http://en.wikipedia.org/wiki/Parable_of_the_broken_windowquote:Op donderdag 17 maart 2011 04:29 schreef inperu het volgende:
[..]
wilskracht. als er iets is wat jappaners hebben dan is dat het wel.
kijk naar de jaren 45. hele land in puin en zie hoe ze zijn opgeklommen tot 1 van de meest technologische naties op de wereld.
vergeet niet, wat weg is kan bij de wederopbouw beter worden gebouwd.
land moet opnieuw opgebouwd worden wat dus weer automatisch werkvoorziening is.
tenzij deze atoom central niet al te veel roet in het eten gooit.
Ik wilde precies zoiets gaan posten...quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:55 schreef NJ het volgende:
Het lijkt er op dat de poep heel hard de ventilator gaat raken daar.
Idd het is makkelijk om negatief te zijn....als je het dan mis hebt dan valt alles mee.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:00 schreef Devz het volgende:
De situatie is mijn insziens de laatste twee dagen niet echt anders geworden. Misschien zelfs iets hoopvoller, i.v.m. de waterkannonnen en de stroomtoevoer die ze wellicht weer op gang krijgen daar.
Neemt niet weg dat het nog steeds zeer ernstig en gevaarlijk blijft en dat het op ieder moment mis kan gaan natuurlijk.
Als die kraanvogels een paar ton water kunnen vervoeren zullen ze nog best van pas komen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:59 schreef avw1982 het volgende:
Update 09:49: Origami. Het Leidse Japanmuseum organiseert zaterdag een bijeenkomst om duizend kraanvogels te vouwen voor Japan, meldt De Telegraaf.
Dit gaat helpen.
De problemen bij de kerncentrale kunnen potentieel veel verder uit de hand lopen, maar op dit moment is water, voedsel en de temperatuur al een enorm probleem voor heel veel mensen:quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:00 schreef Devz het volgende:
De situatie is mijn insziens de laatste twee dagen niet echt anders geworden. Misschien zelfs iets hoopvoller, i.v.m. de waterkannonnen en de stroomtoevoer die ze wellicht weer op gang krijgen daar.
Neemt niet weg dat het nog steeds zeer ernstig en gevaarlijk blijft en dat het op ieder moment mis kan gaan natuurlijk.
bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698quote:0818: About 850,000 households in the north are still without electricity in near-freezing weather, Tohuku Electric Power Co has said, and the government says at least 1.5 million households lack running water. Heavy snow is also affecting parts of the north-east and hampering rescue efforts.
de ellende is dat niemand exact weet wat de situatie in de reactoren en baden nu echt is. als de kernen in de open lucht zitten, dan is het verhaal al over en uit. het is een catch-22 geworden dan.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik wilde precies zoiets gaan posten...
Ik heb er echt nul verstand van, maar het ik raak het gevoel dat het echt helemaal totaal mis gaat daar echt niet meer kwijt met alles wat ik hier lees.
Leuk hoor, die soms semi-positieve updates, maar iets zegt met dat de negatieve iets waarheidsgetrouwer zijn...
Je snapt duidelijk de betekenis er niet van.quote:Op donderdag 17 maart 2011 09:59 schreef avw1982 het volgende:
Update 09:49: Origami. Het Leidse Japanmuseum organiseert zaterdag een bijeenkomst om duizend kraanvogels te vouwen voor Japan, meldt De Telegraaf.
Dit gaat helpen.
Ik wilde er niet bijzetten dat ik dat al een dag of 2 denk, want dat vond ik weer zo 'tsjongejonge' klinken, maar dus wel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:00 schreef Devz het volgende:
dat de situatie niet erger is geworden ben ik niet met je eens. het verdampen van het koelwater is een ernstige verergering van de situatie geweest.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:00 schreef Devz het volgende:
Dat vroeg ik gisteren idd dus al, of water erop donderen niet tot nog meer problemen kon gaan leiden omdat je dan een soort van explosies krijgt door grote temperatuurverschillen...quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:07 schreef simmu het volgende:
[..]
de ellende is dat niemand exact weet wat de situatie in de reactoren en baden nu echt is. als de kernen in de open lucht zitten, dan is het verhaal al over en uit. het is een catch-22 geworden dan.
zonder koelen: things go "boom" --> kettingreactie
wel koelen kan nu juist die kettingreactie triggeren.
naja, dat is wat ik er van begrijp nu
quote:Op dinsdag 15 maart 2011 15:51 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ben ik vrij simpel, maar vanaf grote hoogte er een bak water op dumpen lijkt mij ook niet echt een superveiligeoplossing?
Is er dan niet de kans dat er alsnog van alles alle kanten op springt en vliegt door grote temperatuursverschillen?
Weinig officiele info, situatie nog niet stabiel.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nog dingen gemist sinds gisteravond laat?
Zal hier niet anders zijn.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:15 schreef superworm het volgende:
7 vermoedelijke doden al; door explosie neem ik aan?
Bij Tsjernobyl gingen uiteindelijk tientallen medewerkers en brandweermannen dood maar dat duurde enkele weken tot maanden.
blerende kinders bij ons thuis, maar dat bedoelde je vast nietquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nog dingen gemist sinds gisteravond laat?
En als er iets ranzig is om aan dood te gaan dan is het acute stralingsziekte. Je vel bladdert letterlijk van je botten af als schilfers.quote:
In die BBC docu vertelde een van de controlroom operators tegen zijn vrouw dat hij van zijn bed opgestaan was en dat zijn vel van zijn been naar zijn enkels gezakt was alsof het een sok zonder elastiek was...quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:20 schreef superworm het volgende:
[..]
En als er iets ranzig is om aan dood te gaan dan is het acute stralingsziekte. Je vel bladdert letterlijk van je botten af als schilfers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |