BREKEND: BENGHAZI WORDT NU AANGEVALLEN. KADHAFI'S TROEPEN HOUDEN ZICH VOLSTREKT NIET AAN BESTAND. #LibieBREKEND: Krijg net mailtje van Melissen:"Op dit moment wordt de stad aangevallen.zware dreunen zoals toen wij bij ras lanuf stonden" #Libie(vervolg mailtje Melissen) ..."hele hotel is wakker en bezorgd. Gebouw trilt mee soms- ik zie je gauw-hoop ik...." #Libie
Lekker handig van Westen en Arabische Liga...wachten met airstrikes todat Kadhafitroepen en rebellen honderd meter van elkaar staan. #Libie
Voor de duidelijkheid: Ik tweet op dit moment vanuit #Dubai. Was gisteren in onrustig #Bahrein. Probeer zsm richting #Libie te reizen.
Al Jazeera arabic spreekt op dit moment met inwoner Benghazi. Man huilt bijna. ziekenhuizen stromen vol met gewonden en doden... (#Libie)Straaljagers scheren over Bengha.Grondaanval vindt plaats nabij westelijke ingang stad. Mob telefoons zijn down. #LibieBron: Via luidsprekers op moskeeen Benghazi wordt bevolking opgeroepen stad te verdedigen. Ook auto's met megafoons rijden rond. #Libie
Volg Melissen en anderen via nos website:
http://nos.nl/artikel/226749-live-benghazi-onder-vuur.htmlLibische minister Khaled Kaim tegen Reuters: "We bombarderen niet, er wordt niet gevochten". War=Peace, Freedom=Slavery, Khaled Kaim=Eikel
Live op Aljazeera Arabic nu:Telefooninterview met Mustafa Abdul Jalil, hoofd transitional council, oftewel politiek leider rebellen #Libie
Mustafa Abdul Jalil (MAJ): Benghazi wordt aangevallen met bommen en andere wapens...
MAJ: "Wat is de waarde van een VN resolutie als er niet wordt gehandeld"
MAJ:"Burgers oost Libie massaal op vlucht. van AlBajda tot Egyptische grens staat er op dit moment een 160 km lange file van burgers" #Libie
MAJ: "Benghazi zal vechten, maar het gevolg is bloed en humanitaire ramp"
Van gpdMiddleEast dit. Het eerste bericht (bovenaan) dateert van een uur geleden. het onderste bericht van een minuut geleden. Het is begonnen! Khaddafi is bezig met het innemen van Benghazi!