Definitely neergehaald door een SAM!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/226749-live-benghazi-onder-vuur.html
Deze:
[..]
Over 10 jaar zullen er wel weer documenten via Wikileaks uitlekken dat Khaddafi de NAVO heeft betaald om niet aan te vallen en een oogje dicht te knijpen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:20 schreef Nielsch het volgende:
Ik geef Sarkozy tot 15:00 uur vanmiddag om aan te vallen. Daarna geloof ik er niet meer in.
Ja na de lunch, en dan misschien vanavond eens wat gaan doen.. wat nutteloos is.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:18 schreef vosss het volgende:
Hoelaat komen die piepels bij elkaar? Om 1300 uur toch?
en Cameron, Sarkozy en Rutte zitten lekker te ontbijten. Want ja, op een lege maag kun je niet vergaderen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:22 schreef Bartholomaeus het volgende:
Opsommend: Benghazi gebombardeerd, tanks in westelijke deel stad, ziekenhuizen stromen vol, vluchtelingenstroom richting Egypte. #Libie 2 minutes ago via web
Benghazi is gebombardeerd. Dus dan zijn er ook vliegtuigen in de lucht geweest toch?
quote:Update 10.14: Het Libische persbureau Jana meldt dat Libische troepen ten westen van Benghazi vanochtend aangevallen werden door groepen terroristen van Al-Qaeda. Jana citeert bronnen van het ministerie van Defensie: Deze groepen terroristen gebruikten helikopters om de troepen onder vuur te nemen, iets wat een schending is van de no-fly zone ingesteld door de Veiligheidsraad. Wij verdedigden onszelf door hen te beschieten.
En ze hadden zeker ook al een paar joints op.quote:
"Maar ze houden het toch scherp in de gaten"quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:25 schreef wunderbaum het volgende:
Het machtige westen met al z'n miltaire slagkracht wordt gepiepeld door een of andere aap in Tripoli. Het is echt een schande dat er nog niet is ingegrepen vannacht, want dat dit zou gebeuren kon iedereen op z'n vingers natellen. Een schande voor de navo en het westen.
Bodycount vanuit een awacs. Heel knapquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
"Maar ze houden het toch scherp in de gaten"
Dat weet je niet. Dat denk je. Voor hetzelfde geldt speelt er veel meer dan wij weten en houdt Ghadaffi zich gewoon aan de resolutie en zijn het anderen die daar mayhem veroorzaken, al dan niet in opdracht van de VN zodat een militair ingrijpen gerechtvaardigd lijktquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:28 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
En ze hadden zeker ook al een paar joints op.
Allemaal propaganda van Khaddafi.
IK WAS ERBIJ!!!!!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:30 schreef Bartholomaeus het volgende:
gpdMiddleEast
Trouwens wel leuk aan twitter dat je nu live een bloedbad kunt volgen...man, man, man, wat een wereld... #Libie 1 minute ago via web
waarom in vredesnaam moeten wij ingrijpen in de interne aangelegenheid van een soeverijne staat? Om een paar zwaar gewapende opstandelingen te steunen???quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:25 schreef wunderbaum het volgende:
Het machtige westen met al z'n miltaire slagkracht wordt gepiepeld door een of andere aap in Tripoli. Het is echt een schande dat er nog niet is ingegrepen vannacht, want dat dit zou gebeuren kon iedereen op z'n vingers natellen. Een schande voor de navo en het westen.
quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:32 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
waarom in vredesnaam moeten wij ingrijpen in de interne aangelegenheid van een soeverijne staat? Om een paar zwaar gewapende opstandelingen te steunen???
Nee laat Ghadaffi maar lekker een volledige stad uitmoorden omdat ze vrijheid willen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is een grote schande dat de VN zich bemoeit met een totaal interne Libische aangelegenheid. Er is geen sprake van genocide van het regime en het gaat hier voornamelijk om zwaar bewapende terroristen die Libie proberen te destabiliseren. Het is volledig legitiem dat Khadaffi al zijn middelen inzet om deze geweldadige onlusten de kop in te drukken.
Er zijn hier andere belangen in het spel. De russen en chinezen hebben dmv koehandel hun veto verkocht en vriendschappelijke landen als Italie tonen zich een judas door bases beschikbaar te stellen voor de criminele acties van de Navo. Als dit een precedent schept, komt men straks hier ingrijpen als we weer eens te maken hebben met voetbalhooligans. Die mogen dan met steun van de VN de macht overnemen. De propagandamachine geeft een vreseljk verdraaid beeld van de situatie in Libie!
Als dat waar zou zijn is dat niet meer dan terecht. Hij heeft vaak genoeg laten zien lak te hebben aan zijn volk. Ik geloof toch niet dat deze aanval niet van Ghadaffi komt, hij bombardeert zo ondertussen al weken.. Lijkt me sterk dat hij echt zou zijn opgehouden.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Dat denk je. Voor hetzelfde geldt speelt er veel meer dan wij weten en houdt Ghadaffi zich gewoon aan de resolutie en zijn het anderen die daar mayhem veroorzaken, al dan niet in opdracht van de VN zodat een militair ingrijpen gerechtvaardigd lijkt
Kortom het is een beetje koffie dik kijken.
Kom op, Khaddafi lult al een maand dat de jongeren worden gedrogeerd en dat ze daarom in opstand komen. En dat Al-Qaeda hun zou hebben opgefokt. En dat bleek allemaal niet waar te zijn. Dus ik geloof hier niet meer in. Vooral omdat het van een Libisch persbureau komt. En die is weer in handen van de regering.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Dat denk je. Voor hetzelfde geldt speelt er veel meer dan wij weten en houdt Ghadaffi zich gewoon aan de resolutie en zijn het anderen die daar mayhem veroorzaken, al dan niet in opdracht van de VN zodat een militair ingrijpen gerechtvaardigd lijkt
Kortom het is een beetje koffie dik kijken.
Ik denk dat je de NAVO bedoelt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik ben benieuwd hoe men in spanje zou reageren als de VN madrid gaat bombarderen omdat de ETA onderdrukt wordt.
Dat is een aanname van jou gebaseerd op pure propaganda en speculatie.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:33 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
Nee laat Ghadaffi maar lekker een volledige stad uitmoorden omdat ze vrijheid willen.
Propaganda doet zn werk prima zoals je zelf ziet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Als dat waar zou zijn is dat niet meer dan terecht. Hij heeft vaak genoeg laten zien lak te hebben aan zijn volk. Ik geloof toch niet dat deze aanval niet van Ghadaffi komt, hij bombardeert zo ondertussen al weken.. Lijkt me sterk dat hij echt zou zijn opgehouden.
Het is behoorlijk bloederig aan het worden daarquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Al Jazeera correspondent reported that the hotel where journalists are staying in Benghazi has just been bombed Source: BBC Live blog #Libya
Gelukkig dat jij er nu bent om ons van de juiste informatie te voorzien!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Dat is een aanname van jou gebaseerd op pure propaganda en speculatie.
Ik zie toch duidelijk een schietstoel, je zou bijna denken dat het een rebellen toestel is ivm het gerucht dat de troepen van Ghaddafi zonder parachute zouden vliegen. Als ze de piloot kunnen gevangennemen hebben ze iig een mooie getuige!quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Foto straaljager: http://twitpic.com/4az05y
wat i het eigenlijk voor type??quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
Foto straaljager: http://twitpic.com/4az05y
Propoganda + internet, mobiele netwerken down halen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:35 schreef vosss het volgende:
[..]
Propaganda doet zn werk prima zoals je zelf ziet.
Feit is dat jij en ik en de rest hier niet 100% zeker kunnen stellen dat Ghadaffi zich wel of niet aan die resolutie aan het houden is.
Het enige wat we 100% zeker kunnen stellen is dat er bommen vallen en dat Ghadaffi zegt dat ze niet van hem zijn.
De rest van het verhaal vullen we zelf in aan de hand van wat we horen en trekken daar een conclusie uit. Die conclusie hoeft allerminst de juiste te zijn
Ik heb nog steeds geen enkel feit gezien, dat een extern militair ingrijpen rechtvaardigt. Khadaffi voelt zich terecht verraden door zijn "vrienden" in Europa.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:36 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij er nu bent om ons van de juiste informatie te voorzien!
Ik neig naar een Mig-23 Floggerquote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
wat i het eigenlijk voor type??
Natuurlijk, voetbalhooligans staan gelijk aan een regime dat zijn eigen bevolking aanvalt.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is een grote schande dat de VN zich bemoeit met een totaal interne Libische aangelegenheid. Er is geen sprake van genocide van het regime en het gaat hier voornamelijk om zwaar bewapende terroristen die Libie proberen te destabiliseren. Het is volledig legitiem dat Khadaffi al zijn middelen inzet om deze geweldadige onlusten de kop in te drukken.
Er zijn hier andere belangen in het spel. De russen en chinezen hebben dmv koehandel hun veto verkocht en vriendschappelijke landen als Italie tonen zich een judas door bases beschikbaar te stellen voor de criminele acties van de Navo. Als dit een precedent schept, komt men straks hier ingrijpen als we weer eens te maken hebben met voetbalhooligans. Die mogen dan met steun van de VN de macht overnemen. De propagandamachine geeft een vreseljk verdraaid beeld van de situatie in Libie!
Gewoon niet meer op ingaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:41 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Natuurlijk, voetbalhooligans staan gelijk aan een regime dat zijn eigen bevolking aanvalt.
Op AJE zei de oppositie dat het een van hun toestellen is. Aangezien iemand niet graag toegeeft dat ze zelf een toestel kwijt zijn geraakt ben ik geneigd dat te geloven.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 10:37 schreef Clondijk het volgende:
[..]
Ik zie toch duidelijk een schietstoel, je zou bijna denken dat het een rebellen toestel is ivm het gerucht dat de troepen van Ghaddafi zonder parachute zouden vliegen. Als ze de piloot kunnen gevangennemen hebben ze iig een mooie getuige!
Verder lijkt het mij meer een Mig-23 omdat ze daar maar 2 Sukhoi-Su 24 ers hebben, en beide zouden niet werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |