abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94383516

Met de recensies van dit jaar! :) Zal ze zo even CP-en :)

Apicus door golfer en Bluezz

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekzzzz ging naar Brasserie Docks

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Miss_Virgo ging naar de Stadsschuur in Goes

SPOILER
Cat22 ging naar Bretelli in Weert

SPOILER
Cat22 ging ook nog naar De Aubergine in Steijl
SPOILER
k_man ging naar Dorloté in Amersfoort

SPOILER
FFT ging naar Heinde & Ver

SPOILER
Minilot ging naar De Limonadefabriek in Streefkerk

SPOILER
Sjeen ging naar Roxy's in Maastricht

SPOILER
Stansfield ging naar Restaurant M in Amersfoort

SPOILER
Motorbloempje ging naar Le Marron in Malden

SPOILER
Yinny ging naar Sluis in Blokzijl

SPOILER
MevrouwPuff ging naar Amarone in Rotterdam

SPOILER
Fiorellino ging naar Het Dijkhuis te Ophemert

SPOILER
Bluezz en golfer gingen nog naar Bij Tholen in Haarlem

SPOILER
pumpkin_Ruby ging naar Katseveer in Wilhelminadorp

SPOILER
Quinn_Dexter at bij Flinstering

SPOILER

[ Bericht 66% gewijzigd door motorbloempje op 21-03-2011 08:17:50 ]
Ja doei.
  zondag 20 maart 2011 @ 18:21:24 #2
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_94384327
OP _O_ _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 maart 2011 @ 18:22:36 #3
193540 Tamashii
pi_94384371
Ja wij waren graag gegaan maar helaas is het maar een week...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 20 maart 2011 @ 18:30:39 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94384689
Mooie OP. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 maart 2011 @ 18:31:58 #5
8136 Blues
pi_94384742
Mooi OP MoBlo!
Kreeg net op Twitter een berichtje terug van mijn linkje naar vorige topic van bijTholen : Bedankt voor het compliment, leuke recensie. Jullie zijn altijd welkom! #bijtholen
  zondag 20 maart 2011 @ 19:36:47 #6
231020 MevrouwPuff
pi_94387434
Leuk, de OP!
Wat een hoop mooi eten.
:)
  zondag 20 maart 2011 @ 20:16:52 #7
217782 FutureFairytale
pi_94389391
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Mooi OP MoBlo!
Kreeg net op Twitter een berichtje terug van mijn linkje naar vorige topic van bijTholen : Bedankt voor het compliment, leuke recensie. Jullie zijn altijd welkom! #bijtholen
geen gratis eten aangeboden gekregen? ;)
ze zijn wel erg attent :) en moet zeggen dat het eten er luxer uitziet dan (de menukaart op) de site doet vermoeden.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 20 maart 2011 @ 20:33:06 #8
57403 pumpkin_Ruby
pi_94390356
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Bluezz het volgende:
Prachtige lunch en leuk mét mooie foto's ^O^

Ik vraag me altijd af wat je dan zelf 's avonds thuis eet na zo'n lunch :? :D
(ik ben helemaal niet van het lunchen in een restaurant, vind het 's avonds veel leuker op de een of andere manier)
Een boterham, maar ons gezelschap "moest" 's avonds nog uit eten met hun werk :D Dat was blijkbaar later nog afgesproken. En dan tóch nog een tussengerecht nemen, de bikkels.

Ik vind lunchen zelf eigenlijk wel fijner, dan zijn we weer lekker vroeg thuis.
  zondag 20 maart 2011 @ 20:38:55 #9
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_94390722
net gegeten bij the harbour club, Maastricht hier om de hoek

Interieur

Vooraf olijfjes en zonnebloempitjes

Amuse van King crab

Voorgerecht zalm met tomatenvinaigrette en croutons en 4 warme broodjes met boter (foto is beetje mislukt/bewogen)

Hoofdgerecht runderlende, groene asperge, haricotverts, bospaddestoelentruffelsaus, aardappel en abrikozenpurree

Nagerecht chocolademousse en vanilleijs

samenvatting: :9~

Kosten inc 4 bier (als enigen in de hele toko niet aan de wijn _O- :') ) 64 euro :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 maart 2011 @ 20:43:33 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94391015
MoBlo ^O^

Ziet er lekker uit Memo :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Licht Ontvlambaar zondag 20 maart 2011 @ 20:54:07 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94391660
Looking good! Die haard is zo heerlijk om bij te aperitieven O+

Wij zijn gisterenavond nog bij Lucullus in Klimmen geweest, een heel leuk kasteeltje dat 's avonds helaas niet tot zijn recht komt, vanwege ontbrekende verlichting buiten. Ik zal morgen verslag uitbrengen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 20 maart 2011 @ 20:54:56 #12
217782 FutureFairytale
pi_94391723
jemig ook al zo weinig kwijt MeMo. leuke recensie :)
  zondag 20 maart 2011 @ 20:56:32 #13
217782 FutureFairytale
pi_94391832
ben jaloers op mn zus. had 19u vnv de Moerbei* in Warmond gereserveerd en als verrassing weggegeven. 8)7 ;( :D
  zondag 20 maart 2011 @ 20:57:42 #14
68866 Den_Haag
pi_94391897
Ziet er goed uit MeMo :Y
  zondag 20 maart 2011 @ 21:03:50 #15
153630 Quinn_Dexter
Tja....
pi_94392301
Mis jammer genoeg mijn review van Flinstering in Breda in de OP :/
Quinn Dexter
  zondag 20 maart 2011 @ 21:09:34 #16
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_94392687
geef m'n linkje naar de post en ik zet 'm er in. Niet zo verongelijkt doen!
Ja doei.
  zondag 20 maart 2011 @ 21:24:27 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94393642
Leuk ende goedkoop, MeMo. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 maart 2011 @ 21:30:13 #18
153630 Quinn_Dexter
Tja....
pi_94394035
quote:
Op zondag 20 maart 2011 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
geef m'n linkje naar de post en ik zet 'm er in. Niet zo verongelijkt doen!
Zit op de mobiele layout, weet niet of dit goed gaat :)

Staat hier: Diningcity Restaurantweek maart 2011

Mucho thx :)
Quinn Dexter
  zondag 20 maart 2011 @ 22:04:35 #19
211002 Goodbye
Awesome!
pi_94396050
Vanavond gegeten bij 't Amsterdammertje in Loenen a/d Vecht. Ik heb geen foto's gemaakt, vooral omdat ik daar te lui voor was :+

We werden om half zeven verwacht, maar toen we iets te vroeg aankwamen werden we netjes opgevangen en werden onze jassen opgehangen. We werden gebracht naar een mooi tweepersoons tafeltje in de hoek en aan het raam. Brood met boter, heerlijke olijfolie en zout stond al op tafel.

Er werd ons gevraagd of we een aperitief wilden, maar op basis van de opmerkingen van dit topic maar niet gedaan. :P We namen allebei een wijntje (à 4,75 per glas). Op tafel stond een kaartje met het menu en de eventuele tussengangen die besteld konden worden. Daarop werd ook een wijnarrangement à zes euro per glas aangeboden. Maar nog leuker, en daar hebben wij voor gekozen, je kon per gang ook een half glas wijn (3,50 euro) krijgen. Aangezien wij de wijn niet naar binnen klokken ideaal!

We waren lekker van ons brood aan het eten toen chef-kok André Gerrits zich voor kwam stellen en wat vertelde over het restaurant en waarom ze graag meededen aan de restaurantweek. Erg leuk! :D

Toen was het tijd voor de amuses. Aangezien deze niet op de kaart vermeld stonden, kan ik niet heel specifiek zijn, behalve dat het heel lekker en origineel was. We kregen een hoorntje met mozzarella, basilicumpesto en zelfgemaakte tomatenketchup. Een mini saucijzenbroodje met chorizo, een hapje waarvan ik niet meer weet wat het precies was (iets met tomaat en basilicum volgens mij) én een eitje met (?) een mousse van iets van vis. Nouja, het was lekker! _O-

Vervolgens het voorgerecht: Taartje van Kingcrab, gelei van schaaldieren, Hamichi, salade van zeewier en een crème van witte chocolade en aardpeer. Dit werd in twee delen geserveerd, één deel gewoon op een bord, maar een ander deel (beide wel volledig qua opgesomde ingrediënten trouwens) in een glazen potje, waarbij de onderkant ook (zoals eerder voorgekomen in recensies) gevuld met stikstof van -78. Grappig effect, begon af en toe te borrelen! We vonden het gerecht beide erg origineel, echt een leuke combinatie van smaken. Het was echter denk ik leuker geweest om op het andere bordje ook iets anders te serveren. De krab overheerste hier en daar een beetje. We kregen er een (zoete) Spaanse witte wijn bij.

(We hadden eventueel nog kunnen kiezen voor een tussengerecht: Gebakken corvina met jonge prei en een crèmeuse van gerookte knoflook)

Na het afruimen van het voorgerecht duurde het maximaal een kwartier voordat het hoofdgerecht op tafel kwam. Wij vonden dit eigenlijk te snel, maar dit tempo hielden ze helaas wel de hele avond vol. Dit was overigens niet alleen bij onze tafel zo, ook bij andere tafels werden de gangen vrij snel op elkaar geserveerd. Klein minpuntje wat ons betreft

Het hoofdgerecht (Gegrilde filet van Ibirico big, aardse groenten, crème van aardappel en wortel en een jus van rode wijn) maakte echter alles goed. Perfect bereid en een leuke afwisseling van smaken. Toen ik het gerecht op de menu kaart zag staan was ik niet wild enthousiast, maar dit was zeker onterecht. We dronken er een rode wijn uit Australië bij. Licht zoet, maar met een kruidige afdronk. Perfect.

Als tussengerecht hadden we kunnen kiezen voor een tosti van Reblochon, kruim van zwarte olijf, roquette sla en huisgemaakte tomatenketchup. Toen we dit aan het begin van de avond op de kaart zagen staan waren we nog aan het twijfelen. Toen er iemand aan onze tafel kwam om te vragen of we nog opmerkingen hadden over het menu en/of eventueel een extra tussengerecht wilde bestellen, was het geen probleem om dit eventueel ná het hoofdgerecht aan te geven. Erg netjes, maar we hebben er geen gebruik van gemaakt omdat het waarschijnlijk too much zou zijn.

Vervolgens het dessert: Taartje van chocolade en amandel, structuren van passievruchten, crème van mokka en passievruchten-sorbet. Hartstikke lekker, maar ik ben sowieso gek op zoetigheid. Helemaal verrassend/origineel vond ik het eerlijk gezegd niet, maar het voldeed zeker aan mijn verwachtingen :Y Vanwege het arrangement dronken we er een Spaanse dessertwijn bij (ben normaal gesproken niet zo dol op dessertwijn). Prettige smaak, though.

Tot slot namen we allebei nog een cappuccino en kregen we er per persoon een vijftal aan friandises bij (een macaron, kletskop, stukje turks fruit, iets van chocola en iets wat op een mini cakeje leek)

Het menu kostte per persoon 37,50 (10 euro sterrentoeslag, dus). In totaal waren we met z'n tweeën voor het menu, 2 glazen wijn, een fles tafelwater, een ("half") wijnarrangement en 2 cappucino 121,50 (excl. fooi) kwijt. Ik vond de prijzen van de dranken prima!

Conclusie: erg smakelijk gegeten, af en toe zeer verrassend. Gangen werden iets te snel geserveerd en één dame in de bediening was af en toe wat stijfjes (verder erg vriendelijk, met name de sommelier!). We hadden de gewone kaart al even bekeken en op basis van deze ervaring zullen we buiten de restaurantweek om zeker nog een keer komen eten!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:20:05 #20
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_94397021
Leuke review GB en lekker gegeten zo te lezen.
Slim dat je geen aperitief hebt genomen. :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 maart 2011 @ 22:25:58 #21
211002 Goodbye
Awesome!
pi_94397400
Thanks Cat, het is wel een lap tekst zie ik nu! :D

En nog even een _O_ voor de op van Mo!
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:34:42 #22
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_94398061
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:25 schreef Goodbye het volgende:
Thanks Cat, het is wel een lap tekst zie ik nu! :D

En nog even een _O_ voor de op van Mo!
Wij houden van lappen tekst. ^O^
Foto's waren nog leuker geweest though. :P
  zondag 20 maart 2011 @ 22:58:01 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94399508
Klinkt lekker, GB. ^O^

Ik moet altijd wel een beetje lachen als ik in een recensie lees dat bij binnenkomst de jassen worden aangenomen en opgehangen. Alsof het normaal is dat je met je jas aan aan tafel gaat zitten eten.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 maart 2011 @ 23:12:09 #24
231020 MevrouwPuff
pi_94400354
quote:
Op zondag 20 maart 2011 22:58 schreef golfer het volgende:
Klinkt lekker, GB. ^O^

Ik moet altijd wel een beetje lachen als ik in een recensie lees dat bij binnenkomst de jassen worden aangenomen en opgehangen. Alsof het normaal is dat je met je jas aan aan tafel gaat zitten eten.
Nou ja, misschien kon er ook gekozen worden voor zaken waar je zelf je jas kan ophangen, of waar het over de stoel gehangen wordt.
  maandag 21 maart 2011 @ 00:40:30 #25
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_94404451
quote:
Op zondag 20 maart 2011 21:24 schreef golfer het volgende:
Leuk ende goedkoop, MeMo. ^O^
ja je kan t zo duur maken als je wilt, werd ook wel heel erg best gedaan om wijn/champagne aan ons te slijten (kan ik iets voor u inschenken, glaasje champagne of blabla wijn?) maar daar zijn zowel eend als ik geen liefhebber van en geen zin in verrassingen ook qua rekening. Zo was t leuk. :)
  maandag 21 maart 2011 @ 00:47:05 #26
8136 Blues
pi_94404659
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 00:40 schreef Memento-Mori het volgende:

ja je kan t zo duur maken als je wilt, werd ook wel heel erg best gedaan om wijn/champagne aan ons te slijten (kan ik iets voor u inschenken, glaasje champagne of blabla wijn?) maar daar zijn zowel eend als ik geen liefhebber van en geen zin in verrassingen ook qua rekening. Zo was t leuk. :)
Gelijk heb je als je niet wil. Op wijn verdienen ze het meest dus dat is soms echt hele actieve verkoop onder het mom van "bijschenken?" 8-)

:P
  maandag 21 maart 2011 @ 00:54:35 #27
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_94404938
Ja daarom en ik geef ze geen ongelijk hoor maar t werd op n manier gevraagd iets inschenken waar je bijna niets anders dan 'ja lekker' op kunt en zal antwoorden dus voelde wel enigzins bezwaard ofzo maar goed we hadden beiden ook gewoon liever n biertje
Wel nette fooi gegeven (>10%) dus niet dat ik heel krenterig ben verder ofzo. :) geslaagde avond iig al met al.
  maandag 21 maart 2011 @ 08:12:41 #28
211002 Goodbye
Awesome!
pi_94408648
Het lukt me even niet om te quoten, dus ik doe het maar zo.

@ golfer: Ik weet niet waar jij normaal gesproken gaat eten, maar ik eet overwegend toch bij eetcafé's waar je gewoon zelf je jas op mag hangen of over je stoel hangt :+ Dus ja, ik vind het wel een nette ontvangst. Neemt niet weg dat ik wel raar had opgekeken als dat hier niet gebeurd was, hoor ;)
  maandag 21 maart 2011 @ 08:18:53 #29
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_94408725
Hebben besloten dat we in de volgende restaurantweek weer naar Vesters gaan O+
Als het goed is is de volgende restaurantweek in onze laatste maand in Nijmegen, dus dat mag wel mooi afgesloten worden... :o

Jammer dat er deze week niemand van hier daar is gaan eten :P :@
Ja doei.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:15:31 #30
241003 kahlie
pi_94410797
Ik ben afgelopen vrijdag met z'n tweetjes bij Fred gaan eten. Ik geef jullie ff een korte recensie (normaal gesproken lekker lang, want ik voel me niet zo lekker, dus ga er zo weer in).

Ontvangst was prima, we werden begeleid naar een tafeltje in de hoek. Aan de ene kant fijn, want van 2 kanten af zat je beschut, bij het raam en het was zeker wel knus. Aan de andere kant lastig, want de ene tafel die wel dichtbij stond, stond zo dichtbij dat we daar het gesprek konden volgen.

Het interieur is nog mooier dan de foto's van de site doen vermoeden en we vonden het op en top romantisch (en ook een beetje kitsch, maar ja!).

Wij begonnen met het huisaperitief: een witte mousserende wijn (langedoc?) met daarbij een soort van zelfgemaakte kruidenlikeur (in het glas al) van verveine, bergamot, limoncello en nog iets. Erg lekker: het smaakte fris en kruidig en erg eetlust opwekkend.
Daarbij kregen we een imposante houten tray met hapjes in verschillende kopjes: macadamia nootjes gekruid met kerrie, hartige met parmazaan gevulde churros, mini witlof in dip, broodstokjes met pancetta en chips van pompoen e.d. en ook nog kleine rolletjes gevuld met eend (canard!). Grappige was dat we van alles zo'n beetje 3 hadden, terwijl je met z'n tweetjes bent ;) Wel lekker ruim dus voor ons.

We hadden nog voldoende staan en toen werd er nog een amuse gebracht: picadilly schuim met daarin een rolletje gevuld met hammousse en er lagen ook nog verschillende kleine stukjes groente (bietjes, bloemkool en wortel) in het schuim. Erg lekker, zurig en fris.

Ik had m'n aperitief nog niet op, maar mijn tafelgenoots wijnglas werd al gevuld voor het voorgerecht (dit omdat je natuurlijk nooit met een leeg glas mag zitten). We hadden ook water wat ook telkens netjes bijgevuld werd. Het voorgerecht volgde vrij snel (ik nog steeds met dat ene glaasje aperitief ook nog, want ik drink nooit snel). We kregen een romige kalfstartaar met een krokantje van sesam (gewone en zwarte), waarop 4 verschillende bereidingen van komkommer lagen en twee Langoustines in tempura deeg. Onze zurige witte wijn vonden wij het gerecht overheersen dus die hebben we *na* het gerecht leeg gedronken. Er zat wel een zoete nadronk aan, maar niet genoeg. Ik vond het wel de 8 euro p. glas waar.

Ons hoofgerecht duurde daarna wat lang. De tafel naast ons, die later was begonnen, kreeg hun tussengang (volante van truffels, morrieljes en ganzenlever) al geserveerd. Wij hadden daar niet voor gekozen, dus raar dat wij nog zo lang moesten wachten op onze gang. Tafelgenoot had de wijn al op, die is kosteloos bijgeschonken toen het gerecht er uit eindelijk was.

Het hoofdgerecht was heerlijke ossenhaas op een bedje van aardappels, met een gefrituurde schorseneer en spitskool in hollandaise saus. Erg lekkere ossenhaas en een perfect gerecht, behalve de schorseneer. Die had te lang liggen frituren, dus de frituursmaak overheersde. Beetje jammer en opnieuw paste het niet goed bij de wijn. We hadden een vrij flauwe rode wijn met daarin een stevige kruidige afdronk. Eerst denk je: 'hrmpf, wat een jammere flauwe wijn, smaakt wel als wit" en vervolgens denk je: "HOLY HELL, ik heb een mond vol peper en kruidnagel ofzo" en die smaak blijft lekker lang hangen.

Vervolgens hadden wij gevraagd voor de tussengang voor 14.50: de kaaswagen. Je mocht ook je dessert inleveren en 7,50 bij betalen voor de kaas, maar wij wilden natuurlijk ons dessert houden.
Fred is bekend en beroemd? om zijn kaaswagen, want er zijn vele verschillende soorten waar je uit kan kiezen, er zit bijpassende port bij en dadels, vijgencompote en druiven in grappa.
Tafelgenoot is gek van oude kazen en heeft vooral dat gekozen (5 stuks) met daarbij de druiven in grappa. Ik koos een selectie van vier stuks (dat vind ik horen en lekker), van geit en schaap, Fenegriek kaas, rode kazen en oude kazen met daarbij vijgencompote. (Blauwschimmel eet ik alleen warm eigenlijk). Beiden vonden wij de port te zoet dus die sloegen we over.
Kazen werden netjes opvolgend van smaak neergelegd op een mooi houten plateau en we kregen er spelt met notenbrood en getoast krentenbrood met zuidvruchten bij. Heerlijke gang en harstikke leuk als je van kaas houdt.

Daarna kregen we het dessert: een tartelette met daarin pistachemouse, een deksel van speciale chocolade met daar bovenop een stukje zelfgemaakt vanille ijs (met daarin een stukje chocolade) en een mergenue. Super lekker, eindelijk een dessert waar de smaken subtiel op elkaar ingespeeld zijn. Niet te zoet, te zuur of extreem, maar gewoon een waardige en lekkere afsluiter. Jammer genoeg staat hij niet echt op de kaart.

Tenslotte sloten we af met koffie (dubbele espresso) en friandises. De espresso was echt SUPER-sterk en dat zegt wat voor iemand die normaal gesproken espresso in Portugal drinkt. Daarbij mochten we friandises kiezen van de kar (al kies je alles, dan mag dat), ik koos voor een stukje noga (sterk zoet en notig, minder honingachtig zoals ik gewend ben), een macaron (heerlijk) en een doosje met een mini brownie met pistache (heerlijk). Tafelgenoot koos 4 verschillende friandises, maar ik weet even niet meer welke precies. Je kon ook creme kiezen met limoncello en creme met een ander likeurtje, maar dat hebben wij beiden niet gedaan. Bovendien werden er nog 3 Madeleines met anijs op tafel gezet.

Oordeel:
Het eten is prima in orde. Bijzondere smaken, goede porties (volgende dag alleen brood gegeten, zo vol zaten we nog) en heel lekker. Af en toe een schoonheidsfoutje, wat jammer is en minder harmonie in smaken als zou kunnen. Let wel: het hele menu was aangepast voor de restaurantweek, dus misschien dat de echte gerechten nog beter zijn. 8

De sommelier heeft of zitten slapen of gewoon deze wijnen die normaal bij de echte gerechten passen neergezet. Volgende keer geen wijn voor mij. Als het niets toevoegd aan het eten dan hoeft het voor mij niet. Zeker niet voor 8 euro p/glas. Toch waren de wijnen wel heel bijzonder, dus misschien voor een ander wel de moeite waard. 6-

Bediening is prettig maar laat af en toe wel een steekje vallen, aangegeven wensen worden vergeten of niet doorgeven zodat er dingen opnieuw gevraagd worden . Daarintegen heb ik een extra servet gekregen (niet opgemerkt dat hij van m'n schoot was gegleden) en toen ik mijn mes liet vallen had ik hem nog niet gepakt of ik kreeg al een nieuwe. (uit eten terwijl je nog ziek bent, tja wat wil je) Ze willen ook best gezellig met je praten, dus dat vonden wij prettig. 7+

Kosten: 177 euro exc. tip. Wij vonden het zeker de moeite waard. Tafelgenoot vond de kaas de lekkerste gang (arme Fred, daar is natuurlijk geen compliment uit te halen), maar ik vond het dessert echt heel leuk en lekker :)

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 21-03-2011 10:21:36 ]
  maandag 21 maart 2011 @ 10:49:34 #31
252806 rubje
-weg-
pi_94411735
@ MeMo: bedankt voor je review ^O^ en volgende keer proberen iets scherper te fotograferen? ;) of meer afstand te nemen met je camera en niet in te zomen?] >:)

edit: valt me wel op dat niemand zich aan het vaste tarief houdt waar deze DC in eerste instantie voor was bedoelt. :{ Zo krijgen al die restaurateurs toch waar ze in eerste instantie op hoopten nl. dat mensen zich laten lokken door het 'goedkope'instaptarief en dan vervolgens zich laten inpakken met allerlei extra's waardoor de oorspronkelijk prijs flink oploopt en het eigenlijk weinig van doen heeft met een restaurantweek. }:|
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  maandag 21 maart 2011 @ 10:52:45 #32
217782 FutureFairytale
pi_94411823
toffe recensie kahlie! Jammer van de wijnen en dat je niet lekker was (en nog bent). Heb je t toilet nog gezien? (mooiste van NL schijnt) Beterschap, hoop dat je gauw opknapt :*
  maandag 21 maart 2011 @ 10:54:24 #33
231020 MevrouwPuff
pi_94411872
quote:
6s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:49 schreef rubje het volgende:
@ MeMo: bedankt voor je review ^O^ en volgende keer proberen iets scherper te fotograferen? ;) of meer afstand te nemen met je camera en niet in te zomen?] >:)

edit: valt me wel op dat niemand zich aan het vaste tarief houdt waar deze DC in eerste instantie voor was bedoelt. :{ Zo krijgen al die restaurateurs toch waar ze in eerste instantie op hoopten nl. dat mensen zich laten lokken door het 'goedkope'instaptarief en dan vervolgens zich laten inpakken met allerlei extra's waardoor de oorspronkelijk prijs flink oploopt en het eigenlijk weinig van doen heeft met een restaurantweek. }:|
Oh ik zie ook zat recensies van mensen die minder dan 100 euro kwijt waren in totaal... :)
Ben jij nog ergens heen geweest of heb je echt àlles ( ;( )afgezegd?
  maandag 21 maart 2011 @ 11:05:07 #34
110683 Steven184
pi_94412219
Net als k_man en Minilot afgelopen vrijdag wezen eten bij de Limonadefabriek in Streefkerk. Absoluut een topavondje gehad en kan het dan ook niet anders dan eens zijn met de opmerkingen van Minilot. We hadden het tussengerecht erbij genomen en dat was maar goed ook, het was namelijk het hoogtepunt van de avond.

@k_man: Bij ons geen last van het vet in de sucade. Heerlijk mals, alleen helaas wat weinig jus. Kan het wel eens zijn met je kritiek op de polenta.

Prijs van 97 euro zeer schappelijk voor 4 gangen en 6 drankjes(wijn, spa blauw en thee).

De Limonadefabriek komt als hoge binnenkomer op ons lijstje.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 21 maart 2011 @ 11:43:39 #35
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_94413419
quote:

het is een redelijk slechte telefooncam en t voelt toch wel raar uitgebreid je eten te fotograferen :P tis puur om een beetje een indruk te krijgen niet om een hoogwaardige foto te maken hoor (er is dus ook niet ingezoomd, is gewoon het gebrek aan kwaliteit van fooncam)
  maandag 21 maart 2011 @ 12:56:41 #36
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_94415809
@kahlie: het kiezen en combineren van de kazen is zeker iets waar een kok complimenten over in ontvangst kan nemen hoor! :)
Ja doei.
  maandag 21 maart 2011 @ 13:17:26 #37
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_94416473
Wij zijn afgelopen zaterdag met z'n zevenen bij Rodaen in Bunnik geweest. De inrichting is strak en modern, maar wel gezellig. De stoelen zaten ook prima, altijd fijn als je ergens gaat eten en daar lekker de tijd voor wilt nemen (we hebben er dik 3 uur gezeten :)). Ik heb verder geen foto's van de gerechten genomen, vooral omdat ik niet van dit topic wist :D.

Het diner begon met een gerecht van rauwe zalm met een rivierkreeft-salade. De zalm was echt voortreffelijk, zo zacht en mals. De rivierkreeft was ook al heerlijk, fijn van smaak. De drie dames in het gezelschap kregen wat anders, omdat ze alledrie zwanger zijn. Voor hen werd er een carpaccio neergezet van gerookt kalfsvlees (als ik me niet vergis). Ook dat ging er prima in.

Het hoofdgerecht bestond uit een kalfsbiefstuk, geinjecteerd met sap van zure appels, met daarnaast een soort van hachee op basis van kalfsvlees en Palmbier. Als groente werd er een soort van plak "cake" bij opgediend. De plak bestond uit allerlei laagjes van verschillende groente (o.a. pastinaak). Het vlees was redelijk mals en het sap was er door het koken uit komen schuimen, wat natuurlijk heel bijzonder uitzag. De smaak was ook voortreffelijk. Over de hachee waren de meningen verdeeld, een aantal vond het niet zo lekker, maar ik vond het heerlijk. Deed mij een beetje denken aan zuurvlees (en als Limburger vind ik dat lekker :D).

Het dessert ten slotte bestond uit 6 kleinere desserts, o.a. een meergranen/chocolade blokje, een bolletje chocolade met amandel en een sinaasappelsausje en een chocolademousse met kokos-schaafsel. Ook hier waren de meningen verdeeld over wat wel en niet lekker was, maar ik was er zeker tevreden mee.

Oordeel:
Het eten heeft mij zeker kunnen bekoren. Zoals je in zo'n restaurant verwacht, krijg je geen enorme hopen voedsel op je bord, maar aan het eind zit je toch prima vol. Zoals ik al zei, we hebben er dik drie uur gespendeerd en hoewel ik me normaal best snel erger aan veel tijd tussen de gangen, vond ik het nu prima. Het restaurant is door de moderne inrichting wel wat rumoerig, zeker als het helemaal vol zit. Het was soms lastig om iedereen te verstaan.
Ze hebben ook een terras, maar ik weet niet hoe succesvol dat is, aangezien ze aan een behoorlijk drukke, doorgaande weg zitten. Ik wil er zeker nog wel een keer gaan eten, ook buiten de restaurantweek om.
  maandag 21 maart 2011 @ 13:28:11 #38
185450 Miss_Virgo
pi_94416846
quote:

Je bent inderdaad snel meer kwijt dan dat je misschien zou verwachten, al denk ik dat als ik tijdens een normale week in dat restaurant zou gaan eten en dan 6-gangen neem, toch wel een stuk meer kwijt ben dan dat ik nu was.... Dus dat maakt het dan toch wel weer de moeite waard vind ik :P
  maandag 21 maart 2011 @ 16:28:58 #39
339763 koekepannekoek
pi_94424532
Ik ben ook naar le marron geweest. En heb wel het menu en het wijnkaartje meegenomen. dus een iets uitgebreidere omschrijving van de gerechten voor motorbloempje.

voor: gegrilde sepia met boomtomaat, sepia couscous, groene olijven sorbet, muntmayoniase, komkommer en parmezaanschuim.

tussen: Gegrilde griet naast gelakte kalfswang, pompoen, bloemkool en amandel-bloemkoolsaus (deze hadden we extra en die kalfswang was heerlijk).

Hoofd: Rundersukade rose bereid naast gegrilde bleekselderij, zoetzure prei, krokante ganzenvet aardappel en een sabayon van rode wijn.

Dessert: A la minute afgebakken cakeje van basilicum naast een gestolde creme van bloedsinaasappel, yoghurt poeder, citrus merengue, basilicumgel en een ijsje van bloedsinaasappel en basilicum

Er waren nog 2 andere extra gerechten maar die hebben wij niet genomen als iemand daar nog geinteresseerd in is of in de wijnen, dan typ ik ze ook wel over.
  maandag 21 maart 2011 @ 17:24:57 #40
241003 kahlie
pi_94427637
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
@kahlie: het kiezen en combineren van de kazen is zeker iets waar een kok complimenten over in ontvangst kan nemen hoor! :)
Als hij ze gekozen heeft wel ja. Bij Fred mag je zelf kiezen en combineren, dus dan heeft de kok daar weinig mee te maken. Behalve dat hij natuurlijk voor de oorspronkelijke 40 soorten gekozen heeft.

Het toilet heb ik inderdaad gezien ja en is erg mooi. Geen wonder dat ze er een prijs mee hebben gewonnen!
  maandag 21 maart 2011 @ 18:18:25 #41
-1 #ANONIEM
pi_94430246
quote:
Afhankelijk van het restaurant dat je kiest eet je desondanks significant goedkoper dan normaal. Zeker als het om een sterrenzaak gaat.

Ik ben het in zoverre met je eens dat het niet zo moet zijn dat je geen volwaardig diner hebt als je je houdt aan het driegangemenu. Als de extra gangen nodig zijn om ervoor te zorgen dat je zonder honger huiswaarts keert, gaat er inderdaad wat mis.
  maandag 21 maart 2011 @ 19:34:16 #42
248287 LieLie
ISTJ
pi_94433846
Wat leuk dat er zoveel uitgebreide recensies worden geplaatst! En ^O^ voor de OP!

Wij aten gisteren bij de Havixhorst, vlakbij Meppel.
Dit restaurant is pas weer verkozen tot het beste kasteelrestaurant van Nederland en ziet er bij aankomst alleen van buiten al prachtig uit!

Bij binnenkomst werden we vriendelijk ontvangen en kregen we de keuze om aan tafel te gaan of eerst iets te drinken in de loungebar. Wij kozen ervoor om aan tafel te gaan.
In de ruimte waar wij zaten waren zes tafels, waarvan twee achter een halftransparant gordijn. Het was ook ruim opgezet dus je hebt echt je eigen hoekje.

We kozen naast het standaard drie-gangen-menu ook voor het extra tussengerecht. Ik kreeg ook nog een 'klein' wijnarrangement. Ze hadden de optie van een bob-arrangement, met halve glazen (x4, dus twee glazen in totaal), maar dat leek me toch iets teveel. Het was echter ook geen probleem om daar nog iets minder van te maken. Ik heb in totaal 1-1,5 glas wijn gedronken. MrLie moest rijden en dronk gewoon water.

Ik noem de wijnen wel in het verslag, maar ik heb er werkelijk geen verstand van ;) We hebben het menu meegekregen, dus ik weet wat ik gehad heb. De wijnen waren heerlijk, maar of het de perfectie combi was met het gerecht, ik durf er geen oordeel over te vellen. Ik vind het wel heel leuk om het erbij te doen, het geeft het hele diner toch iets extra's. Moet me er maar wat meer in gaan verdiepen!

Toen we aan tafel gingen kwamen ze al vrij snel met een tegeltje met knabbels. Wat nootjes, olijfjes, popcorn met rozemarijn, een kaaskoekje en een marshmallow van Zwolse mosterd. Heel lekker!

Grappig was dat ik toen dat op tafel werd gezet nog even aangaf dat ik een noten-allergie had. Hij zou even navragen of ik dan alles van het tegeltje kon eten. Even later kwam hij terug met de boodschap: 'euh, nou, alleen de noten, kunnen sporen bevatten, van noten' :D Goed voorbeeld van de prettige manier van omgang. Iedereen was heel attent, maar ook een grapje hier en daar was geen probleem!

Na de hapjes kregen we een amuse. Een glaasje met onderin een eiersalade, daar bovenop een gelei van bloemkool en daar bovenop een crème van piccalilly. Een lekker gerechtje, met veel smaak door de piccalilly.

De eerste gang was vervolgens 'Gerookte zalm met een gepocheerd kwarteleitje, citroenmayonaise en een salade van witlof en Granny Smith'. Het was een lekker gerecht, dat er prachtig uitzag. De smaken op zich zijn niet heel verrassend of spannend, maar het klopte wel bij elkaar. Hierbij kregen we ook een broodje aangeboden, en dit was bij elke gang zo, met de keuze tussen wit en bruin (voor mij niet, want bruin was met nootjes ;) )
Hierbij kreeg ik een witte wijn: Tapiz, Torrontés, Mendoza, 2009. Een chardonnay, zo heb ik mij laten vertellen.

Het tussengerecht was 'Rouleau van maïskip, gevuld met Taggische olijventapenade, smeuïge polenta en schuimige dragonjus'. Eigenlijk vrij simpel, maar echt een lekker gerecht! Er werd nog netjes gemeld dat het iets langer zou duren, de kok had per ongeluk nootjes over mijn bord gegooid en er werd een nieuwe gemaakt. We hadden het echter ook niet gemerkt als hij gewoon later was gekomen, we zaten goed :)
Hierbij kreeg ik een pinot noir uit Oostenrijk.

Het hoofdgerecht was 'op lage temperatuur gegaarde rundersukade met in ganzenvet gegaarde aardappel, pastinaak, en jus van gekaramelliseerde uien'. Nomnomnom! Wat lekker! Het vlees smolt op je tong en ik vind pastinaakpuree echt héérlijk, perfecte combi voor mij.
De wijn was 'Tenuta, Albrizzi, cabernet sauvignon primitive salento, 2007'.

Na het hoofdgerecht volgde eerst nog een dessert-amuse. Een glaasje met mascarponecrème, passievruchtenijs, passievruchtencoulis en kokosschuim. Heerlijk! Lekker verfrissend en zoet.
Bij de dessert-amuse kreeg ik ook al de wijn die bij het nagerecht hoorde: 'Baumard, Coteaux du Layon, chenin blanc, 2008'. Een heerlijk zoet wijntje!

Het nagerecht was qua opmaak absoluut het hoogtepunt van de avond, wat een plaatje! 'Yoghurtparfait met een gelei van mangocoulis, basilicumsiroop een bonbon van witte chocolade gevuld met basilicum-ijs en brosse witte chocolade'. Een heerlijk toetje, al kwam de basilicum niet echt terug. De witte chocolade bros was echt heerlijk de parfait met de manogcoulis superlekker zoetig en fris. Jum!

Tot slot dronken we nog een kop espresso en thee. Ze boden hier geen friandises bij aan. Eigenlijk vond ik dat wel jammer, was wel benieuwd wat ze daar van zouden maken :) Maar we waren ook wel vol, dus het was prima zo.

Conclusie: een aanrader!! Prachtige locatie, ook van binnen is het prachtig ingericht, heel sfeervol. De bediening is enorm attent en voelt goed aan hoe informeel ze je kunnen benaderen. De gerechten waren heerlijk. De kaart ziet er ook heel goed uit, dus wil daar zeker nog eens buiten de restaurantweek naar toe.

Al met al hadden we twee keer een vier-gangen-menu, met twee amuses en hapjes vooraf, twee flessen water, brood bij elke gang, een klein wijnarrangement (is 8,85 voor gerekend, vond ik heel schappelijk), koffie en thee en waren we 107 euro kwijt.
  maandag 21 maart 2011 @ 20:03:16 #43
859 Isabeau
ISFP
pi_94435694
Ziet er goed uit, LieLie! Ik heb een tijdje gefietst naar Meppel en kwam daar dan elke dag langs, idd een geweldige lokatie. En ik heb daar een keer een bruiloft gehad, lang geleden, van de dominee. En nu wil ik er ook een keer eten nav je verslag!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 maart 2011 @ 20:04:22 #44
217782 FutureFairytale
pi_94435755
alle gerechten klinken heerlijk LieLie! en mooie locatie zeg O+
jammer dat het zo ver weg ligt! -O-
  maandag 21 maart 2011 @ 20:06:37 #45
248287 LieLie
ISTJ
pi_94435894
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:04 schreef FutureFairytale het volgende:
alle gerechten klinken heerlijk LieLie! en mooie locatie zeg O+
jammer dat het zo ver weg ligt! -O-
Ligt eraan waar je woont :+
  maandag 21 maart 2011 @ 20:06:56 #46
859 Isabeau
ISFP
pi_94435918
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:06 schreef LieLie het volgende:

Op de fiets prima te doen :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 maart 2011 @ 20:07:55 #47
217782 FutureFairytale
pi_94435987
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:06 schreef LieLie het volgende:

[..]

Zuid-Holland -O-
  maandag 21 maart 2011 @ 20:08:22 #48
217782 FutureFairytale
pi_94436017
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op de fiets prima te doen :7
nou dan kan ik alvast op de fiets stappen voor volgende editie van de restaurantweek :+
  maandag 21 maart 2011 @ 20:14:22 #49
248287 LieLie
ISTJ
pi_94436400
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:07 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Zuid-Holland -O-
Weet ik toch :P
  maandag 21 maart 2011 @ 20:23:42 #50
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94436971
Lekker hoor LieLie.
Geef jij bij het reserveren niet van te voren op dat je een notenallergie hebt?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 maart 2011 @ 20:31:19 #51
248287 LieLie
ISTJ
pi_94437509
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:23 schreef golfer het volgende:
Lekker hoor LieLie.
Geef jij bij het reserveren niet van te voren op dat je een notenallergie hebt?
Ja, ook, maar ik vraag het altijd voor de zekerheid nog even. Hij wist het ook wel, maar ging voor de zekerheid nog even vragen of het in de keuken ook al goed door was gekomen.
Verder ging het gewoon goed, en ze kwamen zelfs nog vragen of ik ook allergisch was voor kokosnoten :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 21 maart 2011 @ 20:33:48 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_94437652
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 20:38 schreef Memento-Mori het volgende:
net gegeten bij the harbour club, Maastricht hier om de hoek

Interieur
[ afbeelding ]

Vooraf olijfjes en zonnebloempitjes
[ afbeelding ]

Amuse van King crab
[ afbeelding ]

Voorgerecht zalm met tomatenvinaigrette en croutons en 4 warme broodjes met boter (foto is beetje mislukt/bewogen)
[ afbeelding ]

Hoofdgerecht runderlende, groene asperge, haricotverts, bospaddestoelentruffelsaus, aardappel en abrikozenpurree
[ afbeelding ]

Nagerecht chocolademousse en vanilleijs
[ afbeelding ]

samenvatting: :9~

Kosten inc 4 bier (als enigen in de hele toko niet aan de wijn _O- :') ) 64 euro :)
was erg lekker :Y :9
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 21 maart 2011 @ 20:39:38 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94438026
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:31 schreef LieLie het volgende:

Verder ging het gewoon goed, en ze kwamen zelfs nog vragen of ik ook allergisch was voor kokosnoten :D
En toen gaf je hem een schop in z'n noten? :P
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 maart 2011 @ 20:42:18 #54
248287 LieLie
ISTJ
pi_94438223
quote:
11s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:39 schreef golfer het volgende:

[..]

En toen gaf je hem een schop in z'n noten? :P
Nee, ik vond het wel schattig :P
Z'n collega moest later heel hard lachen toen we zeiden dat ik ook wel tegen pepernoten kan :D
  maandag 21 maart 2011 @ 20:49:57 #55
217782 FutureFairytale
pi_94438809
notengrapjes :'(
  maandag 21 maart 2011 @ 20:58:51 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94439619
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:49 schreef FutureFairytale het volgende:
notengrapjes :'(
:o
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 maart 2011 @ 21:04:37 #57
68866 Den_Haag
pi_94440091
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 20:07 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Zuid-Holland -O-
Hier zijn genoeg leuke dingen hoor
  dinsdag 22 maart 2011 @ 10:34:45 #58
252806 rubje
-weg-
pi_94459926
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:54 schreef MevrouwPuff het volgende:

Ben jij nog ergens heen geweest of heb je echt àlles ( ;( )afgezegd?
Nope,heb mijn vrouw zo goed als kwaad bijgestaan :Y met haar zware griep die nu grotendeels voorbij is(zware koorts etc. ;( ) maar het snotteren en verkoudheid gebeuren is er nog dus dat duurt nog wel even. :{

Dus "ja"alles is echt afgezegd en gezien de aard van de griep is dat maar goed ook. :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 22 maart 2011 @ 11:04:01 #59
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_94460742
Voor de liefhebbers: de Michelin Sterren Restaurant Week Dining with the Stars is 6 t/m 12 juni 2011

Vanaf 11 mei kan er gereserveerd worden.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')