Klinkt alsof je grootste issue onzekerheid is. En dat je daarom ook een relatie wilt. Bevestiging.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:39 schreef lanterfanteraar het volgende:
Maar... kijk... ik snap nog steeds niet wat ik kan doen. Ik durf het bijna niet te posten. Maar ik snap het gewoon niet. En nu ben ik bang voor Boze reacties. Ik zie gewoon niet hoe het moet zo alleen. Dit is waarschijnlijk wel mijn laatste post in deze stijl.
Dat had je nog niet verteld en klinkt ineens heel anders.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:40 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nou, in purmerend heb je een "niet nader te noemen" café, en daar komen allemaal gothic/alto en vrijzinnige en kunstzinnige meisjes. van de HKU enzo dat soort types. Dat zijn hele open minded meiden. Die praten met iedereen. Zelfs ik heb de ervaring gehad dat ze dan met zn tween naar je toekomen en dan hup elk aan beide zijden van je neerploffen. En dan allemaal vragen aan je stellen. Dus ik denk, een alto/skate/studenten-café ofzo?
Wat dan?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:49 schreef Godshand het volgende:
Ik denk dat ik weet waar de oplossing ligt voor lanterfanteraar
Wacht. Onzekerheid speelt geen rol wanneer ik zo bij een jongen ben. Volgens mij ga ik niet over gedrag of uiterlijk na zitten denken. Ik zou niet door een jongen geweigerd worden vanwege "Onzekerheid". Ik ben niet ZO onzeker dat die eigenschap afstotend werkt. Onzekerheid is geen hoofdoorzaak. Dit is het zoeken naar dingen, en dan "onzekerheid" aanwijzen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:47 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Klinkt alsof je grootste issue onzekerheid is. En dat je daarom ook een relatie wilt. Bevestiging.
Het beste medicijn is zelfvertrouwen imo. Dat kun je denk ik het beste krijgen door jezelf in situaties te brengen in welke je je nuttig voelt en je gewaardeerd wordt.
Jamaar dat was om aantegeven dat die meiden, en het was eerlijk waar gebeurd trouwens, één wou zelfs op mn schoot, bijna gereincarneerde hippies zijn het eigenlijk, heel openminded zijn. ze waren gewoon geinteresseerd omdat ik als "odd guy" daar binnekwam en de meesten kennen mekaar al wel. dus veel hoef ik er niet achter te zoeken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:47 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Dat had je nog niet verteld en klinkt ineens heel anders.
Ze doet mij denken aan een knap meisje dat een goede vriendin van mij is geweest...quote:
Verlegen? Neurotisch? Bang? Depressief? Negatief? Wat zou je zelf zeggen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:50 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Wacht. Onzekerheid speelt geen rol wanneer ik zo bij een jongen ben. Volgens mij ga ik niet over gedrag of uiterlijk na zitten denken. Ik zou niet door een jongen geweigerd worden vanwege "Onzekerheid". Ik ben niet ZO onzeker dat die eigenschap afstotend werkt. Onzekerheid is geen hoofdoorzaak. Dit is het zoeken naar dingen, en dan "onzekerheid" aanwijzen.
Het gaat erom dat je niks durft te proberen. Je onzekerheid weerhoud je ervan iets concreet te ondernemen. Nu heb je de laatste tijd wel wat geprobeerd en ook wel wat bereikt. Dat geeft hoop.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:50 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Wacht. Onzekerheid speelt geen rol wanneer ik zo bij een jongen ben. Volgens mij ga ik niet over gedrag of uiterlijk na zitten denken. Ik zou niet door een jongen geweigerd worden vanwege "Onzekerheid". Ik ben niet ZO onzeker dat die eigenschap afstotend werkt. Onzekerheid is geen hoofdoorzaak. Dit is het zoeken naar dingen, en dan "onzekerheid" aanwijzen.
Dat blijf je jezelf vertellen. Je mag best een keer denken " hey, ze vonden me leuk en/of interessant" .quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Jamaar dat was om aantegeven dat die meiden, en het was eerlijk waar gebeurd trouwens, één wou zelfs op mn schoot, bijna gereincarneerde hippies zijn het eigenlijk, heel openminded zijn. ze waren gewoon geinteresseerd omdat ik als "odd guy" daar binnekwam en de meesten kennen mekaar al wel. dus veel hoef ik er niet achter te zoeken.
Dat is een interpretatie (niet de beste overigens)quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Jamaar dat was om aantegeven dat die meiden, en het was eerlijk waar gebeurd trouwens, één wou zelfs op mn schoot, bijna gereincarneerde hippies zijn het eigenlijk, heel openminded zijn. ze waren gewoon geinteresseerd omdat ik als "odd guy" daar binnekwam en de meesten kennen mekaar al wel. dus veel hoef ik er niet achter te zoeken.
Ik bedenk me ineens dat deze wijze van commentaar leveren of 'interviewen'. wellicht afschrikt bij lanterfanter. we komen toch al gauw (onbedoeld) met semi-waarde oordelen omdat we niet weten wat haar precies mankeert. ze moet zelf maar aangeven waar ze moeite mee heeft denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:54 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je niks durf te proberen. Je onzekerheid weerhoud je ervan iets concreet te ondernemen. Nu heb je de laatste tijd wel wat geprobeerd en ook wel wat bereikt. Dat geeft hoop.
Je zegt "ik zie gewoon niet hoe het moet zo alleen" en "snap het gewoon niet". Dat zijn imo emotionele uitspraken, geen rationele. Onzekere uitspraken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:50 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ja, ik ken het type. Ik heb zelf ook op een schaakclub gezeten toen ik jong was.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ze doet mij denken aan een knap meisje dat een goede vriendin van mij is geweest...
Nu woont ze in het buitenland, maar aan het begin van mn studie leerde ik haar kennen op mijn studentenvereniging..
Ze was heel mooi, verlegen en dacht dat ik wel een stoere player was. Na 2 zinnen met haar gesproken te hebben viel ik al in de friendszone
Anyhow ik leerde haar toch wel kennen en ze dacht ook altijd zo moeilijk over jongens. Eigenlijk was ze ook niet een echt uitgaanstype en hield ze liever van schaak dan 10 glaasjes wodka. Ze had wel vriendjes hoor, maar die denderden over haar heen.
Dus terug naar lanterfanteraar, zij lijkt mij ook zo intelligent en iemand die rust en tijd nodig heeft om iemand te leren kennen. Zulke lanterfanteraartjes zie ik dagelijk bij mij om de hoek waar een denksportvereniging is. Best veel knappe meisjes daar met hersens spelen een potje schaak. En van het een komt vast het andere..
Dus conservatorium. Gitaar les.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:02 schreef formerjellybean het volgende:
Misschien is het uitgaan ook niet haar ding dat kan toch ook ?? Misschien moet ze een andere plek zoeken waar ze meer in haar element is en daar juist ook beter met contact van mannen/jongens kan hebben.
Het helpt namelijk heel erg dat je zelf op je gemak bent als je een jongen/man ontmoet, en dan kan ze het ook rustiger aan doen dan in het uitgaansleven waar het snel gaat.
Rationeel gezien kan ik ook niet "zomaar" 's nachts de metro eens even lekker pakken, in een slettenoutfitje, op een bankje roken ( = met gangsters, zwervers), zo 's nachts, jeetje. Dat kan gewoon niet alleen. Nee.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:57 schreef BlakeGriffin het volgende:
[..]
Je zegt "ik zie gewoon niet hoe het moet zo alleen" en "snap het gewoon niet". Dat zijn imo emotionele uitspraken, geen rationele. Onzekere uitspraken.
Dat gezegd hebbende, ik pretendeer(de in die post) ook niet de wijsheid in pacht te hebben. Was maar een suggestie. Zelfvertrouwen opkrikken is altijd een goede zaak imo. Zeker als je niet weet wat je moet/kunt doen.
Waarom kan je geen vrienden vinden?quote:Op zondag 20 maart 2011 00:06 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Rationeel gezien kan ik ook niet "zomaar" 's nachts de metro eens even lekker pakken, in een slettenoutfitje, op een bankje roken ( = met gangsters, zwervers), zo 's nachts, jeetje. Dat kan gewoon niet alleen. Nee.
Dat geeft dus aan dat je iets aan het doen bent wat niet bij je past , dan moet je gewoon iets vinden wat wel bij je past.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:06 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Rationeel gezien kan ik ook niet "zomaar" 's nachts de metro eens even lekker pakken, in een slettenoutfitje, op een bankje roken ( = met gangsters, zwervers), zo 's nachts, jeetje. Dat kan gewoon niet alleen. Nee.
Klopt. Ik speel een beetje voor papa. Vindt ze helemaal niet leuk. Ik wil haar ook niet classificeren, psychologiseren of wat dan ook. Ze wil graag weten wat je nu praktisch moet doen: waar/wie/wat/hoe?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:57 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik bedenk me ineens dat deze wijze van commentaar leveren of 'interviewen'. wellicht afschrikt bij lanterfanter. we komen toch al gauw (onbedoeld) met semi-waarde oordelen omdat we niet weten wat haar precies mankeert. ze moet zelf maar aangeven waar ze moeite mee heeft denk ik.
Ja, nou, ik heb sinds kort wel via internet iemand, in het zuiden des lands dus, maar dat is nog een heel uitgepluis hoor.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:07 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Waarom kan je geen vrienden vinden?
Conservatorium. Gitaar les.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:07 schreef deelnemer2 het volgende:
[..]
Klopt. Ik speel een beetje voor papa. Vindt ze helemaal niet leuk. Ik wil haar ook niet classificeren, psychologiseren of wat dan ook. Ze wil graag weten wat je nu praktisch moet doen: waar/wie/wat/hoe?
Welnee dat vind ze leuk, maar gevaarlijk. Ze heeft gelijk dat je dat niet in je eentje kan doen.quote:Op zondag 20 maart 2011 00:07 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat geeft dus aan dat je iets aan het doen bent wat niet bij je past , dan moet je gewoon iets vinden wat wel bij je past.
De zomer komt er weer aan en dat betekent: langer licht tot 10-11 uur savonds. En veel gratis openlucht feesten!quote:Op zondag 20 maart 2011 00:06 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Precies, daar kan jij ook scoren..quote:Op zondag 20 maart 2011 00:11 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
De zomer komt er weer aan en dat betekent: langer licht tot 10-11 uur savonds. En veel gratis openlucht feesten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |