Een meltdown is het smelten van de reactorstaven.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:08 schreef again1928 het volgende:
Dat zijn de enige relevante vragen want blijkbaar is een meltdown niet hetzelfde als een explosie!
Dan is er dus ook niks aan de hand bij een meltdown, zolang het niet explodeert.
Japanners en de jetstream...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:09 schreef maartena het volgende:
OH NOES, we hebben fallout in California!
http://www.ktla.com/news/(...)tors,0,2685193.story
(De gemeten hoeveelheid is ongeveer een MILJARD keer lager dan gevaarlijk voor de gezondheid, dus echt een MINISCUUL beetje.)
Dat was dus van de eerste dag denk ik, toen de ellende begon.... want het duurt ongeveer 5 tot 6 dagen voordat het via de jetstream over de oceaan gedragen wordt.
Ook grappig: Gisteren las ik dat een radio-activiteit alarm afging toen een vliegtuig uit Tokyo aankwam in Chicago. Ook hier ging het om zeer geringe hoeveelheden.
U heeft hier ook een bron van? Of is deze uw grote duim?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:40 schreef Dance99Vv het volgende:
Ook in china was een vliegtuig geland uit tokio met electronica als cargo en kun terug met inhoud en al ,de straling was te hoog
www.internet.com nieuws purist...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
U heeft hier ook een bron van? Of is deze uw grote duim?
Ik heb er wel eentje van die van Chicago:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
U heeft hier ook een bron van? Of is deze uw grote duim?
daar gaan geruchten over , ook uit japan dat soort oplossingen gehoord maar men wil eerst koelen en dan begravenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:09 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Willen ze dat ding nou uiteindelijk begraven?
Nieuws puristquote:
dacht dat ik bron en artikel geplaatst heb daarnaquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nieuws purist, Een bron is op z'n minst wel een gewoonte hier. Er gaat zoveel onzin rond.
quote:Spraying continues at Fukushima Daiichi (World Nuclear News, 18 maart 18:56)
Spraying of reactor buildings continues at Fukushima Daiichi today, while workers tried to make a connection to a nearby transmission line and checked on central fuel storage.
Over the last few days concern had mounted over the water levels in the used fuel cooling ponds of units 3 and 4. Operations to drop water from army helicopters had little effect, but the flights allowed Tokyo Electric Power Company (Tepco) engineers a glimpse of the fuel ponds. It was thought that at least some water could be seen in unit 4, and the decision was taken to focus spraying on unit 3.
Army fire trucks were able to reach the top levels of the broken building yesterday. Chief cabinet secretary Yukiyo Edano said that water seemed to reach the pool, but quantities were unknown.
This spraying work continued today in bursts of seven to eight minutes before breaking to allow steam to dissipate. Each spraying operation takes about two hours in total. The same is being considered for unit 1, as long as this does not interfere with operations at unit 3, Edano said.
Four helicopters runs took place yesterday, delivering 7.5 tonnes of water each. Five army fire trucks undertook five spraying operations, spraying six tonnes of water each time. One police fire truck did a single 40 tonne spray. Today there were six army fire trucks delivering a total of 40 tonnes, while a high pressure spray on rental from US forces delivered two tonnes of water. All this was focused on unit 3, Tepco said, noting that it was hard to say how much water had reached the pond. Tomorrow they will be joined by Tokyo fire department's Hyper Rescue team.
The nuclear crisis was brought about by the effects of the tsunami that followed 11 March's 9.0 magnitude earthquake. It flooded seawater pumping rooms that allow ultimate removal of heat to the sea, at the same time destroying diesel generators required to power emergency systems.
When power for shutdown cooling was lost, the plant began a week-long battle to supply enough water to reactor cores, while managing the pressure issues that come with overheating.
External power
A cable has been laid from Tohoku Electric Power Company's transmission lines 1.5 kilometres away and Tepco has confirmed its connection as of 4pm. The plan is to supply power for emergency systems at unit 2 first, then switch to unit 1, then unit 3, then unit 4.
Tepco wants to begin this after checks to make sure systems are still functional - as they were in the period between the earthquake and the tsunami. Twelve of the company's workers are on this project, along with about 150 others.
A diesel generator is also thought to be in action to supply units 5 and 6 on the same alternating basis.
Central and dry fuel storage
Tokyo Electric Power Company has released the conclusions of a visual inspection of the power plant's central used fuel storage pond, where 60% of the total amount of used fuel is kept - some 6375 fuel assemblies. Water levels there are 'secured' and temperatures are 55ºC. A separate storage area where older fuel has been stored in dry casks since 1995 showed 'no signs of abnormal situation'. Detailed checks of both facilities are being prepared.
waar haal jij de informatie vandaan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:31 schreef Dance99Vv het volgende:
dit kan een probleempje zijn :
6:16am More on those problems with the supply chain. With petrol running low, delivery trucks are struggling to get fuel, food and medicine to those hardest hit by the earthquake and tsunami in Japan. And as provisions decline, tension rises
correctquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:38 schreef Urretje het volgende:
Hier komt t vandaan denk ik : http://blogs.aljazeera.ne(...)n-live-blog-march-19
overdrijven zijn amerikanen goed inquote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:42 schreef maartena het volgende:
http://www.cnn.com/2011/US/03/18/nuclear.concerns/index.html
Ik ga maar meteen een schuilkelder graven.
Als de bedrading stuk is wordt het erg moeilijk. En de pompen voor de reactors zijn tegen een stootje bestand (want die moeten een druk van 75 atmosfeer aankunnen), maar de motoren die ze aandrijven zijn wellicht niet zo goed beschermd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:10 schreef eleusis het volgende:
Als je dit zo ziet, zou je toch niet verwachten dat ze met een nieuwe stroomkabel de boel weer aan de gang krijgen...
Maar ja, het moet geprobeerd worden I guess.
De start van het Honkbal seizoen (in de VS start het over 2 weken) is een enorme moraal booster voor de Japanners. Het feit dat dat gewoon doorgaat, betekend gewoon: Het gaat goed komen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:45 schreef Dance99Vv het volgende:
op NHK zijn ze druk met baseball competitie.....
Wat bedoel je nu eigenlijk precies. Het komt idd niet meer goed omdat het niet meer goed kan komen, met deze reactoren. Verwacht je een enorme explosie?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:59 schreef krullendoos het volgende:
ik geloof het allemaal niet zo meer,ik denk .... dat ze zo weinig nieuws naar buiten laten komen,omdat ze het zat zijn dat er zo veel media er mee bemoeid en de ene weet het beter dan de ander.
ik kan het goed mis hebben hoor en dat hoop ik echt.
maar stroomtoevoer daar heen en dit en dat. nee.. als je ziet hoe ernstig alles beschadigd is heb ik er weinig vertrouwen in dat dit goed komt.
nee verwacht geen explosie..quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu eigenlijk precies. Het komt idd niet meer goed omdat het niet meer goed kan komen, met deze reactoren. Verwacht je een enorme explosie?
Handmatig met zeewater. Dit is eens in de zoveel tijd nodig om de splijtstaven in de kern verder af te koelen. Als dat koelen goed gebeurt, wordt het na verloop van tijd steeds minder vaak nodig omdat de gegenereerde warmte afneemt (maar het blijft soms nodig).quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:29 schreef meth1745 het volgende:
Hoe meer ik lees hoe verwarrender het wordt.![]()
Volgens dat status overzicht gaat water injection to core bij 1 tot 3 nog steeds verder. Met welke pompen en stroomvoorziening is me niet duidelijk.
Het nieuws naar buiten is juist wat duidelijker geworden in de afgelopen dagen. Alleen onze media zit er niet meer zo bovenop. Nu is het vooral een technisch verhaal over de herstelwerkzaamheden (diverse parallelle projecten zijn bezig) plus dat op afstand wel wat straling is waargenomen maar nog lang niet op een gevaarlijk niveau.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:59 schreef krullendoos het volgende:
ik geloof het allemaal niet zo meer,ik denk .... dat ze zo weinig nieuws naar buiten laten komen,omdat ze het zat zijn dat er zo veel media er mee bemoeid en de ene weet het beter dan de ander.
Goed komt het wel in vergelijking met veel doemscenario's in internationale media, maar de worst case is voor de mensen uit de omgeving toch erg naar. De laatste optie is alles begraven, maar blijkbaar hebben ze nog vertrouwen in de plannen. Ook als de koeling maar ten dele gaat werken, is het al winst. Elke stabiele reactor betekent direct minder straling vanaf dat moment, en beter/langer dichtbij kunnen werken (om te blussen en andere systemen te herstellen, etc.)quote:ik kan het goed mis hebben hoor en dat hoop ik echt.
maar stroomtoevoer daar heen en dit en dat. nee.. als je ziet hoe ernstig alles beschadigd is heb ik er weinig vertrouwen in dat dit goed komt.
Niet een beetje. Maar een meter of twee wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:57 schreef tralalala het volgende:
Maar een beetje zand en beton houdt alle straling tegen?
Dat hebben ze dus gedaan om legaal werknemers naar de reactor te kunnen sturen om het probleem op te lossen, niet omdat 250 mSv opeens - na lang onderzoek of zo - niet gevaarlijk bleek te zijn. Japan is natuurlijk geen Sovjet-Unie, en als je iets wil waarvan de wet zegt dat het niet mag..... dan zul je de wet moeten wijzigen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:52 schreef eleusis het volgende:
NHK World TV: enkele medewerkers hebben stralingsdoses van meer dan 100mSv gekregen. Tepco heeft de maximaal toelaatbare limiet nu op 150mSv gesteld. (Normaal is 100mSv het maximum, dit is ook de veilige ondergrens waarbij geen permanente gezondheidsschade meetbaar is. De regering heeft toestemming tot 250mSv gegeven).
Oh, dan is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:44 schreef Godshand het volgende:
Iedereen weet wel dat radioactieve isotopen sowieso al van nature in de natuur voorkwamen niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |