abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94205115
ow, as we speak valt de DOw Jones van z'n stokkie....
pi_94205519
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ow, as we speak valt de DOw Jones van z'n stokkie....
Ook niet overdrijven. Ik zit goed short op de Nikkei (cfd), meer dan dat ik van te voren wou maar tot dus verre valt het qua daling allemaal wel mee. Als we onder de 8k gaan worden het andere verhalen.

Blijft uiteraard een enorme gok. Je rijdt immers op een golf van angst. Dat moet zo'n beetje de meest slechte raadgever zijn als het gaat over beleggen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94205723
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ook niet overdrijven. Ik zit goed short op de Nikkei (cfd), meer dan dat ik van te voren wou maar tot dus verre valt het qua daling allemaal wel mee. Als we onder de 8k gaan worden het andere verhalen.

Blijft uiteraard een enorme gok. Je rijdt immers op een golf van angst. Dat moet zo'n beetje de meest slechte raadgever zijn als het gaat over beleggen.
ik knipperde even met mijn ogen, en opeens ging ie van 1,5% naar 2,4% in de min. Bedenk dat ik uit een tijd kom waarbij 2% in een maand al als extreem volatiel werd beschouwd :)

(ik denk dat ik een andere relatief referentie kader heb dan de jongere generatie ;) )
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:43:03 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94206466
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:28 schreef sitting_elfling het volgende:

Dat vind ik ook het probleem. Rationeel gezien zeg ik: de hoeveelheid beurswaarde die de afgelopen dagen verdampt is, staat in geen verhouding tot de schade die is aangericht. (Nog los van het feit dat 100 miljard schade niet gelijk is aan 100 miljard economische 'schade'.)

Maar goed, de markt weet het altijd beter. Misschien moet die schade wel een factor 100 ingeprijsd worden! De markt doet wat hij wil.

Verder wordt er al weer monetair verruimd, worden renteverhogingen uitgesteld en hebben veel Nederlandse bedrijven geen of nauwelijks exposure naar deze ramp toe. Eigenlijk zouden sommige bedrijven dus vrolijk moeten stijgen. Maar de beurs doet wat 'ie zelf wil, niet wat ik denk dat er moet gebeuren.

Daarom speculeer ik niet op een daling, noch op een stijging (wil toch een ruime margin aanhouden) en blijf ik zitten waar ik zit (long). Mogelijk als het straks echt bizarre vormen aanneemt (AEX < 300), dat ik wat extra kapitaal op mijn beleggingsrekening stort of een aantal obligatieposities liquideer om verder long te gaan in aandelen.
The End Times are wild
pi_94206832
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik knipperde even met mijn ogen, en opeens ging ie van 1,5% naar 2,4% in de min. Bedenk dat ik uit een tijd kom waarbij 2% in een maand al als extreem volatiel werd beschouwd :)

(ik denk dat ik een andere relatief referentie kader heb dan de jongere generatie ;) )
Dat sowieso, maar jij hebt ook nog zaken meegemaakt zoals de crash van 87 neem ik aan :P? Al was dat natuurlijk een grote uitzondering.

Maar het is mij soms ook wel te volatiel. Als je afgelopen 20 minuten long zat op de Nikkei future had je gewoon 'ff' 200 pips binnen geharkt. 200 pips! Ik ken prop trader zaken hier in Londen waar dat het minimum maand(!) return is haha.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:43 schreef LXIV het volgende:
Daarom speculeer ik niet op een daling, noch op een stijging (wil toch een ruime margin aanhouden) en blijf ik zitten waar ik zit (long). Mogelijk als het straks echt bizarre vormen aanneemt (AEX < 300), dat ik wat extra kapitaal op mijn beleggingsrekening stort of een aantal obligatieposities liquideer om verder long te gaan in aandelen.
Wat ga je doen als die nucleaire reactor ontploft? Of dat het straks verder uit de hand loopt in Noord Afrika?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 16 maart 2011 @ 19:59:36 #256
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94207514
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:49 schreef sitting_elfling het volgende:

Wat ga je doen als die nucleaire reactor ontploft? Of dat het straks verder uit de hand loopt in Noord Afrika?
Zoals je weet ben ik van het Buy and Hold. Dan heb je soms geluk, tijdens een lange ralley, en soms pech, tijdens dalende beurskoersen. Aangezien het onvoorspelbaar is wat er gaat gebeuren moet ik beide situaties accepteren.

Voor de koersen zou het het allerbeste zijn wanneer die reactor ontploft. Want was dat meteen op dag één gebeurd dan was dat toen ingecalculeerd en konden we nu alweer up, bij wijze van spreken.
Het ergste is zoiets wat nu gebeurt, met blijvende onzekerheid en stijgende spanning. Want iedere keer als het weer iets net slechter gaat moet er een tik vanaf.
Noord-Afrika is afwachten. Op de lange, lange termijn is zoiets ook alleen maar goed voor de mondiale economie.

Dus wat doe ik? Niks. Blijven zitten en mijn margin in de gaten houden. Mocht die in de gevarenzone komen, dan deleverage ik met zo weinig mogelijk verlies (bijstorten cash, sluiten obligatieposities, opheffen putcontracten). Dat kan ik nog wel even volhouden, mijn margin is nog altijd 50% van mijn vermogen.

In ieder geval zoals ik al gezegd heb, reageren de beurzen heftiger (qua totale verliezen) dan de daadwerkelijke schade.
The End Times are wild
pi_94208500
Ik heb respect voor jouw manier van beleggen en als je voor het dividend gaat maken de koersen uiteindelijk ook niet zoveel uit.
De koersen zijn imho te hard opgelopen omdat er simpelweg geen goed renderend alternatief is.
De risicoperceptie is ver te zoeken, nu is dat wel anders.
LT denk ik dat je met aandelen toch het beste zit, al was het maar als hedge tegen al het geprint.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:17:04 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94208726
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:13 schreef fedsingularity het volgende:
Ik heb respect voor jouw manier van beleggen en als je voor het dividend gaat maken de koersen uiteindelijk ook niet zoveel uit.
De koersen zijn imho te hard opgelopen omdat er simpelweg geen goed renderend alternatief is.
De risicoperceptie is ver te zoeken, nu is dat wel anders.
LT denk ik dat je met aandelen toch het beste zit, al was het maar als hedge tegen al het geprint.
Naar mijn mening is er geen andere manier van beleggen dan zo. Al het overige is speculeren.
Dat die koersen te hoog zijn opgelopen vanwege een gebrek aan alternatief klopt helemaal. Eigenlijk wilde ik verder in obligaties gaan als de rente weer ging stijgen. Dat vond ik een goede reden.
The End Times are wild
pi_94208917
Weet iemand of Aegon ook zit in Japan?
Men denkt dat verzekeraars grote schadeclaims gaan krijgen sinds de aardbeving. De vraag is natuurlijk of Aegon veel zit in Japan.
Staan nu weer op een mooi prijsje(ik wacht wel nog even)
pi_94209026
Volgens mij is LXIV een van de beste beleggers hier. :) Niks ten nadele van andere beleggers.. Maar zijn post(en) spreken mij erg aan.
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:23:32 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94209112
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:20 schreef anno2010 het volgende:
Men denkt dat verzekeraars grote schadeclaims gaan krijgen sinds de aardbeving. De vraag is natuurlijk of Aegon veel zit in Japan.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:20 schreef anno2010 het volgende:
De reden dat Aegon zo daalt is niet hun 'exposure' (dus afgesloten verzekeringen) in Japan, maar het feit dat ze een bedrijfsonderdeel dat herverzekeren doet (dat is het vezekeren van verzekeraars) proberen te verkopen. Omdat deze ramp vooral de herverzekeraars geld kost, zijn de beleggers nu bang dat het misschien niet meer lukt om dat bedrijfsonderdeel te verkopen.
Daarom daalt Aegon bovengemiddeld.
The End Times are wild
pi_94209185
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:22 schreef Lucas15 het volgende:
Volgens mij is LXIV een van de beste beleggers hier. :) Niks ten nadele van andere beleggers.. Maar zijn post(en) spreken mij erg aan.
Die mening deel ik ook, LXIV is volgens mij ook 1 grote bron aan ervaring.
BlaBlaBla
pi_94209203
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

De reden dat Aegon zo daalt is niet hun 'exposure' (dus afgesloten verzekeringen) in Japan, maar het feit dat ze een bedrijfsonderdeel dat herverzekeren doet (dat is het vezekeren van verzekeraars) proberen te verkopen. Omdat deze ramp vooral de herverzekeraars geld kost, zijn de beleggers nu bang dat het misschien niet meer lukt om dat bedrijfsonderdeel te verkopen.
Daarom daalt Aegon bovengemiddeld.
hoe weet jij dan dat die herverzekeraar geen exposure in Japan heeft?
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:27:51 #264
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94209402
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

hoe weet jij dan dat die herverzekeraar geen exposure in Japan heeft?
Dat weet ik niet. Misschien ook wel. Dan wordt het nog lastiger hem te verkopen. Maar het is niet de exposure van afgesloten polissen van Aegon zelf die verantwoordelijk is voor de grote daling, toch.
The End Times are wild
pi_94209594
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Misschien ook wel. Dan wordt het nog lastiger hem te verkopen. Maar het is niet de exposure van afgesloten polissen van Aegon zelf die verantwoordelijk is voor de grote daling, toch.
geen idee.

Ze hebben wel business daar. http://www.sonyfh.co.jp/en/news_e/article_e/070125_02.pdf
Niet echt een fijne plek voor levensverzekeringen thans.

Ik ben te lui om hun jaarrekening open te slaan, om te kijken naar hun geografische verdeling.
Maar besef wel dat herzekeringsindustrie ongeveer het verzekering equivalent is van CDO's :)

En Aegon is een gewoon een bagger onbetrouwbaar bedrijf wat elk jaar een nieuwe boekhoudtruuc toepast :P
pi_94209700
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:22 schreef Lucas15 het volgende:
LXIV _O_
En de rest ook natuurlijk. SeLang, Dino, S_E, erg leerzaam allemaal!
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_94209792
Interessant bericht:

Update 20.12: In Japan wordt de laatste hand gelegd aan een elektriciteitskabel die de energietoevoer naar de Fukushima Dai’ichi-kerncentrale moet herstellen. Dat heeft het Japanse elektriciteitsbedrijf Tepco vanavond gezegd, meldt Novum. Met de nieuwe elektriciteitskabel kunnen de elektrische koelpompen van de centrale weer worden gebruikt om de oververhitte kernreactoren af te koelen. Betrokkenen hopen de kabel ‘zo vlug mogelijk te testen’.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-radioactieve-wolk/
BlaBlaBla
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:34:42 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94209859
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

geen idee.

Ze hebben wel business daar. http://www.sonyfh.co.jp/en/news_e/article_e/070125_02.pdf
Niet echt een fijne plek voor levensverzekeringen thans.

Ik ben te lui om hun jaarrekening open te slaan, om te kijken naar hun geografische verdeling.
Maar besef wel dat herzekeringsindustrie ongeveer het verzekering equivalent is van CDO's :)

En Aegon is een gewoon een bagger onbetrouwbaar bedrijf wat elk jaar een nieuwe boekhoudtruuc toepast :P
Tja, die levensverzekeringen. Of die som boven of onder de streep eindigt weet je niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat een aantal polissen is 'stopgezet' na de Tsunami. Geen idee.

Jouw mening over Aegon was me al langer bekend natuurlijk. Ieder jaar een nieuwe boekhoudtruuc is wel weer creatief, dat is goed.
The End Times are wild
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:36:37 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94209980
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:32 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

LXIV _O_
Niet te veel eer voor een zandhaas die enkel een beproefde methodiek toepast heren! Ik heb vaak nog het geluk van de onwetende. Bij het lezen van een jaarrekening raak ik de draad al kwijt bij pag. 3. Voor de duiding moet je toch echt bij Dino of SeLang zijn.
The End Times are wild
pi_94210011
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:32 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

LXIV _O_
_O_ Geldt immers ook voor jou! ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet te veel eer voor een zandhaas die enkel een beproefde methodiek toepast heren! Ik heb vaak nog het geluk van de onwetende. Bij het lezen van een jaarrekening raak ik de draad al kwijt bij pag. 3. Voor de duiding moet je toch echt bij Dino of SeLang zijn.
Niet zo bescheiden. :P
pi_94210193
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja, die levensverzekeringen. Of die som boven of onder de streep eindigt weet je niet. Het kan natuurlijk ook zijn dat een aantal polissen is 'stopgezet' na de Tsunami. Geen idee.
polissen stopzetten kan niet. :) En levenspolissen zit volgens mij veelal geen overmacht clausule in (zoals bijvoorbeeld in schadepolissen.

Maar ik geef toe dat dit niet ws. 10% van de beurswaarde van Aegon is. Wel toont het aan dat het weerstandsvermogen van Aegon nogal relatief is. Want een paar van dit soort akkefietjes gecombineerd met koersverliezen op haar beleggingen (!), en het is baai baai AGN.

Vergeet niet dat verzekeraars bestaan bij gratie van twee zaken: beheersing van risico's, en maken van overrendement op beleggingen. Bij dit soort rampen worden ze aan twee kanten geraakt. Schade aan de verplichtingen kant, en schade aan de bezittingen kant
pi_94210350
quote:

[..]

Hoe dan ook, het is leuk posts te lezen van meer ervaren beleggers.
Ik hoop dat dit draadje nog een tijd doorloopt! ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:43:29 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94210364
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

polissen stopzetten kan niet. :) En levenspolissen zit volgens mij veelal geen overmacht clausule in (zoals bijvoorbeeld in schadepolissen.

Maar ik geef toe dat dit niet ws. 10% van de beurswaarde van Aegon is. Wel toont het aan dat het weerstandsvermogen van Aegon nogal relatief is. Want een paar van dit soort akkefietjes gecombineerd met koersverliezen op haar beleggingen (!), en het is baai baai AGN.

Vergeet niet dat verzekeraars bestaan bij gratie van twee zaken: beheersing van risico's, en maken van overrendement op beleggingen. Bij dit soort rampen worden ze aan twee kanten geraakt. Schade aan de verplichtingen kant, en schade aan de bezittingen kant
Met stopzetten bedoel ik dat er ook levensverzekeringen zijn die uitbetalen TOT het moment van overlijden. Die zijn nu 'stopgezet'!

Ik heb aan het begin van dit topic ergens betoogt dat het een veel grotere ramp zou zijn voor verzekeraars als er helemaal geen rampen en ongelukken zouden gebeuren, dan wanneer dit wel het geval is. Het product van een verzekeraar is imho enkel spreiding van risico (op brand, diefstal, overlijden, in leven blijven, noem maar op). Dus eigenlijk zijn ze gebaat bij ongeluk en onverwachte zaken. Waren die er niet, werden verzekeraars overbodig.
The End Times are wild
pi_94210708
quote:

[..]

Het verhaal was natuurlijk anders gelopen als de AEX op 150 had gestaan. Maar om dat nu af te doen als geluk? Zolang de beurs geen gekke dingen en rustig naar boven kabbelt werkt je toegepaste strategie altijd. Zo niet ben je de lul.
pi_94210883
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met stopzetten bedoel ik dat er ook levensverzekeringen zijn die uitbetalen TOT het moment van overlijden. Die zijn nu 'stopgezet'!
ah, op die rickshaw :) Die worden traditioneel niet in Azie verkocht, levensverzekering is Azie keert in de regel uit bij overlijden, voor zover ik weet. Een echte overlijdenskostenverzekering dus, niet een ouderdomslijfrente....
  woensdag 16 maart 2011 @ 20:52:35 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94210968
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ah, op die rickshaw :) Die worden traditioneel niet in Azie verkocht, levensverzekering is Azie keert in de regel uit bij overlijden, voor zover ik weet. Een echte overlijdenskostenverzekering dus, niet een ouderdomslijfrente....
Wat heb je aan zo'n verzekering? Het is toch niet bedoeld om als begrafenisverzekering? Is dat voor de nabestaanden oid? En als die ook overlijden?
The End Times are wild
pi_94211317
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat heb je aan zo'n verzekering? Het is toch niet bedoeld om als begrafenisverzekering? Is dat voor de nabestaanden oid? En als die ook overlijden?
ja, voor nabestaanden. Geloof het of geloof het niet, daar worden dit soort verzekeringen traditioneel voor afgesloten. Ook in 'normale' lijfrentes zit in de regel een overlijdensclausule waarbij erfgenamen (of erfgenamen van de erfgenamen) een kapitaal uitgekeerd krijgt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:05:40 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94211696
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 20:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ja, voor nabestaanden. Geloof het of geloof het niet, daar worden dit soort verzekeringen traditioneel voor afgesloten. Ook in 'normale' lijfrentes zit in de regel een overlijdensclausule waarbij erfgenamen (of erfgenamen van de erfgenamen) een kapitaal uitgekeerd krijgt.
Dat zal dan wel zijn om het wegvallen van het pensioen of de AOW op te vangen?

Maar stel 10.000 overledenen. 5.000 met zo'n verzekering. 10% met Aegon (hoge inschatting) is 500 personen. Reken 50.000 euro per persoon dan moet er 25 miljoen uitbetaald worden. Die anders over een paar jaar alsnog uitbetaald hadden moeten worden. Dat is toch zeer beperkt, niet ten opzichte van de daling van de koers.

Ik denk echt dat het gaat om een grote herverzekeraar, die eventueel Transamerica wilde overnemen en nu te weinig cash heeft.
The End Times are wild
pi_94211996
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zal dan wel zijn om het wegvallen van het pensioen of de AOW op te vangen?

Maar stel 10.000 overledenen. 5.000 met zo'n verzekering. 10% met Aegon (hoge inschatting) is 500 personen. Reken 50.000 euro per persoon dan moet er 25 miljoen uitbetaald worden. Die anders over een paar jaar alsnog uitbetaald hadden moeten worden. Dat is toch zeer beperkt, niet ten opzichte van de daling van de koers.

Ik denk echt dat het gaat om een grote herverzekeraar, die eventueel Transamerica wilde overnemen en nu te weinig cash heeft.
*kuch* sterfetabel beinvloed: voorziening voor alle verzekeringen omhoog.

Nee joh, het is vooral sentiment. Net zo goed als het van 4 naar 5,5 gaat, zonder dat de business case beter wordt, kan het ook weer omlaag.

Maar feit is dat de wereld weer even geconfronteerd is met het idee dat er toch nog risico's zijn, waar dit het afgelopen jaar onder druk van te goedkope financiering weggevallen was. Dat is imho de echte reden waarom koers over de hele linie en over alle bedrijfstakken dalen. Terecht trouwens.

PS: pensioen? AOW? :D In Azie? De enige pensioenvoorziening daar zijn kinderen..... het is Nederland niet ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:15:19 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94212220
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

*kuch* sterfetabel beinvloed: voorziening voor alle verzekeringen omhoog.

Nee joh, het is vooral sentiment. Net zo goed als het van 4 naar 5,5 gaat, zonder dat de business case beter wordt, kan het ook weer omlaag.

Maar feit is dat de wereld weer even geconfronteerd is met het idee dat er toch nog risico's zijn, waar dit het afgelopen jaar onder druk van te goedkope financiering weggevallen was. Dat is imho de echte reden waarom koers over de hele linie en over alle bedrijfstakken dalen. Terecht trouwens.
Een reden waarom ik graag en altijd long zit is dat ik dan automatisch hoop dat het goed gaat met de wereld (en Japan in het bijzonder). Zou ik nu short zitten, dan zou ik ergens stiekem toch wel hopen dat die reactor ontploft. Dat is menselijk. Ik heb geen last van die ontploffing en verdien er dan goed aan. Niet dat ik dat écht hoop, maar het is dan wel een duaal gevoel.
Dat hopen is slecht voor mijn Karma. Dus ben ik tevreden om long te zitten en hoop dat het iedereen heel goed gaat. Dan is iedereen blij.
The End Times are wild
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:16:11 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94212269
In Japan zijn er toch wel pensioenen en oudedagvoorzieningen? Om heel Azië maar niet over één kam te scheren.
The End Times are wild
pi_94212286
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een reden waarom ik graag en altijd long zit is dat ik dan automatisch hoop dat het goed gaat met de wereld (en Japan in het bijzonder). Zou ik nu short zitten, dan zou ik ergens stiekem toch wel hopen dat die reactor ontploft. Dat is menselijk. Ik heb geen last van die ontploffing en verdien er dan goed aan. Niet dat ik dat écht hoop, maar het is dan wel een duaal gevoel.
Dat hopen is slecht voor mijn Karma. Dus ben ik tevreden om long te zitten en hoop dat het iedereen heel goed gaat. Dan is iedereen blij.
dat weet ik, en dat siert je. :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:19:04 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94212434
quote:
14s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat weet ik, en dat siert je. :)
Hebben we het daar in 'Le Temps Perdu' over gehad?
The End Times are wild
pi_94212683
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:
In Japan zijn er toch wel pensioenen en oudedagvoorzieningen? Om heel Azië maar niet over één kam te scheren.
terecht punt, niet zeker, maar niet in de Nederlandse zin. Nederland is vrij uniek in de wereld in de zin van collectiviteit van pensioenen en sociale voorzieningen in het algemeen. Dat beseffen wij vaak niet meer, maar niet Nederlanders bewonderen ons daarom. Ik weet onvoldoende van Japan om te weten in hoeverre daar verzekeringen eigen verantwoordelijkheid zijn. Van de ander kant, als een bedrijf werknemers verzekerd voor o.a. nabestaandenpensioen, en dat (her)verzekerd bij Aegon, is dat hetzelfde. En als een locale Japanese verzekeraard onroerend goed in Japan verzekerd en dat wordt herzekerd bij Swiss Re. en die dat weer gecombineerd met andere polissen deels herverzekerd bij TransAmerica, is Aegon toch de lul.

Serieus, de herverzekeringsmarkt lijkt soms erg veel op de CDO's. De uiteindelijke risico's kunnen overal terecht komen, en niemand doorziet precies waar....

Wil niet zeggen dat dat hier het geval is, maar dat het onzekerheid in de markt brengt begrijp ik wel. En zoals je weet vertaalt zich dat in de koers. En wellicht ook in de mogelijkehden (helemaal aan jou :) )
pi_94212753
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hebben we het daar in 'Le Temps Perdu' over gehad?
nee, maar:
A. sommige dingen hoeven niet uitgesproken te worden
B. we kunnen het daar alnog over hebben :)
  woensdag 16 maart 2011 @ 21:31:37 #286
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94213313
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee, maar:
A. sommige dingen hoeven niet uitgesproken te worden
B. we kunnen het daar alnog over hebben :)
Ja, dat kunnen we wel weer eens doen binnenkort!
The End Times are wild
pi_94215145
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar er gaat bij jou toch ook een wenkbrauw omhoog als de beurzen sneller stijgen dan dat je zelfs in je meest positieve verwachtingen had uitgestippeld? Met andere woorden, een daling qua waarde wat er van de beurs is verdwenen staat natuurlijk in schril contrast met de werkelijke economische waarde die er verdween. Maar dat geld net zo goed andersom.

Om de beurs nu als 'feel good' meter te zien gaat me net wat te ver :P. Simpele variabelen als consumer confidence en personal income growth hebben over het verleden lage relaties laten zien met de aandelen markt.
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:01:54 #288
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94215378
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:18 schreef flyguy het volgende:
Overigens is die situatie helemaal vervelend voor Aegon. Natuurlijk krijgen ze ook een hoop claims, maar ze hebben TransAmerica al een tijd in de etalage staan en dat is één van de grootste herverzekeraars. Dus ik denk dat mogelijke kopers ook nog wel even de boot afhouden.
:P

Zo veel grote herverzekeraars heb je niet wereldwijd (stuk of 8) en ze hebben allemaal globale exposure. Daarnaast is het jaar voor die bedrijven niet echt lekker begonnen met overstromingen in Australië, aardbevingen in China, Japan en Nieuw-Zeeland, het gedoe in het Midden-Oosten en ik geloof dat ze in de VS ook nog een hoop mochten uitkeren door zware sneeuwval.

En dan zal ik vast nog wel wat vergeten...
The more debt, the better
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:12:58 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94216088
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 21:58 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar er gaat bij jou toch ook een wenkbrauw omhoog als de beurzen sneller stijgen dan dat je zelfs in je meest positieve verwachtingen had uitgestippeld? Met andere woorden, een daling qua waarde wat er van de beurs is verdwenen staat natuurlijk in schril contrast met de werkelijke economische waarde die er verdween. Maar dat geld net zo goed andersom.

Om de beurs nu als 'feel good' meter te zien gaat me net wat te ver :P. Simpele variabelen als consumer confidence en personal income growth hebben over het verleden lage relaties laten zien met de aandelen markt.
Natuurlijk is dat zo. Maar daarvoor hadden we weer een daling, dus wat is nu het juiste niveau? Dat valt dus met geen mogelijkheid te zeggen. We zitten nog altijd in dezelfde range natuurlijk. Pas bij een AEX onder de 280 of boven de 540 ga ik het echt raar vinden.
The End Times are wild
pi_94217424
Zien jullie ook wat er met de futures gebeuren? Zo de fuck!
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:36:47 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94217581
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Zien jullie ook wat er met de futures gebeuren? Zo de fuck!
Wat gebeurde er? Waar kun je dat zien?

Zit je nu overnight long of short met deze toestand? Dat vind ik nogal dapper. Voor hetzelfde geld ontploft de centrale of komt de boel onder controle. Je weet het niet.
The End Times are wild
pi_94217741
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zit je nu overnight long of short met deze toestand? Dat vind ik nogal dapper. Voor hetzelfde geld ontploft de centrale of komt de boel onder controle. Je weet het niet.
Ik zit overnight short. En flink ook. Binnen 20 minuten even 550 punten op de Nikkei er af! Ik dacht dat er serieus een explosie was. Ik herhaal nog maar eens dat ik hoop dat die niet komt.

Het is waard om te zorgen dat je iig. 1 broker hebt die zo'n beetje alle futures heeft zodat je niet afhankelijk bent van websites om de future stand te volgen.

[ Bericht 8% gewijzigd door sitting_elfling op 16-03-2011 22:45:45 ]
  woensdag 16 maart 2011 @ 22:46:55 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_94218114
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zit overnight short. En flink ook. Binnen 20 minuten even 550 punten op de Nikkei er af! Ik dacht dat er serieus een explosie was. Ik herhaal nog maar eens dat ik hoop dat die niet komt.

[ afbeelding ]

Het is waard om te zorgen dat je iig. 1 broker hebt die zo'n beetje alle futures heeft zodat je niet afhankelijk bent van websites om de future stand te volgen.
Link hoor! Succes ermee.
The End Times are wild
pi_94218430
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Link hoor! Succes ermee.
Dat valt op zich wel mee. Niet minder of meer 'link' dan anders.

Zag alleen een enorme drop in de USD/JPY voor dat de Nikkei Futures naar beneden gingen. Voor de rest geen reden kunnen vinden waarom het in elkaar kakte.
pi_94218862
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

De Nikkei is z'n winst van vanmorgen al ruimschoots kwijt.

Ik gebruik sinds kort die market monitor van IEX: http://one.iex.nl/monitor Je kunt hier bijna niets van configureren, maar als snapshot is het wel aardig.
  woensdag 16 maart 2011 @ 23:21:36 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94219977
Flinke carry trade unwind onderweg :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_94221870
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:21 schreef Perrin het volgende:
Flinke carry trade unwind onderweg :{
Het zijn interessante tijden op het moment. Binnen een uur de USD/JPY weer 2% omhoog.
pi_94222217
Interventie?
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:22:01 #299
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_94222626
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:11 schreef fedsingularity het volgende:
Interventie?
Ga er maar van uit. Maar als dat voorbeurs al nodig is....
The more debt, the better
pi_94222730
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:22 schreef flyguy het volgende:

[..]

Ga er maar van uit. Maar als dat voorbeurs al nodig is....
Heb de pop corn al klaar staan :9~. Haha, nah, maar kan nog wel eens interessant nachtje worden. Moet toch aan mijn scriptie werken en schommelingen van procenten per uur. Gekkenhuis als je er over nadenkt. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')