O nee, zeker niet. Het valt mij echter op dat de halve Fok! bigrade (althans in het subforum M-O) wel degelijk denkt dat de missie er (deels) is om de bevolking te helpen. Hiertegen kom ik in opstand. Jij ziet dat wellicht wel in, maar een user als Papierversnipperaar en vele anderen zien dat niet in. Ik geef enkel een weerwoord.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jezus man, wake up: het westen is nou eenmaal hypocriet, en voor het gros van de inwoners geldt hetzelfde. Je gaat mij toch niet vertellen dat je er pas dit jaar achter bent gekomen hoe de wereld werkt?
Dat is helemaal niet wat de andere discussievoerders zeggen, maar jij kan niet in zien dat ze met "grijze" posts aan komen omdat jij alleen zwart of wit wil zien.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En deze reactie wilde ik horen.
Het gaat er idd bij het Westen (elk land trouwens niet, ook rusland niet) niet om het helpen vd Libiers. De VS, Engeland en Frankrijk hebben gewoon hun eigen belangen. Niets mis mee, elk land denkt aan zichzelf, maar de halve Fok! bigrade denkt dat de missie er is om het Libische volk te helpen, en dat stoort mij en daarom voer ik deze discussie.
Jij denkt wel degelijk dat er, naast eigen belangen, hulp is geboden om de bevolking te "redden" (zie vanmiddag). Dat weerleg ik, en ik zeg dat de keuze 100% uit eigen belang is gemaakt. Exact hoe geopolitiek werkt.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat de andere discussievoerders zeggen, maar jij kan niet in zien dat ze met "grijze" posts aan komen omdat jij alleen zwart of wit wil zien.
Persoonlijk werd ik voorstander van interventie op het moment dat Kaddafi zijn eigen burgers begon te bestoken met raketten, maar of het de geallieerden daar om te doen is, durf ik te betwijfelen.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
O nee, zeker niet. Het valt mij echter op dat de halve Fok! bigrade (althans in het subforum M-O) wel degelijk denkt dat de missie er (deels) is om de bevolking te helpen. Hiertegen kom ik in opstand. Jij ziet dat wellicht wel in, maar een user als Papierversnipperaar en vele anderen zien dat niet in. Ik geef enkel een weerwoord.
Jij wilt iets en dan moet ik bij de FED om uitleg gaan vragen?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Moet ik mezelf herhalen?
[..]
Dat valt onder de drogredenatiesquote:Op maandag 21 maart 2011 23:03 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat de andere discussievoerders zeggen, maar jij kan niet in zien dat ze met "grijze" posts aan komen omdat jij alleen zwart of wit wil zien.
Ze drukken nu ook massaal dollars, dus het door jouw aangedragen bezwaar tegen ingrijpen in China is daarmee van tafel.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij wilt iets en dan moet ik bij de FED om uitleg gaan vragen?
Jij beweert iets, dan moet jij dat verantoorden. Op die manier voer je een discussie. Dus kom op, wees een volwassen man (als je dat bent), en voer gewoon 1 op 1 een discussie met je tegenstander.
Iets lukraak roepen is leuk, maar verantwoord tevens je bewering. Dus kom maar op.
En daardoor krijg je massale inflatie (je moet wel ff flink bijdrukken om van China te winnen). Hoe verantwoord jij die inflatie en wat voor invloed heeft dat op het toch al haperende herstel van onze Westerse economie?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze drukken nu ook massaal dollars, dus het door jouw aangedragen bezwaar tegen ingrijpen in China is daarmee van tafel.
Je liegt. Lees anders mijn post nog eens 10 keer tot je een passender reactie kan geven.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En daardoor krijg je massale inflatie (je moet wel ff flink bijdrukken om van China te winnen). Hoe verantwoord jij die inflatie en wat voor invloed heeft dat op het toch al haperende herstel van onze Westerse economie?
Met andere woorden: wat zijn jouw oplossingen voor deze economische ramp?
En daarom ben ik dus, in principe, tegen buitenlandse interventie. Want je weet niet welke eigen belangen er achter de interventie zit.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk werd ik voorstander van interventie op het Een daar om te doen is, durf ik te betwijfelen.
Jij reageert dan dat ik dat aan de FED moet vragenquote:Op maandag 21 maart 2011 23:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je liegt. Lees anders mijn post nog eens 10 keer tot je een passender reactie kan geven.
Er is geen oplossing meer mogelijk zolang we binnen het huidige systeem blijven werken imo.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En daardoor krijg je massale inflatie (je moet wel ff flink bijdrukken om van China te winnen). Hoe verantwoord jij die inflatie en wat voor invloed heeft dat op het toch al haperende herstel van onze Westerse economie?
Met andere woorden: wat zijn jouw oplossingen voor deze economische ramp?
Tsja...quote:Op maandag 21 maart 2011 23:17 schreef truepositive het volgende:
[..]
Er is geen oplossing meer mogelijk zolang we binnen het huidige systeem blijven werken imo.
Organisaties (overheden en multinationals) moeten kapot. En dat gaan ze ook. Ze zijn toevallig in het MO begonnen.quote:
Ik denk van niet. Maar je dwaalt af. We zijn in het Libie-China topic.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Organisaties (overheden en multinationals) moeten kapot. En dat gaan ze ook. Ze zijn toevallig in het MO begonnen.
Moet ik me weer herhalen?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik denk van niet. Maar je dwaalt af. We zijn in het Libie-China topic.
Hoe verantwoord jij deze (hyper)inflatie?
Jij komt met het argument.quote:Op maandag 21 maart 2011 17:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Deels eens. Maar dat is niet de discussie die wij hier voeren.
Als mensenrechten geschonden worden, moet je ingrijpen. Anders ben je een monster.quote:De discussie is: hoe wil jij militair ingrijpen in China - economisch en militair - verantwoorden?
Ik weet niet hoe de FED nu met hyperinflatie om gaat. Maar vraag het ze eens, zat mensen die zitten te springen om een antwoord.quote:We kwamen uit op inflatie. Kan jij mij verantwoorden wat de gevolgen van (hyper)inflatie kunnen zijn en kan jij mij tevens enkele oplossingen voorschotelen?
En met deze woorden ben ik het helemaal eensquote:Op maandag 21 maart 2011 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk werd ik voorstander van interventie op het moment dat Kaddafi zijn eigen burgers begon te bestoken met raketten, maar of het de geallieerden daar om te doen is, durf ik te betwijfelen.
quote:http://www.guardian.co.uk/world/feedarticle/9559789
Associated Press= CANBERRA, Australia (AP) — China has responded to popular uprisings against governments in Tunisia, Egypt and Libya by cracking down on its Uighur ethnic minority, an exiled Chinese activist said Wednesday.
Rebiya Kadeer spoke in an Australian Parliament House committee room at the invitation of two government lawmakers despite objections from China, which denounces her as a separatist.
The 65-year-old U.S.-based businesswoman said through an interpreter that the recent overthrow of Middle Eastern governments "sent shock waves through the Chinese leadership that people's patience could run out — people will one day rise up and challenge the authority of the regime."
She said China had responded to the protests with a security crackdown that made the western cities of Kashgar and Urumqi resemble war zones as soldiers searched homes and rounded up members of her Turkic-speaking Muslim Uighur minority and found excuses to detain them.
"What happened in Tunisia and Egypt has strong effects on Uighur people and the Chinese people because it gives the oppressed peoples hope for a better world and the hope for change," Kadeer told lawmakers, reporters and political staffers.
Human rights groups say China's massive security apparatus is using anxiety over possible Middle East-inspired protests as a pretext for a wide crackdown on anyone the government considers a threat to its authoritarian rule, including political activists.
Beijing blamed Kadeer for inciting riots in the Xinjiang region of western China in July 2009 between the Uighur minority and Han Chinese that left almost 200 dead. She denies the accusation.
China urged Australia to prevent her from visiting the country later that year. China then punished Australia for giving her a visa by canceling a senior Chinese minister's scheduled visit.
The Chinese Embassy also unsuccessfully pressured the National Press Club to drop her as a guest speaker during her visit to Australia, and was unable to get an international film festival to cancel a screening of a documentary about her life.
Kadeer described China's response to her current visit to Australia — her first since 2009 — as "mild."
"Although China has changed its tactics, China has not changed its assaults upon Uighur people's religious beliefs, cultural identities, freedom of speech and economic life, which are central to the Chinese government's project of speedy assimilation of our people in China," she said.
She said Chinese authorities had sentenced 36 people to death — including four Uighurs last month — for their involvement in the 2009 riots and protests.
The Chinese Embassy in Canberra did not respond Wednesday to The Associated Press' request for comment.
Chinese Foreign Ministry spokeswoman Jiang Yu said last week that China was firmly opposed to any country providing a stage for Kadeer's activities, and that Beijing believed Australia understood that position.
Australia's Department of Foreign Affairs and Trade said in a statement Wednesday that China had not asked Australia to block Kadeer's visit, but had sought assurances that it would be "handled carefully."
No Chinese official attended Kadeer's address Wednesday, but the state-owned Xinhua news agency made a video recording.
Sambal is niet Chinees.quote:Op maandag 21 maart 2011 20:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Alles om mijn sambalbelangen veilig te stellen
We laten China en Amerika elkaar binnenvallen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:55 schreef Lagrinta het volgende:
Inval in China? Natuurlijk niet. Zou wat zijn als we overal gaan invallen waar mensenrechten geschonden worden. Zullen we de VS dan ook binnenvallen met België?
Dan komt het wel goed.quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We laten China en Amerika elkaar binnenvallen.
Wat maakt dat nou uit. "Er zijn geen problemen, alleen business-opportunities"quote:Op woensdag 23 maart 2011 09:57 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dan komt het wel goed.
En jij denk toch zo zwart-wit? Wat voor brandstof zit er in je auto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |