Heel erg genânt dit, zeker als je het artikel leest. De importeur van Kikkoman saus wordt gequote "After the tsunami I received phone calls from hysterical people fearing a shortage of Kikkoman."quote:
100.000 jaar.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja huhh, maar rondom Tsjernobyl zijn honderden vierkante kilometers wel degelijk permanent besmet.
Aardig permanent, aangezien we tegen die tijd allang van de kaart geveegd zijn als diersoort.quote:
Gelukkig hebben de isotopen die nu vrij komen (actinides) een halfwaardetijd van enkele seconden tot minuten. Dat verklaard ook meteen waarom die gemeten straling steeds omhoog en omlaag gaat.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:31 schreef mschol het volgende:
[..]
is het half-waarde getal...
dus over 100.000 jaar is de straling pas gehalveert..
quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:30 schreef phileine het volgende:
[..]
Heel erg genânt dit, zeker als je het artikel leest. De importeur van Kikkoman saus wordt gequote "After the tsunami I received phone calls from hysterical people fearing a shortage of Kikkoman."
Nope. Ook nog geen nieuws over die elektriciteitskabel geloof ik.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:48 schreef Darklight het volgende:
Er wordt nu dus helemaal niet meer gekoeld?
Ik moet aandacht of wat is dat?quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:51 schreef superworm het volgende:
Tweet van de hoofdredacteur van Nu.nl
http://twitpic.com/4a2v5s
Riot waterkannonen(?) en bepakte brandweer worden nu ingezet. Bron een of andere japanse media. (NHK news)quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Nope. Ook nog geen nieuws over die elektriciteitskabel geloof ik.
Ze weten het wel... Kijk maar eens naar Inside Chernobylquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:42 schreef again1928 het volgende:
1 ding wat ik me afvraag is bij de ramp van Tjernobyl was het na enkele dagen ineens helemaal gestopt (de dodelijke straling uit het gebouw).
Als we niet weten hoe dat is gekomen (zo te horen in de documentaire was het vrij plotseling en uit het niets) hebben we een geluk bij een ongeluk gehad bij Tjernobyl.
Maar hoeveel garantie zit erin dat dit ook bij Fukushima ineens uit zichzelf ophoud?
Ik denk nul als het allemaal zo toevallig is geweest.
Dus er zijn tal van factoren waarin Fukushima nog kan verschillen met Tjernobyl.
Enige overeenkomstige factor is eigenlijk radioactief materiaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |