No fly ondersteuning denk ik, regel is al ingegaan, alleen zitelk land op dit moment agendaatjes met elkaar te maken,quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:44 schreef Jac0bus het volgende:
Ok de Fransen vliegen dus nu over Libië, maar dat is verkenning toch? Of vallen de bommen al?
Op zowat elk TV kanaalquote:
En hoe ramptoeristisch, cru, veilig-achter-mijn-pc het ook klinkt; ik vind dat echt prachtig. Het wordt 's tijd dat Europa ook 's wat doet. En ik heb het idee dat olie nu eindelijk eens niet prioriteit nummer één is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:48 schreef theNull het volgende:
Goh, eerste keer dat de Amerikanen eens niet een keer voorop in de strijd gaan.....
Ow ja, natuurlijkquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:49 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Omdat alle mensen in het Midden-Oosten evil terrorists zijn.
Goed juistquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:48 schreef theNull het volgende:
Goh, eerste keer dat de Amerikanen eens niet een keer voorop in de strijd gaan.....
Das onzin, maar er zijn er genoeg die dit zien als weer een 'westerse kruistocht'. Onder andere leden van de Ugandan Muslim Council -yep, dat bestaatquote:
Gelukkig zijn er genoeg moslims in die landen die wél godvrezend zijn (belangrijk voor moslims) en inzien dat Ghaghaffi een lul eersteklas is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:54 schreef aerdt het volgende:
[..]
Das onzin, maar er zijn er genoeg die dit zien als weer een 'westerse kruistocht'. Onder andere leden van de Ugandan Muslim Council -yep, dat bestaat- hebben dit gemeld.
Niet iedereen is plotseling vriendjes met het Westen.
Overigens zal ik de laatste zijn die mensen in het midden-oosten als evil terrorists zie.
nu.nlquote:'Militaire actie tegen Libië begonnen'
Uitgegeven: 19 maart 2011 15:53
Laatst gewijzigd: 19 maart 2011 15:54
AMSTERDAM - Het topoverleg in Parijs heeft ingestemd met ingrijpen in Libië. Nicolas Sarkozy liet in een persconferentie weten dat Muammar Kaddafi onmiddelijk het staakt-het-vuren moet respecteren.
Om deze eis kracht bij te zetten, zal bij weigering militair worden ingegrepen.
Nog dit weekeinde moet de NAVO tot afspraken komen om een vervolg te geven aan de eerste grote stap die Frankrijk, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten zullen zetten in acties tegen Libië. Dat heeft premier Mark Rutte gezegd na afloop van de bijeenkomst in Parijs over Libië.
Nederland dringt erop aan snel knopen door te hakken. Een besluit van de NAVO kan ertoe leiden dat Nederland een verzoek krijgt om bij te dragen aan een actie. Als het zover is, kan Nederland snel reageren.
De NAVO spreekt nu over een bredere inzet van NAVO-landen om de acties te ondersteunen. ''Wij zijn bereid om daar een bijdrage aan te leveren", zei Rutte.
En we hebben kunnen zien hoe slagvaardig de EU is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:48 schreef theNull het volgende:
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:56 schreef nikk het volgende:
[..]
En we hebben kunnen zien hoe slagvaardig de EU is.
Dat was idd de bedoeling, maar ze zijn niet (meer) in Benghazi. En er zijn berichten dat ze ook uit Misrata gevochten zijn.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
maar, dit is eigelijk een waardeloze resolutie, de troepen van Khadaffi zijn al in de stad, dan kunnen je bommen weinig beginnen zonder al te veel colleteral damage
quote:Update 15:56 Sarkozy maakt duidelijk dat Franse straaljagers inderdaad nu al bezig zijn de no-fly zone boven Libië af te dwingen.
Update 15:54 De Britse premier David Cameron: Gaddafi heeft gelogen tegen de internationale gemeenschap. De tijd voor actie is gekomen. We moeten de wil van de Veiligheidsraad afdwingen en we kunnen de slachting van burgers niet langer tolereren
Ik weet zeker, dat de meeste Kazafi liever zien verdwijnen. Hoe, maakt niet uit.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:54 schreef aerdt het volgende:
[..]
Das onzin, maar er zijn er genoeg die dit zien als weer een 'westerse kruistocht'. Onder andere leden van de Ugandan Muslim Council -yep, dat bestaat- hebben dit gemeld.
Niet iedereen is plotseling vriendjes met het Westen.
Overigens zal ik de laatste zijn die mensen in het midden-oosten als evil terrorists zie.
We hebben deze, dat mag ookquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Jammer dat de Eu niet zulke heeft![]()
[ afbeelding ]
Ah, dan kan het toch bommen gaan regenenquote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was idd de bedoeling, maar ze zijn niet (meer) in Benghazi. En er zijn berichten dat ze ook uit Misrata gevochten zijn.
Wat een onzin. Juist Amerika wil dit overleg om de indruk te wekken dat er internationale steun is en steun uit het MO.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:56 schreef nikk het volgende:
[..]
En we hebben kunnen zien hoe slagvaardig de EU is.
In zijn vliegtuig.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:01 schreef ellevehC86 het volgende:
Waar is Erwin Rommel als je hem nodig hebt?
Ik ben het met je eens dat de meeste Khadaffi willen zien verdwijnen. Maar er zijn er ook heel wat die met argusogen kijken naar het westen en liever hadden gehad dat of de AU of de Arab League ingegrepen hadden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:58 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ik weet zeker, dat de meeste Kazafi liever zien verdwijnen. Hoe, maakt niet uit.
Handig idd, als je zo min mogelijk burgerslachtoffers wilt hebben.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nou VS, gebruik deze maar:
[ afbeelding ]
sterktequote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Kut man ik moet zo tot 21:00 op verjaardag bij mensen waar het over voetbal of secret story gaat
Heb je weinig aan, tenzij je massaal troepen wil uitmoorden o.i.d.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:01 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nou VS, gebruik deze maar:
[ afbeelding ]
Maar effe serieus, kan Nederland geen Apache helicopters inzetten? Ideaal tegen die tanks van Ghadaffiquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Handig idd, als je zo min mogelijk burgerslachtoffers wilt hebben.
Ja, goed mogelijk.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:05 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar effe serieus, kan Nederland geen Apache helicopters inzetten?
Dat laatste denk ik.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:05 schreef Breekfast het volgende:
Maar gaan ze vandaag alleen nog de no-flyzone handhaven of gaan ze echt al tanks/troepen en luchtafweer bombarderen?
Volgens correspondent van AJE trekken troepen van G zich terug uit de stad en staan nu in open gebied, wat een goed punt is voor de jets.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat was idd de bedoeling, maar ze zijn niet (meer) in Benghazi. En er zijn berichten dat ze ook uit Misrata gevochten zijn.
Bereik van een Apache is = 1000 km (dit is met extrene tanks er bij) dicht bijzijnde basis om bij te tanken ligt op 800 Kmquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:05 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar effe serieus, kan Nederland geen Apache helicopters inzetten?
Klopt, melden ze ook op RTLNieuws. Ze staan de in de woestijn met luchtafweer geschut.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:06 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Volgens correspondent van AJE trekken troepen van G zich terug uit de stad en staan nu in open gebied, wat een goed punt is voor de jets.
dat is een understatement en mijn allergrootste ergernisquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:01 schreef SemperSenseo het volgende:
Djezuus, ze zijn wel traag zeg op de Nederlandse TV zenders![]()
Auxiliary fueltankje er aan en opgelost.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Bereik van een Apache is = 1000 km dicht bijzijnde basis om bij te tanken ligt op 800 Km
Terug kapen!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:06 schreef deleriouz het volgende:
Nederland moet deze eerst terugkrijgen:
[ afbeelding ]
NOS is echt om te huilen, kijk liever naar Aljazeera.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:07 schreef sacha het volgende:
[..]
dat is een understatement en mijn allergrootste ergernis
Apache helicopters zijn ideaal om Bengazi te beschermen tegen Ghadafi's tanksquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Bereik van een Apache is = 1000 km (dit is met extrene tanks er bij) dicht bijzijnde basis om bij te tanken ligt op 800 Km
Midden Oosten gamesquote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:09 schreef Nibb-it het volgende:
Het wachten is op de CoD spelertjes die pleiten voor de inzet van AC-130's.
hier is ie :quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:09 schreef Nibb-it het volgende:
I want my chopper and carepackagequote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:09 schreef Nibb-it het volgende:
En RTL nieuws doet ongelooflijk zuurdering over die no-fly zonequote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:07 schreef sacha het volgende:
[..]
dat is een understatement en mijn allergrootste ergernis
Het gaat nietr enkel om dit overleg natuurlijk. Waarom heeft het zo lang moeten duren voordat men in actie komt?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 15:59 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Wat een onzin. Juist Amerika wil dit overleg om de indruk te wekken dat er internationale steun is en steun uit het MO.
neequote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:13 schreef YazooW het volgende:
Net op tijd wakker voordat de eckte aktie gaat beginnen.![]()
Zag net op TV een jet die was neergeschoten boven Benghazi, was dit nou een jet van Ghaddafi die is neergehaald door Frankrijk/UK/USA?
Nee, friendly fire van de rebellen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:13 schreef YazooW het volgende:
Zag net op TV een jet die was neergeschoten boven Benghazi, was dit nou een jet van Ghaddafi die is neergehaald door Frankrijk/UK/USA?
Zohee, spuit 11quote:Op zaterdag 19 maart 2011 16:13 schreef YazooW het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |