abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94660470
Ja he? Elise eet sinds donderdag ook een boterhammetje. Net of ze nooit anders gedaan heeft.

Verder vond ik het enerzijds wel een moeilijke beslissing. Je kunt niet meer terug en het is zoiets bijzonders. Anderzijds was ik er wel op voorbereid en voelt het ook wel goed. De oorspronkelijke reden was dat kolven echt niet handig was, maar ik vind het ook wel fijn mijn lijf weer voor mijzelf te hebben.

Maar bij een volgende baby zal ik zeker weer naar de borstvoedingsperiode uitkijken. *O* Geweldig vond ik het.
pi_94666524
Cantare, wat jammer dat het zo snel ten einde was! Maar heerlijk dat je er met zo'n goed gevoel op terug kunt kijken! Die 7 maanden neemt niemand je meer af! *)
  zondag 27 maart 2011 @ 09:08:08 #203
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94666560
Ja maar ja maar Cantare, en waar is dan de foto van een Elise knabbelend op een boterham? :6
  zondag 27 maart 2011 @ 09:24:49 #204
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94666686
Cantare fijn dat je zo goed op deze maanden terug kunt kijken!
pi_94666760
Zo wil ik straks ook wel op de borstvoedingstijd terugkijken.

De opmerking over kolven op werk doet me nog ergens aan denken. De samenstelling van je melk verandert naarmate je kind ouder wordt, toch. Hoe zit dat dan met grote voorraden aanleggen? Zou melk die ik nu met 6 weken kolf überhaupt de moeite zijn om te geven met 6 maanden bijvoorbeeld?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94666808
quote:
12s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:08 schreef Asyniur het volgende:
Ja maar ja maar Cantare, en waar is dan de foto van een Elise knabbelend op een boterham? :6
Zal er straks eentje maken. ;)

Het is trouwens niet eens alleen knabbelen, ze pakt ook gewoon stukjes boterham (zo groot als een dobbelsteen) van haar bordje, stopt het zelf in haar mond en kauwt het zo weg. :o
  zondag 27 maart 2011 @ 09:54:36 #207
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94666960
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:32 schreef Vanyel het volgende:
Zo wil ik straks ook wel op de borstvoedingstijd terugkijken.

De opmerking over kolven op werk doet me nog ergens aan denken. De samenstelling van je melk verandert naarmate je kind ouder wordt, toch. Hoe zit dat dan met grote voorraden aanleggen? Zou melk die ik nu met 6 weken kolf überhaupt de moeite zijn om te geven met 6 maanden bijvoorbeeld?
Ja, dat heeft zin. :Y
De LK (tevens kinderarts) die ik geconsulteerd heb ivm hyperlactatie zei dat de voeding dan misschien niet meer precies was afgestemd, maar dat het nog altijd vele malen beter was dan kunstvoeding...

Leuk hè Cantare, dat boterham eten O+
Ben benieuwd naar de foto ;)
pi_94667009
En dan geef je gewoon wat meer?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 27 maart 2011 @ 10:19:17 #209
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94667233
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 10:00 schreef Vanyel het volgende:
En dan geef je gewoon wat meer?
Uhm, gewoon de normale hoeveelheden heb ik altijd aangehouden. Neem aan dat kindlief vanzelf wel meer vraagt als hij/zij dat nodig heeft.
Harry vroeg nooit om meer.
pi_94667312
Vanyel, wat je nu kolft, kun je natuurlijk ook steeds met een maand of 2 maanden verversen.. zo blijft je melk 'redelijk' up to date :)

Hier heb ik steeds voorraad opgebouwd, en elke 2 maanden ververste ik dat. Ik heb nu best veel in de vriezer (4,5 liter) maar de oudste melk is van half februari. Dus gewoon 1 of 2 weken naar de opvang de ontdooide melk meegeven en de afgekolfte weer invriezen :) Leia heeft nooit meer gevraagd. Krijgt altijd 150 cc per voeding en doet het daar meer dan prima op!
pi_94667404
Klinkt heel werkbaar. Dank :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 maart 2011 @ 10:56:35 #212
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94667699
fijn dat je er zo goed op terugkijkt Cantare ! ik hoop dezelfde prestatie te kunnen leveen :Y

t "probleem" loste zichzelf op, twee minuten na m'n laatste post hier meldde jok zichzelf al ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door DJMO op 27-03-2011 10:57:42 (:@ ben nog niet wakker!) ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_94667704
Cantare bedoel je denk ik :P wij gaan voorlopig nog gestaag door :P morgen alweer 8 maanden! *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 maart 2011 @ 10:58:15 #214
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94667727
ik ben overduidelijk nog niet wakker :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_94669289
En wie is dan die geheimzinnige jok?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 27 maart 2011 @ 12:31:10 #216
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94669688
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 12:15 schreef Vanyel het volgende:
En wie is dan die geheimzinnige jok?
kijk eens op je toetsenbord en dan naar de letters naast de jok ? moest hij zijn _O- ik was echt net wakker (en met hoofdpijn)

pi_94670842
Ik vond jok ook wel sympathiek klinken hoor ;)
pi_94674037
Orea, die 4,5 liter in jouw vriezer, waar bewaar je die in?
pi_94674509
Ik bewaar een groot deel in Avent bekers (daar heb ik er 17 van ofzo) en de rest in Lansinoh bv zakjes. Die zijn erg handig, maar ergens wel zonde (want niet her te gebruiken.. maar met nog meer Avent bekers heb ik een nieuwe vriezer nodig qua ruimte..)

Erg handig zijn die zakjes, want je kunt het allemaal vrij plat invriezen en stapelen, waardoor het weinig ruimte inneemt.

Ik bestel ze overigens hier tot nu toe het goedkoopst wat ik kon vinden, en ondanks uit België de goedkoopste verzendkosten én snelle levering...
pi_94675599
Ik doe nu het volgende, Vanyel: ik pak een bakje van de Hema, doe er een goedkoop diepvrieszakje uit de supermarkt in, giet de melk erin, zet er de datum en de hoeveelheid op, maak het zakje en bakje dicht en zet het samen in de vriezer. Bij de volgende invriesbeurt haal ik het zakje uit het bakje en gebruik ik het opnieuw weer zo. Het idee is dat ik op deze manier de zakjes ook in een Hema- of Aventbekertje in de koelkast kan zetten om te ontdooien.

Cantare, het klinkt alsof het heel fijn verlopen is, het einde van de borstvoeding. Fijn! Ik hoop dat het hier ook zo mag gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94675748
Let er met zakjes wel op dat er geen stukjes plastic in de melk terecht komen. Om dat te vermijden kun je de melk bv eerst door een zeefje doen. Ijsblokzakjes hebben dat nog weleens

Goed gedaan cantare!
pi_94675924
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 15:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik doe nu het volgende, Vanyel: ik pak een bakje van de Hema, doe er een goedkoop diepvrieszakje uit de supermarkt in, giet de melk erin, zet er de datum en de hoeveelheid op, maak het zakje en bakje dicht en zet het samen in de vriezer. Bij de volgende invriesbeurt haal ik het zakje uit het bakje en gebruik ik het opnieuw weer zo.
Dat vind ik een leuke. Zo kun je je zakjes ook stapelen. ^O^
Ik heb zelf 10 van die aventbekertjes gekregen bij de kolf. Heb ook een hoop ijsblokzakjes, maar die lijken me vooral handig voor als ze opeens meer wil drinken dan in 1 portie is ingevroren, om er dus een blokje bij te kunnen doen ipv hele voedingen in blokjes op te slaan.
pi_94675930
Kunnen er stukjes plastic in komen? :o Hoe dan?
pi_94675957
Ik denk met het uit zo'n ijsblokzakje duwen van de blokjes?
pi_94676003
Bij het eruit halen van een "ijsblokje" bijvoorbeeld. Heb er al een paar verhalen over gehoord/gelezen
pi_94676055
Ik gebruik sowieso geen ijsblokzakjes, want ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Als ik nu tussendoor iets kolf is dat lang niet genoeg om zo'n zak te vullen. En het lijkt me ook gewoon gedoe. Met mijn methode hoef je bovendien niet te drukken. Als de melk ontdooid is kun je een gaatje in het zakje knippen en loopt de melk in het bakje. Op die manier heb je ook geen ellende met overgieten. En het in het zakje gieten gaat ook vrij soepel.

Ik zou wel wat Aventbakjes aanschaffen, Vanyel. Dat wil zeggen, ik vind ze gewoon heel erg handig, vooral om achter de hand te hebben voor verse melk in de koelkast. De ellende van die bakjes is wel dat je heel goed moet letten op het dichtdoen ervan. Ik heb ze nu al net iets te vaak niet goed dichtgedraaid.
pi_94676355
Melk 'vers' bewaar ik in de Medela flesjes, direct uit de kolf. (maar ik heb dan ook 12 van die flesjes 150 cc en 2 van 250 cc! Dus meer dan genoeg om in te bewaren) invriezen dus in Avent en Lansinoh. IJsblokzakjes hebben hier niet zoveel zin, Leia drinkt altijd 150 cc, dus ik vries ook per 150 cc in...

Het liefst zou ik alleen in de Avent bekers invriezen, die zijn daarvoor het handigst. Maar vind wel dat die veel ruimte in beslag nemen, zeker in vergelijking met zakjes. Als ik ontdooide melk nodig heb zet ik het de avond van te voren in de koelkast deur en dan is het de dag daarna prima ontdooit. Dan giet ik het in een Medela fles en daarin gaat het mee naar de opvang.

Overigens vind ik de manier van Claudia ook wel een goede! (en waarschijnlijk ook goedkoper dat de zakjes die ik heb!)
  zondag 27 maart 2011 @ 16:48:35 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94677269
Ik doe het in ijsklontjeszakken. Dan kun je helemaal precies afgestemd uit de vriezer halen wat je nodig hebt. En het ontdooit sneller als je snel wat nodig hebt dan zo'n grote blok.
Het klopt dat je met uitdrukken even moet kijken dat er geen plastic velletje blijft zitten, maar dat gebeurt maar zelden.
Hier is het 1x gebeurd dat ik het pas ontdekte nadat de melk al in de fles zat en ontdooit was. Maar dat is geen ramp want hij sluit dan hooguit je speen af. Kind krijgt geen plastic binnen ;)

Ik spaar overigens de melk in de koelkast tot ik ongeveer 300cc heb (dat past er in zo'n ijsklontjeszakje). Soms doe ik daar wel een dag of 3-4 over.

Alleen nu ik echt veel minder kolf, spaar ik totdat ik genoeg heb voor 1 papvoeding (zo'n 160-180cc) en dan zet ik die in een Aventbeker in de diepvries.
Bedenk me nu ook dat ik er vast eentje uit de vriezer moet halen voor morgenochtend want meneer besloot vanochtend mijn borsten leeg te drinken dus ik heb niks meer vers staan in de koelkast :D
pi_94679757
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb zelf 10 van die aventbekertjes gekregen bij de kolf.
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou wel wat Aventbakjes aanschaffen, Vanyel.
:D
Naast die bekertjes heb ik ook nog een stuk of 15 aventflesjes (ook gekregen), dus die kan ik ook nog gebruiken.
pi_94679796
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:48 schreef Asyniur het volgende:
Alleen nu ik echt veel minder kolf, spaar ik totdat ik genoeg heb voor 1 papvoeding (zo'n 160-180cc) en dan zet ik die in een Aventbeker in de diepvries.
Oh dat durfde ik nog niet maar kan blijkbaar ook prima. Fijn.
  zondag 27 maart 2011 @ 18:48:43 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94681501
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh dat durfde ik nog niet maar kan blijkbaar ook prima. Fijn.
Ja ik heb dat altijd gewoon gedaan. De melk goed achter en onderin de koelkast wegzetten. Als alles op dezelfde temperatuur is, kan het gewoon bij elkaar.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:41:47 #232
259886 pessie
pi_94689394
Wat ik nu in de vriezer heb blijft even in de vriezer. Het oudst is van eind januari. Ik kolf op maandag en op vrijdag, dat gaat dan onderin achterin de koelkast en drinkt hij vrijdag/maandag op. Prima werkt dat.
pi_94704752
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:00 schreef Vanyel het volgende:

Naast die bekertjes heb ik ook nog een stuk of 15 aventflesjes (ook gekregen), dus die kan ik ook nog gebruiken.
Nou, dan heb je meer dan genoeg! :7

Omdat de weging op het consultatiebureau me toch niet lekker zat heb ik Lena maar weer eens op de weegschaal gelegd. Ze is de laatste 11 dagen 320 gram aangekomen. Ik had al het vermoeden dat ze wat meer was gaan drinken. Ze heeft de laatste tijd ook sporadisch wat regelgedrag vertoond.

Het lijntje trekt nu mooi bij:

En het gaat hier heerlijk. Ik kolf eigenlijk vrijwel niet meer en maak Lena ook niet meer wakker voor een voeding, op de laatste avondvoeding na.
pi_94704822
Lena wilde gewoon op het middenlijntje terecht komen :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94704943
Ja, ze is gewoon belachelijk voorbeeldig. :+

De groeistress is hier wel weg. Ik ben er nu bovendien van overtuigd dat het gaat lukken om Lena langer dan Ivan te voeden.

Oh, en ik ben helemaal over mijn gene voor voeden in het openbaar heen! Ik heb zelfs bij mijn schoonouders gevoed. :o
pi_94704987
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ze is gewoon belachelijk voorbeeldig. :+

De groeistress is hier wel weg. Ik ben er nu bovendien van overtuigd dat het gaat lukken om Lena langer dan Ivan te voeden.

Oh, en ik ben helemaal over mijn gene voor voeden in het openbaar heen! Ik heb zelfs bij mijn schoonouders gevoed. :o
Wat fijn!! *O*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94705159
Dat is fijn claudia! En een super mooi lijntje.
pi_94707901
Klinkt goed claudia. Respect voor het voeden bij je schoonouders!
pi_94709815
Fijn Claudia dat ze weer aangekomen was! En wat nog fijner is dat je er vertrouwen in hebt. ^O^ Oh en voeden in het openbaar is ook fijn :P

Ik merk trouwens dat ik nog wel bezig ben met reacties van anderen, als ik zit te voeden. Zo loopt mijn zwager standaard weg (ben benieuwd hoe dat straks gaat als hun kleintje er is) en ga ik in elk geval in grotere gezelschappen even apart zitten. Maar dat laatste is ook omdat Isabel dan toch echt wel alles in de gaten moet houden, en ik er zo bloot bij zit }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94717023
Cantare, wat heerlijk dat je er zo'n goed gevoel aan hebt overgehouden en dat je gewoon nu alweer uitkijkt naar een volgende voedingsperiode :D

Mooie lijn Claudia :Y

Morretje, dat is toch nog altijd beter dan een zwager die er met z'n neus bovenop gaat zitten omdat ie het zo schattig vindt :') Apart zitten doe (deed) ik ook hoor, Emma heeft anders écht geen aandacht voor het drinken.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:09:05 #241
259886 pessie
pi_94717859
Lena mooie lijn!

Heerlijk dat je nu rustiger in het openbaar kunt voeden Claudia.

Opmerking van mijn Beppe: "je hebt Nathan verwent anders zou hij nu geen nachtvoedingen meer vragen" :')
Opmerking van manlief's oma toen ik gisteren zat te voeden waar ze bij was:"het wordt tijd voor fruit jongeman! Wat een onzin dat je nog bij je moeder zuipt" ;( Ik zei nog dat borstvoeding het eerste jaar hoofdvoeding is en dat ik daarna waarschijnlijk over stap op koemelk, zei ze dat ik prima met 9 maanden op koemelk over kon stappen -O- .
Heeft mn schoonmoeder eindelijk geaccepteerd dat ik lang bv ga geven, begint oma...
pi_94718013
Ik zou terug hebben gevraagd: 'Waarom wil je zo graag dat ik stop?' Desnoods met de toevoeging 'terwijl je ziet dat het zo ontzettend goed voor hem is. Ik neem toch aan dat jij ook het beste voor hem wilt?', maar dat hangt ook een beetje van het moment in m'n cyclus af ~O>
  maandag 28 maart 2011 @ 16:15:09 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94718164
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:09 schreef pessie het volgende:
Lena mooie lijn!

Heerlijk dat je nu rustiger in het openbaar kunt voeden Claudia.

Opmerking van mijn Beppe: "je hebt Nathan verwent anders zou hij nu geen nachtvoedingen meer vragen" :')
Opmerking van manlief's oma toen ik gisteren zat te voeden waar ze bij was:"het wordt tijd voor fruit jongeman! Wat een onzin dat je nog bij je moeder zuipt" ;( Ik zei nog dat borstvoeding het eerste jaar hoofdvoeding is en dat ik daarna waarschijnlijk over stap op koemelk, zei ze dat ik prima met 9 maanden op koemelk over kon stappen -O- .
Heeft mn schoonmoeder eindelijk geaccepteerd dat ik lang bv ga geven, begint oma...
herkenbaar.
mijn vader: "drinkt ze nou nog steeds uit de tiet? Ze eet toch al andere dingen? Moet de bv dan niet afgebouwd zijn?"
"uhm, pap, je drinkt toch zelf ook melk naast je lunch?'
"oh ja." :')

Maar irritant blijft het wel, ja!
(oh, en de referentie aan "tiet" van mijn vader vind ik niet storend. moet hij zelf weten.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:15:13 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94718167
Whehe, gelukkig heb ik al die opmerkingen al bij Jen gehad.. En weten mensen dat ze tegen dovemansoren praten.. Ik vertel gewoon dat Leyla zo lang bij me mag drinken als ze dat zelf wilt als mensen het nog vragen. Maar eerlijk ik heb de vraag nog niet gehad bij Leyla...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:15:56 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94718202
Oh en tiet kan ik van de een wel hebben en de ander niet.. Het is inderdaad wie het zegt.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:43:00 #246
259886 pessie
pi_94719605
By the way, het was de middagvoeding, waarna Nathan fruit krijgt. Hebben ze dat ook gezien. Volgens mij vinden ze me nu echt raar. Kind dat zelf "moet" eten en ook nog bv krijgt 8)7
pi_94720030
Mij viel op dat men de eerste maanden heel erg roept: als het niet meer gaat gewoon stoppen hoor! En ga je zo lang bv geven :o ?

En dat zijn vaak de mensen die nu, na 8 maanden roepen: oooh maar gewoon lekker nog doorgaan hoor, het gaat zo makkelijk en goed!! Zo lang mogelijk doorgaan!! :Y

:D
pi_94720960
Ik krijg sinds dat ze een jaar is regelmatig de vraag of ze ook wel bijvoeding krijgt :D En de 'zo lang mogelijk doorgaan' hoor ik niet meer. Het is nu vooral 'goh, nog steeeeeeeds joh?' Met grote ogen. Meestal wel positief bedoeld.
pi_94722130
Hihi, ik kreeg van de week de eerste keer te horen dat iemand echt verbaasd was: Maar na een half jaar is het toch gewoon op? :o
Haha, ik moest wel om hem lachen. En na mijn uitleg vond hij het alleen maar goed.

Toch ben ik er ook wel mee bezig hoor Morretje, het komt niet vaak ter sprake dat ik nog steeds voed en ik probeer het toch wat binnenshuis te houden. Ko is ook al bijna 2! :D
Maar van het weekend heb ik nog wel gevoed bij het zwembad. Nadat ik een andere moeder ook een groot kindje zag voeden. :@

Claudia, wat goed dat je je over je schroom hebt kunnen zetten en nu ook in het openbaar voedt.
Je klinkt inderdaad een stuk relaxter over de bv dan destijds met Ivan.
Ik vind het fijn voor je! :Y

Ko zijn ogen zijn ontstoken, druppeltje bv kan helpen toch?
Ik heb alleen geen idee hoe ik er een druppeltje uit krijg, mijn kolf ligt allang te verstoffen onder het bed. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 maart 2011 @ 18:22:11 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94724085
in het openbaar voeden vind ik geen probleem. op zo'n moment beschouw ik mijn borsten zelf als een melkfabriek ofzo, maar bij sommige mensen (veelal van 't andere geslacht) voel ik me totaal niet op me gemak en dan ga ik dus wel apart zitten (zoals gisteren, er stond volkomen onverwaxht iemand op de stoep waarvan ík vond dat hij niet hoefde te zien hoe ik voed, dus terwijl zij buiten zaten zat ik lekker veilig binnen, anders was ik wel naar boven gegaan ofzo)

maandag 28 maart 2011 @ 19:27:26 #251
259886 pessie
pi_94727300
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:22 schreef DJMO het volgende:
in het openbaar voeden vind ik geen probleem. op zo'n moment beschouw ik mijn borsten zelf als een melkfabriek ofzo, maar bij sommige mensen (veelal van 't andere geslacht) voel ik me totaal niet op me gemak en dan ga ik dus wel apart zitten (zoals gisteren, er stond volkomen onverwaxht iemand op de stoep waarvan ík vond dat hij niet hoefde te zien hoe ik voed, dus terwijl zij buiten zaten zat ik lekker veilig binnen, anders was ik wel naar boven gegaan ofzo)
Wow dat herken ik zo! In het begin was ik ook es ergens waar een vriend was maar mijn borsten wilden gewoon niet en Nathan maar huilen en gefrustreerd. Alsof mn hofd blokkeerde en daarom mn melk niet toeschoot ofzo...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 maart 2011 @ 19:46:14 #252
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94728442
dat zijn vaak van die type's die borsten per definitie aan seks linken ofzo. of dat gevoel krijg ik bij ze zeg maar. Ik zal ook blij zijn als onze tuin af is (schutting achterkant), dan kan ik (van de zomer) ook heerlijk rustig in de tuin voeden, zonder dat ik commentaar krijg van m'n man dat ik naar binnen moet omdat het halve dorp m'n tieten heeft gezien :')

pi_94733312
met de hand oeke? schaaltje erbij? of rechtstreeks als je goed kunt mikken :Y)
pi_94733639
Ik kan ook niet goed met de hand afkolven, alleen bij erge stuwing lukt het me met moeite. Terwijl het de verloskundige die me kwam redden van mijn ploftieten wel lukte.

Heb je nog steeds die plotselinge tsr's Wup? Was dat op een moment dat je hele volle borsten had?
pi_94735147
Helemaal afkolven kan ik niet, wel kan ik er tegenwoordig, als ik precies de goede plek pak, wat flinke stralen uitkrijgen (al een paar keer over Leia haar hele gezicht heen :X :D )
pi_94736255
Ja, ik heb ze nog steeds. Ik heb nu een paar keer gelijk Emma laten aanhappen, dan is het een stuk minder irritant. Heeft zij weer mazzel, hoeft ze er weinig voor te doen. Volgens mij is het niet gelinkt aan volle borsten, het is echt compleet willekeurig.
pi_94736574
:D Isabel kneep zelf van de week in m'n borst, toen had ze een nat gezicht en keek ze heel beteuterd :D Mij lukt dat meestal niet, soms een paar drupjes..

Oeke, dat herken ik wel, en Isabel is nog heul geen 1.. Krijg van m'n schoonfamilie ook vaak de vraag hoe het met eten gaat, meestal nadat ik haar gevoed heb. Maar echt vragen hoe lang ik van plan ben te voeden hebben ze nog niet gevraagd.

Pessie, ik krijg ook het gevoel hoor dat men mij maar raar vind. Met m'n thuisblijven bij Isabel, er heeft nog niemand op haar gepast zodat 'ik wat voor mezelf kan doen', lang borstvoeden, soms samen slapen. Het dragen vinden ze dan wel weer grappig.
Ach, ik ben gewoon eigenwijs :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 28 maart 2011 @ 23:14:27 #258
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_94742888
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:34 schreef oeke het volgende:
Ko zijn ogen zijn ontstoken, druppeltje bv kan helpen toch?
Ik heb alleen geen idee hoe ik er een druppeltje uit krijg, mijn kolf ligt allang te verstoffen onder het bed. :D
Ik kolfde dan met de hand een paar druppeltjes op een (plastic) lepeltje en liet het vanaf het lepeltje in het oogje vallen. Ik gebruikte plastic lepeltjes, omdat het wel gebeurde dat het lepeltje tegen haar aankwam en metaal is dan zo koud.
Ik heb het ook wel voor mezelf gebruikt (ik had last van hooikoorts, maar dat wist ik toen nog niet), je ziet even niets, maar het verlicht direct :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_94764956
Ik weet dat het vaker is gevraagd, maar wat zijn nou goede 'permanente' zoogcompressen?
pi_94766995
Plastic of wasbaar?
Ik heb wasbare van avent, die zijn best ok.
pi_94767147
Myllymuksut wasbare vind ik heel fijn.
pi_94767864
Wasbare van Avent!! Vond ik erg fijn! Jammere is, als je een beetje lektetten hebt :P dat je best wat pads nodig hebt, want je wisselt behoorlijk wat keren per dag.. Ik had er 12 en was elke dag!
pi_94771539
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:59 schreef WupWup het volgende:
met de hand oeke? schaaltje erbij? of rechtstreeks als je goed kunt mikken :Y)
Nu moet ik ook een vreemd trekje van mij bekennen, ik durf dat niet. :@ :')
Ik ben niet zo goed met lichamelijke zaken.
Of laat ik het zo zeggen, ik heb geen moeite in het openbaar te voeden, of Ko zo lang te voeden, maar bedenken waar mijn pezen lopen of aderen of melk uit mijn borst knijpen, vind ik allemaal eng!
Ik zou ook niet weten hoe. Er is vast een how-to ergens te vinden.
Daar ga ik eens naar op zoek. Zeker als ik hoor van Grijs dat het meteen verlichting gaf is het wel de moeite.
Zou bv dan ook verlichting geven bij keelpijn?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:53:55 #264
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94771918
Ik kreeg ook niks uit mijn borsten met de hand, totdat ik erachter per toeval achter kwam dat het wel ging. Ik 'kneep' altijd vlak achter mijn tepel maar dan kwam er een druppel uit en that's it.
Maar je moet eigenlijk dus een beetje op het uiteinde van je tepelhof gaan zitten en dan een beetje knijpen en trekken tegelijk. Dan komt het er in straaltjes uit. Maar ik vind het ook niet makkelijk hoor :N
ik kwam erachter onder de douche toen ik even mijn tepel wilde bekijken omdat ik dacht er iets aan te zien. En toen had ik dus melk in mijn oog :D

Claudia, ik heb eerst wegwerp van kruidvat gebruikt en daarna lilypadz. Ik vond ze heel erg fijn.
Het enige waar ik rekening mee moest houden was dat als ik ging voeden, ik even mijn vinger op de andere tepel drukte want anders liep de lilypad vol ivm tsr.
pi_94776188
Ik zou mijn borsten handmatig leeg kunnen kolven. Heb ik geleerd toen het eens echt nodig was i.v.m. stuwing.

Wat is dan het grote verschil tussen wasbare en plastic pads? Ik lek maar heel incidenteel en niet zoveel, dus ik zoek meer iets 'just in case'.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 maart 2011 @ 22:06:49 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94784017
ik ga vrijdag weer wegen bij de huisarts, ben benieuwd wat hij in een week tijd aankomt. hij is nu sinds half zes wakker, en heeft bijna onafgebroken aan de borst gelegen. zodra ik 'm afkoppel en de speen geef (hij doet toch niet meer sabbelen) is het 2 minuten goed, en dan wil hij de borst weer. blijft huilen tot hij z'b zin krijgt ;( als dit clusteren is, (honger kan het niet zijn volgens mij :') ) dan kunnen ze me volgende week opvegen ben ik bang. vooal omdat Jan ook drama aan het schoppen is de laatste twee avonden (niet voor tien uur willen slapen, omdat hij 's middags slaapt). Die ga ik dus vanaf morgen gewoon weer wakker houden, want dit trek ik niet lang ... ik verga nu gewoon van de hoofdpijn, terwijl ik voldoende drink (heb 's nachts ook een pak bar le duc naast m'n bed staan)

</klaagpost>

pi_94785817
quote:
Op dinsdag 29 maart 2011 20:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is dan het grote verschil tussen wasbare en plastic pads? Ik lek maar heel incidenteel en niet zoveel, dus ik zoek meer iets 'just in case'.
Wasbaar lijkt op wegwerp, maar dan van stof. Geeft ook een beetje hetzelfde gevoel.
Plastic (siliconen) zit vacuüm op je tepel. Schuift niet, kun je afspoelen, hoeft niet in de was.
pi_94786521
Ik heb Lilypadz besteld; ben benieuwd!
pi_94787539
Ohja, dat wilde ik nog vragen, of mensen ervaring hadden met Lilypadz. De vorige keer stonden de sluizen altijd open, wat een ramp...
Dus als deze keer alles wel goed gaat met de bv en ik ben weer zo lek dan wil ik wel een betere oplossing.

Dus erg benieuwd naar je ervaring!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_94794534
Ik vergat een nadeel (ik heb ze nog geen week gebruikt), sorry.
Mijn tepels bleven iets vochtig door die padz en roken daardoor niet meer naar bloemetjes. Vond ik naar.
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:27:12 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94796639
Ik gebruik de Lilypadz 's nachts omdat ik liever zonder BH slaap, op zich werkt dat meestal wel, maar het is na 8 uur slapen niet helemaal lekvrij meer.

Neemt niet weg dat ik ze voor 's nachts erg prettig vind, 24/7 gebruiken zou weer niet m'n voorkeur hebben, de boel moet ook een beetje 'luchten'.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 08:42:40 #272
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94796847
volgens mij ben ik erachter waarom Geert zo vaak, veel en lang wil drinken. Ik geloof dat m'n menstruatie weer op gang aan het komen is .. wel mooi op tijd, precies vier weken na de bevalling :')

pi_94796959
Leandra wat briljant, daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik ook eens proberen.

DJMO, wat kut zeg. Daar ben ik ook bang voor, had de laatste dagen buikpijn maar dat kan ook van mijn darmen zijn. Hoop ik ;)
  woensdag 30 maart 2011 @ 08:54:29 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_94797041
Ik vond ze 's nachts beter werken toen ik nog nachtvoedingen gaf, vooral toen de nachtvoedingen net voorbij waren was het allemaal even net teveel voor de lilypadz.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 09:00:16 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94797152
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:49 schreef Vanyel het volgende:
Leandra wat briljant, daar had ik nog niet aan gedacht. Ga ik ook eens proberen.

DJMO, wat kut zeg. Daar ben ik ook bang voor, had de laatste dagen buikpijn maar dat kan ook van mijn darmen zijn. Hoop ik ;)
letterlijk en figuurlijk kut :') echt he, geert valt in slaap aan de borst, maar zodra ik hem neerleg, is het weer huilen, en krijg ik 'm alleen stil aan de borst. en zo gaat het nu al ruim 36 uur achtereen -O-

-edit- draagdoek werkt ook wel even, want dicht bij mama / hartslag, maar mijn hemel .. het is dat ik het perse wil volhouden (ook omdat ik weet dat ik voldoende melk heb etc), anders was dit een goede aanzet geweest om op te geven denk ik :X

pi_94797188
'Gelukkig' doe ik dat ook nog. Ik lek tussendoor niet zoveel, gaat vooral om de toeschiet. Heb ook al wel eens zonder iets op een flanellen luier gelegen, dus ik heb er wel vertrouwen in :)
pi_94799977
DJMO, ik denk dat het slim is als je weer contact opneemt met die lactatiekundige. Dit is geen clusteren, 36 uur achter elkaar aan de borst of huilen kan betekenen dat er iets anders is. En een menstruatie 4 weken na de bevalling? Dat is echt heeeeeeeeeeeel vroeg, helemaal bij volledige borstvoeding! Kan wel, maar tis wel bijzonder :D Neem even contact op met die lk, ik denk dat je wel wat hulp kunt gebruiken om uit dit cirkeltje te stappen en het leven leuk te houden voor je gezin ;)
pi_94800584
Jeetje DJMO :* Wat Wups zegt. Hopelijk is het iets wat simpel op te lossen is!

Asy, haha! Dankzij jouw geweldig uitleg is het mij net ook gelukt om straaltjes uit mijn borst te krijgen met de hand :D

Vanyel, dat had ik ook met Lilypads, dat het wat muf ging ruiken. Ik vond het ook zo lastig dat ik ze steeds moest afwassen en weer helemaal droogfohnen :P lui he.
Maar het is wel super handig onder een strak shirt, je ziet geen pads en geen tepels.
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:20:57 #279
259886 pessie
pi_94801463
Vanaf welk moment in je cyclus kan je productie teruglopen? Na 2 regelnachten ben ik wel gaar aangezien ik nog geen slaap "over" had. Oh ja, mijn menstruatie verwacht ik op zn vroegst over anderhalve week en ik ben niet aan de kunstmatige anticonceptie.
pi_94801545
Kan ook rond je eisprong...
  woensdag 30 maart 2011 @ 11:27:55 #281
259886 pessie
pi_94801712
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:23 schreef Orea het volgende:
Kan ook rond je eisprong...
:'(

Ik heb tegen Nathan geschreeuwddat ie zn kop moet houden. Ik geloof dat ik niet zo gezellig ben vandaag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 11:57:07 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94802771
pessie :*

ik heb nog eens rustig naar de voorbije 2 dagen gekeken, en er zijn wel slaapmomenten, maar absoluut nog geen ritme hierin. Ik denk dat dat ervoor zorgt dat ik het als zolang achter elkaar ervaar. gisterenmiddag heeft hij bijvoorbeeld wel (bijna) 2,5 uur geslapen, net voor/tijdens het eten. ook 's ochtends heeft ie nog slaap meegepakt, k weet alleen niet hoeveel :') .ik kijk het sowieso nog even aan tot vrijdag (weegmoment) en daarna zoek ik weer contact met de LK. Ik ben overigens toch echt ongesteld denk ik, ik had vrijwel geen (bruin) bloed verlies meer, en sinds gisteren weer helder bloedverlies. dat zou iig ook het regelen verklaren, ik had nl al een dag of 2 het idee dat m'n productie achteruit liep en dat Geert daarom zoveel drinkt.

pi_94803021
Wat hormonen wel niet met je kunnen uithalen he pessie ;( Het klopt wat orea zegt: als een eisprong is opgetreden, blijft het gele lichaam progesteron maken, wat prolactine onderdrukt. Betekent overigens niet per se dat dat nu iedere cyclus gaat gebeuren. Je zult misschien ook niet iedere cyclus weer een eisprong hebben.
Stop Nathan straks maar lekker in de doek bij je, lekker extra knuffelen omdat jullie dat allebei verdienen :)
pi_94803356
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 10:58 schreef Twinkly het volgende:
Vanyel, dat had ik ook met Lilypads, dat het wat muf ging ruiken. Ik vond het ook zo lastig dat ik ze steeds moest afwassen en weer helemaal droogfohnen :P lui he.
Maar het is wel super handig onder een strak shirt, je ziet geen pads en geen tepels.
Fohnen? Hmmm.. ik heb ze van mijn zus gekregen en die zei niks over fohnen.
Ik weet nieks!

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 11:27 schreef pessie het volgende:

[..]

:'(

Ik heb tegen Nathan geschreeuwd dat ie zn kop moet houden. Ik geloof dat ik niet zo gezellig ben vandaag.
Heel naar, maar wel herkenbaar (hoewel ik totnogtoe alleen maar zachtjes heb gescholden. Ik vond het gisteravond ook net allemaal iets teveel.

quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:04 schreef WupWup het volgende:
Stop Nathan straks maar lekker in de doek bij je, lekker extra knuffelen omdat jullie dat allebei verdienen :)
Wat grappig, dat is precies wat ik net ook heb gedaan.
Alleen was dat niet Nathan :)
pi_94803686
Mag ik nog even een keer binnenvallen met een vraag? :@ Mag je na een narcose (bij moeders dus) gewoon borstvoeding blijven geven? Of is er dan een reden om (tijdelijk) niet te mogen voeden?... Op borstvoeding.com staat dat het gewoon mag, maar ik heb geen idee of dat voor alle soorten medicatie geldt die je tijdens een narcose kunt krijgen (ik heb er echt 0,0 verstand van).. Iemand hier die er ervaring mee heeft?
pi_94803723
Volgens mijn gynaecoloog is helder rood bloedverlies binnen zes weken na de bevalling nog steeds vloeien. Juist tegen het einde van die periode aan is opnieuw bloedverlies normaal.

En DJMO, ik wil me er verder niet mee bemoeien maar niet elk wakker moment hoeft Geert aan de borst hè? Zo langzamerhand zou hij naast slapen en eten toch ook gewoon een beetje rustig op je schoot kunnen rond kijken en zo. Of stop 'm in een doek om 'm rustig te krijgen.
Puck heeft ook momenten dat hij alleen maar wil eten en slapen en verder niks. Maar omdat ik inmiddels overgestapt ben op kunstvoeding zit ik gebonden aan een limiet en kan ik niet zo toegeven zoals met borstvoeding. Echter leer je dan wel dat bijvoorbeeld rondjes lopen 'm ook stil krijgt. Of naar buiten gaan om de cyclus te doorbreken.
Als het echt honger is, gewoon laten drinken uiteraard maar als je zeker weet dat het dat niet is zoals je zelf aangeeft dan zou ik proberen te zoeken naar andere manieren om 'm te troosten want zoals het nu gaat lijkt me verre van fijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:37:57 #287
259886 pessie
pi_94804096
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:04 schreef WupWup het volgende:
Wat hormonen wel niet met je kunnen uithalen he pessie ;( Het klopt wat orea zegt: als een eisprong is opgetreden, blijft het gele lichaam progesteron maken, wat prolactine onderdrukt. Betekent overigens niet per se dat dat nu iedere cyclus gaat gebeuren. Je zult misschien ook niet iedere cyclus weer een eisprong hebben.
Vorige cyclus had ik dit ook. Hoe zit het nu, bljft Nathan regelen totdat ik ongesteld ben en de hormonen weer veranderen of is dit nu zo over?
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:39:44 #288
259886 pessie
pi_94804151
Kan ik anders prolactine slikken ofzo? Want ik was van de afgelopen tijd de nachtelijke escapades nog erg moe en ik ga dit niet trekken. Ik heb ook nog volgende week vrijdag tentamen.
pi_94804492
Als je medicatie zou willen gebruiken om je productie op te krikken, dan is domperidon een mogelijkheid. Dat is een dopamine-antagonist, waardoor meer prolactine kan worden aangemaakt. Prolactine is het hormoon wat de melkaanmaak regelt. Betekent dus wel dat je moet blijven voeden op verzoek, maar het kan goed zijn dat met een paar tabletjes je productie al heftiger reageert. Ik merkte het zelf al bij 2x1 tabletjes per dag, maar sommigen hebben tot wel 3x3 nodig. Bedenk je wel dat er kosten aan zijn verbonden (ong 3,50 per doosje van 30) en dat het weer even duurt voor je hebt afgebouwd. Plots stoppen kan een flinke dip in je productie opleveren.
  woensdag 30 maart 2011 @ 12:50:46 #290
259886 pessie
pi_94804552
Nathan is trouwens ook weer begonnen met bijten sinds gisteren.

Wup, moet ik dan bellen met een VBN-persoon? Heb namelijk wat vraagjes over domperidon. Of weten zij er niet zoveel van?
pi_94804565
Dat vind ik heel zinnig advies, DML. Iemand anders zei dat pas ookal: er is niet altijd sprake van honger en er zijn ook andere manieren om te troosten dan met behulp van de borst. Als ik het even niet trek geef ik Lena aan mijn lief en ga ik in bad of ontferm ik me over Ivan. Ik heb wel eens het idee dat je er alleen voorstaat, DJMO, en dat zou toch niet zo moeten zijn?

En inderdaad, zo snel na de bevalling zou ik niet zomaar van een menstruatie uit durven gaan. Al ben ik ook weer heel snel gaan menstrueren, hoor. Nou ja, dat vermoed ik. Ik weet het niet 100% zeker.

Pessie, gewoon een :* voor jou. Wat klinkt het zwaar...
pi_94804706
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 08:27 schreef Leandra het volgende:
Neemt niet weg dat ik ze voor 's nachts erg prettig vind, 24/7 gebruiken zou weer niet m'n voorkeur hebben, de boel moet ook een beetje 'luchten'.
Hm, duidelijk! Nou ja, ik heb ze alleen voor werkdagen buiten de deur nodig en als ik ergens op bezoek ga of zo. Ik lek maar heel incidenteel, dus op andere momenten neem ik geen voorzorgsmaatregelen. En 's nachts kan ik wel zonder.
pi_94804743
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:50 schreef pessie het volgende:
Nathan is trouwens ook weer begonnen met bijten sinds gisteren.

Wup, moet ik dan bellen met een VBN-persoon? Heb namelijk wat vraagjes over domperidon. Of weten zij er niet zoveel van?
Dat zou kunnen. Maar misschien weten wij waar je op bv.com of elders de antwoorden kan vinden.
Ik ben heel benieuwd naar je vragen sowieso (en de antwoorden)
pi_94804812
Pessie, heb je nog contact met je LK? Eventueel via mail? Ook aan haar zou je je vragen kunnen stellen!
pi_94804852
Pessie vbner mogen je geen advies of info geven over medicijnen, LLL wel.
  woensdag 30 maart 2011 @ 13:03:59 #296
259886 pessie
pi_94805081
Het probleem is dus dat mijn productie waarschijnlijk dipt na de eisprong. Kan ik dan domperidon nemen na de eisprong tot de menstruatie? Of moet ik blijvend dom slikken?
Ik bedoel, kan ik nu bv 3×1 nemen en zodra ik ongesteld ben naar 2×1 binnen een paar dagen 1×1 en dan na 2 dagen stoppen tot het circus weer begint?

Ik heb al heel lang geen contact meer met mn lk en ze zij alleen 's ochtends telefonisch bereikbaar. Ik heb echt geen zin om nog weer tot morgen te moeten wachten.

De LLL is bereikbaar vanaf 13.30.
pi_94805201
Het heeft wel even nodig voordat de Domperidon werkt, dus het lijkt me niet slim om dat maar voor heel kort te gebruiken. Maargoed, ik ben geen dokter of LK. Puur gebaseerd op wat ik heb gelezen.

Info:

hier
en hier
pi_94805212
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 13:03 schreef pessie het volgende:
Het probleem is dus dat mijn productie waarschijnlijk dipt na de eisprong. Kan ik dan domperidon nemen na de eisprong tot de menstruatie? Of moet ik blijvend dom slikken?
Ik bedoel, kan ik nu bv 3×1 nemen en zodra ik ongesteld ben naar 2×1 binnen een paar dagen 1×1 en dan na 2 dagen stoppen tot het circus weer begint?

Daar durf ik dus echt geen antwoord op te geven. Ik durfde het iig niet om zo snel af te bouwen. Je kunt de LLL proberen, maar dikke kans dat ze je toch doorverwijzen naar een lk. Kijk even op bv.com voor de artikelen over domperidon
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 30 maart 2011 @ 13:15:06 #299
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94805512
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 12:51 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vind ik heel zinnig advies, DML. Iemand anders zei dat pas ookal: er is niet altijd sprake van honger en er zijn ook andere manieren om te troosten dan met behulp van de borst. Als ik het even niet trek geef ik Lena aan mijn lief en ga ik in bad of ontferm ik me over Ivan. Ik heb wel eens het idee dat je er alleen voorstaat, DJMO, en dat zou toch niet zo moeten zijn?

En inderdaad, zo snel na de bevalling zou ik niet zomaar van een menstruatie uit durven gaan. Al ben ik ook weer heel snel gaan menstrueren, hoor. Nou ja, dat vermoed ik. Ik weet het niet 100% zeker.

Pessie, gewoon een :* voor jou. Wat klinkt het zwaar...
voor mijn gevoel sta ik dat vaak ook. ik heb t nooit eerder zó uitgesproken, maar mijn man weet gewoon niet wat hij met zo'n kleintje moet, als hij huilt geeft hij 'm meteen aan mij : "ik krijg m toch niet stil" en als hij uit z'n werk komt (fysiek best zwaar werk) dan wil hij eerst bijkomen en rustig zitten etc. en dan hoef ik echt niet meteen met mijn "problemen" op de proppen te komen :X en zo zijn er nog wel meer dingen die niet gaan zoals ze moeten gaan, maar dat hoort hier niet thuis ;) voor Jan is het een prima vader, alleen met een klein wezentje wat alleen kan huilen weet ie zich gewoon geen raad, stuk ongeduld dat het is.

dit zorgt wel voor een stukje stress btw, wat Jan ook aanvoelt, die haalt nu al een paar dagen 't bloed onder m'n nagels vandaan door me constant uit te dagen als ik met geert bezig ben (tegen de tv slaan met z'n beker limonade bv)

pi_94805650
Tja, daar moeten jullie samen uitkomen, DJMO. Dat jij borstvoeding geeft wil natuurlijk niet zeggen dat Geert jouw 'probleem' is. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kolven zodat je man één voeding overneemt en jij wat langer rust achtereen hebt. En als Jan 's avonds spookt kan je man zich toch over Jan ontfermen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')