abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94228526
Dat is niet zo mooi voor die mannen en vrouwen.

quote:
Op donderdag 17 maart 2011 09:41 schreef Perrin het volgende:

[..]

bron: hln.be
pi_94228674
Is er ook een goede bron voor deze uitspraak:

"is preparing for a situation in Japan that could be deadly for decades"

Ik vind alleen maar huffingtonpost en andere twijfelachtige bronnen
pi_94228813
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 04:29 schreef inperu het volgende:

[..]

wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.
kijk naar de jaren 45. hele land in puin en zie hoe ze zijn opgeklommen tot 1 van de meest technologische naties op de wereld.

vergeet niet, wat weg is kan bij de wederopbouw beter worden gebouwd.
land moet opnieuw opgebouwd worden wat dus weer automatisch werkvoorziening is.
tenzij deze atoom central niet al te veel roet in het eten gooit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Parable_of_the_broken_window
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:55:51 #154
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94228829
Het lijkt er op dat de poep heel hard de ventilator gaat raken daar.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 17 maart 2011 @ 09:56:54 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94228863
quote:
11s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:55 schreef NJ het volgende:
Het lijkt er op dat de poep heel hard de ventilator gaat raken daar.
Ik wilde precies zoiets gaan posten...
Ik heb er echt nul verstand van, maar het ik raak het gevoel dat het echt helemaal totaal mis gaat daar echt niet meer kwijt met alles wat ik hier lees.

Leuk hoor, die soms semi-positieve updates, maar iets zegt met dat de negatieve iets waarheidsgetrouwer zijn...
pi_94228949
Update 09:49: Origami. Het Leidse Japanmuseum organiseert zaterdag een bijeenkomst om duizend kraanvogels te vouwen voor Japan, meldt De Telegraaf.

Dit gaat helpen.
pi_94228965
De situatie is mijn insziens de laatste twee dagen niet echt anders geworden. Misschien zelfs iets hoopvoller, i.v.m. de waterkannonnen en de stroomtoevoer die ze wellicht weer op gang krijgen daar.

Neemt niet weg dat het nog steeds zeer ernstig en gevaarlijk blijft en dat het op ieder moment mis kan gaan natuurlijk.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:02:36 #158
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_94229031
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:00 schreef Devz het volgende:
De situatie is mijn insziens de laatste twee dagen niet echt anders geworden. Misschien zelfs iets hoopvoller, i.v.m. de waterkannonnen en de stroomtoevoer die ze wellicht weer op gang krijgen daar.

Neemt niet weg dat het nog steeds zeer ernstig en gevaarlijk blijft en dat het op ieder moment mis kan gaan natuurlijk.
Idd het is makkelijk om negatief te zijn....als je het dan mis hebt dan valt alles mee.
En het is zeker zeer ernstig en gevaarlijk. :Y
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:03:16 #159
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_94229048
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:59 schreef avw1982 het volgende:
Update 09:49: Origami. Het Leidse Japanmuseum organiseert zaterdag een bijeenkomst om duizend kraanvogels te vouwen voor Japan, meldt De Telegraaf.

Dit gaat helpen.
Als die kraanvogels een paar ton water kunnen vervoeren zullen ze nog best van pas komen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:07:24 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94229183
quote:

De problemen bij de kerncentrale kunnen potentieel veel verder uit de hand lopen, maar op dit moment is water, voedsel en de temperatuur al een enorm probleem voor heel veel mensen:

quote:
0818: About 850,000 households in the north are still without electricity in near-freezing weather, Tohuku Electric Power Co has said, and the government says at least 1.5 million households lack running water. Heavy snow is also affecting parts of the north-east and hampering rescue efforts.
bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698

De problemen bij de kerncentrale maken het oplossen van de andere enorme problemen ook nog eens een stuk moeilijker.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_94229187
quote:
15s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik wilde precies zoiets gaan posten...
Ik heb er echt nul verstand van, maar het ik raak het gevoel dat het echt helemaal totaal mis gaat daar echt niet meer kwijt met alles wat ik hier lees.

Leuk hoor, die soms semi-positieve updates, maar iets zegt met dat de negatieve iets waarheidsgetrouwer zijn...
de ellende is dat niemand exact weet wat de situatie in de reactoren en baden nu echt is. als de kernen in de open lucht zitten, dan is het verhaal al over en uit. het is een catch-22 geworden dan.

zonder koelen: things go "boom" --> kettingreactie
wel koelen kan nu juist die kettingreactie triggeren.

naja, dat is wat ik er van begrijp nu :@
pi_94229190
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 09:59 schreef avw1982 het volgende:

Dit gaat helpen.
Je snapt duidelijk de betekenis er niet van.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:07:51 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94229197
quote:

Ik wilde er niet bijzetten dat ik dat al een dag of 2 denk, want dat vond ik weer zo 'tsjongejonge' klinken, maar dus wel. ;)

Het feit dat de japanse regering nu toch wel meldt dat de tijd gaat dringen is dan mss hooguit een bevestiging van de mensen die het op de voet volgen al meldden, maar toch... het is wel bevestiging...
pi_94229222
quote:

dat de situatie niet erger is geworden ben ik niet met je eens. het verdampen van het koelwater is een ernstige verergering van de situatie geweest.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:08:49 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94229227
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:07 schreef simmu het volgende:

[..]

de ellende is dat niemand exact weet wat de situatie in de reactoren en baden nu echt is. als de kernen in de open lucht zitten, dan is het verhaal al over en uit. het is een catch-22 geworden dan.

zonder koelen: things go "boom" --> kettingreactie
wel koelen kan nu juist die kettingreactie triggeren.

naja, dat is wat ik er van begrijp nu :@
Dat vroeg ik gisteren idd dus al, of water erop donderen niet tot nog meer problemen kon gaan leiden omdat je dan een soort van explosies krijgt door grote temperatuurverschillen...

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 15:51 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ben ik vrij simpel, maar vanaf grote hoogte er een bak water op dumpen lijkt mij ook niet echt een superveiligeoplossing?
Is er dan niet de kans dat er alsnog van alles alle kanten op springt en vliegt door grote temperatuursverschillen?
pi_94229244
Nog dingen gemist sinds gisteravond laat?
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:11:02 #167
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94229300
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Weinig officiele info, situatie nog niet stabiel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Redactie Frontpage donderdag 17 maart 2011 @ 10:15:51 #168
145738 superworm
is erbij
pi_94229436
7 vermoedelijke doden al; door explosie neem ik aan?

Bij Tsjernobyl gingen uiteindelijk tientallen medewerkers en brandweermannen dood maar dat duurde enkele weken tot maanden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_94229510
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:15 schreef superworm het volgende:
7 vermoedelijke doden al; door explosie neem ik aan?

Bij Tsjernobyl gingen uiteindelijk tientallen medewerkers en brandweermannen dood maar dat duurde enkele weken tot maanden.
Zal hier niet anders zijn.
pi_94229542
quote:
5s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
blerende kinders bij ons thuis, maar dat bedoelde je vast niet :P

maar nee dus. niet echt. meer van hetzelfde. tegenstrijdige berichtgeving, veel paniekvoetbal, wat-als en weinig echte informatie
  Redactie Frontpage donderdag 17 maart 2011 @ 10:20:29 #171
145738 superworm
is erbij
pi_94229589
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:18 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

En als er iets ranzig is om aan dood te gaan dan is het acute stralingsziekte. Je vel bladdert letterlijk van je botten af als schilfers.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:22:32 #172
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94229662
Are the spent fuel in the pools in Units 3 and 4 are now uncovered? TEPCO claims that NRC Chief Jaczko was wrong in claiming this, that the spent fuel pools in both Units 3 and 4 need some refilling but are NOT dry. (The Japanese authorities are apparently saying theyve seen water still in the Unit 4 pool.)

The big concern here is that unlike the releases from damaged fuel in the reactor cores of Units 1, 2, and 3, which were largely filtered by scrubbing in the containment suppression pools (wetwell torus), releases of volatile fission products (e.g., cesium and iodine) from these spent fuel pools have direct pathways to the environment, if they remain dry for an extended period.

Efforts to deliver water to these pools have proven to be very difficult, and fuel damage may be occurring. If they are exposed, then the use of the evaporation of salt water as a heat sink over periods of more than a few days is not viable because the quantities of salt deposited as the water evaporates becomes large in volume and plugs the flow paths through the fuel, degrading heat removal. Everything that is cooled becomes a heat sink to condense anything volatilised. Unfortunately, a fresh water supply seems difficult to come by.

BraveNewClimate: Fukushima Nuclear Accident 17 March update
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:24:17 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94229708
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:20 schreef superworm het volgende:

[..]

En als er iets ranzig is om aan dood te gaan dan is het acute stralingsziekte. Je vel bladdert letterlijk van je botten af als schilfers.
In die BBC docu vertelde een van de controlroom operators tegen zijn vrouw dat hij van zijn bed opgestaan was en dat zijn vel van zijn been naar zijn enkels gezakt was alsof het een sok zonder elastiek was...
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:26:34 #174
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_94229779
Nieuw Tepco overzicht.

Er is de laatste 24 uur weinig vooruitgang geboekt. Dat stemt niet optimistisch.

Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_94229817
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:18 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Mwoah het kan prima anders...

Louis Slotin...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: