abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94223365

Welkom in het [AEX]-topic waarin je de beurzen en de laatste economische nieuws kunt volgen. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg onderaan in de Wiki het vorig topic toe.

Noot: het innemen van een bepaalde positie geschiedt geheel op eigen risico, ook het overnemen van een beleggingsstrategie van andere users is dus geheel op eigen risico.

BNR Nieuwsradio
Forex Factory (alle economische data's op een rij)
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)

AEX

Europese Indices

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Intraday S&P 500-index en dagverschil in percentage

Een uitgebreide begrippenlijst vind je hier.

Alle oude topics, mét titel, vind je door hier te klikken
Beursvloer #186 Geef ons brood en spelen
Beursvloer #187 waar inflatie zijn tol eist
Beursvloer #188 Waar zelfs de grond onder onze voeten niet veilig is
pi_94223478
tvp voor een misschien interessante nacht.

Pssssst.... je hebt het over 'in the land of idiots' en je weet het te presteren om exact hetzelfde nummer 189 te gebruiken in je TT :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94223495
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
tvp voor een misschien interessante nacht.

Pssssst.... je hebt het over 'in the land of idiots' en je weet het te presteren om exact hetzelfde nummer 189 te gebruiken in je TT :P
Ja, klopt. Hoe verander ik dat? :P
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:48:31 #4
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94223537
Er komt vanzelf een modje langs...

Japan bijna weer los.
The more debt, the better
pi_94223540
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:47 schreef Lucas15 het volgende:

[..]

Ja, klopt. Hoe verander ik dat? :P
Modje lastig vallen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_94223567
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:48 schreef flyguy het volgende:

Japan bijna weer los.
:9~ Yes. Echt. Als beleggen niet zou bestaan, zaken zoals aandelen markten etc. Het zou maar een saai leven zijn dan :7
pi_94223596
Morgen een aex van 335 op de borden? Zou me niets verbazen. succes S_E
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_94223706
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Moah, weet het niet. Het kan alle kanten op. Heb ook even een kort ritje gemaakt op de de USD/JPY. Stijging was bijna lineaire lijn :') Reden van entry? Ja, alles ging omhoog, moet ik ook maar meedoen voor een kleine 20 minuten :')

Dit soort zaken gaan altijd keihard tegen mijn eigen methode van regels aan maar soms moet je gewoon alle regels even laten varen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:56:04 #9
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94223743
Oh en wie zegt dat men in edelmetalen vlucht tijdens crisis?
pi_94223788
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:56 schreef flyguy het volgende:
Oh en wie zegt dat men in edelmetalen vlucht tijdens crisis?
Sja, we hebben toch centen nodig om Japan maximaal te shorten/long te gaan? Goud en zilver verkopen en flink investeren in Japan. :7
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:14:39 #11
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94224242
S_E nog posities? Ik heb geen flauw idee wat te verwachten dus, de handen van de knoppen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 01:14:55 #12
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94224247
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Wellicht een paniekdip en daarna herstel naar 340-345 ( c_/ dikkijken ).

Ik denk dat ik een paar dipkooporders inleg.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_94224419
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 01:14 schreef flyguy het volgende:
S_E nog posities? Ik heb geen flauw idee wat te verwachten dus, de handen van de knoppen.
Een groepje short vanaf de 8902 en een groepje short vanaf grofweg 8750. Positie op de USD/JPY de deur uit gedaan. Het is continu stop losses verzetten of laten mee lopen. Om gek van te worden.

Ik heb een veel te klein deel verzilvert toen de beurs dat ene uur zo in elkaar kakte.
pi_94224511
Als de Jun-11 serie op 8700 zit knal ik ze er uit

(en dat is maar goed ook want ze staan nu al weer op 8800)

[ Bericht 42% gewijzigd door sitting_elfling op 17-03-2011 02:02:53 ]
pi_94225462
Heb toch weer een positie geopend op de USD/JPY. Dat kabbelt nog steeds lekker door.
pi_94225497
s_e, jij werkt veel met EViews toch? Hoe pak jij dat aan als je een regressie wil maken tussen maandelijkse data en kwartaaldata?
pi_94225582
quote:
2s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
s_e, jij werkt veel met EViews toch? Hoe pak jij dat aan als je een regressie wil maken tussen maandelijkse data en kwartaaldata?
Ik doe de helft van al mijn berekening voor m'n bachelor thesis in EViews inderdaad :P Wel aardig programma.

Wat exact wil je testen? Je wilt in je regressie en maandelijkse en kwartaal data of wil je het 1 in het andere converteren? Als je 1 regressie doet kun je eventueel dummies inbouwen. Het hangt er een beetje vanaf hoeveel variabelen je met kwartaal data hebt en met maandelijkse data. Wat test je op wat?
pi_94225660
Je kunt eventueel interpolatie toepassen via Excel in je Eviews maar weet zo niet hoeveel ruis je dan je in je data krijgt. Het is natuurlijk verneukeratief als blijkt dat kwartaal data een t-stat net kleiner dan 2 heeft en als je hem naar maandelijks converteert hij net boven de 2 uitkomt :P De beste methode om dit op te lossen lijkt me via programma's zoals matlab.
pi_94225674
Ik heb maandelijkse data van de Baltic Dry Index, Timecharter rates (huurprijs) van containerschepen en over doorvoer van goederen in de Rotterdamse haven. In kwartaal data heb ik het GDP met seizoenscorrectie van de EU-27 landen. Het betreft data van 60 maanden en 19 kwartalen, dus dat is al aan de krappe kant, daarom wil ik de kwartaaldata omzetten in maandelijkse data omdat ik anders bijna geen data meer over hou en er problemen ontstaan met de normaliteit (CLS gaat dan niet meer op).

Het gaat om een regressie (OLS) waarbij bijvoorbeeld de containerdoorvoer als afhankelijke variabele genomen wordt en waarbij de Timecharterrates en het GDP als onafhankelijke variabele gebruikt wordt.

Ik dacht ook nog, zou het, om seriecorrelatie te voorkomen niet beter zijn groei van het GDP te gebruiken in plaats van het GDP zelf?

Zie ook dit topic wat ik had gemaakt:
EViews: Kwartaaldata naar maandelijkse data
  donderdag 17 maart 2011 @ 02:32:18 #20
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94225785
BoJ is weer aan het pompen trouwens
pi_94225799
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:48 schreef flyguy het volgende:
*check*
pi_94225906
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb maandelijkse data van de Baltic Dry Index, Timecharter rates (huurprijs) van containerschepen en over doorvoer van goederen in de Rotterdamse haven. In kwartaal data heb ik het GDP met seizoenscorrectie van de EU-27 landen. Het betreft data van 60 maanden en 19 kwartalen, dus dat is al aan de krappe kant, daarom wil ik de kwartaaldata omzetten in maandelijkse data omdat ik anders bijna geen data meer over hou en er problemen ontstaan met de normaliteit (CLS gaat dan niet meer op).

Het gaat om een regressie (OLS) waarbij bijvoorbeeld de containerdoorvoer als afhankelijke variabele genomen wordt en waarbij de Timecharterrates en het GDP als onafhankelijke variabele gebruikt wordt.

Ik dacht ook nog, zou het, om seriecorrelatie te voorkomen niet beter zijn groei van het GDP te gebruiken in plaats van het GDP zelf?

Zie ook dit topic wat ik had gemaakt:
EViews: Kwartaaldata naar maandelijkse data
Hebben die data van de Baltic Dry Index en andere variabelen geen last van unit roots?

En het lijkt me inderdaad beter dat je de groei pakt (dat doe ik zelf ook in mijn thesis om van heteroscedastiscity/serie correlatie af te komen). Als je de OLS regressie test zonder GDP heb je dan ook last van autocorrelatie/heteroscedastiscity?

Wat je kunt proberen is op de 'normale' manier interpoleren. Het punt is alleen dat je continu 2 observaties mist en dus een percentage ruis in bouwt waar je wel degelijk rekening mee moet houden.

Wat je ook kunt doen is de maandelijkse data gebruiken voor GDP. Dat zal msschien voor minder ruis zorgen dan wanneer je gaat interpoleren. Dus voor de GDP advance,preliminary en final. Mocht je wel kiezen voor interpoleren kun je iig. beide testen en kijken of er een groot verschil tussen zit. Want feitelijk klopt het natuurlijk niet omdat je voor 3 maanden lang dezelfde data set gebruikt maar een andere methode toepast om het 'uiteindelijke' nummer te berekenen.
pi_94225916
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:32 schreef flyguy het volgende:
Geen long positie genomen? De mogelijkheden vliegen je werkelijk om de oren met de huidige situatie in Japan.

Ik bedoel, ik zat continu te kijken naar het verzetten van mn shorts. Terwijl als ik een long vanaf dat moment had opgepakt je 300 pips had bij mogen schrijven nu in korte tijd. Minimum stop distance is overigens 15 pips hoger dan die van de FTSE bijv. Dat is wel balen..

[ Bericht 22% gewijzigd door sitting_elfling op 17-03-2011 02:53:04 ]
pi_94225975
edit: ik heb gezien dat je in dat andere topic reageerde, dus daar heb ik het in gepost. ;)
pi_94226158
Posities de deur uit. Ik zie vanochtend wel weer of ik wat gemist heb. Toch frappant want het leek wel degelijk op een sterk staaltje optreden van de BoJ.
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:23:52 #26
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_94231643
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:59 schreef jaco het volgende:

Ik gebruik sinds kort die market monitor van IEX: http://one.iex.nl/monitor Je kunt hier bijna niets van configureren, maar als snapshot is het wel aardig.
Geweldig inderdaad, die gebruik ik ook dagelijks als een van de sites die automatisch opent bij het opstarten. Heb alle realtime data feed, maar soms is het fijn wat meer overzicht te hebben ;)

Gisteren trouwens een AEX van 338 gezien rond een uur of 7 's avonds - voor future standen kom ik altijd bij mijn iPhone app van Bloomberg uit. Hebben jullie daar een alternatief voor? Alex app werkt ook trouwens.

[ Bericht 7% gewijzigd door macondo op 17-03-2011 11:35:22 ]
Overal verstand van.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:10:13 #27
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94235267
Vind die van z24 ook wel fijn: http://z24beurs.e24.com/
pi_94236152
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 02:32 schreef flyguy het volgende:
Even kijken of ik het goed begrijp hoor. Veel Japanse verzekeraars hadden geld in het buitenland geparkeerd omdat je daar hogere rendementen kan behalen. Nu vanwege de ramp moet er veel geld terug naar Japan worden gehaald om te kunnen uitkeren, veel vraag naar de Yen dus, dus koersstijging. Na Kobe in 1995 steeg de Yen in de periode van 1 tot 3 maanden na de ramp met zo'n 20%, om een paar maanden later overigens weer net zo hard te dalen. Speculanten gokken nu op hetzelfde en kopen vast Yen. Japan zelf zit echter niet op dit alles te wachten, want een hoge Yen is slecht voor de export en dus slecht voor de economie, terwijl die al zwaar genoeg getroffen is. Dus drukt de BoJ geld bij om de koers in bedwang te houden. Correct?

Zo ja, dan mogen ze van mij gerust hun gang gaan, want ik heb geen zin erin dat de Yen-koers een historisch hoge piek krijgt precies op het moment dat ik daar met vakantie (ver weg van het getroffen gebied btw.) heen ga. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2011 13:37:45 ]
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:41:40 #29
57047 macondo
pi_94236397
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Even kijken of ik het goed begrijp hoor. Veel Japanse verzekeraars hadden geld in het buitenland geparkeerd omdat je daar hogere rendementen kan behalen. Nu vanwege de ramp moet er veel geld terug naar Japan worden gehaald om te kunnen uitkeren, veel vraag naar de Yen dus, dus koersstijging. Na Kobe in 1995 steeg de Yen in de periode van 1 tot 3 maanden na de ramp met zo'n 20%, om een paar maanden later overigens weer net zo hard te dalen. Speculanten gokken nu op hetzelfde en kopen vast Yen. Japan zelf zit echter niet op dit alles te wachten, want een hoge Yen is slecht voor de export en dus slecht voor de economie, terwijl die al zwaar genoeg getroffen is. Dus drukt de BoJ geld bij om de koers in bedwang te houden. Correct?

Zo ja, dan mogen ze van mij gerust hun gang gaan, want ik heb geen zin erin dat de Yen-koers een historisch hoge piek krijgt precies op het moment dat ik daar met vakantie (ver weg van het getroffen gebied btw.) heen ga. :P
+ Carry traders, geld lenen in Japan (bijna gratis) omwisselen in IJslandse kronen en ren te trekken. Wel wat risico's soms ;)
Overal verstand van.
  donderdag 17 maart 2011 @ 13:43:27 #30
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94236459
Had trouwens vannacht bij opening van Nikkei geprobeerd long met SL + xx punt & short met SL - xx punt en dan als de ene uitgestopt werd, op de tegenovergestelde positie een trailingstop.
Daar zijn deze dagen wel ideaal voor, grote heftige bewegingen en je bent zowel long als short erbij.
Kon helaas - wist ik eigenlijk al wel - niet long & short op de zelfde indices. :{

Welke CFD broker is naast IGmarkets nog meer fijn om mee te werken?
pi_94236475
In het vorige topic vroeg iemand welke mogelijkheden er zijn om valuta risico's af te dekken, mede met het oog op de Yen ontwikkelingen. Ik heb een oude blog posting hierover teruggevonden die het helder uitlegt: http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/4157
pi_94237556
Leuke eviews discussie ook. :)
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:10:15 #33
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94239914
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef Sokz het volgende:
Had trouwens vannacht bij opening van Nikkei geprobeerd long met SL + xx punt & short met SL - xx punt en dan als de ene uitgestopt werd, op de tegenovergestelde positie een trailingstop.
Daar zijn deze dagen wel ideaal voor, grote heftige bewegingen en je bent zowel long als short erbij.
Kon helaas - wist ik eigenlijk al wel - niet long & short op de zelfde indices. :{

Kon dat bij IGmarkets niet dan?

Bij rbs kan het alleen als je naast je hoofdrekening nog een subrekening bij ze opent.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:20:43 #34
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94240293
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Dit, wat er onder je post werd gezegd en nog wat andere factoren. Naast simpel wel de koers drukken, houden ze ook de markt liquide door echt allerlei soorten assets op te kopen. Zouden ze dit niet doen, dan zou de klap nog harder aankomen. Wat nu het geval is, is dat de BoJ grofweg voor 10% van het BNP van Japan aan assets op de balans heeft genomen.
  donderdag 17 maart 2011 @ 15:25:42 #35
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94240489
Vind het trouwens opvallend dat Phillips niet harder stijgt. Japan is verantwoordelijk voor meer dan de helft van de totale consumenten elektronica, maar een flink aantal fabrikanten hebben hun fabrieken of stil of beschadigd. Daarnaast is de Yen enorm duurder geworden, zijn er energie-problemen (en wordt energie waarschijnlijk duurder in Japan) en kunnen die fabrikanten rekenen op stijgende verzekeringspremies.

Dat moet een bedrijf als Phillips, ook al hebben hun natuurlijk problemen met Japanse leveranciers en die afzetmarket, toch in de hand gaan werken?
pi_94243648
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:25 schreef flyguy het volgende:
Dat moet een bedrijf als Phillips, ook al hebben hun natuurlijk problemen met Japanse leveranciers en die afzetmarket, toch in de hand gaan werken?
Philips verdient niet zo veel aan consumenten electronica. Het is vooral een bedrijf dat verlichting levert en medische technologie.
pi_94246983
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef Sokz het volgende:

De constructie short/long zelfde onderliggende index is ook mijn favoriete CFD strategie maar werkt alleen op indices met een relatief kleine spread / gegarandeerde stop. Japan heeft een relatief hoge gegarandeerde stop. Short en long in exact hetzelfde product wil niet. Short en long in verschillende producten met dezelfde onderliggende waarde wil wel.

De meest bekende CFD broker hier in Engeland naast IG is CMC.
pi_94247050
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 15:10 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Kon dat bij IGmarkets niet dan?

Bij rbs kan het alleen als je naast je hoofdrekening nog een subrekening bij ze opent.
Een sub rekening?
  donderdag 17 maart 2011 @ 18:16:52 #39
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94247938
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:

De constructie short/long zelfde onderliggende index is ook mijn favoriete CFD strategie maar werkt alleen op indices met een relatief kleine spread / gegarandeerde stop. Japan heeft een relatief hoge gegarandeerde stop. Short en long in exact hetzelfde product wil niet. Short en long in verschillende producten met dezelfde onderliggende waarde wil wel.

De meest bekende CFD broker hier in Engeland naast IG is CMC.
Jap. de hoge stop is niet fijn, maar minder erg in deze volatiele/heftige dagen, vandaar.
"Jammer" dat die ramp gebeurde in de week dat ik weer naar school moet, had 'm liever 2 weken geleden die vrijdag gehad. :P
  donderdag 17 maart 2011 @ 20:11:38 #40
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94253872
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 17:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een sub rekening?
Ja, ik denk dat ze dan nog een tweede gescheiden rekening voor je aanmaken.
pi_94262185
Is het niet beangstigend als belegger zijnde om dit te lezen als je Pharming aandelen hebt?

quote:
Pharming CEO: bedrijf momenteel zeker 100% ondergewaardeerd

17-03-2011 18:48:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Pharming Group nv's (PHARM.AE) chief executive Sijmen de Vries vindt dat het biotechbedrijf op de beurs momenteel zeker 100% wordt ondergewaardeerd, en herhaalt dat Pharming in de toekomst een rol wil spelen in de consolidatie in de sector, zo zegt hij donderdag bij een bezoek aan Dow Jones Nieuwsdienst.
:D
pi_94278865
viel me zomaar op, op nagenoeg hetzelfde moment:

http://www.fd.nl/artikel/21702567/shell-omlaag-eur23-10-hsbc

vs.

http://www.fd.nl/artikel/(...)-omhoog-eur31-20-ing

(zo zeg, wel 20 euricent omhoog ;) )

Het scheelt ook maar 30% tussen beide analisten :) Da's natuurlijk helemaal niks op een toko als RDS.
pi_94278925
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het niet beangstigend als belegger zijnde om dit te lezen als je Pharming aandelen hebt?

[..]

:D
CHOSE ME, CHOSE ME!!!! ;)
pi_94280012
LXIV en andere perpetual en coco's lovers: dit is een erg leerzaam en doorwrochten draadje (vooral ook als je het van het begin af aan leest) http://www.debeurs.nl/for(...)s/onderwerp.html?p=9
pi_94280496
Zijn er nog mensen die AMG de laatste tijd in de gaten hebben gehouden? Goede cijfers hebben AMG weer fors omhoog gestuwd, blijft nog steeds het pareltje van de AMX.
BlaBlaBla
pi_94288214
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 10:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er nog mensen die AMG de laatste tijd in de gaten hebben gehouden? Goede cijfers hebben AMG weer fors omhoog gestuwd, blijft nog steeds het pareltje van de AMX.
Geert S., ben jij het? Je typt. Vloeiender. Dan je _praat_. Groet. Van je forumgenoten.

Leg svp 'ns uit waarom de cijfers van AMG goed zouden zijn? En waarom het het pareltje van de AMX zou zijn. Met alle respect voor je mening, maar ik zouo graag de redenatie erachter willen lezen.

Een fonds dat naar 60 omhooggefokt is door allerlei vage handelaren, daarna naar 4 omlaag gestuiterd is, en nu weer ergens in de 14 staat, wil in ieder geval zeggen dat het alles behalve een pareltje is. Eerder een smetje :)
pi_94289481
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Geert S., ben jij het? Je typt. Vloeiender. Dan je _praat_. Groet. Van je forumgenoten.

Leg svp 'ns uit waarom de cijfers van AMG goed zouden zijn? En waarom het het pareltje van de AMX zou zijn. Met alle respect voor je mening, maar ik zouo graag de redenatie erachter willen lezen.

Een fonds dat naar 60 omhooggefokt is door allerlei vage handelaren, daarna naar 4 omlaag gestuiterd is, en nu weer ergens in de 14 staat, wil in ieder geval zeggen dat het alles behalve een pareltje is. Eerder een smetje :)
Je punt is gemaakt, mijn reactie betreffende cijfers was meer in de richting: een beter bedrijfsresultaat dan verwacht. Je hebt gelijk, dat maakt het niet automatisch goede cijfers.

En betreft dat pareltje, sja AMG is heel erg gezakt maar is de laatste tijd weer behoorlijk aan het stijgen. Sterker nog, AMG is daarvan de koploper in de AMX, daarom vind ik AMG op dit moment het pareltje van de AMX ;). Als je het gaat uitstrekken over een langere periode, dan inderdaad niet, maar op dit moment op het gebied van stijging wel.
BlaBlaBla
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:19:31 #48
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94290437
Maarliefst
- 6 hele centen WPA
- een negatieve operationele cashflow
- 3 x meer vreemd vermogen als eigen vermogen.
- 0,0% dividend

Netjess ..

los hiervan, is het 'gebruikelijk' om van je 'gross-debt' je cash af te halen om op ene 'net-debt' uit te komen?
pi_94290593
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:56 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Je punt is gemaakt, mijn reactie betreffende cijfers was meer in de richting: een beter bedrijfsresultaat dan verwacht. Je hebt gelijk, dat maakt het niet automatisch goede cijfers.

En betreft dat pareltje, sja AMG is heel erg gezakt maar is de laatste tijd weer behoorlijk aan het stijgen. Sterker nog, AMG is daarvan de koploper in de AMX, daarom vind ik AMG op dit moment het pareltje van de AMX ;). Als je het gaat uitstrekken over een langere periode, dan inderdaad niet, maar op dit moment op het gebied van stijging wel.
waar ik bij AMG altijd jeuk van krijg is dat het in feite grootendeels een holding is waar een 40% minderheidsbelang op prijkt (in een Canadees bedrijf als ik me niet vergis, Tim-nog wat). Wat is dan de toegevoegde waarde van een NL holding? Waarom niet direct belegging in het Canadese productiebedrijf. Ten tweede biedt dit soort structuren in grote mate gelegeneheid tot sturen van de cijfers, door waarderen van het belang, en door onderlinge transacties. Ik begrjjp de ratio achter de structuur niet zo :)

Misschien dat ik een keer de jaarrekening van AMG erbij pak en die uit elkaar trek. Was ik toch al een keer van plan om met een paar fondsen te doen :) Ter vermaeck ende lering enzo :)

PS: ik heb ze een paar jaar geleden wel even in bezit gehad. Van 4 naar 5, ofzo :D
  vrijdag 18 maart 2011 @ 14:27:39 #50
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94290817
Had ik een plukje Cisco genomen een paar dagen geleden, in verwachting dat ze centen aan de aandeelhouder zouden uitkeren:

quote:
NEW YORK (MarketWatch) Cisco Systems Inc. said Friday it would begin paying a dividend for the first time in its history.

The San Jose, Calif., technology companys board of directors approved the initiation of quarterly cash dividends, starting with a payment of 6 cents a share.

Shareholders of record as of March 31 will receive the payment on April 20.

This dividend complements our leading position, and is an important part of our commitment to bring value to shareholders, Chief Financial Officer Frank Calderoni said in a statement.
Wauw, 6 cents per quarter, is 24 centen per jaar. Ze hebben een cash flow van meer dan 1 USD per jaar, en 8,5 USD aan cash op de balans staan die ze maar in obligaties belegd hebben....... tsjeu, dat schiet op :D
pi_94290857
quote:
ja die dus, doet me altijd denken aan Timco, die zaak in Waalre die regelmatig in de fik gaat, en waar altijd de raarste dingen gebeuren :)
pi_94291045
Had iemand het hier laatst niet over dat de productiekosten van Nike zouden stijgen ivm grondstofprijsstijging? Ik geloof dat de consensus was dat de echte productiekosten maar een minimiem deel van de kosten zou zijn, Edoch:

quote:
Shares of the sporting footwear, apparel, and equipment designer are down $5.41 or 6.33% after reporting fiscal Q3 earnings that missed analyst estimates. Earnings rose 5.2% for the quarter on increasing sales but weaker margins. Higher manufacturing and shipping costs hit the companys bottom line. Nike has been a huge beneficiary of emerging markets growth, so keep an eye on how Japan affects those countries in Asia.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 15:21:31 #54
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94292886
Ja, ik en iemand anders hier beweerde dat dat maar een miniem deel van hun kosten was :P

Ik denk dat je dit steeds meer zult zien bij alle afnemers van grondstoffenprijzen. De koffieprijs is bijv giga gestegen maar ik zie dit nog niet terug in de prijs van senseo pads (sara lee).
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:05:40 #55
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94294659
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 15:21 schreef JimmyJames het volgende:
Ja, ik en iemand anders hier beweerde dat dat maar een miniem deel van hun kosten was :P

Ik denk dat je dit steeds meer zult zien bij alle afnemers van grondstoffenprijzen. De koffieprijs is bijv giga gestegen maar ik zie dit nog niet terug in de prijs van senseo pads (sara lee).
Douwe Egberts heeft al - en gaat nog verder - met het verhogen van de pakken koffie.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 16:13:53 #56
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94295061
Oh was me niet opgevallen.
pi_94297163
Ik las ergens dat BNB meer winst per aandeel draait dan de beurskoers zelf! Dat ga ik eens onderzoeken...
pi_94298041
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 16:58 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik las ergens dat BNB meer winst per aandeel draait dan de beurskoers zelf! Dat ga ik eens onderzoeken...
ik ben lost. Is dat de Belgische centrale bank. Hebben die een beursnotering? :D
pi_94300734
Uhu.

De kleine aandeelhouder wordt wel flink gescrewed door de staat maar soit, daar lopen rechtzaken tegen :P.
pi_94301173
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 18:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Uhu.

De kleine aandeelhouder wordt wel flink gescrewed door de staat maar soit, daar lopen rechtzaken tegen :P.
amai, alleen in Belgie ;)
  vrijdag 18 maart 2011 @ 22:53:00 #61
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94316240
http://www.iex.nl/Column/62195/De-cijfers-op-een-rij.aspx

Overzicht van de jaarcijfers van de aex.
  zaterdag 19 maart 2011 @ 08:57:41 #62
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_94325465
Toch ni slecht na zo raar weekje.Met dank aan AMG natuurlijk

zaterdag 19 maart 2011 @ 10:53:29 #63
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94327116
waar maak je zo'n grafiekje ? :P
pi_94328994
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 10:53 schreef Sokz het volgende:
waar maak je zo'n grafiekje ? :P
Bij Alex, portefeuilleanalyse en dan naar rendementsontwikkeling. Idem skyhigh met dank aan AMG, mijn favoriet voor dit jaar :P
pi_94358081
Zelf had ik niet gedacht dat de amerikanen echt zouden gaan knokken in Libië. Eigenlijk kunnen ze democratische regeringen daar missen als kiespijn aangezien 'het volk' daar heel erg anti-westen is.

Ik geloof alleszins niet dat ze met een tussenkomen de publieke opinie voor zich kunnen winnen.

Wat dit met de beurs te maken heeft, geen idee, maar er is wel degelijk een link denk ik :).
pi_94371693
Vinden jullie de overzetting van rekeningnummers bij Binck ook zo slordig geregeld?

Alhoewel ik blij ben met de nieuwe functionaliteit om direct geld te kunnen storten op mijn rekening had ik echter niet verwacht dat ik door middel van mail en onaangetekende post mijn vertrouwelijke gegevens krijg opgestuurd.

Deze wordt naar iedereen op dezelfde tijd verstuurd dus zouden mensen die kwaad in de zin hebben bij wijze van spreken op de juiste momenten je post kunnen graaien en je mailaccount hacken (is tegenwoordig zelfs uit te besteden). Zelfs als de tegenrekening niet onder hun controle valt kan er veel schade aangericht worden.

Daarnaast kun je dus ook niet meer vertrouwen op langdurige buitenlandse reisjes omdat het overschakelen van de nummers binnen relatief korte tijd gebeurt zonder een aankondiging vooraf. Stel je voor dat je in de jungle lucht krijgt van een beursdaling en je wilt bijkopen in een internetcafé, je krijgt echter een inlogerror te zien aangezien je nieuwe wachtwoord is verstuurd naar je thuisadres zodat de helpdesk je ook niet kan helpen. Er is dan maar een gepaste reactie mogelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alhoewel ik een fan ben van Binck is dit echt een heel groot minpunt.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_94372566
Je hebt gelijk!
Plus: waarom moeten we nieuwe rekeningnummers krijgen? :{
pi_94373127
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:37 schreef Rejected het volgende:
Je hebt gelijk!
Plus: waarom moeten we nieuwe rekeningnummers krijgen? :{
We krijgen nu een rekeningnummer die te gebruiken is als bankrekeningnummer (9 cijfers). Het initiatief is goed maar de uitvoering laat te wensen over. Nu ben ik geen noemenswaardig vermogend persoon maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die miljoenen euro's aan posities niet snel toevertrouwen aan de juiste afhandeling van de postbode en de mailprovider. Ik kijk deze afwikkeling dan ook met argusogen aan.

Zo zie je maar, ook al is je beleggingssysteem waterdicht en tot op de puntjes doordacht, er zijn altijd sluimerende risico's die je nooit volledig kunt uitsluiten.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 20 maart 2011 @ 15:34:50 #69
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_94377626
Ik verwachtte toch wat meer van een 'sterk verbeterde' website. Ik dacht aha eindelijk opties op de Amerikaanse beurs :) Maar nee, ze blijken alleen de Franse beurs te hebben toegevoegd voor opties (toch beter dan niks dat is waar) :')
pi_94377868
Ik vind de interface van Binck een beetje jammer.
pi_94379457
quote:
15s.gif Op zondag 20 maart 2011 13:16 schreef Mendeljev het volgende:
Vinden jullie de overzetting van rekeningnummers bij Binck ook zo slordig geregeld?
Ja. Ik kreeg een nieuw rekeningnummer en wachtwoord terwijl ik mijn account een maand geleden al heb opgezegd. Die opzegging was al helemaal afgehandeld.

Overigens, komt het rekeningnummer per email en het wachtwoord per post. Criminelen kunnen dus geen 'fishing' aktie uitvoeren op alleen email of alleen post. Ze zullen per klant beiden moeten onderscheppen om het account over te nemen. Ik vind dat het qua fraude-gevoeligheid net kan, maar wel dicht bij het randje zit. De meeste banken hebben een systeem met een sessie password, meestal een calculator.

Dit soort grappen zijn erg vervelend als je met een wereldreis bezig bent. Net als het opsturen van een nieuwe bankpas of credit card trouwens, maar dat is een ander verhaal.
  maandag 21 maart 2011 @ 10:36:42 #72
57047 macondo
pi_94411378
Had vorige week een handvol putjes geschreven op Randstad, eindigden ze nét in-the-money omdat het aandeel op 36,96 sloot vrijdag. Door die paar short putjes een partij aandelen geleverd gekregen, openen we vandaag fijn hoger. Direct er maar uitgegooid.
Overal verstand van.
pi_94413892
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 10:36 schreef macondo het volgende:
Had vorige week een handvol putjes geschreven op Randstad, eindigden ze nét in-the-money omdat het aandeel op 36,96 sloot vrijdag. Door die paar short putjes een partij aandelen geleverd gekregen, openen we vandaag fijn hoger. Direct er maar uitgegooid.
Goed aangepakt! Beurzen flink hoger vanochtend. Vind over het weekend posities toch altijd wel enigszins risicovol tijdens een periode met zo veel onzekerheden. Voor je het weet gebeurt er wel wat in Libie/Japan en staan we bij opening direct flink onder water. Openen onder je stoploss bijvoorbeeld om daarna de weg omhoog te vervolgen. Ben je je positie kwijt wanneer de markt opent en staat er rond een uur of 5 gewoon een nette plus op de borden :')
  maandag 21 maart 2011 @ 12:52:54 #74
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94415683
is een deep itm put kpn schrijven gevaarlijk door de dividenduitkering in april?
pi_94415968
quote:
Billionaire investor Warren Buffett said Japans record earthquake is a buying opportunity and he wont sell his shares in the country as its future hasnt been changed because of the temblor.

Buffett canceled a trip this week to Japan to visit a factory owned by Iscar Metalworking Cos.s Tungaloy Corp. in Fukushima prefecture, home to the reactor damaged in the March 11 earthquake and tsunami, and the site of the worst nuclear disaster in 25 years. Buffetts Berkshire Hathaway Inc. (BRK/A) owns 80 percent of Iscar, a maker of cutting tools.

If I owned Japanese stocks, I would certainly not be selling them because of the events of the past 10 days or so, said Buffett, speaking to reporters in the South Korean city of Daegu, where he arrived yesterday to attend a ceremony for a new factory being built by TaeguTec Ltd. Something out of the blue like this, an extraordinary event, really creates a buying opportunity.

....
http://www.bloomberg.com/(...)ng-opportunity-.html

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')