Heeft ie meegelezen op Fok! ?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:42 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Dat wil Chomsky helemaal niet?! Hij bepleit voor dat de volkeren van de wereld gaan demonstreren om meer vrijheden en democratie te krijgen, niet dat de VS het doet.
Het liefst wat hij zou willen is een wereld zonder staten, maar met kleine groepen mensen die zichzelf organiseren met een soort van communes (wat ik een erg naïef standpunt vind btw).
De rijkste 0,1% van de wereld.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zou helpen als je eerst eens definieert wie die elite is.
Stel dat je gelijk hebt, een rare aanname want we weten dat niet iedereen in die groep tegen democratie is....so what?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De rijkste 0,1% van de wereld.
George Soros, Noam Chomsky, die vetklep met dat maffe petje, Al Gore, Bono, Hollywood? Ik denk dat we het eens zijn.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 09:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De rijkste 0,1% van de wereld.
Vreemd. Die elite heeft jouw Cato-instituut bedacht. Of geKocht?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:36 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
George Soros, Noam Chomsky, die vetklep met dat maffe petje, Al Gore, Bono, Hollywood? Ik denk dat we het eens zijn.
Al Gore en co hebben het CATO instituut bedacht?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vreemd. Die elite heeft jouw Cato-instituut bedacht. Of geKocht?
Iedereen kan googelen op Cato om jouw vraag voor zichzelf te beantwoorden.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:28 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Al Gore en co hebben het CATO instituut bedacht?
Ok, ik zie wie het CATO instituut hebben opgericht, en wie daar in de raad van commissarissen zitten. Voor de onoplettende lezers, dat is niet Al Gore.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen kan googelen op Cato om jouw vraag voor zichzelf te beantwoorden.
Ja. Diezelfde Koch's die een gouverneur in Wisconsin gekocht hebben om de vakbonden kapot te maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:11 schreef Lyrebird het volgende:
Wat maakt dat ons? Evil henchmen van de Koch brothers?
Vandaar ook dat zowel ik als Chomsky niet pleiten voor 1 magische oplossing. Geef iedereen zo veel mogelijk de vrijheid om zijn eigen oplossingen te kiezen.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:27 schreef sneakypete het volgende:
In veel gevalen valt de vrije markt te prefereren, maar er moet geen evangelie van gemaakt worden. Dan laat je je meeslepen door het valse geloof dat er een simpele oplossing is voor het complexe probleem dat we mensheid noemen.
Wat jij continue lijkt te missen is wat Lyrebird je op een presenteerblaadje aanreikt: vakbonden hebben, wanneer ze macht vergaren, een dwingend karakter. Nu kun je daar voordeel in zien (één voordeel van vakbonden is dat ze als doorgeefluik dienen en zo de stabiliteit op de werkvloer, maar ook de maatschappij, kunnen bevorderen), maar anderzijds zijn de voorstellen van vakbonden doorgaans economisch rampzalig, vooral wanneer je ze carte blanche zou geven en, dat is het cruciale punt in jouw geval, het is absoluut onverenigbaar met het liberalisme dat vakbonden politieke inspraak hebben, CAO's kunnen afsluiten enz.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja. Diezelfde Koch's die een gouverneur in Wisconsin gekocht hebben om de vakbonden kapot te maken.
Dat is toch ook een variant op de gedachte dat er 1 magische oplossing is? De oplossing bestaat er dan uit iedereen te laten doen waar hij of zij op dat moment zin in heeft.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vandaar ook dat zowel ik als Chomsky niet pleiten voor 1 magische oplossing. Geef iedereen zo veel mogelijk de vrijheid om zijn eigen oplossingen te kiezen.
Nee, natuurlijk nietquote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:34 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat is toch ook een variant op de gedachte dat er 1 magische oplossing is?
quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Vandaar ook dat zowel ik als Chomsky niet pleiten voor 1 magische oplossing. Geef iedereen zo veel mogelijk de vrijheid om zijn eigen oplossingen te kiezen.
De gevaren van de Amerikaanse overheid?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:33 schreef sneakypete het volgende:
Nogmaals, er zijn niet louter tegens, maar jij bent blind voor de gevaren.
En als de keuze dan niet op democratie valt? Sta je dan weer vooraan om te vertellen hoe slecht x of y is?quote:Op vrijdag 18 maart 2011 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als iedereen voor zichzelf mag kiezen, en ik mijn eigen keuze mag maken, waar hebben we democratie dan nog voor nodig? Het is juist een systeem om 1 magische oplossing voor iedereen te "kiezen".quote:Op vrijdag 18 maart 2011 23:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als de keuze dan niet op democratie valt? Sta je dan weer vooraan om te vertellen hoe slecht x of y is?
Een flink deel van hun inkomen? Wat een flauwekul!quote:Op vrijdag 18 maart 2011 14:31 schreef Lyrebird het volgende:
Maar je vindt het dus nog steeds een prima idee dat ambtenaren verplicht lid moeten zijn van een vakbond, en verplicht een flink deel van hun inkomen af moeten staan aan de vakbonden? Of zie je ondertussen in dat daar niets liberaals aan is?
Tussen de $700 en $1000 per jaar is geen flink deel van je inkomen?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een flink deel van hun inkomen? Wat een flauwekul!
Ignorance is bliss. Ambtenaren betalen verplicht voor hun vakbond - zelfs als ze geen lid willen zijn. Je kunt dat 'niet verplicht lid zijn van een vakbond noemen', maar als ik $700 per jaar moet betalen voor het lidmaatschap van de FNV, dan ben ik lid van het FNV.quote:En ik vermoed dat dat verplichte lidmaatschap ook wel flauwekul zal zijn.
Dat zou je aan het denken moeten zetten over de Nederlandse media. Mijn indruk is dat het systeem in Wisconsin (en een aantal andere staten) waarbij ambtenaren verplicht lid zijn van een vakbond, zo ver afstaat van de indruk die iedereen van de VS heeft, dat men het gewoon niet snapt. Toen ik voor de eerste keer van het verplichte lidmaatschap hoorde, zat ik met m'n oren te flapperen. The land of the free?quote:Volgens de media hier in Nederland is het strijdpunt de Collectieve ArbeidsOvereenkomst.
Ik zou lid worden van de vakbond om dat te behouden.
Forse bedragen, inderdaad. Aannemende dat de inkomens in dollars in de VSvA in dezelfde cijfers lopen als de inkomens in euro's hier.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 03:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Tussen de $700 en $1000 per jaar is geen flink deel van je inkomen?
[..]
Ignorance is bliss. Ambtenaren betalen verplicht voor hun vakbond - zelfs als ze geen lid willen zijn. Je kunt dat 'niet verplicht lid zijn van een vakbond noemen', maar als ik $700 per jaar moet betalen voor het lidmaatschap van de FNV, dan ben ik lid van het FNV.
Oh, zo moeilijk te snappen is dat niet hoor. En retoriek over de VSvA is nooit aan mij besteed geweest.quote:[..]
Dat zou je aan het denken moeten zetten over de Nederlandse media. Mijn indruk is dat het systeem in Wisconsin (en een aantal andere staten) waarbij ambtenaren verplicht lid zijn van een vakbond, zo ver afstaat van de indruk die iedereen van de VS heeft, dat men het gewoon niet snapt. Toen ik voor de eerste keer van het verplichte lidmaatschap hoorde, zat ik met m'n oren te flapperen. The land of the free?
Nee - de vakbonden daar hebben de overheid voor haar karretje gespannen, en laten de overheid het vuile werk opknappen. Het is bij wet geregeld dat iedere ambtenaar verplicht contributie af moet staan en de staat houdt dat geld dan ook netjes in van het loon, en boekt het iedere maand over aan de vakbond.quote:Op zondag 20 maart 2011 02:10 schreef Kees22 het volgende:
Toch klopt het verhaal niet: als de (verplichte) leden de pest hebben aan de vakbondsregels, kunnen ze toch in de ledenvergadering stemmen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |