, het geld niet voor "starters", maar voor "nieuwe hypotheken". Subtiel verschilletje. ;)
Weet iemand eigenlijk wat de marktaandelen zijn van:

• aflossingsvrije hypotheken
• woningen met erfpacht

Het zou me niet verbazen als er miljoenen huiseigenaren zijn die voorgoed van de woningmarkt zijn verbannen, nooit meer kunnen doorverhuizen en alleen dood nog van hun woning afkomen. Gewoon omdat ze zich financieel klem hebben gemanoeuvreerd.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94447969
quote:

[..]

Wat kan jou het in godsnaam schelen wat die lui er zelf voor betaald hebben? :? Je bent toch geen charitatieve instelling? Bied gewoon 95k ofzo en als ze wanhopig zijn, happen ze misschien wel toe. De één z'n dood...
quote:
Dat kan ik natuurlijk in de onderhandeling als voordeel gebruiken, plus dat het huis ernaast 14 maanden te koop heeft gestaan.
Wat valt er eigenlijk te onderhandelen? Grote kans dat die lui dolblij zijn dat zich eindelijk eens een koper meldt met een reëel bod. Jij bent als koper nu de baas in de huidige markt, niet de verkoper. Maak daar gebruik van en melk de zaak uit.

En als deze lieden niet op jouw voorwaarden willen verkopen, dan kijk je gewoon een flatje verderop. Er zijn zat wanhopige lieden die tegen dikke korting willen verkopen, alles om maar te voorkomen dat de boel geëxecuteerd wordt. Dat zie je alleen niet aan de buitenkant, want niemand hangt dat natuurlijk over zichzelf aan de grote klok.

En trek je vooral niet teveel aan van de praatjes van makeleugenaartjes. Die spannen allemaal samen via the matrix om de prijzen zo hoog mogelijk te houden, hetgeen er uiteindelijk in resulteert dat jou een poot wordt uitgedraaid.
pi_94448044
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:46 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk wat de marktaandelen zijn van:

• aflossingsvrije hypotheken
• woningen met erfpacht

Het zou me niet verbazen als er miljoenen huiseigenaren zijn die voorgoed van de woningmarkt zijn verbannen, nooit meer kunnen doorverhuizen en alleen dood nog van hun woning afkomen. Gewoon omdat ze zich financieel klem hebben gemanoeuvreerd.
Wat volledig hun eigen schuld is. Als jij alleen je huis kan betalen door een lening aan te gaan die je niet af kan betalen, kun je het huis dus niet betalen. Simpel toch...
  maandag 21 maart 2011 @ 22:51:43 #83
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94448163
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat volledig hun eigen schuld is. Als jij alleen je huis kan betalen door een lening aan te gaan die je niet af kan betalen, kun je het huis dus niet betalen. Simpel toch...
Helemaal eens. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel van die stomkoppen er zijn.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_94448175
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als ze er vier jaar hebben gewoond dan mag je gerust rekenen dat ze 8k per jaar afschrijven, dat zouden ze immers ook aan huur kwijt zijn. dus 110k *1,1 =121k -32k = 89k

Persoonlijk zou ik lager bieden :P
_O-

Het valt zeker te proberen! :Y ;)
pi_94448176
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:49 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja.... maar..... vroeger was dat geen probleem want huizen zouden alleen maar in waarde blijven stijgen :'( :'( :'(

Dat werd mij verteld door de overheid, de banken en de makelaars ;(

Tja.... het is allemaal reeds gebeurt en het zal ooit weer gebeuren, de geschiedenis is immers cyclisch :D
I'll sing you a lullaby.
pi_94448255
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:51 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Helemaal eens. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel van die stomkoppen er zijn.
Genoeg.

Ach, wat maakt het uit. Gewoon een kwestie van de erfgenamen ff vantevoren inseinen dat ze jouw erfenis vooral niet moeten accepteren. ;)
pi_94448354
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:53 schreef Asfyxia het volgende:

Genoeg.

Ach, wat maakt het uit. Gewoon een kwestie van de erfgenamen ff vantevoren inseinen dat ze jouw erfenis vooral niet moeten accepteren. ;)
Helaas moeten wij de erfenis van de babyboomers wel accepteren :'(
I'll sing you a lullaby.
  maandag 21 maart 2011 @ 22:55:35 #88
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_94448428
quote:

[..]

Genoeg.

Erfgenamen? Er gaat toch iets mis met de evolutie van onze soort als fatalistische leenkneusjes hun genen doorgeven ;)
pi_94448537
quote:

[..]

Genoeg.

Dat zou wel enorm ironisch zijn, als alle erfgenamen van dit soort hypotheken de boel lekker bij de bank laten liggen :').

Binnen no time is er weer genoeg doorstroming :+
pi_94448975
De kinders zijn weer lekker op dreef, gedeelde smart voelt goed he .... :D

*popcorn pakt.
  Moderator maandag 21 maart 2011 @ 23:05:18 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_94449080
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
De kinders zijn weer lekker op dreef, gedeelde smart voelt goed he .... :D

*popcorn pakt.
Nee dat voelt niet goed. Het doet gewoon iets minder pijn. Maar lekker voelt 't niet :D
pi_94449187
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef CoolGuy het volgende:
Nee dat voelt niet goed. Het doet gewoon iets minder pijn. Maar lekker voelt 't niet :D
_O_
  maandag 21 maart 2011 @ 23:10:27 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_94449411
punt is gewoon dat er de komende jaren veeel meer woningen op de markt komen terwijl niemand kan kopen omdat banken bang worden

wat komt er nog?
hogere rentes, meer tijd dienstverbanden, corporaties die van hun woningen af willen, babyboomers die willen cashen, noem maar op

En wat voor banken / riscmanagers telt, wat is de situatie over tien , twintig jaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_94456512
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef michaelmoore het volgende:
punt is gewoon dat er de komende jaren veeel meer woningen op de markt komen terwijl niemand kan kopen omdat banken bang worden

wat komt er nog?
hogere rentes, meer tijd dienstverbanden, corporaties die van hun woningen af willen, babyboomers die willen cashen, noem maar op

En wat voor banken / riscmanagers telt, wat is de situatie over tien , twintig jaar
aanttrekkende arbeidsmarkt en economie, zzp'ers te over die daarvan gaan profiteren, een hele karrevracht aan mensen die nu even niet kopen en waarbij het de komende jaren gaat knellen in hun woonsituatie omdat ze toevallig geen sado machosistiche trekjes hebben, geen huizen die worden bijgebouwd, een rente die nog steeds historisch laag staat. Een hele middenklasse die niet (sociaal) mogen huren door EU wetgeving. Noem maar op.

Verder wordt hierboven betoogd dat miljoenen Nederlanders hun huis toch niet meer kunnen verkopen. Daar gaat je aanbod dan :)
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:08:50 #95
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94457031
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 07:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

aanttrekkende arbeidsmarkt en economie, zzp'ers te over die daarvan gaan profiteren, een hele karrevracht aan mensen die nu even niet kopen en waarbij het de komende jaren gaat knellen in hun woonsituatie omdat ze toevallig geen sado machosistiche trekjes hebben, geen huizen die worden bijgebouwd, een rente die nog steeds historisch laag staat. Een hele middenklasse die niet (sociaal) mogen huren door EU wetgeving. Noem maar op.

Verder wordt hierboven betoogd dat miljoenen Nederlanders hun huis toch niet meer kunnen verkopen. Daar gaat je aanbod dan :)
Erg verrassend allemaal. Als je elke dag een fles jenever opzuipt dan gaat je lever er aan.
Allemaal erg moeilijk te voorspellen 8)7
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:18:32 #96
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_94457149
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 21:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hij quote een post van mij waarin ik de maatregelen toejuich en reageert daarop met "huilende leenmannetjes". Dan ben je toch gewoon een domme stakker :?

Overigens zie ik voornamelijk wannabe-kopers huilen over de berichten en niet de huizenbezitters.
Die boeit het allemaal niet zo, omdat als alle huizen in waarde dalen, hun toekomstige huis ook goedkoper is. De huilies zijn:

1) huurders die graag wilden kopen
"Boehoehoe ik wilde graag weg uit mijn huurhuis, maar de bank wil me geen lening meer geven op onze tweeverdien-starterssalarisje en ik heb geen cent gespaard, maar ik wil toch per-se in een groot huis wonen! Het enige dat ik nu nog kan krijgen is een flatje in de bijlmer en niet eens meer een bouwdepot om de huurkeuken te vervangen voor een echte :'( "

2) Babyboomers die met pensioen willen
"Boehoehoe ik wilde graag mijn huisje verkopen aan een greater fool, maar die kunnen hun huis niet meer verkopen aan een doorstromer omdat die zijn hus niet meer aan een starter kon verkopen. Nu gaat mijn plannetje om op mijn 55e te stoppen met werken niet door en moet ik blijven werken. Het is niet eerlijk :'( "

_O-

Oh, en de bouwsector natuurlijk, maar voor hun vind ik het wel oprecht sneu.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:24:19 #97
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_94457223
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 08:18 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hij quote een post van mij waarin ik de maatregelen toejuich en reageert daarop met "huilende leenmannetjes". Dan ben je toch gewoon een domme stakker :?

Overigens zie ik voornamelijk wannabe-kopers huilen over de berichten en niet de huizenbezitters.
Die boeit het allemaal niet zo, omdat als alle huizen in waarde dalen, hun toekomstige huis ook goedkoper is. De huilies zijn:

1) huurders die graag wilden kopen
"Boehoehoe ik wilde graag weg uit mijn huurhuis, maar de bank wil me geen lening meer geven op onze tweeverdien-starterssalarisje en ik heb geen cent gespaard, maar ik wil toch per-se in een groot huis wonen! Het enige dat ik nu nog kan krijgen is een flatje in de bijlmer en niet eens meer een bouwdepot om de huurkeuken te vervangen voor een echte :'( "

2) Babyboomers die met pensioen willen
"Boehoehoe ik wilde graag mijn huisje verkopen aan een greater fool, maar die kunnen hun huis niet meer verkopen aan een doorstromer omdat die zijn hus niet meer aan een starter kon verkopen. Nu gaat mijn plannetje om op mijn 55e te stoppen met werken niet door en moet ik blijven werken. Het is niet eerlijk :'( "

_O-

Oh, en de bouwsector natuurlijk, maar voor hun vind ik het wel oprecht sneu.

Lånkung Wuzz, stackars dig!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:30:10 #98
324665 meth77
to do or not to do
pi_94457310
De 1.000.000 huurwoningen die op de markt komt kan alleen verkocht worden aan de huurders, als de financieringsmogelijkheden ook verruimd worden, en die worden nu juist ingeperkt door de banken en AFM 8)7

En momenteel krijgen corporaties hun woningen nog wel verkocht, wit gespoten en met een nieuwe wegwerpkeuken
  dinsdag 22 maart 2011 @ 08:36:29 #99
37248 BertV
Klei indiaan
pi_94457429
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:46 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nogmaals, mensen zijn eigenwijs.
Ze verkopen hun huis en gaan dan pas kijken wat ze kunnen lenen.
gek gemaakt door een willekeurig SBS6 huizen-programma

Ik denk nooit dat een huizenmarkt zich vast laat zetten.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_94457590
quote:
Op maandag 21 maart 2011 21:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/o(...)tophypotheken__.html
Na een aantal reacties bekeken te hebben zie ik het somber in. Een aantal van de mensen die gereageerd hebben moet je eigenlijk verbieden om nog een zak patat te kopen.

Totaal geen financiële verantwoording. De rekening zal worden doorgeschoven naar de mensen( kopers en huurders) die hun zaakjes wel in orde hebben. Nederland slaap zacht..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')