abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94383516

Met de recensies van dit jaar! :) Zal ze zo even CP-en :)

Apicus door golfer en Bluezz

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekzzzz ging naar Brasserie Docks

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Miss_Virgo ging naar de Stadsschuur in Goes

SPOILER
Cat22 ging naar Bretelli in Weert

SPOILER
Cat22 ging ook nog naar De Aubergine in Steijl
SPOILER
k_man ging naar Dorloté in Amersfoort

SPOILER
FFT ging naar Heinde & Ver

SPOILER
Minilot ging naar De Limonadefabriek in Streefkerk

SPOILER
Sjeen ging naar Roxy's in Maastricht

SPOILER
Stansfield ging naar Restaurant M in Amersfoort

SPOILER
Motorbloempje ging naar Le Marron in Malden

SPOILER
Yinny ging naar Sluis in Blokzijl

SPOILER
MevrouwPuff ging naar Amarone in Rotterdam

SPOILER
Fiorellino ging naar Het Dijkhuis te Ophemert

SPOILER
Bluezz en golfer gingen nog naar Bij Tholen in Haarlem

SPOILER
pumpkin_Ruby ging naar Katseveer in Wilhelminadorp

SPOILER
Quinn_Dexter at bij Flinstering

SPOILER

[ Bericht 66% gewijzigd door motorbloempje op 21-03-2011 08:17:50 ]
Ja doei.
  zondag 20 maart 2011 @ 18:21:24 #2
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_94384327
OP _O_ _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 maart 2011 @ 18:22:36 #3
193540 Tamashii
pi_94384371
Ja wij waren graag gegaan maar helaas is het maar een week...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zondag 20 maart 2011 @ 18:30:39 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94384689
Mooie OP. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 maart 2011 @ 18:31:58 #5
8136 Blues
pi_94384742
Mooi OP MoBlo!
Kreeg net op Twitter een berichtje terug van mijn linkje naar vorige topic van bijTholen : Bedankt voor het compliment, leuke recensie. Jullie zijn altijd welkom! #bijtholen
  zondag 20 maart 2011 @ 19:36:47 #6
231020 MevrouwPuff
pi_94387434
Leuk, de OP!
Wat een hoop mooi eten.
:)
  zondag 20 maart 2011 @ 20:16:52 #7
217782 FutureFairytale
pi_94389391
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Mooi OP MoBlo!
Kreeg net op Twitter een berichtje terug van mijn linkje naar vorige topic van bijTholen : Bedankt voor het compliment, leuke recensie. Jullie zijn altijd welkom! #bijtholen
geen gratis eten aangeboden gekregen? ;)
ze zijn wel erg attent :) en moet zeggen dat het eten er luxer uitziet dan (de menukaart op) de site doet vermoeden.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 20 maart 2011 @ 20:33:06 #8
57403 pumpkin_Ruby
pi_94390356
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 16:41 schreef Bluezz het volgende:
Prachtige lunch en leuk mét mooie foto's ^O^

Ik vraag me altijd af wat je dan zelf 's avonds thuis eet na zo'n lunch :? :D
(ik ben helemaal niet van het lunchen in een restaurant, vind het 's avonds veel leuker op de een of andere manier)
Een boterham, maar ons gezelschap "moest" 's avonds nog uit eten met hun werk :D Dat was blijkbaar later nog afgesproken. En dan tóch nog een tussengerecht nemen, de bikkels.

Ik vind lunchen zelf eigenlijk wel fijner, dan zijn we weer lekker vroeg thuis.
  zondag 20 maart 2011 @ 20:38:55 #9
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_94390722
net gegeten bij the harbour club, Maastricht hier om de hoek

Interieur

Vooraf olijfjes en zonnebloempitjes

Amuse van King crab

Voorgerecht zalm met tomatenvinaigrette en croutons en 4 warme broodjes met boter (foto is beetje mislukt/bewogen)

Hoofdgerecht runderlende, groene asperge, haricotverts, bospaddestoelentruffelsaus, aardappel en abrikozenpurree

Nagerecht chocolademousse en vanilleijs

samenvatting: :9~

Kosten inc 4 bier (als enigen in de hele toko niet aan de wijn _O- :') ) 64 euro :)
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 maart 2011 @ 20:43:33 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_94391015
MoBlo ^O^

Ziet er lekker uit Memo :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Licht Ontvlambaar zondag 20 maart 2011 @ 20:54:07 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94391660
Looking good! Die haard is zo heerlijk om bij te aperitieven O+

Wij zijn gisterenavond nog bij Lucullus in Klimmen geweest, een heel leuk kasteeltje dat 's avonds helaas niet tot zijn recht komt, vanwege ontbrekende verlichting buiten. Ik zal morgen verslag uitbrengen :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 20 maart 2011 @ 20:54:56 #12
217782 FutureFairytale
pi_94391723
jemig ook al zo weinig kwijt MeMo. leuke recensie :)
  zondag 20 maart 2011 @ 20:56:32 #13
217782 FutureFairytale
pi_94391832
ben jaloers op mn zus. had 19u vnv de Moerbei* in Warmond gereserveerd en als verrassing weggegeven. 8)7 ;( :D
  zondag 20 maart 2011 @ 20:57:42 #14
68866 Den_Haag
pi_94391897
Ziet er goed uit MeMo :Y
  zondag 20 maart 2011 @ 21:03:50 #15
153630 Quinn_Dexter
Tja....
pi_94392301
Mis jammer genoeg mijn review van Flinstering in Breda in de OP :/
Quinn Dexter
  zondag 20 maart 2011 @ 21:09:34 #16
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_94392687
geef m'n linkje naar de post en ik zet 'm er in. Niet zo verongelijkt doen!
Ja doei.
  zondag 20 maart 2011 @ 21:24:27 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94393642
Leuk ende goedkoop, MeMo. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 maart 2011 @ 21:30:13 #18
153630 Quinn_Dexter
Tja....
pi_94394035
quote:
Op zondag 20 maart 2011 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
geef m'n linkje naar de post en ik zet 'm er in. Niet zo verongelijkt doen!
Zit op de mobiele layout, weet niet of dit goed gaat :)

Staat hier: Diningcity Restaurantweek maart 2011

Mucho thx :)
Quinn Dexter
  zondag 20 maart 2011 @ 22:04:35 #19
211002 Goodbye
Awesome!
pi_94396050
Vanavond gegeten bij 't Amsterdammertje in Loenen a/d Vecht. Ik heb geen foto's gemaakt, vooral omdat ik daar te lui voor was :+

We werden om half zeven verwacht, maar toen we iets te vroeg aankwamen werden we netjes opgevangen en werden onze jassen opgehangen. We werden gebracht naar een mooi tweepersoons tafeltje in de hoek en aan het raam. Brood met boter, heerlijke olijfolie en zout stond al op tafel.

Er werd ons gevraagd of we een aperitief wilden, maar op basis van de opmerkingen van dit topic maar niet gedaan. :P We namen allebei een wijntje (à 4,75 per glas). Op tafel stond een kaartje met het menu en de eventuele tussengangen die besteld konden worden. Daarop werd ook een wijnarrangement à zes euro per glas aangeboden. Maar nog leuker, en daar hebben wij voor gekozen, je kon per gang ook een half glas wijn (3,50 euro) krijgen. Aangezien wij de wijn niet naar binnen klokken ideaal!

We waren lekker van ons brood aan het eten toen chef-kok André Gerrits zich voor kwam stellen en wat vertelde over het restaurant en waarom ze graag meededen aan de restaurantweek. Erg leuk! :D

Toen was het tijd voor de amuses. Aangezien deze niet op de kaart vermeld stonden, kan ik niet heel specifiek zijn, behalve dat het heel lekker en origineel was. We kregen een hoorntje met mozzarella, basilicumpesto en zelfgemaakte tomatenketchup. Een mini saucijzenbroodje met chorizo, een hapje waarvan ik niet meer weet wat het precies was (iets met tomaat en basilicum volgens mij) én een eitje met (?) een mousse van iets van vis. Nouja, het was lekker! _O-

Vervolgens het voorgerecht: Taartje van Kingcrab, gelei van schaaldieren, Hamichi, salade van zeewier en een crème van witte chocolade en aardpeer. Dit werd in twee delen geserveerd, één deel gewoon op een bord, maar een ander deel (beide wel volledig qua opgesomde ingrediënten trouwens) in een glazen potje, waarbij de onderkant ook (zoals eerder voorgekomen in recensies) gevuld met stikstof van -78. Grappig effect, begon af en toe te borrelen! We vonden het gerecht beide erg origineel, echt een leuke combinatie van smaken. Het was echter denk ik leuker geweest om op het andere bordje ook iets anders te serveren. De krab overheerste hier en daar een beetje. We kregen er een (zoete) Spaanse witte wijn bij.

(We hadden eventueel nog kunnen kiezen voor een tussengerecht: Gebakken corvina met jonge prei en een crèmeuse van gerookte knoflook)

Na het afruimen van het voorgerecht duurde het maximaal een kwartier voordat het hoofdgerecht op tafel kwam. Wij vonden dit eigenlijk te snel, maar dit tempo hielden ze helaas wel de hele avond vol. Dit was overigens niet alleen bij onze tafel zo, ook bij andere tafels werden de gangen vrij snel op elkaar geserveerd. Klein minpuntje wat ons betreft

Het hoofdgerecht (Gegrilde filet van Ibirico big, aardse groenten, crème van aardappel en wortel en een jus van rode wijn) maakte echter alles goed. Perfect bereid en een leuke afwisseling van smaken. Toen ik het gerecht op de menu kaart zag staan was ik niet wild enthousiast, maar dit was zeker onterecht. We dronken er een rode wijn uit Australië bij. Licht zoet, maar met een kruidige afdronk. Perfect.

Als tussengerecht hadden we kunnen kiezen voor een tosti van Reblochon, kruim van zwarte olijf, roquette sla en huisgemaakte tomatenketchup. Toen we dit aan het begin van de avond op de kaart zagen staan waren we nog aan het twijfelen. Toen er iemand aan onze tafel kwam om te vragen of we nog opmerkingen hadden over het menu en/of eventueel een extra tussengerecht wilde bestellen, was het geen probleem om dit eventueel ná het hoofdgerecht aan te geven. Erg netjes, maar we hebben er geen gebruik van gemaakt omdat het waarschijnlijk too much zou zijn.

Vervolgens het dessert: Taartje van chocolade en amandel, structuren van passievruchten, crème van mokka en passievruchten-sorbet. Hartstikke lekker, maar ik ben sowieso gek op zoetigheid. Helemaal verrassend/origineel vond ik het eerlijk gezegd niet, maar het voldeed zeker aan mijn verwachtingen :Y Vanwege het arrangement dronken we er een Spaanse dessertwijn bij (ben normaal gesproken niet zo dol op dessertwijn). Prettige smaak, though.

Tot slot namen we allebei nog een cappuccino en kregen we er per persoon een vijftal aan friandises bij (een macaron, kletskop, stukje turks fruit, iets van chocola en iets wat op een mini cakeje leek)

Het menu kostte per persoon 37,50 (10 euro sterrentoeslag, dus). In totaal waren we met z'n tweeën voor het menu, 2 glazen wijn, een fles tafelwater, een ("half") wijnarrangement en 2 cappucino 121,50 (excl. fooi) kwijt. Ik vond de prijzen van de dranken prima!

Conclusie: erg smakelijk gegeten, af en toe zeer verrassend. Gangen werden iets te snel geserveerd en één dame in de bediening was af en toe wat stijfjes (verder erg vriendelijk, met name de sommelier!). We hadden de gewone kaart al even bekeken en op basis van deze ervaring zullen we buiten de restaurantweek om zeker nog een keer komen eten!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:20:05 #20
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_94397021
Leuke review GB en lekker gegeten zo te lezen.
Slim dat je geen aperitief hebt genomen. :P
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 20 maart 2011 @ 22:25:58 #21
211002 Goodbye
Awesome!
pi_94397400
Thanks Cat, het is wel een lap tekst zie ik nu! :D

En nog even een _O_ voor de op van Mo!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 20 maart 2011 @ 22:34:42 #22
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_94398061
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 22:25 schreef Goodbye het volgende:
Thanks Cat, het is wel een lap tekst zie ik nu! :D

En nog even een _O_ voor de op van Mo!
Wij houden van lappen tekst. ^O^
Foto's waren nog leuker geweest though. :P
  zondag 20 maart 2011 @ 22:58:01 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_94399508
Klinkt lekker, GB. ^O^

Ik moet altijd wel een beetje lachen als ik in een recensie lees dat bij binnenkomst de jassen worden aangenomen en opgehangen. Alsof het normaal is dat je met je jas aan aan tafel gaat zitten eten.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 20 maart 2011 @ 23:12:09 #24
231020 MevrouwPuff
pi_94400354
quote:
Op zondag 20 maart 2011 22:58 schreef golfer het volgende:
Klinkt lekker, GB. ^O^

Ik moet altijd wel een beetje lachen als ik in een recensie lees dat bij binnenkomst de jassen worden aangenomen en opgehangen. Alsof het normaal is dat je met je jas aan aan tafel gaat zitten eten.
Nou ja, misschien kon er ook gekozen worden voor zaken waar je zelf je jas kan ophangen, of waar het over de stoel gehangen wordt.
  maandag 21 maart 2011 @ 00:40:30 #25
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_94404451
quote:
Op zondag 20 maart 2011 21:24 schreef golfer het volgende:
Leuk ende goedkoop, MeMo. ^O^
ja je kan t zo duur maken als je wilt, werd ook wel heel erg best gedaan om wijn/champagne aan ons te slijten (kan ik iets voor u inschenken, glaasje champagne of blabla wijn?) maar daar zijn zowel eend als ik geen liefhebber van en geen zin in verrassingen ook qua rekening. Zo was t leuk. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')