Ja, klopt. Hoe verander ik dat?quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:46 schreef sitting_elfling het volgende:
tvp voor een misschien interessante nacht.
Pssssst.... je hebt het over 'in the land of idiots' en je weet het te presteren om exact hetzelfde nummer 189 te gebruiken in je TT
Modje lastig vallen.quote:
quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:48 schreef flyguy het volgende:
Er komt vanzelf een modje langs...
Japan bijna weer los.
Moah, weet het niet. Het kan alle kanten op. Heb ook even een kort ritje gemaakt op de de USD/JPY. Stijging was bijna lineaire lijnquote:Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Morgen een aex van 335 op de borden? Zou me niets verbazen. succes S_E
Sja, we hebben toch centen nodig om Japan maximaal te shorten/long te gaan? Goud en zilver verkopen en flink investeren in Japan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:56 schreef flyguy het volgende:
Oh en wie zegt dat men in edelmetalen vlucht tijdens crisis?
Wellicht een paniekdip en daarna herstel naar 340-345 (quote:Op donderdag 17 maart 2011 00:50 schreef fedsingularity het volgende:
Morgen een aex van 335 op de borden? Zou me niets verbazen. succes S_E
Een groepje short vanaf de 8902 en een groepje short vanaf grofweg 8750. Positie op de USD/JPY de deur uit gedaan. Het is continu stop losses verzetten of laten mee lopen. Om gek van te worden.quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:14 schreef flyguy het volgende:
S_E nog posities? Ik heb geen flauw idee wat te verwachten dus, de handen van de knoppen.
Ik doe de helft van al mijn berekening voor m'n bachelor thesis in EViews inderdaadquote:Op donderdag 17 maart 2011 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
s_e, jij werkt veel met EViews toch? Hoe pak jij dat aan als je een regressie wil maken tussen maandelijkse data en kwartaaldata?
Hebben die data van de Baltic Dry Index en andere variabelen geen last van unit roots?quote:Op donderdag 17 maart 2011 02:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik heb maandelijkse data van de Baltic Dry Index, Timecharter rates (huurprijs) van containerschepen en over doorvoer van goederen in de Rotterdamse haven. In kwartaal data heb ik het GDP met seizoenscorrectie van de EU-27 landen. Het betreft data van 60 maanden en 19 kwartalen, dus dat is al aan de krappe kant, daarom wil ik de kwartaaldata omzetten in maandelijkse data omdat ik anders bijna geen data meer over hou en er problemen ontstaan met de normaliteit (CLS gaat dan niet meer op).
Het gaat om een regressie (OLS) waarbij bijvoorbeeld de containerdoorvoer als afhankelijke variabele genomen wordt en waarbij de Timecharterrates en het GDP als onafhankelijke variabele gebruikt wordt.
Ik dacht ook nog, zou het, om seriecorrelatie te voorkomen niet beter zijn groei van het GDP te gebruiken in plaats van het GDP zelf?
Zie ook dit topic wat ik had gemaakt:
EViews: Kwartaaldata naar maandelijkse data
Geen long positie genomen? De mogelijkheden vliegen je werkelijk om de oren met de huidige situatie in Japan.quote:
Geweldig inderdaad, die gebruik ik ook dagelijks als een van de sites die automatisch opent bij het opstarten. Heb alle realtime data feed, maar soms is het fijn wat meer overzicht te hebbenquote:Op woensdag 16 maart 2011 22:59 schreef jaco het volgende:
Ik gebruik sinds kort die market monitor van IEX: http://one.iex.nl/monitor Je kunt hier bijna niets van configureren, maar als snapshot is het wel aardig.
Even kijken of ik het goed begrijp hoor. Veel Japanse verzekeraars hadden geld in het buitenland geparkeerd omdat je daar hogere rendementen kan behalen. Nu vanwege de ramp moet er veel geld terug naar Japan worden gehaald om te kunnen uitkeren, veel vraag naar de Yen dus, dus koersstijging. Na Kobe in 1995 steeg de Yen in de periode van 1 tot 3 maanden na de ramp met zo'n 20%, om een paar maanden later overigens weer net zo hard te dalen. Speculanten gokken nu op hetzelfde en kopen vast Yen. Japan zelf zit echter niet op dit alles te wachten, want een hoge Yen is slecht voor de export en dus slecht voor de economie, terwijl die al zwaar genoeg getroffen is. Dus drukt de BoJ geld bij om de koers in bedwang te houden. Correct?quote:
+ Carry traders, geld lenen in Japan (bijna gratis) omwisselen in IJslandse kronen en ren te trekken. Wel wat risico's somsquote:Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Even kijken of ik het goed begrijp hoor. Veel Japanse verzekeraars hadden geld in het buitenland geparkeerd omdat je daar hogere rendementen kan behalen. Nu vanwege de ramp moet er veel geld terug naar Japan worden gehaald om te kunnen uitkeren, veel vraag naar de Yen dus, dus koersstijging. Na Kobe in 1995 steeg de Yen in de periode van 1 tot 3 maanden na de ramp met zo'n 20%, om een paar maanden later overigens weer net zo hard te dalen. Speculanten gokken nu op hetzelfde en kopen vast Yen. Japan zelf zit echter niet op dit alles te wachten, want een hoge Yen is slecht voor de export en dus slecht voor de economie, terwijl die al zwaar genoeg getroffen is. Dus drukt de BoJ geld bij om de koers in bedwang te houden. Correct?
Zo ja, dan mogen ze van mij gerust hun gang gaan, want ik heb geen zin erin dat de Yen-koers een historisch hoge piek krijgt precies op het moment dat ik daar met vakantie (ver weg van het getroffen gebied btw.) heen ga.
Kon dat bij IGmarkets niet dan?quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef Sokz het volgende:
Had trouwens vannacht bij opening van Nikkei geprobeerd long met SL + xx punt & short met SL - xx punt en dan als de ene uitgestopt werd, op de tegenovergestelde positie een trailingstop.
Daar zijn deze dagen wel ideaal voor, grote heftige bewegingen en je bent zowel long als short erbij.
Kon helaas - wist ik eigenlijk al wel - niet long & short op de zelfde indices.![]()
Welke CFD broker is naast IGmarkets nog meer fijn om mee te werken?
Dit, wat er onder je post werd gezegd en nog wat andere factoren. Naast simpel wel de koers drukken, houden ze ook de markt liquide door echt allerlei soorten assets op te kopen. Zouden ze dit niet doen, dan zou de klap nog harder aankomen. Wat nu het geval is, is dat de BoJ grofweg voor 10% van het BNP van Japan aan assets op de balans heeft genomen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Even kijken of ik het goed begrijp hoor. Veel Japanse verzekeraars hadden geld in het buitenland geparkeerd omdat je daar hogere rendementen kan behalen. Nu vanwege de ramp moet er veel geld terug naar Japan worden gehaald om te kunnen uitkeren, veel vraag naar de Yen dus, dus koersstijging. Na Kobe in 1995 steeg de Yen in de periode van 1 tot 3 maanden na de ramp met zo'n 20%, om een paar maanden later overigens weer net zo hard te dalen. Speculanten gokken nu op hetzelfde en kopen vast Yen. Japan zelf zit echter niet op dit alles te wachten, want een hoge Yen is slecht voor de export en dus slecht voor de economie, terwijl die al zwaar genoeg getroffen is. Dus drukt de BoJ geld bij om de koers in bedwang te houden. Correct?
Zo ja, dan mogen ze van mij gerust hun gang gaan, want ik heb geen zin erin dat de Yen-koers een historisch hoge piek krijgt precies op het moment dat ik daar met vakantie (ver weg van het getroffen gebied btw.) heen ga.
Philips verdient niet zo veel aan consumenten electronica. Het is vooral een bedrijf dat verlichting levert en medische technologie.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:25 schreef flyguy het volgende:
Dat moet een bedrijf als Phillips, ook al hebben hun natuurlijk problemen met Japanse leveranciers en die afzetmarket, toch in de hand gaan werken?
De constructie short/long zelfde onderliggende index is ook mijn favoriete CFD strategie maar werkt alleen op indices met een relatief kleine spread / gegarandeerde stop. Japan heeft een relatief hoge gegarandeerde stop. Short en long in exact hetzelfde product wil niet. Short en long in verschillende producten met dezelfde onderliggende waarde wil wel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 13:43 schreef Sokz het volgende:
Had trouwens vannacht bij opening van Nikkei geprobeerd long met SL + xx punt & short met SL - xx punt en dan als de ene uitgestopt werd, op de tegenovergestelde positie een trailingstop.
Daar zijn deze dagen wel ideaal voor, grote heftige bewegingen en je bent zowel long als short erbij.
Kon helaas - wist ik eigenlijk al wel - niet long & short op de zelfde indices.![]()
Welke CFD broker is naast IGmarkets nog meer fijn om mee te werken?
Een sub rekening?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:10 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Kon dat bij IGmarkets niet dan?
Bij rbs kan het alleen als je naast je hoofdrekening nog een subrekening bij ze opent.
Jap. de hoge stop is niet fijn, maar minder erg in deze volatiele/heftige dagen, vandaar.quote:Op donderdag 17 maart 2011 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
De constructie short/long zelfde onderliggende index is ook mijn favoriete CFD strategie maar werkt alleen op indices met een relatief kleine spread / gegarandeerde stop. Japan heeft een relatief hoge gegarandeerde stop. Short en long in exact hetzelfde product wil niet. Short en long in verschillende producten met dezelfde onderliggende waarde wil wel.
De meest bekende CFD broker hier in Engeland naast IG is CMC.
Ja, ik denk dat ze dan nog een tweede gescheiden rekening voor je aanmaken.quote:
quote:Pharming CEO: bedrijf momenteel zeker 100% ondergewaardeerd
17-03-2011 18:48:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Pharming Group nv's (PHARM.AE) chief executive Sijmen de Vries vindt dat het biotechbedrijf op de beurs momenteel zeker 100% wordt ondergewaardeerd, en herhaalt dat Pharming in de toekomst een rol wil spelen in de consolidatie in de sector, zo zegt hij donderdag bij een bezoek aan Dow Jones Nieuwsdienst.
CHOSE ME, CHOSE ME!!!!quote:Op donderdag 17 maart 2011 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Is het niet beangstigend als belegger zijnde om dit te lezen als je Pharming aandelen hebt?
[..]
![]()
Geert S., ben jij het? Je typt. Vloeiender. Dan je _praat_. Groet. Van je forumgenoten.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 10:01 schreef Soldier2000 het volgende:
Zijn er nog mensen die AMG de laatste tijd in de gaten hebben gehouden? Goede cijfers hebben AMG weer fors omhoog gestuwd, blijft nog steeds het pareltje van de AMX.
Je punt is gemaakt, mijn reactie betreffende cijfers was meer in de richting: een beter bedrijfsresultaat dan verwacht. Je hebt gelijk, dat maakt het niet automatisch goede cijfers.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geert S., ben jij het? Je typt. Vloeiender. Dan je _praat_. Groet. Van je forumgenoten.
Leg svp 'ns uit waarom de cijfers van AMG goed zouden zijn? En waarom het het pareltje van de AMX zou zijn. Met alle respect voor je mening, maar ik zouo graag de redenatie erachter willen lezen.
Een fonds dat naar 60 omhooggefokt is door allerlei vage handelaren, daarna naar 4 omlaag gestuiterd is, en nu weer ergens in de 14 staat, wil in ieder geval zeggen dat het alles behalve een pareltje is. Eerder een smetje
waar ik bij AMG altijd jeuk van krijg is dat het in feite grootendeels een holding is waar een 40% minderheidsbelang op prijkt (in een Canadees bedrijf als ik me niet vergis, Tim-nog wat). Wat is dan de toegevoegde waarde van een NL holding? Waarom niet direct belegging in het Canadese productiebedrijf. Ten tweede biedt dit soort structuren in grote mate gelegeneheid tot sturen van de cijfers, door waarderen van het belang, en door onderlinge transacties. Ik begrjjp de ratio achter de structuur niet zoquote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:56 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Je punt is gemaakt, mijn reactie betreffende cijfers was meer in de richting: een beter bedrijfsresultaat dan verwacht. Je hebt gelijk, dat maakt het niet automatisch goede cijfers.
En betreft dat pareltje, sja AMG is heel erg gezakt maar is de laatste tijd weer behoorlijk aan het stijgen. Sterker nog, AMG is daarvan de koploper in de AMX, daarom vind ik AMG op dit moment het pareltje van de AMX. Als je het gaat uitstrekken over een langere periode, dan inderdaad niet, maar op dit moment op het gebied van stijging wel.
Wauw, 6 cents per quarter, is 24 centen per jaar. Ze hebben een cash flow van meer dan 1 USD per jaar, en 8,5 USD aan cash op de balans staan die ze maar in obligaties belegd hebben....... tsjeu, dat schiet opquote:NEW YORK (MarketWatch) Cisco Systems Inc. said Friday it would begin paying a dividend for the first time in its history.
The San Jose, Calif., technology companys board of directors approved the initiation of quarterly cash dividends, starting with a payment of 6 cents a share.
Shareholders of record as of March 31 will receive the payment on April 20.
This dividend complements our leading position, and is an important part of our commitment to bring value to shareholders, Chief Financial Officer Frank Calderoni said in a statement.
ja die dus, doet me altijd denken aan Timco, die zaak in Waalre die regelmatig in de fik gaat, en waar altijd de raarste dingen gebeurenquote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:27 schreef Sokz het volgende:
Timminco http://www.google.com/finance?q=TSE%3ATIM
quote:Shares of the sporting footwear, apparel, and equipment designer are down $5.41 or 6.33% after reporting fiscal Q3 earnings that missed analyst estimates. Earnings rose 5.2% for the quarter on increasing sales but weaker margins. Higher manufacturing and shipping costs hit the companys bottom line. Nike has been a huge beneficiary of emerging markets growth, so keep an eye on how Japan affects those countries in Asia.
Douwe Egberts heeft al - en gaat nog verder - met het verhogen van de pakken koffie.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:21 schreef JimmyJames het volgende:
Ja, ik en iemand anders hier beweerde dat dat maar een miniem deel van hun kosten was
Ik denk dat je dit steeds meer zult zien bij alle afnemers van grondstoffenprijzen. De koffieprijs is bijv giga gestegen maar ik zie dit nog niet terug in de prijs van senseo pads (sara lee).
ik ben lost. Is dat de Belgische centrale bank. Hebben die een beursnotering?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:58 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik las ergens dat BNB meer winst per aandeel draait dan de beurskoers zelf! Dat ga ik eens onderzoeken...
amai, alleen in Belgiequote:Op vrijdag 18 maart 2011 18:26 schreef tony_clifton- het volgende:
Uhu.
De kleine aandeelhouder wordt wel flink gescrewed door de staat maar soit, daar lopen rechtzaken tegen.
Bij Alex, portefeuilleanalyse en dan naar rendementsontwikkeling. Idem skyhigh met dank aan AMG, mijn favoriet voor dit jaarquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alhoewel ik een fan ben van Binck is dit echt een heel groot minpunt.Ain't nothing to it but to do it.
Greece
We krijgen nu een rekeningnummer die te gebruiken is als bankrekeningnummer (9 cijfers). Het initiatief is goed maar de uitvoering laat te wensen over. Nu ben ik geen noemenswaardig vermogend persoon maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die miljoenen euro's aan posities niet snel toevertrouwen aan de juiste afhandeling van de postbode en de mailprovider. Ik kijk deze afwikkeling dan ook met argusogen aan.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:37 schreef Rejected het volgende:
Je hebt gelijk!
Plus: waarom moeten we nieuwe rekeningnummers krijgen?
Ja. Ik kreeg een nieuw rekeningnummer en wachtwoord terwijl ik mijn account een maand geleden al heb opgezegd. Die opzegging was al helemaal afgehandeld.quote:Op zondag 20 maart 2011 13:16 schreef Mendeljev het volgende:
Vinden jullie de overzetting van rekeningnummers bij Binck ook zo slordig geregeld?
Goed aangepakt! Beurzen flink hoger vanochtend. Vind over het weekend posities toch altijd wel enigszins risicovol tijdens een periode met zo veel onzekerheden. Voor je het weet gebeurt er wel wat in Libie/Japan en staan we bij opening direct flink onder water. Openen onder je stoploss bijvoorbeeld om daarna de weg omhoog te vervolgen. Ben je je positie kwijt wanneer de markt opent en staat er rond een uur of 5 gewoon een nette plus op de bordenquote:Op maandag 21 maart 2011 10:36 schreef macondo het volgende:
Had vorige week een handvol putjes geschreven op Randstad, eindigden ze nét in-the-money omdat het aandeel op 36,96 sloot vrijdag. Door die paar short putjes een partij aandelen geleverd gekregen, openen we vandaag fijn hoger. Direct er maar uitgegooid.
quote:Billionaire investor Warren Buffett said Japans record earthquake is a buying opportunity and he wont sell his shares in the country as its future hasnt been changed because of the temblor.
Buffett canceled a trip this week to Japan to visit a factory owned by Iscar Metalworking Cos.s Tungaloy Corp. in Fukushima prefecture, home to the reactor damaged in the March 11 earthquake and tsunami, and the site of the worst nuclear disaster in 25 years. Buffetts Berkshire Hathaway Inc. (BRK/A) owns 80 percent of Iscar, a maker of cutting tools.
If I owned Japanese stocks, I would certainly not be selling them because of the events of the past 10 days or so, said Buffett, speaking to reporters in the South Korean city of Daegu, where he arrived yesterday to attend a ceremony for a new factory being built by TaeguTec Ltd. Something out of the blue like this, an extraordinary event, really creates a buying opportunity.
....
http://www.bloomberg.com/(...)ng-opportunity-.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |