Één van beide heette Bakejev of zoiets.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie was de scheidsrechter in de omstreden WK-66 finale en wie was de grensrechter die later een standbeeld kreeg ?
Ik reken hem goed. Close enough. Bachramov.quote:
Kubala ?quote:Op zondag 20 maart 2011 16:01 schreef Agüero het volgende:
Ik kon me wel herinneren dat hij uit de Soviet Unie kwam maar op z'n kon ik echt niet komen.
Nieuwe vraag:
Welke speler werd in 1999 gekozen tot het beste Barca speler aller tijden?
Kubala is goed en over de scheidsrechter heb ik opgeslagen in mijn geheugen.quote:
Cruyff ?quote:Op zondag 20 maart 2011 16:01 schreef Agüero het volgende:
Ik kon me wel herinneren dat hij uit de Soviet Unie kwam maar op z'n kon ik echt niet komen.
Nieuwe vraag:
Nee, daar won Ajax in 1995. En ik neem geen genoegen met de naam van de stad, Ik wil de naam van het stadion horenquote:
Heette toen anders en heeft inmiddels weer een andere naam. Ik wil graag weten hoe het toen heette.quote:
Neckar ja. Nu heet het Mercedes-Benz Arenaquote:
Mooie naam wel....quote:Op zondag 20 maart 2011 19:27 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Neckar ja. Nu heet het Mercedes-Benz Arena
SC Freiburg? Of was dat dichterbij?quote:Op zondag 20 maart 2011 19:39 schreef tong80 het volgende:
Tegen wie scoorde van Hooijdonck vanaf 30 meter uit een vrije trap het jaar dat ze de europa-cup wonnen ?
Of Keizer de voorzet gaf weet ik niet, maar Dick van Dijk is goedquote:Op zondag 20 maart 2011 20:03 schreef tong80 het volgende:
De jong overleden Dick van Dijk uit een voorzet van Piet Keizer ?
quote:Op zondag 20 maart 2011 16:01 schreef Agüero het volgende:
Nieuwe vraag:
Nooit gehoord. Dacht dat nog ging over de arbitrage in de wk-finale van 1966quote:
WK 82?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:10 schreef Piebe het volgende:
Zaterdag en dinsdag is in het kader van de EK2012-kwalificatie. Hongarije de tegenstander.
Lang geleden stond Hongarije bekend als één van de sterkste landen ter wereld.
Inmiddels is het land ver weggezakt. Wat was het laatste grote toernooi (EK of WK) waaraan de Hongaren meededen?
1986?quote:Op dinsdag 22 maart 2011 14:10 schreef Piebe het volgende:
Zaterdag en dinsdag is in het kader van de EK2012-kwalificatie. Hongarije de tegenstander.
Lang geleden stond Hongarije bekend als één van de sterkste landen ter wereld.
Inmiddels is het land ver weggezakt. Wat was het laatste grote toernooi (EK of WK) waaraan de Hongaren meededen?
quote:
Welke nare gebeurtenis lag ten grondslag aan die wedstrijd?quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:08 schreef tong80 het volgende:
[..]![]()
Was in 94 tijdens het WK, Stewart scoorde de 1-0 en winnende treffer tegen Columbia.
Ja dat bedoelde ikquote:Op donderdag 24 maart 2011 19:13 schreef tong80 het volgende:
Weet niet helemaal wat je bedoelt. Misschien de dood van Escobar die in eigen doel schoot ?
Allemaal middenvelders?quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:18 schreef tong80 het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen Deyna, Tommie Krommendijk, Kipiani en Tonnie van Leeuwen ?
Klopt. Maar hoe overleden ze ?quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:33 schreef dockx het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal vroegtijdig dood gegaan?
Juist. Deyna was aanvoerder van Polen op het WK-74 toen ze 3e werden. Legendequote:
quote:Op donderdag 24 maart 2011 19:49 schreef tong80 het volgende:
Edwin Gorter stak een oog uit bij Björn van der Doelen.
Allebei in de jeugd bij Ajax gevoetbaldquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:00 schreef tong80 het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen cabaretier Vigo Waas en gitarist Harry Sacksioni ?
Dan maak je het wel heel gemakkelijk, Super de Boerquote:Op donderdag 24 maart 2011 20:40 schreef dockx het volgende:
[..]
De Graafschap wordt ermee geassocieerd
Winnaarquote:
Ja sorry, niet lang meer onlinequote:Op donderdag 24 maart 2011 20:43 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Dan maak je het wel heel gemakkelijk, Super de Boer
Eidt: gloeiende gloeiende, net 4 seconden te laat
quote:Cruijff botst met directie Ajax
Toegevoegd: donderdag 24 mrt 2011, 22:03
De klankbordgroep van Ajax is tijdens een bespreking van zijn plannen hard in aanvaring gekomen met de directie van de club.
Johan Cruijff, Dennis Bergkamp en Wim Jonk vonden weinig gehoor voor hun plan van aanpak omtrent het technisch beleid bij Ajax. "Het is voor ons onacceptabel. Een directie, waarvan 2 leden de ballen verstand van de materie hebben, wil het niet aan ons overlaten", aldus Cruijff.
Ook Bergkamp had geen goed woord over voor de wijze waarop hun plannen door de directie zijn ontvangen. "Verbazing; dat is het voornaamste gevoel. Jammer dat er niets gebeurt met alle kennis die aanwezig is. Ik ben geshockeerd. "
Klankbordgroep kiest nu ramkoers
Jonk stak zijn verbazing ook niet onder stoelen of banken. "Vertrouwen zou de basis moeten zijn. Als dat al niet goed zit, wordt het lastig. We zijn hier met mensen die alles willen geven al maanden mee bezig. "
Cruijff ligt na het mislukte overleg op ramkoers. "We gaan nu vragen om een buitengewone algemene ledenvergadering. Van daaruit kan de ledenraad voor een verandering in de RvC zorgen. "
Op die wijze wil Cruijff aansturen op een andere directie. "De directie heeft de eindverantwoordelijkheid. Maar als ze niet luisteren op technisch gebied, dan houdt het op. Als het niet linksom kan, dan maar rechtsom."
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:13 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Jan Pollemans (56) neemt Albert Heijn op het Burchtplein in Etten-Leur over, mjeldt BN/De Stem. De vroegere eigenaar van Super de Boer aan de Van Beethovenlaan in Roosendaal had al enige tijd plannen voor een nieuwe (mega) supermarkt, maar die plannen liepen spaak.
De bijna 160 personeelsleden gaan mee over naar de Albert Heijn en Pollemans’ zoon Jeffrey (26) wordt manager. De verkoop van AH aan Pollemans hebben te maken met afspraken uit Pollemans’ Roosendaalse tijd, toen hij nog eigenaar van Super De Boer was. Hij stapte over naar AH en wilde een megasupermarkt opzetten, maar kreeg geen vergunning. „Toen mocht ik uitkijken naar een andere West-Brabantse vestiging. Door onder meer ziekte duurde dat langer dan gepland. Maar nu is op 28 maart de overdracht.” Hoewel de AH-formule overeind moet blijven, gaat Pollemans er wel een Etten-Leurse inslag aan geven. „Inspelen op lokale activiteiten en wellicht ook de verkoop van streekproducten.” Jeffrey had nooit gedacht in de voetsporen van zijn vader te treden. „Maar na alle AH-opleidingen te hebben doorlopen, ben ik helemaal om. Ondernemen zit toch in mijn bloed.”
TL;DR: Jan Pollemans is directeur van de AH
Dan reken ik hem goed. Ale ken ik niet. Ik dacht aan Piet de Boer. Scoorde voor KV Mechelen de winnende treffer tegen Ajax in de EC-2 finale.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:18 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Frank, Ronald, Dick en Ale
Edit: Dick speelde ooit bij Volendam (verdediger), Ale staat bekend (in de regio althans) als eigen kweek van Cambuur, waar hij tot 15 duels kwam
En dat is FOUT! Het is namelijk Piet deN Boerquote:Op donderdag 24 maart 2011 22:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan reken ik hem goed. Ale ken ik niet. Ik dacht aan Piet de Boer. Scoorde voor KV Mechelen de winnende treffer tegen Ajax in de EC-2 finale.
MEEN JE NIET ???????? IK GA ME VERHANGEN.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:22 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
En dat is FOUT! Het is namelijk Piet deN Boer
Dat kan ook natuurlijkquote:Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef dockx het volgende:
Van Persie, Robben, Sneider, Van der Vaart
+1 voor dockx.quote:Op donderdag 24 maart 2011 23:27 schreef dockx het volgende:
Van Persie, Robben, Sneider, Van der Vaart
Richard Witschequote:Op donderdag 24 maart 2011 23:34 schreef dockx het volgende:
Welke speler hield tijdens de wedstrijd Ajax-Feyenoord de bal hoog over een afstand van ongeveer 50 meter?
EK 2008 vergeten?quote:
Nee, lees de vraag..quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:07 schreef Anatool het volgende:
Nederland
Zuid-Korea
Australië
Rusland
Turkije
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:07 schreef Anatool het volgende:
Nederland
Zuid-Korea
Australië
Rusland
Turkije
Van den Boog ?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:09 schreef Smoofie het volgende:
Want hij is het nog. Oke , welke directuer wees Cruyff af om een club te redden in nood?
Ofc, na vanavond moest ik het er ff inpepeperen bij iedereenquote:
FC Brussels?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 00:54 schreef tong80 het volgende:
Welke kleine Belgische club speelde een europacup finale op Wembley ?
Ik heb een edit. Ik dacht dat club brugge al was genoemd, maar dat was cerclequote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:11 schreef tong80 het volgende:
Nee, dat is een grote club.
Ze komen uit een andere grote Belgische stad.
Antwerp FCquote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:19 schreef tong80 het volgende:
XXXXXXXX is een Belgische professionele voetbalclub uit XXXXXXX De club werd opgericht in 1880 als de XXXXXXX en is daarmee de oudste club van België waardoor het ook bij de Koninklijke Belgische Voetbalbond aangesloten is met stamnummer 1.
Sinds 1993 is XXXXXXX de laatste Belgische voetbalclub die een Europese Bekerfinale betwistte. XXXXXXX heeft ook sinds 1998 een samenwerkingsakkoord met Manchester United FC. Ze spelen reeds sinds 1923 in het XXXXXXXXstadion (16.649 plaatsen, waarvan 13.253 overdekte zitplaatsen, 2.596 overdekte staanplaatsen en 800 Business Seats) en de clubkleuren zijn rood en wit.
Dommertquote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:24 schreef Smoofie het volgende:
Ooooh...ik lees nu pas de vraag, europa cup finale. Ik dacht gewonnen man
.
Sorry dacht dat je naar bed was.quote:
Van Nistelrooij of Seedorf.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 01:49 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlandse voetballer heeft tijdens zijn carriere het meeste verdiend ?
Juist. Zijn vermogen wordt geschat op 80 miljoen.quote:
je mag ook een nieuwe vraag doen want ik zit mobielquote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist. Zijn vermogen wordt geschat op 80 miljoen.
Ben je aan het werk ?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:13 schreef dockx het volgende:
[..]
je mag ook een nieuwe vraag doen want ik zit mobiel
nop, lig in bed. Maar kan niet slapen, daarom nog even internetten op mijn telefoonquote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben je aan het werk ?
En wist je dat je username hetzelfde is als een oud-international uit België
Grappigquote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:25 schreef dockx het volgende:
maar ik geloof het graag want het is mijn achternaam, en die komt van die streek
Mijn achternaam betekent Leeuw in een Arabische taal =)quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Grappig
Mijn achternaam van Tongerlo komt ook uit België. Is zelfs een biermerk uit die plaats
Nu de bijnamen nog
Non-flying Dutchmen weet ik zekerquote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:45 schreef tong80 het volgende:
De bijnamen
Eén ervan hadden de Arsenal fans achterop een Arsenal shirt.
Een andere had te maken met een angst van hem.
De derde met een stripfiguur.
Goed.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 02:58 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Non-flying Dutchmen weet ik zeker
Iceman?
Dennis the menace?
Manchester United, Liverpool en Arsenal ?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 03:37 schreef ValHallen het volgende:
De competitie van Engeland wordt door veel mensen gezien als de sterkste nationale competitie ter wereld.
Noem de top 3 van clubs die het meest aantal jaren op het hoogste niveau in Engeland voetballen (in totaal, niet achter elkaar)
Koeman is goed.quote:
Liverpool is goed, de andere 2 niet (Arsenal 4e). Liverpool is trouwens 3equote:Op vrijdag 25 maart 2011 03:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Manchester United, Liverpool en Arsenal ?
Koemanquote:Op vrijdag 25 maart 2011 03:38 schreef tong80 het volgende:
Noem alle Nederlanders die in een EC-1 finale hebben gescoord.
Nog 4 te gaan.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:05 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Koeman
Kluivert
Dick van Dijk?
Rinus Israel?
Cruijff?
Rep?
Daar hoef je er nog maar één van.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:07 schreef ValHallen het volgende:
Ik schaam me trouwens wel dat ik gewoon niet weet wie er in de eerste 3 Europacup 1 overwinningen van Ajax hebben gescoord.
Ik vroeg naar Nederlandse spelers. Niet dat ze voor een Nederlandse club moesten spelen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:17 schreef ValHallen het volgende:
Psv - Benfica was 0-0 toch?
Zo niet: schrijf Kieft er maar bij
Ik twijfel tussen Man city en Leedsquote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:13 schreef ValHallen het volgende:
Aston Villa is goed! nummer 2.
Nu alleen de nummer 1 nog.
Weet ik, daarom:quote:Op vrijdag 25 maart 2011 04:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vroeg naar Nederlandse spelers. Niet dat ze voor een Nederlandse club moesten spelen.
en:quote:
quote:
Denk eens goed na. Dit wordt een gruwelijke OH-JA natuurlijk voor je.quote:
En een jaar later........quote:
Ik zei toch gruwelijk oh-jaatjequote:Op vrijdag 25 maart 2011 05:02 schreef ValHallen het volgende:
En hoe kon ik Gullit en van Basten vergeten
Everton is nr 1 ja, met maar liefst 108 jaar voetbal op het hoogste niveau. Aston Villa heeft precies 100 jaar en Liverpool 96 geloof ik.quote:
Okquote:Op vrijdag 25 maart 2011 05:27 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Everton is nr 1 ja, met maar liefst 108 jaar voetbal op het hoogste niveau. Aston Villa heeft precies 100 jaar en Liverpool 96 geloof ik.
Sorry over het hoofd gezien.quote:
Zitten leuke tussen maar spitsen duo's zijn er zo veel van.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:09 schreef Fenomeno het volgende:
Garrincha & pelé
Salas & zamorano
Romario & bebeto
Stam & de boer
Hierro & del bosque (vader en zoon van madrid)
Suker & boban
Totti & montella
Bergkamp & henry
Keane & giggs
Finidi & kanu
Gullit & rijkaard
Je bent de winnaar. Die van Bos is ook leuk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:14 schreef Fenomeno het volgende:
Ik vond hierro en del bosque wel een mooie
Beckham en van nistelrooij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Is dat niet laatst op tv geweest?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 02:47 schreef tong80 het volgende:
Wat wordt Michel Platini door veel mensen nog steeds kwalijk genomen ?
Het is later wel vaker op TV geweest. Weet niet of dat recent zo was.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 02:53 schreef dockx het volgende:
[..]
Is dat niet laatst op tv geweest?![]()
Ik weet het in ieder geval niet..
Helemaal goed. Je mag een vraag stellen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 05:04 schreef Kreupeldicht het volgende:
Die pipo juichte nogal uitbundig na zijn doelpunt, terwijl mensen aan het creperen waren tijdens het Heizel drama
Dat was Wayne Rooney van Everton. Was toen 16 jaarquote:Op zaterdag 26 maart 2011 00:33 schreef Fenomeno het volgende:
Welke club beëindigde de unbeaten run van arsenal (40+ wedstrijden ongeslagen) en welke speler zorgde hier met zijn doelpunt voor?
Klopt. Maar hij scoorde wel op 16 jarige leeftijd tegen Arsenal die toen een dik jaar ongeslagen waren, dus vandaar mijn verwarring.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 10:18 schreef Mark het volgende:
Rooney is uit 1985 en kan dus nooit in 2004 16 zijn geweest
Correctquote:Op zaterdag 26 maart 2011 06:37 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Dat was Wayne Rooney van Everton. Was toen 16 jaar
De fans noemen zichzelf Joden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 15:02 schreef Kreupeldicht het volgende:
Welke opvallende overeenkomst bestaat er tussen Ajax en Tottenham Hotspur?
Danny Blindquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:50 schreef tong80 het volgende:
Welke Ajacied kreeg rood in de EC-2 finale tegen KV Mechelen ?
Blankensteijn?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:50 schreef tong80 het volgende:
Welke Nederlandse scheidsrechter zou de finale van het EC-1 Barcelona - AC Milan fluiten.
Maar omdat Koeman en Cruijff bij Barcelona zaten protesteerden de Italianen met succes en werd er alsnog een andere scheidsrechter aangesteld.
Het was bij PSV - RBC. Het is een grote kale manquote:
Ronald of Roland herinner ik me nu weer.quote:Op zondag 27 maart 2011 12:02 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
Van der Hilst, voornaam weet ik zo even niet meer.
Toen was Leo Horn al bejaard. Het gaat over een wedstrijd uit de jaren 50.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:03 schreef Bos81 het volgende:
Duitsland - Frankrijk op het WK (86, dacht ik) Waarbij Schumacher vol op een Fransman sprong?
Of was dat Körver, het was iig een Nederlander..
quote:
2 doelpunten ?quote:Op donderdag 31 maart 2011 04:33 schreef Sportex het volgende:
Wat was Kempes zijn aandeel in die wedstrijd?
Hassan Hossam oid van Egypte?quote:Op zondag 3 april 2011 21:24 schreef ValHallen het volgende:
Ik wil weten welke veldspeler de meeste interlands ooit heeft gespeeld
(het is dus zo dat ik geen keepers wil horen, niet dat een veldspeler het record heeft)
Kan wel zo zijn. Het schoot me te binnen dat ik er over heb gelezn dat het een speler uit Mexico was.quote:
Ik doe het welquote:Op dinsdag 5 april 2011 08:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn. Het schoot me te binnen dat ik er over heb gelezn dat het een speler uit Mexico was.
Open je zo het nieuwe topic ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |