SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste Frontpage-nieuwsberichten:
[Upd] Spoedtop in Parijs over Libi
Libi: NAVO-top bijeen voor militaire actie
Hoe beoordeel je bronnen?
Dingen die je kunt doen om de revolutie te steunen
Libi Fototopicbronquote:Landen die militair meewerken:
- Frankrijk: Een van de drijvende krachten achter de VN-resolutie.
- Groot-Brittanni: IJverde samen met Frankrijk voor de resolutie. Levert gevechtsvliegtuigen om de no-flyzone af te kunnen dwingen.
- Noorwegen: Wil militair helpen, maar heeft nog niet bepaald hoe. 'Het sturen van vliegtuigen lijkt voor de hand liggend', aldus de minister van Defensie.
- Belgi: Stelt dat aan voorwaarden voor medewerking is voldaan. Verwachten verzoek van de NAVO om F-16's en een fregat te leveren.
- Denemarken: Bereid tot militaire steun, maar wil dit pas toezeggen na besluit in parlement.
- Zweden: Bereid tot militaire steun als de NAVO hierom vraagt. Zweden is overigens geen lid van de NAVO.
- Itali: Stelt vliegbases beschikbaar voor de gevechtsvliegtuigen en mogelijk meer.
- Spanje: Stelt vliegbases beschikbaar en zal luchtmacht en marine inzetten indien nodig.
Landen die wel meewerken, maar niet militair:
- Polen: Wil enkel logistiek ondersteunen.
- Duitsland: Onthield zich bij de VN van stemming. Overweegt radarvliegtuigen naar Afghanistan te sturen, zodat de NAVO materiaal vrij kan maken om in Libi in te zetten.
- Litouwen: Stelt een militair transportvliegtuig beschikbaar voor humanitaire hulp.
Landen die nog overwegen hoe ze mee kunnen werken:
- Verenigde Staten: tevreden met resolutie, nog geen uitspraken over hun mogelijke inzet.
- Qatar: Stelt een bijdrage te willen leveren aan internationale inspanningen om Libische burgers te beschermen. Gaf niet aan hoe.
- Nederland: Heeft nog geen hulpverzoek gehad en is afhankelijk van wat de NAVO vraagt.
Landen die niet meewerken:
- Rusland, India, China en Brazili.
[ Bericht 2% gewijzigd door Nibb-it op 19-03-2011 16:51:18 ]
quote:Update 16:12 Er zouden ook Italiaanse gevechtsvliegtuigen in Libisch luchtruim zijn gezien. (Al Arabiya)
Ohrly, de rest van het jaar niet dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef deleriouz het volgende:
Mensen doe niet zo ramptoeristisch please. Er staan een hoop levens op het spel... en er sterven mensen as we speak...
dat deden er een hoop al voor de NFZquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef deleriouz het volgende:
Mensen doe niet zo ramptoeristisch please. Er staan een hoop levens op het spel... en er sterven mensen as we speak...
http://www.youtube.com/re(...)gories=25%2C23&uni=3quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef Breekfast het volgende:
Heeft iemand linkje waar ik speech Sarkozy kan terugzien?
Huilie man. Stel je niet zo aan. Alsof jij hier niet bent uit ramptoerisme.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef deleriouz het volgende:
ik vind schaken nou eenmaal een prachtig spelquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef deleriouz het volgende:
Aandacht is juist de reden dat er nu interventie plaatsvind, somalie in de jaren 90 vergeten?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef deleriouz het volgende:
Ik doelde meer op de bier & chips mongolen hier in het topicquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:17 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Aandacht is juist de reden dat er nu interventie plaatsvind, somalie in de jaren 90 vergeten?
Ik juich voor het slagen van de revolutiequote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:15 schreef deleriouz het volgende:
Ik ben hier om het nieuws te volgen. Al ongeveer vanaf 17 februari trouwens.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Huilie man. Stel je niet zo aan. Alsof jij hier niet bent uit ramptoerisme.
Ach..... je moet soms dingen met een zak zout nemen, je bent toch wel langer dan vandaag op internet?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:18 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik doelde meer op de bier & chips mongolen hier in het topic
Dat dus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben hier om het nieuws te volgen. Al ongeveer vanaf 17 februari trouwens.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:18 schreef aerdt het volgende:
Voor al diegene die hopen op een bloedvergieten onder de Ghadaffi forces, ook dit zijn jongens met een moeder, vader, zussen, broers, vrouw, kinderen.
Velen van hen hadden wss geen andere keuze dan te vechten en vrezen nu ook voor hun leven en hopen net zoals de anti's ook ooit weer hun geliefden te zien.
Het is leuk om dingen zwart wit te zien, goed en slecht, maar daartussen zit een hoop grijs.
Allemaal mooi misschien vanachter je computer en straks leuke statistieken noemen van gesneuvelden en het militair materieel waardoor ze zijn omgekomen, maar het leed daarachter vergeten jullie even.
Laten we in hemelsnaam hopen dat dit snel voorbij is en Khadaffi weg.
Wat is jouw oplossing dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:12 schreef aerdt het volgende:
Voor al diegene die hopen op een bloedvergieten onder de Ghadaffi forces, ook dit zijn jongens met een moeder, vader, zussen, broers, vrouw, kinderen.
Velen van hen hadden wss geen andere keuze dan te vechten en vrezen nu ook voor hun leven en hopen net zoals de anti's ook ooit weer hun geliefden te zien.
Het is leuk om dingen zwart wit te zien, maar daartussen zit een hoop grijs.
Wat is daar nou gebeurd?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:13 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Nee, friendly fire van de rebellen.
ja wordt saai he die ramp in japan en libiequote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik juich voor het slagen van de revolutie
En op naar de volgende
Ik stam nog uit het ARPAnet tijdperkquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ach..... je moet soms dingen met een zak zout nemen, je bent toch wel langer dan vandaag op internet?
quote:elger Heftig: Mohammed Al Nabbous uit Libi is overleden. We skypten bijna dagelijks met hem voor het Journaal op 3.
Verschil met Irak is dat het al duidelijk wordt wie de boel gaat overnemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef venomsnake het volgende:
Weer een onoverzichtelijk conflict waar we ons in gaan begeven..
Zodra dat regime daar weg is zal je zien dat het een broeinest van terrorisme gaat worden. Totaal onstabiel land gaat het worden. Je kunt niet van de n op de andere dag voor democratie zorgen door militair ingrijpen.
ik ben dan al veel te noob met mijn 14k4quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik stam nog uit het ARPAnet tijdperk
Zullen ze tegen rutte gaan beginnen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben hier om het nieuws te volgen. Al ongeveer vanaf 17 februari trouwens.
quote:Dutch Prime Minister Mark Rutte told journalists at the summit in Paris that he believed British, French and Canadian aircraft would launch the first airstrikes, the BBC's Carole Walker in Paris reports.
Wat is je gopher adres?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:20 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
ik ben dan al veel te noob met mijn 14k4
Nieuws volgen / ramptoerisme. Wat is precies het verschil? Het heeft voor jullie beiden 0,0 invloed op de dagelijkse bezigheden.quote:
Of wordt dat broeinest schromelijk overdreven door de dictators om de macht te houden. Volgens insiders zat G zelf achter lockerbe. Zo hou je de angst er goed in.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef venomsnake het volgende:
Zodra dat regime daar weg is zal je zien dat het een broeinest van terrorisme gaat worden. Totaal onstabiel land gaat het worden. Je kunt niet van de n op de andere dag voor democratie zorgen door militair ingrijpen.
Je kijkt te veel naar de Lybian State TV.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef venomsnake het volgende:
Zodra dat regime daar weg is zal je zien dat het een broeinest van terrorisme gaat worden.
Dat is nooit duidelijk op het moment dat je je ermee gaat bemoeien en een leger gaat verzwakken. Andere krachten kunnen opstaan in zo'n land en er is dan totaal geen gezag meer. Het is gewoon een gevaarlijk 'spelletje'.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Verschil met Irak is dat het al duidelijk wordt wie de boel gaat overnemen.
we gaan uit van wat wel duidelijk is en dat is massa moord door gadaffiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is nooit duidelijk op het moment dat je je ermee gaat bemoeien en een leger gaat verzwakken. Andere krachten kunnen opstaan in zo'n land en er is dat totaal geen gezag meer. Het is gewoon een gevaarlijk 'spelletje'.
Absoluut, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:23 schreef aerdt het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing dan?
Het is niet dat ik een oplossing heb, maar ik erger me aan het feit dat mensen zich verheugen op bombardementen en het hebben over troepen weg te vagen.
Ik heb zelf in oorlogsgebieden gewerkt en de gemiddelde soldaat heeft geen andere keus dan te vechten.
Dit is geen leuk computerspelletje, dit is echt.
Ik hoop net zo hard als iederen dat Khadaffi oprot, maar ik heb ook medelijden met de moeders in tripoli die straks hun kind kunnen begraven vanwege een gek.
Ik heb nog nooit naar dat kanaal gekeken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kijkt te veel naar de Lybian State TV.
Klopt, dit is echt, maar soldaten kunnen niet weglopen voor hun verantwoordelijkheden met het excuus "befehl ist befehl". Ieder mens, ook een soldaat, is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen. En zeggen dat soldaten geen andere keus hebben is niet waar, want er zijn er die wel een andere keus hebben gemaakt. En ja, soms hebben ze daar een hoge prijs voor moeten betalen, maar dat kan je vooral degenen verwijten die niet dezelfde keus als hen hebben gemaakt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:23 schreef aerdt het volgende:
Ik heb zelf in oorlogsgebieden gewerkt en de gemiddelde soldaat heeft geen andere keus dan te vechten.
Dit is geen leuk computerspelletje, dit is echt.
Het is maar wat je noodzaak noemt. Jij weet net zo goed als ik dat die mensen godvrezend zijn, als je dan banger bent voor Gadaffi ben je volgens islamitisch leer gewoon helemaal fout bezig. Ik snap daarom ook niet dat die mensen hem nog steeds aanhangen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:19 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
Aerdt heef zeker een punt. Gadaffi mag zich dan wel gedragen als een Darth Vader maar de gemiddelde soldaat vecht daar puur uit noodzaak.
quote:FREE LIBYA - bron: Libya Al Hurra - Vrij Libie.
Welcome,
The darkness disappeared and the sons of Liby breathed the wind of freedom. This after our youth drew an epic for the love of their country. They took their freedom with their souls. And they drew the revolution of 17th February with their blood. So that the country comes back to us, including its unity and harmony of its social fabric. The blood of the martyrs of the revolution spread among our courageous youth in all the cities, the villages and the oases of dear Libya.
Editor in chief
Vertaling door de dame van gpdMiddleEast.
Ik zeg Khadaffiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Hoe spel je eigenlijk z'n naam juist: Gaddafi, Gadaffi, Kadhafi, Kaddafi of Khaddafi?
Mag allemaal.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Hoe spel je eigenlijk z'n naam juist: Gaddafi, Gadaffi, Kadhafi, Kaddafi of Khaddafi?
Moammar al-Qadhafiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Gaddafi doorgaans, maar er zijn duizenden transcripties mogelijk van "Moammar al-Gaddafi"quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Die staat waarschijnlijk ook op de lijst.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:31 schreef remlof het volgende:
Op die Libische StaatsTV mogen ze inderdaad ook wel een paar bommen gooien.
Pas 20xquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:32 schreef jamesstewart het volgende:
Er is een Libische straaljager neergehaald boven Benghazi, door rebellen. Weet niet of dit al gepost is:
Ghaddafi is het spelletje begonnen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat is nooit duidelijk op het moment dat je je ermee gaat bemoeien en een leger gaat verzwakken. Andere krachten kunnen opstaan in zo'n land en er is dan totaal geen gezag meer. Het is gewoon een gevaarlijk 'spelletje'.
en faalt halverwegequote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi is het spelletje begonnen.
foei, dat mag je niet zeggenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:31 schreef remlof het volgende:
معمر القذافيquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Oud nieuws, mien jong, oud nieuwsquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:32 schreef jamesstewart het volgende:
Er is een Libische straaljager neergehaald boven Benghazi, door rebellen. Weet niet of dit al gepost is:
Is van vandaag, niet van vorige week!
Zo:quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:29 schreef SemperSenseo het volgende:
Je weet dat de meeste terroristen in Irak, op de Saudi's na, van Libische afkomst zijn?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:25 schreef deleriouz het volgende:
Ik denk dat groepen als Al-Qaeda weinig kans maken in Libie, ten eerste zijn er in het westen de Berbers (Nefousa mountains) die gematigd (ibadiet moslim) of seculier zijn, het oosten ook veelal
Ibadi moslims die niets moeten hebben van haatbaarden.
Wel jammer alleen dat het een straaljager van de rebellen is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:32 schreef jamesstewart het volgende:
Is van vandaag, niet van vorige week!
Voorbereiden is natuurlijk niet nodig.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:35 schreef Eenskijken het volgende:
waarom krijgt kadaffi alweer de gelegenheid om terug te trekken? Hij heeft die kans al 5x gehad nu, lijkt wel of het westen zo lang mogelijk wil wachten... je kan toch beter gewoon aanpakken die hap zodat het voorbij is?
Ik denk dat ze nu met niet minder dan het aftreden van Ghadaffi genoegen nemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:35 schreef Eenskijken het volgende:
waarom krijgt kadaffi alweer de gelegenheid om terug te trekken? Hij heeft die kans al 5x gehad nu, lijkt wel of het westen zo lang mogelijk wil wachten... je kan toch beter gewoon aanpakken die hap zodat het voorbij is?
ze zeiden dat ze al vanaf vannacht 0.00 klaar stonden om aan te vallen...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:36 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Voorbereiden is natuurlijk niet nodig.
En wat als je hele familie in Tripoli woont?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:28 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Klopt, dit is echt, maar soldaten kunnen niet weglopen voor hun verantwoordelijkheden met het excuus "befehl ist befehl". Ieder mens, ook een soldaat, is verantwoordelijk voor zijn eigen handelen. En zeggen dat soldaten geen andere keus hebben is niet waar, want er zijn er die wel een andere keus hebben gemaakt. En ja, soms hebben ze daar een hoge prijs voor moeten betalen, maar dat kan je vooral degenen verwijten die niet dezelfde keus als hen hebben gemaakt.
Het zijn soldaten die oorlogen mogelijk maken. Het zijn helaas ook soldaten die de gevolgen er van moeten ondervinden. Als al die soldaten heel hard tegen Khadaffi hadden geroepen dat hij de pot op kon met zijn bevelen, dan was deze hele oorlog niet eens nodig geweest.
Dat is niet waar.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:37 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ze zeiden dat ze al vanaf vannacht 0.00 klaar stonden om aan te vallen...
twitter is dan ook een veredeld forumquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom niet? Op twitter wordt het wel meer geroepen
Ik heb het over het "spelletje" van militair ingrijpen in een ander land.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi is het spelletje begonnen.
Volgens WIkipedia doen de VAE ook mee en houden Jordani en Saoudie-Arabi die mogelijkheid nog open: http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_no-fly_zonequote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:37 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Waar zijn de islamitische landen? Ik zie alleen Qatar in het rijtje staan, en zij weten nog niet hoe ze een bijdrage gaan leveren? Eerlijk gezegd ziet dit er weer uit als een kruisvaardersalliantie.
Ja die groep in Irak werd in Derna door een Al-Qaeda cel gerekruteerd. Waarschijnlijk door Gaddafi himself gefinancierd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:36 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Je weet dat de meeste terroristen in Irak, op de Saudi's na, van Libische afkomst zijn?
Alhoewel Gadaffi zelf ook deels schuldig is. Hij geeft maar al te graag het Westen de schuld voor alles en vind het zelf ook geen probleem dat zijn burgers in het buitenland aanslagen plegen.
quote:3.22pm: The communique on enforcing the UN resolution agreed by world leaders at the Paris summit reads:
"Our commitment is for the long term: we will not let Colonel Gaddafi and his regime go on defying the will of the international community and scorning that of his people.
"We will continue our aid to the Libyans so that they can rebuild their country, fully respecting Libya's sovereignty and territorial integrity."
Als je wintquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:41 schreef sunny16947 het volgende:
feb17voices AJA reporter in #France says: Chancellor of Germany Merkel attended the meeting in #Paris, indicating a change in #German stand on #Libya
feb17voices Alarabaya #Turkey announced its willingness to participate in the current military operation. #Libya
Betalen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:42 schreef Eenskijken het volgende:
hoe komt kadaffi aan zoveel aanhangers? lijkt wel of iedereen behalve benghazi nu pro-kadaffi is terwijl in het begin alle steden rebelleerden..
Hij heeft genoeg tijd gehad om te steden weer terug te nemen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:42 schreef Eenskijken het volgende:
hoe komt kadaffi aan zoveel aanhangers? lijkt wel of iedereen behalve benghazi nu pro-kadaffi is terwijl in het begin alle steden rebelleerden..
Die bewaart ie in speciale kampen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:42 schreef Eenskijken het volgende:
hoe komt kadaffi aan zoveel aanhangers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:31 schreef remlof het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ation-Belgrado.dhtmlquote:Ook de Internationale Federatie van Journalisten IFJ en de Nederlandse journalistenvereniging NVJ hebben het bombardement afgekeurd. Amnesty International zegt in een verklaring 'geen rechtvaardiging te zien' voor de aanval.
Journaal-correspondent Gerri Eickhof droeg gisteravond in de uitzending een anti-NAVO 'doelwit-teken' op zijn revers. Een duidelijk protest? Haasbroek: 'Gerri zegt dat hij in Belgrado zonder dat ding moeilijk zijn werk kan doen. We hebben er nog discussie over.'
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af, en mensen als Oidipous snappen het dus helemaal niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:42 schreef Eenskijken het volgende:
Want?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:44 schreef msnk het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook al de hele tijd af, en mensen als Oidipous snappen het dus helemaal niet.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dei bewaart ie in speciale kampen.Onzin. Zijn nog genoeg mensen die hem oprecht steunen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet niet dat Libie het meest welvarende land van Afrika is.
Nee, dankje.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:46 schreef msnk het volgende:
[..]
Als het je boeit zoek je mijn vorige post toch gewoon op.
Ik denk dat het gewoon bedreigingen van khaddafi's leger zijn waardoor die mensen wel moetenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:42 schreef Eenskijken het volgende:
Maar zoveel mensenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Onzin. Zijn nog genoeg mensen die hem oprecht steunen.
Ja dat kan ik me nog herinneren. Ach ze kunnen het signaal van de StaatsTV ook gewoon jammen natuurlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ation-Belgrado.dhtml
Je bedoelt dat G het meest welvarend is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:45 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Onzin. Zijn nog genoeg mensen die hem oprecht steunen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:47 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat G het meest welvarend is.
De nood is volgens mij een stuk minder groot dan in bijv. Tunesi of Egypte. Vrije verkiezingen zijn leuk, maar als het alternatief nog niet eens zo heel slecht is en de revolutie dreigt te falen, kan ik me voorstellen dat je het liever laat zoals het is en niet het risico wil lopen gevanggenomen, gemarteld of gedood te worden.quote:
Tja gdp per capita ligt hoger dan bepaalde Europese landen. Gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg.quote:
We hebben sinds Egypte al onze twijfels over de NOS. Maar vroeger was het blijkbaar nog erger.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me nog herinneren. Ach ze kunnen het signaal van de StaatsTV ook gewoon jammen natuurlijk
Wat mij betreft graag, ik snapte ook al niet waarom de datum er weer van was weggehaald.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:48 schreef Nibb-it het volgende:
Zal ik de dodenlijst maar uit de OP halen? Die is immers allang niet meer up-to-date
Al Qaeda is hoogstens een ideologie, maar echt geen duidelijk afgebakende groep. Deze protesten hebben niks met Al Qaeda te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:25 schreef deleriouz het volgende:
Ik denk dat groepen als Al-Qaeda weinig kans maken in Libie, ten eerste zijn er in het westen de Berbers (Nefousa mountains) die gematigd (ibadiet moslim) of seculier zijn, het oosten ook veelal Ibadi moslims die niets moeten hebben van haatbaarden.
Ja maar het is niet zo goed verdeeld. Dat GDP per capita is zo hoog door de olie.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Tja gdp per capita ligt hoger dan bepaalde Europese landen. Gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg.
Niett geheel vreemd dat sommige mensen hem wel mogen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:49 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Wat mij betreft graag, ik snapte ook al niet waarom de datum er weer van was weggehaald.
Ben het met je eens hoor, maar daarom zei ik ook "zoveel"quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Tja gdp per capita ligt hoger dan bepaalde Europese landen. Gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg.
Niett geheel vreemd dat sommige mensen hem wel mogen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ik heb me snel naar huis gespoed want ik las op Twitter dat de actie was begonnen.
Klopt, maar er zijn ook goede voorzieningen. In dorpjes in Bulgarije he je het slechter.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja maar het is niet zo goed verdeeld. Dat GDP per capita is zo hoog door de olie.
quote:
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:48 schreef Bartholomaeus het volgende:
Ik heb me snel naar huis gespoed want ik las op Twitter dat de actie was begonnen.
Ik volg dit nu al maanden dus nu wil ik de ontknoping ook heel graag weten. Hoop zo dat het goed gaat.quote:
Ik hoef geen live beelden. Ik wil dat het snel is afgelopen dat heel Libie vrij is. Het liefst zonder doden of interventie. (:quote:
ik hoop het ookquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:51 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ik volg dit nu al maanden dus nu wil ik de ontknoping ook heel graag weten. Hoop zo dat het goed gaat.
Cameraverspillingquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:52 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
camera'tje bevestigd aan de bommen die live de vlucht volgen
Als je 42 jaar lang een regime hebt gesteund.Wat zijn dan je persoonlijke belangen nog waard na dit tijdperk?quote:
Staat de camera van de NOS niet meer in Benghazi?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:52 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Iedereen wil livebeelden zien, daar hoef je echt geen ramptoerist voor te zijn.
quote:AMSTERDAM - Om te voorkomen dat luchtafweergeschut en andere strategische doelen door westerse jets worden aangevallen, hebben aanhangers van de Libische leider Kaddafi menselijke schilden gevormd.
Rondom de doelen zouden zich tientallen of honderden volgers van Kaddafi hebben verzameld, zo blijkt uit beelden van de Libische staatstelevisie. Of zij daar vrijwillig staan of gedwongen zijn, is nog niet duidelijk.
Dat sowieso. Neemt niet weg dat er genoeg mensen meeprofiteren. Een ronde Tripoli bewijst dat wel, alhoewel ik zelf geen idee heb van de situatie in Benghazi bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:50 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja maar het is niet zo goed verdeeld. Dat
GDP per capita is zo hoog door de olie.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord.quote:
als in leiding?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:54 schreef yavanna het volgende:
Skynews: Sources: No-fly zone over #Libya will be coordinated by U.S. central command
voor mummies, of spokenlegerquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:54 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Gister wel het bericht dat Khaddafi lijken aan het verzamelen was. Waarvoor wist niemand.
Meen je dat nouquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:55 schreef Eenskijken het volgende:
CNN is wel een stuk beter in live verslag dan NOS btw...
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:53 schreef Infection het volgende:
[AMSTERDAM - Om te voorkomen dat luchtafweergeschut en andere strategische doelen door westerse jets worden aangevallen, hebben aanhangers van de Libische leider Kaddafi menselijke schilden gevormd.
Rondom de doelen zouden zich tientallen of honderden volgers van Kaddafi hebben verzameld, zo blijkt uit beelden van de Libische staatstelevisie. Of zij daar vrijwillig staan of gedwongen zijn, is nog niet duidelijk. ]
Ik zat meer te denken om net te doen alsof de NAVO al die mensen heeft gedood. Terwijl zijn eigen leger het was.quote:
Absoluut, Libi doet het ook relatief goed vergeleken met andere landen in de Arabische wereld. Maar economie is niet alles -- de repressie behoort ook tot de hoogste van de Arabische wereld.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:54 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Dat sowieso. Neemt niet weg dat er genoeg mensen meeprofiteren. Een ronde Tripoli bewijst dat wel, alhoewel ik zelf geen idee heb van de situatie in Benghazi bijvoorbeeld.
Tja... de bron is de Telegraaf, dus neem het maar niet al te serieus.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:55 schreef yavanna het volgende:
[..]
![]()
Volgens mij is het meer ''gezichtsbedrog'' dan dat er echt veel mensen op veel plekken zijn.
Dan heeft ie dat goed afgekeken van Saddam en Hezbollah.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:56 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken om net te doen alsof de NAVO al die mensen heeft gedood. Terwijl zijn eigen leger het was.
Dat spookt ook in mijn hoofdrondquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:56 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken om net te doen alsof de NAVO al die mensen heeft gedood. Terwijl zijn eigen leger het was.
Dat ben ik wel weer dan.quote:
Let maar op mijn woorden. Over een paar dagen worden er beelden getoond van stapels lijken en daar wordt dan bij gezegd dat de NAVO hun heeft vermoord.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dan heeft ie dat goed afgekeken van Saddam en Hezbollah.
En dat is nooit goed duidelijk gemaakt in de media. De media gaat alleen maar over Iran, Iran en Iran.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Absoluut, Libi doet het ook relatief goed vergeleken met andere landen in de Arabische wereld. Maar economie is niet alles -- de repressie behoort ook tot de hoogste van de Arabische wereld.
Klopt. Maar voor de gemiddelde burger is "brood" belangrijker dan het recht om het stemmen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:56 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Absoluut, Libi doet het ook relatief goed vergeleken met andere landen in de
Arabische wereld. Maar economie is niet alles -- de repressie behoort ook tot de
hoogste van de Arabische wereld.
Ja goh, de stommelingen va het Westen hebben hem ook geen uitweg gegeven. Wat moet ie anders?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:59 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik denk dat Khadaffi tot zijn dood dorgaat
Maak dan meteen even wat foto's voor in het topic.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef Ajacied422 het volgende:
LEEUWARDEN STUURT 2 F16'S![]()
IK GA UIT MIJN RAAM KIJKEN MANG
Vanaf vliegbasis Leeuwaarden zijn 2 f-16's opgestegen dus dan klopt dit bericht vanuit Nederlandse zijde.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:56 schreef yavanna het volgende:
BBC
2pm
Qatar and several European nations, including Belgium, the Netherlands, Denmark and Norway have confirmed that they will be taking part in a UN-sanctioned military intervention in Libya, AFP reports, citing a diplomatic source.
#
Timestamp:
5:48pm
US officials say that while their ships and aircraft are ready to take part in military action in Libya, they have not done so yet.
Ik heb liever een huis, eten, tv en een VW Golf maar geen stemrecht, dan een kutleven op het plattland van corrupt Bulgarije.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Klopt. Maar voor de gemiddelde burger is "brood" belangrijker dan het recht om het stemmen.
Een Libische vluchteling in Egypte verwoorde het goed. Hij gaf toen aan niet voor Gadaffi te zijn, niet voor de oppositie te zijn maar gewoon zijn gezin wil beschermen en voeden.
Al is de kans klein dat hij mijn huis overgaat, Ik woon in leidenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Maak dan meteen even wat foto's voor in het topic.
Hij heeft al 5 uitwegen gekregen.. hij kan NU nog steeds weglopen als ie wil...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ja goh, de stommelingen va het Westen hebben hem ook geen uitweg gegeven. Wat moet ie anders?
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Waarheen dan? Je moet hem officieel garanderen dat hem niks overkomt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:01 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
Hij heeft al 5 uitwegen gekregen.. hij kan NU nog steeds weglopen als ie wil...
Dat bedoel ikquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:01 schreef Lagrinta het volgende:
Ik heb liever een huis, eten, tv en een VW Golf maar geen stemrecht, dan een kutleven op het plattland van corrupt Bulgarije.
Oh, ik dacht dat je er dichtbij woonde.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Al is de kans klein dat hij mijn huis overgaat, Ik woon in leiden
Je hebt nog nooit een straaljager gezien?quote:
jouw keuzequote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:02 schreef Nibb-it het volgende:
Ik zet Nederland in het lijstje van de OPNog meer?
Oeh, de Amerikanen gaan weer doen waar ze goed in zijn: mensen bombarderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:01 schreef yavanna het volgende:
AP: Officials say U.S. is not involved in first action over Libya but plans sea-launched missile attack
jawel, maar in dit belang is het best intreressantquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit een straaljager gezien?
een nederlandse F16quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je hebt nog nooit een straaljager gezien?
pics dan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef Ajacied422 het volgende:
Dat wil ik wel geloven ja.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:03 schreef aerdt het volgende:
sommige zullen inderdaad Libie willen verdedigen tot de laatste snik, al dan niet geindoctrineerd door de staats tv.
TOFquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
ik zie ze in de verte al komen![]()
EVEN PICS MAKEN MANG
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:04 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
een nederlandse F16![]()
[ afbeelding ]
En vergeet niet: er zijn ook veel mensen wel goed geworden van Khaddafi. Mensen om hem heen, die voor hem werken, in de oliebranche. Dus lang niet iedereen is tegen hem.quote:
Dit ben ik helemaal met je eens. Maar juist omdat Libi (en ook Tunesi en Egypte) een relatieve rijkdom hebben, wil deze klasse zich ook politiek gerepresenteerd zien. Dit is waarom protesten in Noord-Korea ondenkbaar zijn, omdat ze daar echt bezig zijn met overleven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:00 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Klopt. Maar voor de gemiddelde burger is "brood" belangrijker dan het recht om het stemmen bijvoorbeeld.
Een Libische vluchteling in Egypte verwoorde het goed. Hij gaf toen aan niet voor Gadaffi te zijn, niet voor de oppositie te zijn maar gewoon zijn gezin wil beschermen en voeden.
Dat is een gegeven, maar 'lang niet iedereen' is ook niet bepaald de issue hier.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
En vergeet niet: er zijn ook veel mensen wel goed geworden van Khaddafi. Mensen om zijn heen, die voor hem werken, in de oliebranche. Dus lang niet iedereen is tegen hem.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:07 schreef Flepke het volgende:
Ik begin met foto's maken als er eens een dagje geen f16/apaches boven mijn huis vliegen
Tja, je kan zeggen wat je wil maar zonder de Fransen heb ik het idee dat de westerse wereld gewoon de andere kant op had gekeken en Khaddafffi lekker zn gang had laten gaanquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Rambolin het volgende:
Fransen denken weer dat ze een superpower zijn
[ afbeelding ]
Wel een van de weinigen die lef heeft en Libi wil bevrijden van zijn tirannie.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Rambolin het volgende:
[ afbeelding ]
Toch mooi man dat de VS dit keer niet als eerste hun nek uitsteekt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:08 schreef Rambolin het volgende:
[ afbeelding ]
Want Obamaslijming den topquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Toch mooi man dat de VS dit keer niet als eerste hun nek uitsteekt.
quote:F-16's van vliegbasis Leeuwarden zijn voor inzet boven eigen land. QRA alarm, vliegtuig zonder communicatie.
we hebben engeland (die behoorlijk sterk zijn), duitsland zou desnoods nog helpen, nog genoeg andere landen hoor. maar wel goed van frankrijk dat ze dit doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tja, je kan zeggen wat je wil maar zonder de Fransen heb ik het idee dat de westerse wereld gewoon de andere kant op had gekeken en Khaddafffi lekker zn gang had laten gaan
eigen vliegtuig neergeschotenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef msnk het volgende:
Ugh, dat filmpje van het vliegtuig. Dus toch door de opstandelingen.
ja ...iets uit de lucht halen kunnen ze welquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef msnk het volgende:
Ze zeiden dat het door pro's was neergehaald?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef msnk het volgende:
Yup, laat een zwangere vrouw achter.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:10 schreef shomila het volgende:
Die Mohammed Nabbous van deze stream http://www.livestream.com/libya17feb schijnt dood te zijn.
Misschien wel, maar was Frankrijk ook niet het land dat volgens velen de Hutus heeft gesteund tijdens de genocide in Rwanda?! In Algerije heel wat bloed aan zijn handen heeft? De -corrupte= regering van Tsjaad actief steunt tegen de rebellen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wel een van de weinigen die lef heeft en Libi wil bevrijden van zijn tirannie.
Als Gaddafi aan de macht bleef zou hij Frankrijk het hardste aanpakken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Wel een van de weinigen die lef heeft en Libi wil bevrijden van zijn tirannie.
Word eens wakkerquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is natuurlijk wel een sort van spannend maar....
De jasmijn revolutie is toch iets inlands.
Ik schuil me volledig achter landen als Noorwegen en Qatar.
Als we iets willen doen moeten we humanitaire hulp verlenen.
Vluchtelingen kampen oprichten, Mensen kunnen beschermen en vooral
geen kant kiezen.
Ondersteun de oppositie achter de deur met diplomatieke ondersteunen maar ik baal er van dat wij als land dat olie koopt van libi, grondstoffen, en een land dat contstant riep dat de jasmijnrevolutie van het volk is.
Nu militair ingrijpt omdat zij hun manier van denken (democratie) kunnen gaan verbreiden.
Ik ben voor ingrijpen in Libi ik ben tegen het verjagen, of steunen van Khadaffi.
Ik vind dat we humanitair moeten steunen.
Die journalist stond tussen anti's en die waren er niet erg rouwig om leek 't welquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ze zeiden dat het door pro's was neergehaald?
Van die zaken die jij noemt heb ik niet zoveel verstand. Dus ik geloof het.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:12 schreef aerdt het volgende:
[..]
Misschien wel, maar was Frankrijk ook niet het land dat volgens velen de Hutus heeft gesteund tijdens de genocide in Rwanda?! In Algerije heel wat bloed aan zijn handen heeft? De -corrupte= regering van Tsjaad actief steunt tegen de rebellen?
Wat landen betreft geloof ik niet in goede bedoelingen, alleen maar in eigen belangen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:12 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Als Gaddafi aan de macht bleef zou hij Frankrijk het hardste aanpakken.
Hij lult nog over Brazilie, who cares.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:13 schreef Flepke het volgende:
Een of andere kut journalist belangrijker dan obama?
...quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:13 schreef Flepke het volgende:
Nee nee, dit gaat niet over militaire kracht. Dit gaat over olie en aanslagen in hartje Parijs als toetje.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:14 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik denk idd dat frankrijk daar bang voor was. ach joh, frankrijk kan tien libi's tegelijk aan, die hebben niets te vrezen. ze nemen nu gewoon het voortouw wat heel goed is!
Als de verbinding wegvalt is het gebeurd.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:14 schreef shomila het volgende:
ShababLibya LibyanYouthMovement
Mohammed Nabbous on the phone this morning during heavy gunfire in Benghazi. 1 of his last conversations #libya #feb17
8 minutes ago
Roojturs.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:15 schreef Eenskijken het volgende:
spreek je het uit als roiters of reuters?
ja waar blijft de actie ,alle bommen en granaten nog an toequote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:13 schreef Flepke het volgende:
Al-Quida heeft er niets mee te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:16 schreef Marf_the_Kling het volgende:
even kort vraagje
waar blijft al-quida met militaire steun.
Ji-Had, moslimbroeders steunen en zo
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:15 schreef Eenskijken het volgende:
spreek je het uit als roiters of reuters?
Ik volg je niet helemaal, maar militair ingrijpen heeft niets te maken met de waarden van de oppositie. Ze willen voorkomen dat een leider zijn eigen volk kapotschiet. We kunnen wel tentenkampen opzetten, maar hoe humanitair ben je nog bezig als je vervolgens niet probeert het geweld te stoppen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:11 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is natuurlijk wel een sort van spannend maar....
De jasmijn revolutie is toch iets inlands.
Ik schuil me volledig achter landen als Noorwegen en Qatar.
Als we iets willen doen moeten we humanitaire hulp verlenen.
Vluchtelingen kampen oprichten, Mensen kunnen beschermen en vooral
geen kant kiezen.
Ondersteun de oppositie achter de deur met diplomatieke ondersteunen maar ik baal er van dat wij als land dat olie koopt van libi, grondstoffen, en een land dat contstant riep dat de jasmijnrevolutie van het volk is.
Nu militair ingrijpt omdat zij hun manier van denken (democratie) kunnen gaan verbreiden.
Ik ben voor ingrijpen in Libi ik ben tegen het verjagen, of steunen van Khadaffi.
Ik vind dat we humanitair moeten steunen.
Volgens Khaddafi heeft Al-Qaida d.m.v drugs de jongeren opgestookt.. Maar dat is helemaal niet waar. Propoganda. Dus Al-Qaida heeft hier niks mee te maken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:16 schreef Marf_the_Kling het volgende:
even kort vraagje
waar blijft al-quida met militaire steun.
Ji-Had, moslimbroeders steunen en zo
Dat stunt team? Gaan ze demonstratie-vluchten uitvoeren boven Tripoli?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:09 schreef yavanna het volgende:
LATEST:Eleven Tornados of English Red Arrows air force landed in the British military base in Cyprus.
is dat alles???quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Oorlogsheld het volgende:
Reuters: OPERATION IN LIBYA SO FAR INVOLVES 5 FRENCH PLANES, 2 RAFALES, 2 MIRAGES, 1 AWACS -MILITARY SOURCE
Op Wiki kun je uitspraken van benamingen vinden maar FOK! herkent de tekens niet of zoquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
ik zag je ninja editwat wilde je posten
Lees zijn post dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is behoorlijk egostisch om vanuit onze waarden daar anderen waarden letterlijk "neer te halen"
Humanitaire hulp voor iedereen die aanklopt, medicijnen, no aggressive zones instellen, door die te verdedigen maar geen "militaire aggresieve acties"
Ik snap jullie niet waarom zijn jullie zo voor bloedvergieten van individuen.
Alsof wij het recht hebben hen tot de doodstraf te mogen veroordelen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal, maar militair ingrijpen heeft niets te maken met de waarden van de oppositie. Ze willen voorkomen dat een leider zijn eigen volk kapotschiet. We kunnen wel tentenkampen opzetten, maar hoe humanitair ben je nog bezig als je vervolgens niet probeert het geweld te stoppen?
NOSquote:17.10 uur: Nederlandse F16's
Nederlandse F16's die zojuist zijn opgestegen vanaf vliegveld Leeuwarden zijn niet op weg naar Libi, meldt het ministerie van Defensie. Het ministerie wist niet waarom de F16 wel zijn opgestegen.
Iemand?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:17 schreef Oidipous het volgende:
Het is mij wel onduidelijk of er nog volop gevochten wordt. Wat ik ervan begrepen heb is dat de troepen van Khadhaffi zich hebben teruggetrokken in de woestijn wat in principe zou duiden op een staking van gevechten rond Benghazi. Kan iemand mij precies uitleggen hoe het zit?
en ik wil me als 18 jarige jongen niet identificeren met mensen die een democratie waanzin hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef MisterJ.Lo het volgende:
NAVO militair ingrijpen is officieel begonnen.
quote:16.30 uur: Ook Italiaanse vliegtuigen boven Itali
Al-Arabiya meldt dat ook Italiaanse gevechtsvliegtuigen verkenningsvluchten boven Libi uitvoeren. Deense vliegtuigen zouden onderweg zijn.
Vanmorgen zijn er aanvallen op Benghazi geweest. Nu hebben ze zich iets terug getrokken maar ze zijn nog steeds op 20/30 km van Benghazi af. Vanavond verwachten ze een nieuw offensief.quote:
het gaat om het beschermen van internationale rechtenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Ok, dankje.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:22 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Vanmorgen zijn er aanvallen op Benghazi geweest. Nu hebben ze zich iets terug getrokken maar ze zijn nog steeds op 20/30 km van Benghazi af. Vanavond verwachten ze een nieuw offensief.
Ik ben idd tegen Ghaddafi's bloedvergieten, daarom moeten we zijn troepen bombarderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Ze waren ongeveer 16:45 - 17:00 opgestegen. Ik vond het ook al vreemd toen ik het geluid van de straaljagers hoorde omdat Rutte nog zei dat Nederland voorlopig nog niet gaat interveniren.quote:
Rot op man, moraalridder.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:21 schreef Marf_the_Kling het volgende:
[..]
en ik wil me als 18 jarige jongen niet identificeren met mensen die een democratie waanzin hebben.
En ik steun en respecteer je idealenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:21 schreef Marf_the_Kling het volgende:
[..]
en ik wil me als 18 jarige jongen niet identificeren met mensen die een democratie waanzin hebben.
Moeilijk he, lezen. Het gaat hier niet om waarden. Welke "waarden" zie jij trouwens "neergehaald" worden? Als dat waarden zijn als 'leiders moeten zelf weten als zij hun volk kapot willen schieten' zie ik niet wat er egoistisch is. Wie is hier trouwens egoistisch volgens jou? Bovendien zijn de waarden waar jij het over hebt gewoon vastgelegd in het internationaal recht waarin is bepaald dat militair ingrijpen gerechtvaardigd is. Maar ga jij maar lekker tentenkampen bouwen hoor. Ik heb liever dat het bloedvergieten stopt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:19 schreef Marf_the_Kling het volgende:
Het is behoorlijk egostisch om vanuit onze waarden daar anderen waarden letterlijk "neer te halen"
Humanitaire hulp voor iedereen die aanklopt, medicijnen, no aggressive zones instellen, door die te verdedigen maar geen "militaire aggresieve acties"
Defensie: NLse F'16's op Leeuwarden opgestegen vanwege verkeersvliegtuig dat zich niet identificeerde. 2 minuten daarna contact gemaaktquote:
Oh kom aan, als dat het geval is dan moet er nu een no-fly zone over de halve wereld zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:23 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
het gaat om het beschermen van internationale rechten
Je bent wel een beetje selectief bezig. Waarom niet het bloedvergieten in andere landen stoppen! En waarom wil Obama bloedvergieten in Libi stoppen terwijl zijn drones as we speak honderden mensen hebben vermoord in de afgelopen jaren?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik heb liever dat het bloedvergieten stopt.
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:26 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Je bent wel een beetje selectief bezig. Waarom niet het bloedvergieten in andere landen stoppen!
Nee.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 17:27 schreef kwaliteit. het volgende:
Maar waar zou deze militaire actie heen kunnen lopen? Oorlog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |