abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94422605
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:44 schreef Muridae het volgende:

[..]

Ik denk dat je moet kijken naar het uiteindelijke doel.
Stel dat China een tweede Tiananmen Square begint, dan kun je er zeker van zijn dat ze de economische gevolgen hiervan zullen ondervinden. Dat betekent dus niet direct militair ingrijpen, maar wel op een manier die het land alsnog op een gevoelige plek kan treffen.

Dat we in het verleden niet hebben ingegrepen had meer te maken met de koude oorlog tussen de VS en de Sovject-Unie.
Daar heb je allemaal punten mee. Echter in de discussie met Papierversnipperaar hebben we het over militair ingrijpen. Ik ben benieuwd naar zijn reactie hoe hij dit - militair ingripen - wilt verantwoorden. Lukraak dingen roepen is makkelijk, maar deze tevens verantwoorden is al een stuk moeilijker.
pi_94422610
Papierversnipperaar jouw hogere moraal is een miljard doden waard?
  maandag 21 maart 2011 @ 15:47:21 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_94422623
Simpel. Omdat China enorm veel werk verzet om de situatie met de dag beter te maken. Verdiep je er maar eens in. In landen als Libie zit er een luie vent een beetje achterover te leunen. In China worden er TRILJARDEN in de binnenlanden gepompt om de situatie constant te verbeteren. Voor elke inwoner die geen geld heeft worden gratis (of tegen hele lage huren) huizen gebouwt met wc en tappunt. Onderdrukking wordt met de dag minder. China is zo enorm aan het veranderen dat kunnen de meeste mensen nog niet bevatten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 maart 2011 @ 15:47:33 #34
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_94422632
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe gaat China dat economisch verantwoorden dan? :')
En jij denkt dat als china retaliëerd met kernwapens dat ze dat gaan verantwoorden?
Hoe heeft de VS de 2 kernbommen op japan verantwoord dan? ook niet economisch hoor.
pi_94422666
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe gaat China dat economisch verantwoorden dan? :')
Misschien hebben ze de 2e economie ter wereld en zitten ze niet zo diep in de schulden als de VS en de Europese landen

quote:
Gewoon dollars bijdrukken, net als nu.
Oke, dan krijg je inflatie, hyperinflatie zelfs, omdat China aanpakken wel even wat meer geld kost qua legermateriaal. En hoe wil je met die hyperinflatie omgaan?
pi_94422850
quote:
2s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Simpel. Omdat China enorm veel werk verzet om de situatie met de dag beter te maken. Verdiep je er maar eens in. In landen als Libie zit er een luie vent een beetje achterover te leunen. In China worden er TRILJARDEN in de binnenlanden gepompt om de situatie constant te verbeteren. Voor elke inwoner die geen geld heeft worden gratis (of tegen hele lage huren) huizen gebouwt met wc en tappunt. Onderdrukking wordt met de dag minder. China is zo enorm aan het veranderen dat kunnen de meeste mensen nog niet bevatten.
Neemt niet weg dat er regelmatig protesten in China zijn. In de grote steden in China is het amper mogelijk om aan een betaalbare woning te komen, hoge voedselprijzen op het platteland, geen persvrijheid etc. etc. De situatie is, alhoewel het geleidelijk aan verbetert, nog verre van ideaal.
pi_94423153
Het spreekt dan wel weer boekdelen dat we voorlopig niets meer van Papierversnipperaar horen. Wel een grote mond hebben, anderen (=mij) voor troll uitmaken, maar als we eens een echte discussie hebben, dan laat hij het afweten. :)

Nochtans blijf ik benieuwd dat zijn onderbouwing hoe hij militaire interventie in China wilt verantwoorden. Lukraak zaken roepen kunnen 2-jarige kleuters ook, maar het gaat om het onderbouwen en verantwoorden van je beweringen.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:15:29 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_94423893
Oh, sorry! Ik heb een dakterras 8-) en 2 gitaren.

China is economisch net zo afhankelijk van de rest van de wereld als andersom, dus dat is geen argument. Het word wel vaak als argument gebruikt voor niet ingrijpen, maar telt plotseling niet meer mee als er wat te halen valt voor bepaalde bedrijven, want de belastingbetaler betaald toch wel de rekening.

Hypocriet gelul en verdeel en heers politiek.

Had iemand nog een specifieke vraag?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 21 maart 2011 @ 16:16:04 #39
pi_94423926
Hoe gaan ze nu om met dat massaal bijdrukken van dollars dan?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 21 maart 2011 @ 16:16:31 #40
pi_94423942
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 15:47 schreef Kandijfijn het volgende:
Papierversnipperaar jouw hogere moraal is een miljard doden waard?
Die doden zijn er nu ook, so?

De enige keuze die je kan maken is wie er het meeste voordeel bij heeft. De algemene bevolking of alleen bepaalde bedrijven.
pi_94424564
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De enige keuze die je kan maken is wie er het meeste voordeel bij heeft. De algemene bevolking of alleen bepaalde bedrijven.
Mooi dan zijn we het eens omdat iedereen zonder beperking weet dat het binnenvallen van China in het belang van niemand is.
pi_94424684
Het is helaas al te laat. We hadden China 40 jaar geleden al compleet moeten isoleren ;(
  maandag 21 maart 2011 @ 16:34:08 #43
pi_94424786
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:29 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Mooi dan zijn we het eens omdat iedereen zonder beperking weet dat het binnenvallen van China in het belang van niemand is.
Als vreedzame demonstranten massaal worden afgeschoten zoals in Libië is het iig in hun belang.
pi_94425164
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat aan het woord "miljard" snap jij niet?
  maandag 21 maart 2011 @ 16:45:06 #45
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94425354
Huh? Is China ook genocide aan het plegen?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:53:58 #46
pi_94425877
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Wat aan het woord "miljard" snap jij niet?
Als je alle Afrikaanse doden door oorlogjes en honger, Indiase doden door armoede en sektarisch geweld en Z- en Midden-Amerikaanse doden door armoede en drugsverbod-geweld mee rekent, zit je misschien ook aan de miljard.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:54:10 #47
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94425894
Hahaha, mensen die Libië vergelijken met China.

Libië: 6 miljoen inwoners, afhankelijk van andere landen (militair gezien en als het b.v. om voedsel gaat). Militair gezien een v/d zwakste in de regio, en omdat het een groot en dunbevolkt land is, is het verplaatsen ook stukken moeilijker. Geen kernmacht.

China: meer dan 1.3 miljard inwoners (+1300 miljoen dus). Niet zo afhankelijk van andere landen, zeker militair gezien niet want het land is groot en heeft veel eigen grondstoffen die gebruikt kunnen worden voor militair gebruik, produceert eigen wapens enz. voor grootste gedeelte zelf en is een kernmacht. Land is niet zo dunbevolkt, ondanks de grootte.

De VS zou China niet aankunnen, daar ben ik van overtuigd. De VS kan zoveel Chinezen militairen afmaken als ze willen, het leger zal niet of nauwelijks verzwakken omdat er ''zo'' weer 10 militairen in de plaats staan voor elke dode. Daarnaast kan China nucleaire wapens gebruiken, en deze kunnen de VS en andere Westerse landen makkelijk bereiken. Een VS/VN inval in China zou dus meer nadelen hebben voor de coalitie, dan voor de Chinezen.

Vergeet niet dat de VN + de VS tijdens de Korea oorlog door de Chinezen ''verslagen'' (verjaagd) werden! De Chinezen strijdkrachten waren erg krachtig en groot, waardoor er de VS zich wel terug moest trekken en de grenzen hersteld werden. En de bevolking, leger, technologie van China is sindsdien enorm gegroeid, vooral de laatste jaren. Ook wordt China binnenkort de nr.1 economie in de wereld.

Dus China - Verenigde Staten in een oorlog, dan zet ik al mijn geld in op China. :)
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  maandag 21 maart 2011 @ 16:54:34 #48
pi_94425915
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:45 schreef Ugjerke het volgende:
Huh? Is China ook genocide aan het plegen?
Tienamin, Tibet, Gualung gong, Uzbekistan. Ja.
  maandag 21 maart 2011 @ 16:55:46 #49
pi_94425985
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:54 schreef jamesstewart het volgende:

Dus China - Verenigde Staten in een oorlog, dan zet ik al mijn geld in op China. :)
Misschien krijgen we in USA wel een gewelddadig onderdrukte revolutie en komt China ingrijpen. :Y
  maandag 21 maart 2011 @ 16:56:17 #50
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94426021
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien krijgen we in USA wel een gewelddadig onderdrukte revolutie en komt China ingrijpen. :Y
Zie ik nog best wel gebeuren ja. :D
  maandag 21 maart 2011 @ 16:57:53 #51
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426125
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tienamin, Tibet, Gualung gong, Uzbekistan. Ja.
Die eerste twee zijn helaas te lang geleden om nu nog wat over te zeggen. Maar wat doen de Chinezen in Gualung gong en Uzbekistan?
  maandag 21 maart 2011 @ 16:59:30 #52
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94426218
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:57 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Die eerste twee zijn helaas te lang geleden om nu nog wat over te zeggen. Maar wat doen de Chinezen in Gualung gong en Uzbekistan?
Lol, alsof ze er nou wat over gezegd zouden hebben als het nog aan de gang was en misschien nog wel is.

Chinezen zijn gek :P
  maandag 21 maart 2011 @ 17:00:49 #53
pi_94426302
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:57 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Gualung gong is een religieuze groep die geterroriseerd wordt. En Uzbekistan is een gebied met een volk dat ooit is ingelijfd door China.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:01:42 #54
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426360
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gualung gong is een religieuze groep die geterroriseerd wordt. En Uzbekistan is een gebied met een volk dat ooit is ingelijfd door China.
Ben je niet in de war met de Oeigoeren? Uzbekistan heeft volgens mij niet eens een grens met China.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:03:07 #55
pi_94426444
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:01 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met de Oeigoeren? Uzbekistan heeft volgens mij niet eens een grens met China.
Ik zit net te kijken, volgens mij heb je gelijk :Y
http://www.columbusmagazi(...)che_lappendeken.html
quote:
UYGUREN of OEJGOEREN
  maandag 21 maart 2011 @ 17:03:59 #56
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426502
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 16:59 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Lol, alsof ze er nou wat over gezegd zouden hebben als het nog aan de gang was en misschien nog wel is.

Chinezen zijn gek :P
Nou ja, dan hadden we op diplomatiek gebied al heel wat kunnen beginnen denk ik. Zeker omdat we nu zoveel van ze kopen. Wat dat betreft is het met China wel jammer dat we niet het militaire overwicht hebben om snel hun zware wapens uit te schakelen zoals we wel kunnen met enkele Arabische landen. Maar ondanks dat denk ik dat we met wat pressie heel veel kunnen bereiken als we de juiste momenten kiezen.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:04:49 #57
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_94426546
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zit net te kijken, volgens mij heb je gelijk :Y
http://www.columbusmagazi(...)che_lappendeken.html

[..]

Toen dat volop in het nieuws was hadden we inderdaad een veel agressievere toon op moeten zetten. :N
  maandag 21 maart 2011 @ 17:08:26 #58
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94426731
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:03 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Nou ja, dan hadden we op diplomatiek gebied al heel wat kunnen beginnen denk ik. Zeker omdat we nu zoveel van ze kopen. Wat dat betreft is het met China wel jammer dat we niet het militaire overwicht hebben om snel hun zware wapens uit te schakelen zoals we wel kunnen met enkele Arabische landen. Maar ondanks dat denk ik dat we met wat pressie heel veel kunnen bereiken als we de juiste momenten kiezen.
Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als Westerse landen China ''bedreigen'' door niets meer te kopen, als ze niets doen aan hun eigen politieke situatie, dan denk ik dat China best boos wordt. Als reactie daarop kan het b.v. Westerse bedrijven en fabrieken in China sluiten, de export van grondstoffen naar Westerse landen stoppen en een nog hardere politiek gaan voeren om de Westerse landen te intimideren. Dat laatste zal in zo'n situatie niet snel gebeuren denk ik, maar toch.

Dan denk ik dat Westerse landen toch best wel spijt hebben, aangezien zij meer afhankelijk zijn van China dan andersom. Die Chinezen overleven het echt wel zonder Westerse landen, je hebt nog altijd de markt in Azië, Arabische landen, Afrikaanse en Zuid-Amerika. Dat zijn ook niet bepaald de zwakkere :) En Rusland niet vergeten natuurlijk, ook een grootmacht in de wereld.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:13:01 #59
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_94426984
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Als Westerse landen China ''bedreigen'' door niets meer te kopen, als ze niets doen aan hun eigen politieke situatie, dan denk ik dat China best boos wordt. Als reactie daarop kan het b.v. Westerse bedrijven en fabrieken in China sluiten, de export van grondstoffen naar Westerse landen stoppen en een nog hardere politiek gaan voeren om de Westerse landen te intimideren. Dat laatste zal in zo'n situatie niet snel gebeuren denk ik, maar toch.

Dan denk ik dat Westerse landen toch best wel spijt hebben, aangezien zij meer afhankelijk zijn van China dan andersom. Die Chinezen overleven het echt wel zonder Westerse landen, je hebt nog altijd de markt in Azië, Arabische landen, Afrikaanse en Zuid-Amerika. Dat zijn ook niet bepaald de zwakkere :) En Rusland niet vergeten natuurlijk, ook een grootmacht in de wereld.
:Y China is zo groot en heeft zoveel inwoners dat hun eigen land al een gigantische afzetmarkt is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 21 maart 2011 @ 17:14:53 #60
pi_94427094
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 17:08 schreef jamesstewart het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Het Westen boycot China en als reactie daarop boycot China zichzelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')