Nee, dat is het hele punt. Dat is de misdadige real-politik.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik bezit geen enkele multinational, dat ter zijde.
Ik rij op gas.quote:Het is idd mijn benzine, zoals het ook jouw benzine is.
De bevolking komt zelf in opstand, we grijpen in als regimes op grote schaal oorlogsmisdaden plegen.quote:Samen zouden we dan met z'n allen iets aan deze situatie moeten en kunnen doen. Maar zeker geen oorlogje spelen in andere landen, iets waar jij wél voor bent.
?quote:Op maandag 21 maart 2011 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat is het hele punt. Dat is de misdadige real-politik.
Gas komt ook ergens vandaanquote:Ik rij op gas.
Dan komen we weer bij hetzelfde punt: jij vindt het dus ook goed dat we andere landen moeten binnenvallen? Zie het China topic.quote:De bevolking komt zelf in opstand, we grijpen in als regimes op grote schaal oorlogsmisdaden plegen.
Ben ik het helemaal mee eens. Het zou ook niet om de olie gaan zeggen ze (neuh)quote:Op maandag 21 maart 2011 19:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus jij wilt overal politieagentje spelen?
Eerlijk is eerlijk, niemand geeft een reet om de mensenrechten in andere landen. Anders hadden we allang de armoede in Afrika opgelost en derest voor derest vd inwoners voor gelijke rechten gestreden. Waarom dan nu opeens schijnheilig doen dat we opeens aan de mensen in Libie denken?
Uit biomassa bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
?
[..]
Gas komt ook ergens vandaan
[..]
Je liegt, terwijl je het quotequote:Dan komen we weer bij hetzelfde punt: jij vindt het dus ook goed dat we andere landen moeten binnenvallen? Zie het China topic.
Als het om de olie gaat, waarom dat niet Khadaffi steunen? Die ging pas met Rusland en China flirten toen Westerse landen maatregelen tegen hem begonnen te nemen. Ik weet zeker dat Sarkozy en Obama er een mooi terrorisme verhaaltje van konden maken als ze wilden.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:59 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Het zou ook niet om de olie gaan zeggen ze (neuh)
Schijnhelige VN.
Nog iemand die de zaken begrijpt.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:59 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens. Het zou ook niet om de olie gaan zeggen ze (neuh)
Schijnhelige VN.
De interventie werd natuurlijk verzocht door het volk.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Door wie werd dat verzocht? Er zijn twee kampen. De ene kamp wilde interventie, het andere kamp niet.
Libie is een ontwikkelingsland, verschillende stammen en 2 kampen. 3x raden wat er zal gebeuren als de interventie over is..? Juist ja, rellen en wellicht een burgeroorlog.
Laat die mensen hun eigen problemen gewoon zelf oplosen. Het is niet dat ze dom zijn. Waarom moet "de moraalridder", genaamd het Westen, zich overal mee bemoeien?
Ik begrijp het heel goed. Ik ben ook tegen de real-politik van Rusland en China.,quote:Op maandag 21 maart 2011 23:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nog iemand die de zaken begrijpt.
Nou Papierversnipperaar nog.
De Arabische Liga heeft niks te zeggen over wat de mensen in Libië willen. Eigen keuze, daar vechten ze nu juist voor.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:41 schreef Zienswijze het volgende:
Haal dat te gast maar uit je hoofd. De Arabische Liga had gister al veel kritiek op de werkwijze van het Westen, dat nogal wat burgerslachtoffers veroorzaakt. Als je goed kijkt, zie je nu dus al onvrede en kritiek - van mensen in islamitische landen - op de Westerse interventie.
Dus de buitenlandse interventie is er helemaal niet om de mensen te helpen? Waarom dan, als mens bezien, de interventie supporten? Stoppen die interventie zeg ik.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed. Ik ben ook tegen de real-politik van Rusland en China.,
Waarom dan de motie die de Arabische Liga eerst voorgesteld had (militaire interventie) steunen?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
De Arabische Liga heeft niks te zeggen over wat de mensen in Libië willen. Eigen keuze, daar vechten ze nu juist voor.
Omdat die interventie er ook voor zorgt dat de democraten in Libië de dictatuur kunnen verwijderen.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus de buitenlandse interventie is er helemaal niet om de mensen te helpen? Waarom dan, als mens bezien, de interventie supporten? Stoppen die interventie zeg ik.
DE mensen, HET volk...quote:Op maandag 21 maart 2011 23:13 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
De interventie werd natuurlijk verzocht door het volk.
En die bemoeienis, tsja, omdat mensen worden misleid, bedrogen en genaaid door hun eigen leider, en ze hebben het niet eens door omdat hij alle stromen van informatie en alle overheidsdiensten beheert. En als je stiekem of zomaar iets te weten komt of iets ziet wat hem niet aanstaat, verdwijn je. Dat is iets wat ik zelfs m'n grootste vijand zou toewensen. Mensen hebben het recht op zelfbeschikking, en om de waarheid te horen, of in ieder geval de keuze daartoe te hebben.
Die burgeroorlog gaat ook zwaar meevallen, zodra de Libische Staatstelevisie overloopt naar de rebellen, of wordt overgenomen. Meer dan een miljoen mensen (o.a. Tripoli) vertrouwen al op de info die daar wordt gegeven, simpelweg omdat het de enige zender is, en ze niet beter weten.
...
Die mensen willen ook gewoon leven. En zodra ze zien dat hun grote leider de afgelopen weken (decennia) kei- en keihard heeft gelogen en bedrogen, en in het hele land dood en verderf zaait en iedereen op zijn pad uitmoord, gaat hij de steun van het merendeel van zijn burgeraanhang verliezen. Om nog maar niet te beginnen over de zelfverrijking dmv olie en het onthouden van die rijkdom bij de bevolking.
Ik zet er overigens een biertje op in dat Tripoli zo moeilijk nog niet gaat worden. Cruciaal hierin is het kapen van de staatstelevisie om de revolutie van binnen in de stad op gang te brengen.
Wat mij betreft wel. Ik ben verder niet verantwoordelijk voor de hypocrisie van overheden.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus de buitenlandse interventie is er helemaal niet om de mensen te helpen?
Heb je vandaag Tegenlicht gezien?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Ik ben verder niet verantwoordelijk voor de hypocrisie van overheden.
Daarin zeiden ze dat Papierversnipperaar verantwoordelijk is voor de hypocrisie van de overheden?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je vandaag Tegenlicht gezien?
Ik begrijp je standpunt ook wel, maar ik erken die zogenaamde grenzen niet. Mensen zijn overal op de wereld te vinden, het is niet alsof een lijn op een stuk papier ons ineens heel verschillend maakt.quote:Op maandag 21 maart 2011 22:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is niet mijn zaak. Als mens ben ik tegen de interventie. Wat de Libiers in hun eigen land ervan bakken is niet mijn zaakl; dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Waarom moet het Westen zich overal mee bemoeien?
Maar dat is niet de reden vd interventie en daar gaat dit topic over.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:17 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Omdat die interventie er ook voor zorgt dat de democraten in Libië de dictatuur kunnen verwijderen.
Ik begrijp ook jouw standpunt, zoveel mogelijk mensen helpen die vrijheid willen.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:22 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik begrijp je standpunt ook wel, maar ik erken die zogenaamde grenzen niet. Mensen zijn overal op de wereld te vinden, het is niet alsof een lijn op een stuk papier ons ineens heel verschillend maakt.
Ja. Ik ben geen overheid of Shell, ik heb daar ook niet voor gestemd. Politiek handjeklap en verdeel-en-heers politiek.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Heb je vandaag Tegenlicht gezien?
Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 21 maart 2011 23:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom dan de motie die de Arabische Liga eerst voorgesteld had (militaire interventie) steunen?
Je vroeg waarom je als mens bezien de interventie kon steunen ongeacht wat de reden voor de interventie is.quote:Op maandag 21 maart 2011 23:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar dat is niet de reden vd interventie en daar gaat dit topic over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |