ojaquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:39 schreef inperu het volgende:
[..]
sorry gebruik nooit het vogeltjes netwerk.
8 uur later dan hier dus 4.45 uur 'sochtendsquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:42 schreef electronique het volgende:
[..]
is het nu niet zaterdagmorgen in japan?
quote:20u31: Zijn de hoopgevende berichten die Tepco de wereld instuurt alweer voorbarig? De krant LA Times meent dat sommige ingenieurs ervan uitgaan dat de koelwaterpompen onherstelbaar beschadigd zijn door de waterstofexplosies of het gepompte zeewater. De stroomvoorziening die ze proberen herstellen, zou dus wel eens werk voor niets kunnen zijn, is de onderliggende boodschap.
bron: http://www.demorgen.be
ah ic ik raak een beetje in de war van de tijdzones, zit nu in peru en dat is 6 uur terug...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:45 schreef Trance_X het volgende:
[..]
8 uur later dan hier dus 4.45 uur 'sochtends
quote:Several populations of people who have been exposed to plutonium dust (e.g. people living down-wind of Nevada test sites, Hiroshima survivors, nuclear facility workers, and "terminally ill" patients injected with Pu in 1945–46 to study Pu metabolism) have been carefully followed and analyzed.
These studies generally do not show especially high plutonium toxicity or plutonium-induced cancer results.[87] "There were about 25 workers from Los Alamos National Laboratory who inhaled a considerable amount of plutonium dust during the 1940's; according to the hot-particle theory, each of them has a 99.5% chance of being dead from lung cancer by now, but there has not been a single lung cancer among them."[92][93]
Misschien wel maar heb de uitleg nog niet gehoord.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef rubbereend het volgende:
Is het filmpje van ABC met helikopterbeelden+uitleg al gepost hier?
delinkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien wel maar heb de uitleg nog niet gehoord.
Heb je de link?
Andere chemische stof, en het zijn de chemische eigenschappen die bepalen waar een stof in het lichaam zich concentreert. uranium en plutonium binden zich makkelijk aan fosfor, wat vooral in de beenderen zit. Jodium wordt vooral door de schildklier gebruikt voor aanmaak van 2 hormonen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vraagje: zijn er radioactieve stoffen die we, als ze vrijkomen, niet kunnen meten / detecteren?
De straling die Iodine afgeeft nestelt zich in andere delen van het lichaam dan Uranium, blijkbaar toch een ander soort straling? andere golflengte ofzo?
Alles is meetbaar op dat gebied, er is een breed scala aan detectiemethoden:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vraagje: zijn er radioactieve stoffen die we, als ze vrijkomen, niet kunnen meten / detecteren?
pff dit gaat echt nergens meer over. wat nu "situatie is onder controle"quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik krijg een leeg vlakje in een bijna leeg scherm. Iets mis met de link?
edit: fixed, ik kijk!
Ik denk dat ze nu onderhand zelf licht afgevenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:17 schreef MaGNeT het volgende:
Vermoedelijk zijn er nu kabels maar geen werkende pompen.
Naja, hebben ze in iedergeval stroom voor de lampen.
Neen, koelen is momenteel nog noodzakelijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:08 schreef again1928 het volgende:
Oke dus als ik het goed begrijp is explosie gevaar dus al zo aangepakt dat dat nu niet meer gaat gebeuren. En de zo gevreesde meltdown is gewoon een puinhoop als gevolg, niet de enorme consequenties voor de volksgezondheid.
Het enige wat nodig is bij een meltdown is een garantie dat het niet in de grond zakt.
En een meneer die zijn rationele modus aan heeft gezet heeft al gezegd dat een meltdown nog steeds opgevangen kan worden, en dat er zelfs een speciale container voor is ondanks de hoge temperaturen. Dan weet ik dus niet wat het probleem is?
Er schijnt vanuit dat perspectief dus niet veel aan de hand te zijn. Mijn vraag is: klopt dat dat er een container is die die temperaturen van 2000 tot 3000 graden celcius kan weerstaan?
je kan meer detecteren dan dat het invloed op je lijf heeft. in de vs bijvoorbeeld hebben ze enkele deeltjes gedetecteerd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
De straling die Iodine afgeeft nestelt zich in andere delen van het lichaam dan Uranium, blijkbaar toch een ander soort straling? andere golflengte ofzo?
in de op staat een bestand van het bedrijf wat de centrale exploiteert:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:08 schreef again1928 het volgende:
Oke dus als ik het goed begrijp is explosie gevaar dus al zo aangepakt dat dat nu niet meer gaat gebeuren. En de zo gevreesde meltdown is gewoon een puinhoop als gevolg, niet de enorme consequenties voor de volksgezondheid.
Het enige wat nodig is bij een meltdown is een garantie dat het niet in de grond zakt.
En een meneer die zijn rationele modus aan heeft gezet heeft al gezegd dat een meltdown nog steeds opgevangen kan worden, en dat er zelfs een speciale container voor is ondanks de hoge temperaturen. Dan weet ik dus niet wat het probleem is?
Er schijnt vanuit dat perspectief dus niet veel aan de hand te zijn. Mijn vraag is: klopt dat dat er een container is die die temperaturen van 2000 tot 3000 graden celcius kan weerstaan? En is het niet ook allemaal verwoest na die explosies?
Dat zijn de enige relevante vragen want blijkbaar is een meltdown niet hetzelfde als een explosie!
Dan is er dus ook niks aan de hand bij een meltdown, zolang het niet explodeert.
dit geeft wel aan dat de berekeningen die zijn gedaan, wel kloppen mbt de stroom van de wind en de mogelijke uitslag.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:09 schreef maartena het volgende:
OH NOES, we hebben fallout in California!
http://www.ktla.com/news/(...)tors,0,2685193.story
(De gemeten hoeveelheid is ongeveer een MILJARD keer lager dan gevaarlijk voor de gezondheid, dus echt een MINISCUUL beetje.)
Dat was dus van de eerste dag denk ik, toen de ellende begon.... want het duurt ongeveer 5 tot 6 dagen voordat het via de jetstream over de oceaan gedragen wordt.
Ook grappig: Gisteren las ik dat een radio-activiteit alarm afging toen een vliegtuig uit Tokyo aankwam in Chicago. Ook hier ging het om zeer geringe hoeveelheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |