abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94676055
Ik gebruik sowieso geen ijsblokzakjes, want ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Als ik nu tussendoor iets kolf is dat lang niet genoeg om zo'n zak te vullen. En het lijkt me ook gewoon gedoe. Met mijn methode hoef je bovendien niet te drukken. Als de melk ontdooid is kun je een gaatje in het zakje knippen en loopt de melk in het bakje. Op die manier heb je ook geen ellende met overgieten. En het in het zakje gieten gaat ook vrij soepel.

Ik zou wel wat Aventbakjes aanschaffen, Vanyel. Dat wil zeggen, ik vind ze gewoon heel erg handig, vooral om achter de hand te hebben voor verse melk in de koelkast. De ellende van die bakjes is wel dat je heel goed moet letten op het dichtdoen ervan. Ik heb ze nu al net iets te vaak niet goed dichtgedraaid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_94676355
Melk 'vers' bewaar ik in de Medela flesjes, direct uit de kolf. (maar ik heb dan ook 12 van die flesjes 150 cc en 2 van 250 cc! Dus meer dan genoeg om in te bewaren) invriezen dus in Avent en Lansinoh. IJsblokzakjes hebben hier niet zoveel zin, Leia drinkt altijd 150 cc, dus ik vries ook per 150 cc in...

Het liefst zou ik alleen in de Avent bekers invriezen, die zijn daarvoor het handigst. Maar vind wel dat die veel ruimte in beslag nemen, zeker in vergelijking met zakjes. Als ik ontdooide melk nodig heb zet ik het de avond van te voren in de koelkast deur en dan is het de dag daarna prima ontdooit. Dan giet ik het in een Medela fles en daarin gaat het mee naar de opvang.

Overigens vind ik de manier van Claudia ook wel een goede! (en waarschijnlijk ook goedkoper dat de zakjes die ik heb!)
  zondag 27 maart 2011 @ 16:48:35 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94677269
Ik doe het in ijsklontjeszakken. Dan kun je helemaal precies afgestemd uit de vriezer halen wat je nodig hebt. En het ontdooit sneller als je snel wat nodig hebt dan zo'n grote blok.
Het klopt dat je met uitdrukken even moet kijken dat er geen plastic velletje blijft zitten, maar dat gebeurt maar zelden.
Hier is het 1x gebeurd dat ik het pas ontdekte nadat de melk al in de fles zat en ontdooit was. Maar dat is geen ramp want hij sluit dan hooguit je speen af. Kind krijgt geen plastic binnen ;)

Ik spaar overigens de melk in de koelkast tot ik ongeveer 300cc heb (dat past er in zo'n ijsklontjeszakje). Soms doe ik daar wel een dag of 3-4 over.

Alleen nu ik echt veel minder kolf, spaar ik totdat ik genoeg heb voor 1 papvoeding (zo'n 160-180cc) en dan zet ik die in een Aventbeker in de diepvries.
Bedenk me nu ook dat ik er vast eentje uit de vriezer moet halen voor morgenochtend want meneer besloot vanochtend mijn borsten leeg te drinken dus ik heb niks meer vers staan in de koelkast :D
pi_94679757
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:02 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb zelf 10 van die aventbekertjes gekregen bij de kolf.
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou wel wat Aventbakjes aanschaffen, Vanyel.
:D
Naast die bekertjes heb ik ook nog een stuk of 15 aventflesjes (ook gekregen), dus die kan ik ook nog gebruiken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_94679796
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 16:48 schreef Asyniur het volgende:
Alleen nu ik echt veel minder kolf, spaar ik totdat ik genoeg heb voor 1 papvoeding (zo'n 160-180cc) en dan zet ik die in een Aventbeker in de diepvries.
Oh dat durfde ik nog niet maar kan blijkbaar ook prima. Fijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 27 maart 2011 @ 18:48:43 #231
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_94681501
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Oh dat durfde ik nog niet maar kan blijkbaar ook prima. Fijn.
Ja ik heb dat altijd gewoon gedaan. De melk goed achter en onderin de koelkast wegzetten. Als alles op dezelfde temperatuur is, kan het gewoon bij elkaar.
  zondag 27 maart 2011 @ 21:41:47 #232
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_94689394
Wat ik nu in de vriezer heb blijft even in de vriezer. Het oudst is van eind januari. Ik kolf op maandag en op vrijdag, dat gaat dan onderin achterin de koelkast en drinkt hij vrijdag/maandag op. Prima werkt dat.
pi_94704752
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:00 schreef Vanyel het volgende:

Naast die bekertjes heb ik ook nog een stuk of 15 aventflesjes (ook gekregen), dus die kan ik ook nog gebruiken.
Nou, dan heb je meer dan genoeg! :7

Omdat de weging op het consultatiebureau me toch niet lekker zat heb ik Lena maar weer eens op de weegschaal gelegd. Ze is de laatste 11 dagen 320 gram aangekomen. Ik had al het vermoeden dat ze wat meer was gaan drinken. Ze heeft de laatste tijd ook sporadisch wat regelgedrag vertoond.

Het lijntje trekt nu mooi bij:

En het gaat hier heerlijk. Ik kolf eigenlijk vrijwel niet meer en maak Lena ook niet meer wakker voor een voeding, op de laatste avondvoeding na.
pi_94704822
Lena wilde gewoon op het middenlijntje terecht komen :D
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94704943
Ja, ze is gewoon belachelijk voorbeeldig. :+

De groeistress is hier wel weg. Ik ben er nu bovendien van overtuigd dat het gaat lukken om Lena langer dan Ivan te voeden.

Oh, en ik ben helemaal over mijn gene voor voeden in het openbaar heen! Ik heb zelfs bij mijn schoonouders gevoed. :o
pi_94704987
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ze is gewoon belachelijk voorbeeldig. :+

De groeistress is hier wel weg. Ik ben er nu bovendien van overtuigd dat het gaat lukken om Lena langer dan Ivan te voeden.

Oh, en ik ben helemaal over mijn gene voor voeden in het openbaar heen! Ik heb zelfs bij mijn schoonouders gevoed. :o
Wat fijn!! *O*
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_94705159
Dat is fijn claudia! En een super mooi lijntje.
pi_94707901
Klinkt goed claudia. Respect voor het voeden bij je schoonouders!
pi_94709815
Fijn Claudia dat ze weer aangekomen was! En wat nog fijner is dat je er vertrouwen in hebt. ^O^ Oh en voeden in het openbaar is ook fijn :P

Ik merk trouwens dat ik nog wel bezig ben met reacties van anderen, als ik zit te voeden. Zo loopt mijn zwager standaard weg (ben benieuwd hoe dat straks gaat als hun kleintje er is) en ga ik in elk geval in grotere gezelschappen even apart zitten. Maar dat laatste is ook omdat Isabel dan toch echt wel alles in de gaten moet houden, en ik er zo bloot bij zit }:|
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_94717023
Cantare, wat heerlijk dat je er zo'n goed gevoel aan hebt overgehouden en dat je gewoon nu alweer uitkijkt naar een volgende voedingsperiode :D

Mooie lijn Claudia :Y

Morretje, dat is toch nog altijd beter dan een zwager die er met z'n neus bovenop gaat zitten omdat ie het zo schattig vindt :') Apart zitten doe (deed) ik ook hoor, Emma heeft anders écht geen aandacht voor het drinken.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:09:05 #241
259886 pessie
pi_94717859
Lena mooie lijn!

Heerlijk dat je nu rustiger in het openbaar kunt voeden Claudia.

Opmerking van mijn Beppe: "je hebt Nathan verwent anders zou hij nu geen nachtvoedingen meer vragen" :')
Opmerking van manlief's oma toen ik gisteren zat te voeden waar ze bij was:"het wordt tijd voor fruit jongeman! Wat een onzin dat je nog bij je moeder zuipt" ;( Ik zei nog dat borstvoeding het eerste jaar hoofdvoeding is en dat ik daarna waarschijnlijk over stap op koemelk, zei ze dat ik prima met 9 maanden op koemelk over kon stappen -O- .
Heeft mn schoonmoeder eindelijk geaccepteerd dat ik lang bv ga geven, begint oma...
pi_94718013
Ik zou terug hebben gevraagd: 'Waarom wil je zo graag dat ik stop?' Desnoods met de toevoeging 'terwijl je ziet dat het zo ontzettend goed voor hem is. Ik neem toch aan dat jij ook het beste voor hem wilt?', maar dat hangt ook een beetje van het moment in m'n cyclus af ~O>
  maandag 28 maart 2011 @ 16:15:09 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_94718164
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 16:09 schreef pessie het volgende:
Lena mooie lijn!

Heerlijk dat je nu rustiger in het openbaar kunt voeden Claudia.

Opmerking van mijn Beppe: "je hebt Nathan verwent anders zou hij nu geen nachtvoedingen meer vragen" :')
Opmerking van manlief's oma toen ik gisteren zat te voeden waar ze bij was:"het wordt tijd voor fruit jongeman! Wat een onzin dat je nog bij je moeder zuipt" ;( Ik zei nog dat borstvoeding het eerste jaar hoofdvoeding is en dat ik daarna waarschijnlijk over stap op koemelk, zei ze dat ik prima met 9 maanden op koemelk over kon stappen -O- .
Heeft mn schoonmoeder eindelijk geaccepteerd dat ik lang bv ga geven, begint oma...
herkenbaar.
mijn vader: "drinkt ze nou nog steeds uit de tiet? Ze eet toch al andere dingen? Moet de bv dan niet afgebouwd zijn?"
"uhm, pap, je drinkt toch zelf ook melk naast je lunch?'
"oh ja." :')

Maar irritant blijft het wel, ja!
(oh, en de referentie aan "tiet" van mijn vader vind ik niet storend. moet hij zelf weten.)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:15:13 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94718167
Whehe, gelukkig heb ik al die opmerkingen al bij Jen gehad.. En weten mensen dat ze tegen dovemansoren praten.. Ik vertel gewoon dat Leyla zo lang bij me mag drinken als ze dat zelf wilt als mensen het nog vragen. Maar eerlijk ik heb de vraag nog niet gehad bij Leyla...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:15:56 #245
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_94718202
Oh en tiet kan ik van de een wel hebben en de ander niet.. Het is inderdaad wie het zegt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 28 maart 2011 @ 16:43:00 #246
259886 pessie
pi_94719605
By the way, het was de middagvoeding, waarna Nathan fruit krijgt. Hebben ze dat ook gezien. Volgens mij vinden ze me nu echt raar. Kind dat zelf "moet" eten en ook nog bv krijgt 8)7
pi_94720030
Mij viel op dat men de eerste maanden heel erg roept: als het niet meer gaat gewoon stoppen hoor! En ga je zo lang bv geven :o ?

En dat zijn vaak de mensen die nu, na 8 maanden roepen: oooh maar gewoon lekker nog doorgaan hoor, het gaat zo makkelijk en goed!! Zo lang mogelijk doorgaan!! :Y

:D
pi_94720960
Ik krijg sinds dat ze een jaar is regelmatig de vraag of ze ook wel bijvoeding krijgt :D En de 'zo lang mogelijk doorgaan' hoor ik niet meer. Het is nu vooral 'goh, nog steeeeeeeds joh?' Met grote ogen. Meestal wel positief bedoeld.
pi_94722130
Hihi, ik kreeg van de week de eerste keer te horen dat iemand echt verbaasd was: Maar na een half jaar is het toch gewoon op? :o
Haha, ik moest wel om hem lachen. En na mijn uitleg vond hij het alleen maar goed.

Toch ben ik er ook wel mee bezig hoor Morretje, het komt niet vaak ter sprake dat ik nog steeds voed en ik probeer het toch wat binnenshuis te houden. Ko is ook al bijna 2! :D
Maar van het weekend heb ik nog wel gevoed bij het zwembad. Nadat ik een andere moeder ook een groot kindje zag voeden. :@

Claudia, wat goed dat je je over je schroom hebt kunnen zetten en nu ook in het openbaar voedt.
Je klinkt inderdaad een stuk relaxter over de bv dan destijds met Ivan.
Ik vind het fijn voor je! :Y

Ko zijn ogen zijn ontstoken, druppeltje bv kan helpen toch?
Ik heb alleen geen idee hoe ik er een druppeltje uit krijg, mijn kolf ligt allang te verstoffen onder het bed. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 maart 2011 @ 18:22:11 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_94724085
in het openbaar voeden vind ik geen probleem. op zo'n moment beschouw ik mijn borsten zelf als een melkfabriek ofzo, maar bij sommige mensen (veelal van 't andere geslacht) voel ik me totaal niet op me gemak en dan ga ik dus wel apart zitten (zoals gisteren, er stond volkomen onverwaxht iemand op de stoep waarvan ík vond dat hij niet hoefde te zien hoe ik voed, dus terwijl zij buiten zaten zat ik lekker veilig binnen, anders was ik wel naar boven gegaan ofzo)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')