Ze vergeten het "per uur" weleens te vermelden, maar als het over gemeten stralingsniveau gaat wordt dat altijd bedoeld.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 19:06 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja, blijkbaar. Er is niet veel informatie over te vinden. Ik dacht dat ze 't uitdrukten in rontgen of bq, maar dat schijnt al tijden niet meer zo te zijn. Zo zegt "de straling is 10mSv" nog niet zo veel, als er geen tijdsduur bij vermeld is.
raduation levelsquote:More workers were drafted for the frontline of Japans biggest nuclear disaster as radiation limits forced Tokyo Electric Power Co. to replace members of its original team trying to avert a nuclear meltdown.
The utility increased its workforce at the Fukushima Dai- Ichi plant to 322 yesterday from 180 on March 16 as it tried to douse water over spent nuclear fuel rods to prevent them melting and leaking lethal radiation. Levels beside exposed rods would deliver a fatal dose in 16 seconds, said David Lochbaum, a nuclear physicist for the Union of Concerned Scientists and a former U.S. Nuclear Regulatory Commission safety instructor.
bron : http://www.bloomberg.com/(...)mits-for-humans.htmlquote:Radiation exposure levels are measured in millisieverts. Exposure totaling 100 millisieverts over a year is the lowest level at which any increase in cancer is evident, according to the World Nuclear Association in London. The cumulative maximum level for nuclear workers was increased to 250 millisieverts from 100 millisieverts by Japans health ministry on March 15.
Career Ending
Once they have reached that limit, they cant go in the plant anymore, said John Price, a Melbourne-based consultant on industrial accidents and former safety policy staffer at the U.K.s National Nuclear Corp. You shouldnt be doing that sort of work ever again, Price said by phone yesterday.
One plant worker was exposed to 106.3 millisieverts, Japans Nuclear and Industrial Safety Agency said in a website posting today.
A worker receiving a dose of 100 millisieverts from these emergency operations will have a future risk of a serious cancer from this dose of less than 1 percent, said Richard Wakeford, a professor of epidemiology at the University of Manchesters Dalton Nuclear Institute in the U.K. That compares with a risk of dying from cancer in the absence of this radiation exposure of about 20 to 25 percent, Wakeford said in an e-mail today.
Uranium met wat plutonium erbij gemixt. Plutonium is extravervelend spul.quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:07 schreef Denettemeneer het volgende:
IK ZEI TOCH DAT HET FOUTE BOEL WAS, VANAF TOPIC 1 AL, EN IEDEREEN "BUBUBU ALU HOEDJE"
GEWOON VOLHOUDEN,
JULLIE MOEDERS!
ZO
quote:Het gevaar bij reactor 3 van Fukushima I schuilt in het gebruik van het zogenaamde MOX als brandstof. Dat zegt kernexpert en voormalig Greenpeacecampagneleider Shaun Burnie. MOX (Mixed Oxide) is een mengeling van hergebruikt plutonium en uranium. Voorstanders wijzen op het voordeel van MOX: minder nucleair afval. Tegenstanders zeggen dat MOX om twee redenen veel gevaarlijker is. Om te beginnen omdat de reactor in geval van een incident en zeker bij onvoldoende afkoeling moeilijker onder controle te krijgen is. En als plutonium bij een incident in de omgeving terechtkomt, zouden de gevolgen ook zwaarder zijn. Het gevaar zit vooral in de stralingstoxiciteit. Ingeademd plutoniumstof zou nog tientallen jaren longkanker kunnen veroorzaken.
Echt wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uranium met wat plutonium erbij gemixt. Plutonium is extravervelend spul.
ssst maar, het komt wel goedquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:07 schreef Denettemeneer het volgende:
IK ZEI TOCH DAT HET FOUTE BOEL WAS, VANAF TOPIC 1 AL, EN IEDEREEN "BUBUBU ALU HOEDJE"
GEWOON VOLHOUDEN,
JULLIE MOEDERS!
ZO
dit is dezelfde site als die anti-radiatie pillen verkoopt. klikkerdeklik voor een pilquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Echt wel.
Why is MOX a big deal? According to the Nuclear Information Resource Center (NIRS), this plutonium-uranium fuel mixture is far more dangerous than typical enriched uranium -- a single milligram (mg) of MOX is as deadly as 2,000,000 mg of normal enriched uranium.
Learn more: http://www.naturalnews.co(...)m.html#ixzz1GyoHyJ7i
Komt uit de link die hierboven ergens gepost isquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:14 schreef simmu het volgende:
[..]
dit is dezelfde site als die anti-radiatie pillen verkoopt. klikkerdeklik voor een pil
kunnen we het ietsje minder met de spanning & sensatie & oppurtunisme doen en wat meer met valide bronnen, discussies en opinies? ah toe?
ja dat weet ik. ik heb die link toen ook al gelezen en me geergerd (tsjek die ads eens bijvoorbeeld). da's dan al de meer reden om het dan niet nog eens te herhalen he? kom met betrouwbare bronnen en/of deuglijke argumentatie of lees eerst eens wat mee.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:16 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Komt uit de link die hierboven ergens gepost is
ga eerst maar eens wat topics teruglezen dan. ik post al een dag of wat mee. de vorige topics zijn erg verhelderend.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:16 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Komt uit de link die hierboven ergens gepost is
Draag jij dan eens wat nuttigs bij?
goedzo.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:21 schreef simmu het volgende:
[..]
ga eerst maar eens wat topics teruglezen dan. ik post al een dag of wat mee. de vorige topics zijn erg verhelderend.
stil maar knul,quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:07 schreef Denettemeneer het volgende:
GEWOON VOLHOUDEN,
JULLIE MOEDERS!
ZO
je hebt toch zelf hersenen gekregen om na te denken ?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:20 schreef simmu het volgende:
[..]
ja dat weet ik. ik heb die link toen ook al gelezen en me geergerd (tsjek die ads eens bijvoorbeeld). da's dan al de meer reden om het dan niet nog eens te herhalen he? kom met betrouwbare bronnen en/of deuglijke argumentatie of lees eerst eens wat mee.
het "WHAAAAA NUCLAIRE ELLENDE DE WERELD VERGAAT EN BOEHOEHOE WAT IS HET ALLEMAAL ENG" gehalte wordt zo volstrekt onterecht way te hoog. tis al erg genoeg zonder dat er ook nog eens allerlei ongefundeerde ongein overheen gaat. ja, die MOX is ellende, dus? dat dat spul daar gebruikt wordt is allang bekend hoor. dat staat gewoon in de diverse valide nieuwsberichten.
quote:GroenLiesbeth
Als dit klopt; goed nieuws RT @Reuters: FLASH: Japan's TEPCO says they have connected the transmission line to the #Fukushima plant.
ik heb inderdaad hersens gekregen om na te denken. vandaar mijn postquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:27 schreef inperu het volgende:
[..]
je hebt toch zelf hersenen gekregen om na te denken ?
check de source die beneden in die artikelen staan.
dat ze op die site staan wil nog niet zeggen dat ze niet valide zijn.
mijn god zeg..
stat er he, een retweet van Reutersquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:31 schreef inperu het volgende:
[..]
bron ? ( ik ga nu ook ff net zo irritant doen als men hier op het forum)
sorry gebruik nooit het vogeltjes netwerk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
stat er he, een retweet van Reuters
is het nu niet zaterdagmorgen in japan?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:39 schreef inperu het volgende:
[..]
sorry gebruik nooit het vogeltjes netwerk.
ik lees trouwens anders wel dit : FLASH: Japan nuclear agency: electric cables expected to be connected to reactors no.1, no.2 generators by Saturday morning
klopt niet met wat ik hierboven lees.
bijna, geloof ik. halverwege de nacht ofzo. ik blijf er iig niet voor op. ik heb kindersquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:42 schreef electronique het volgende:
[..]
is het nu niet zaterdagmorgen in japan?
ojaquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:39 schreef inperu het volgende:
[..]
sorry gebruik nooit het vogeltjes netwerk.
8 uur later dan hier dus 4.45 uur 'sochtendsquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:42 schreef electronique het volgende:
[..]
is het nu niet zaterdagmorgen in japan?
quote:20u31: Zijn de hoopgevende berichten die Tepco de wereld instuurt alweer voorbarig? De krant LA Times meent dat sommige ingenieurs ervan uitgaan dat de koelwaterpompen onherstelbaar beschadigd zijn door de waterstofexplosies of het gepompte zeewater. De stroomvoorziening die ze proberen herstellen, zou dus wel eens werk voor niets kunnen zijn, is de onderliggende boodschap.
bron: http://www.demorgen.be
ah ic ik raak een beetje in de war van de tijdzones, zit nu in peru en dat is 6 uur terug...quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:45 schreef Trance_X het volgende:
[..]
8 uur later dan hier dus 4.45 uur 'sochtends
quote:Several populations of people who have been exposed to plutonium dust (e.g. people living down-wind of Nevada test sites, Hiroshima survivors, nuclear facility workers, and "terminally ill" patients injected with Pu in 1945–46 to study Pu metabolism) have been carefully followed and analyzed.
These studies generally do not show especially high plutonium toxicity or plutonium-induced cancer results.[87] "There were about 25 workers from Los Alamos National Laboratory who inhaled a considerable amount of plutonium dust during the 1940's; according to the hot-particle theory, each of them has a 99.5% chance of being dead from lung cancer by now, but there has not been a single lung cancer among them."[92][93]
Misschien wel maar heb de uitleg nog niet gehoord.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef rubbereend het volgende:
Is het filmpje van ABC met helikopterbeelden+uitleg al gepost hier?
delinkquote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien wel maar heb de uitleg nog niet gehoord.
Heb je de link?
Andere chemische stof, en het zijn de chemische eigenschappen die bepalen waar een stof in het lichaam zich concentreert. uranium en plutonium binden zich makkelijk aan fosfor, wat vooral in de beenderen zit. Jodium wordt vooral door de schildklier gebruikt voor aanmaak van 2 hormonen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vraagje: zijn er radioactieve stoffen die we, als ze vrijkomen, niet kunnen meten / detecteren?
De straling die Iodine afgeeft nestelt zich in andere delen van het lichaam dan Uranium, blijkbaar toch een ander soort straling? andere golflengte ofzo?
Alles is meetbaar op dat gebied, er is een breed scala aan detectiemethoden:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Vraagje: zijn er radioactieve stoffen die we, als ze vrijkomen, niet kunnen meten / detecteren?
pff dit gaat echt nergens meer over. wat nu "situatie is onder controle"quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik krijg een leeg vlakje in een bijna leeg scherm. Iets mis met de link?
edit: fixed, ik kijk!
Ik denk dat ze nu onderhand zelf licht afgevenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:17 schreef MaGNeT het volgende:
Vermoedelijk zijn er nu kabels maar geen werkende pompen.
Naja, hebben ze in iedergeval stroom voor de lampen.
Neen, koelen is momenteel nog noodzakelijk.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:08 schreef again1928 het volgende:
Oke dus als ik het goed begrijp is explosie gevaar dus al zo aangepakt dat dat nu niet meer gaat gebeuren. En de zo gevreesde meltdown is gewoon een puinhoop als gevolg, niet de enorme consequenties voor de volksgezondheid.
Het enige wat nodig is bij een meltdown is een garantie dat het niet in de grond zakt.
En een meneer die zijn rationele modus aan heeft gezet heeft al gezegd dat een meltdown nog steeds opgevangen kan worden, en dat er zelfs een speciale container voor is ondanks de hoge temperaturen. Dan weet ik dus niet wat het probleem is?
Er schijnt vanuit dat perspectief dus niet veel aan de hand te zijn. Mijn vraag is: klopt dat dat er een container is die die temperaturen van 2000 tot 3000 graden celcius kan weerstaan?
je kan meer detecteren dan dat het invloed op je lijf heeft. in de vs bijvoorbeeld hebben ze enkele deeltjes gedetecteerd.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 20:52 schreef gebrokenglas het volgende:
De straling die Iodine afgeeft nestelt zich in andere delen van het lichaam dan Uranium, blijkbaar toch een ander soort straling? andere golflengte ofzo?
in de op staat een bestand van het bedrijf wat de centrale exploiteert:quote:Op vrijdag 18 maart 2011 21:08 schreef again1928 het volgende:
Oke dus als ik het goed begrijp is explosie gevaar dus al zo aangepakt dat dat nu niet meer gaat gebeuren. En de zo gevreesde meltdown is gewoon een puinhoop als gevolg, niet de enorme consequenties voor de volksgezondheid.
Het enige wat nodig is bij een meltdown is een garantie dat het niet in de grond zakt.
En een meneer die zijn rationele modus aan heeft gezet heeft al gezegd dat een meltdown nog steeds opgevangen kan worden, en dat er zelfs een speciale container voor is ondanks de hoge temperaturen. Dan weet ik dus niet wat het probleem is?
Er schijnt vanuit dat perspectief dus niet veel aan de hand te zijn. Mijn vraag is: klopt dat dat er een container is die die temperaturen van 2000 tot 3000 graden celcius kan weerstaan? En is het niet ook allemaal verwoest na die explosies?
Dat zijn de enige relevante vragen want blijkbaar is een meltdown niet hetzelfde als een explosie!
Dan is er dus ook niks aan de hand bij een meltdown, zolang het niet explodeert.
dit geeft wel aan dat de berekeningen die zijn gedaan, wel kloppen mbt de stroom van de wind en de mogelijke uitslag.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:09 schreef maartena het volgende:
OH NOES, we hebben fallout in California!
http://www.ktla.com/news/(...)tors,0,2685193.story
(De gemeten hoeveelheid is ongeveer een MILJARD keer lager dan gevaarlijk voor de gezondheid, dus echt een MINISCUUL beetje.)
Dat was dus van de eerste dag denk ik, toen de ellende begon.... want het duurt ongeveer 5 tot 6 dagen voordat het via de jetstream over de oceaan gedragen wordt.
Ook grappig: Gisteren las ik dat een radio-activiteit alarm afging toen een vliegtuig uit Tokyo aankwam in Chicago. Ook hier ging het om zeer geringe hoeveelheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |