Ik had me vrijwillig aangemeld om een aantal vrijwilligers aan te wijzen. Dat is immers ook een belangrijke taak.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:28 schreef Re het volgende:
ik ben benieuwd wie zich als "vrijwilliger" had opgeofferd had zoiets in de VS of Europa gebeurd...
quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik had me vrijwillig aangemeld om een aantal vrijwilligers aan te wijzen. Dat is immers ook een belangrijke taak.
Idd, het zijn wel echte helden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:28 schreef Re het volgende:
ik ben benieuwd wie zich als "vrijwilliger" had opgeofferd had zoiets in de VS of Europa gebeurd...
Dat is toch al een paar dagen het geval. Ik heb het idee dat er alleen nog maar vanalles herhaald wordt maar weinig echt nieuws meer naar buiten komt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:36 schreef Darklight het volgende:
Update 16.24: Het Internationaal Atoomenergie Energie Agentschap meldt dat Japanse autoriteiten zich zorgen maken over de staat van splijtstofstaven in de reactoren 3 en 4 van Fukushima Daiichi (No. 1).
net andersom,quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef Bigs het volgende:
Wat bedoelen ze in dat Reuters plaatje uit de OP met 'fuel rod 30% (of 70%) damaged' bij reactor 1 en 2? Dat ze voor 70% aan gort liggen en dus makkelijk door de omgeving kunnen verspreiden bij explosies etc.? Of is het een nucleaire term?
Dat weet ik ook niet. De expert die nu bij Reuters is weet het ook niet.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:43 schreef Bigs het volgende:
Wat bedoelen ze in dat Reuters plaatje uit de OP met 'fuel rod 30% (of 70%) damaged' bij reactor 1 en 2? Dat ze voor 70% aan gort liggen en dus makkelijk door de omgeving kunnen verspreiden bij explosies etc.? Of is het een nucleaire term?
even voor de duidelijkheid, je zegt hier "meeste" reactors. Mag ik hier uit opmaken dat er momenteel ook reactoren actief zijn die wel het potentieel hebben om te ontploffen als een kernbom?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zie ook deze uitleg:
http://en.wikipedia.org/w(...)_and_controllability
http://en.wikipedia.org/wiki/Prompt_critical
Je hebt dus twee verschillende kritische stadia, en de meeste reactors zijn zo ontworpen dat zij eigenlijk nooit kunnen ontploffen zoals bij een kernbom. Gelukkig maar.
Volgens mij kan het pas een bom worden als de druk niet kan ontsnappen en de kritische grens tot ongecontroleerde kernsplitsing wordt bereikt. Volgens mij is dit niet mogelijk in een kerncentrale juist omdat ze niet als een bom gebouwd zijn, dus die druk om de kritische grens te bereiken niet kunnen weerstaan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:45 schreef ETA het volgende:
[..]
even voor de duidelijkheid, je zegt hier "meeste" reactors. Mag ik hier uit opmaken dat er momenteel ook reactoren actief zijn die wel het potentieel hebben om te ontploffen als een kernbom?
Als 70% van de staven al gesmolten is en er is tot nu toe praktisch weinig aan de hand, is een volledige meltdown dan wel echt zo ernstig?quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:44 schreef Heinekenfreak het volgende:
[..]
net andersom,
Reactor 1 vermoeden ze een partial meltdown van 70% van de staven
Reactor 2 vermoeden ze een partial meltdown van +/- 30% van de staven.
Een kernbom niet...quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:45 schreef ETA het volgende:
even voor de duidelijkheid, je zegt hier "meeste" reactors. Mag ik hier uit opmaken dat er momenteel ook reactoren actief zijn die wel het potentieel hebben om te ontploffen als een kernbom?
quote:Japanese Earthquake Update (16 March 14:55 UTC)
Japanese authorities have reported concerns about the condition of the spent nuclear fuel pool at Fukushima Daiichi Unit 3 and Unit 4. Japanese Defense Minister Toshimi Kitazawa announced Wednesday that Special Defence Forces helicopters planned to drop water onto Unit 3, and officials are also preparing to spray water into Unit 4 from ground positions, and possibly later into Unit 3. Some debris on the ground from the 14 March explosion at Unit 3 may need to be removed before the spraying can begin.
RTL is niet veel beter, waar een Greenpeace-vrouwtje als 'expert' op het nieuws werd binnengehaald en een minuut mocht vertellen over de grootste onzin.quote:
uit alle info van de laatste dagen dacht ik ook dat er geen reactoren waren die als een kernbom kunnen ontploffen. Het moet dus "alle reactoren" zijn ipv "meeste reactoren", dan is dat ook weer duidelijkquote:Op woensdag 16 maart 2011 16:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
Een kernbom niet...
Maar er zijn nog wel een paar RBMK-centrales (Chernobyl-type) actief. Hier staat een lijstje: http://en.wikipedia.org/wiki/RBMK#Status
Deze hebben trouwens allemaal wel aanpassingen gehad. Maar het blijven stokoude centrales die je nu echt niet meer zou mogen bouwen.
Is inderdaad hetzelfde maar je hebt gelijk dat je van greenpeace niet verwacht dat ze hier onpartijdig in staan. Bij een "expert" van de NOS wel.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
RTL is niet veel beter, waar een Greenpeace-vrouwtje als 'expert' op het nieuws werd binnengehaald en een minuut mocht vertellen over de grootste onzin.
Aan de andere kant: van Greenpeace weet je in ieder geval hoe ze zijn. Beter bekend partijdig, dan zogenaamd onpartijdig.
Dat hij een tegenstander is, doet toch niets af aan zijn kennis?quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:55 schreef Temlin het volgende:
NOS
Hoe onafhankelijk is de NOS-deskundige?
http://www.elsevier.nl/we(...)de-NOSdeskundige.htm
Nogmaals, de NOS en Turkenburg doen de berichtgeving over Fukushima bepaald niet slecht, maar was het niet eerlijker geweest als de NOS had verteld dat Turkenburg niet alleen hoogleraar energiebeleid in Utrecht is (daarmee suggererend dat hij onafhankelijk is) maar ook een van de allereerste tegenstanders van kernenergie?
Tegenstanders gebruiken een ander type geigerteller.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat hij een tegenstander is, doet toch niets af aan zijn kennis?
Hoernalisten zijn van de korte termijn geheugen, ze zijn vergeten dat Greenpeace ze met dat shell olieplatform de Brent Spar hun enorm heeft misbruikt, gedesïnformeerd en voor het karretje gespannen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 16:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
RTL is niet veel beter, waar een Greenpeace-vrouwtje als 'expert' op het nieuws werd binnengehaald en een minuut mocht vertellen over de grootste onzin.
Aan de andere kant: van Greenpeace weet je in ieder geval hoe ze zijn. Beter bekend partijdig, dan zogenaamd onpartijdig.
Diederik Samsom is ook kernfysicus en niet bepaald een voorstander van nucleaire energie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het zou wel zo fijn zijn als ze dit er bij vertellen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er is echt wel iets ernstigs aan de hand, Oettinger heeft alleen iets voor z'n beurt gesproken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:05 schreef mouzzer het volgende:
FLASH: IAEA head says core damage at units 1-3 of Japan's quake-hit nuclear plant confirmed, situation very serious
Tokyo Electric Power says water temperature at No. 5, and No. 6 reactors rising, was double normal level at 0500 GMT
Hebben pro-kernenergie deskundigen een beter verhaal te vertellen momenteel?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zou wel zo fijn zijn als ze dit er bij vertellen.
quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:05 schreef mouzzer het volgende:
FLASH: IAEA head says core damage at units 1-3 of Japan's quake-hit nuclear plant confirmed, situation very serious
Klopt niet volgens mij.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:07 schreef aloe_vera het volgende:
ik lees op twitter dat de evacuatie/binnen blijf zone naar 80 km is vergroot... ergens officiele bron daarvan?
ik vind bij verder zoeken nergens iets van terug, behalve dat US marine 80km afstand houdt. Zal wel verwarring zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:07 schreef aloe_vera het volgende:
ik lees op twitter dat de evacuatie/binnen blijf zone naar 80 km is vergroot... ergens officiele bron daarvan?
Dat zal idd verwarring met dit bericht zijn:quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:10 schreef aloe_vera het volgende:
[..]
ik vind bij verder zoeken nergens iets van terug, behalve dat US marine 80km afstand houdt. Zal wel verwarring zijn.
Öttinger is een gigantische idioot, totaal incompetente en vooral naar Europa gestuurd omdat de CDU hem kwijt wilde omdat hij veel schade deed,quote:
We're all going to diequote:Op woensdag 16 maart 2011 17:05 schreef mouzzer het volgende:
Tokyo Electric Power says water temperature at No. 5, and No. 6 reactors rising, was double normal level at 0500 GMT
En wie gaat het IAE leiden? Godbetert Maria van der Hoeven, de slechtste minister EZ sinds metingen worden bijgehouden.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:13 schreef RM-rf het volgende:
Öttinger is een gigantische idioot, totaal incompetente en vooral naar Europa gestuurd omdat de CDU hem kwijt wilde omdat hij veel schade deed,
De amerikaanse diplomaten schreven daarover (Wikileaks depeche) ""Lame Duck German Governor Kicked Upstairs as New Energy Commissioner in Brussels,""
Wat zegt dat over de EU?quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:13 schreef RM-rf het volgende:
typisch voorbeeld hoe men de EU misbruikt om incompetente brokkenmakers naartoe 'af te voeren'.
Eerste positieve nieuws van de dagquote:
Dat krijg je zolang de EU op het tweede plan staat na de nationale overheden. Het wordt tijd voor een ware politieke unie, dan ben je ook daarvan af.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Öttinger is een gigantische idioot, totaal incompetente en vooral naar Europa gestuurd omdat de CDU hem kwijt wilde omdat hij veel schade deed,
De amerikaanse diplomaten schreven daarover (Wikileaks depeche) ""Lame Duck German Governor Kicked Upstairs as New Energy Commissioner in Brussels,""
typisch voorbeeld hoe men de EU misbruikt om incompetente brokkenmakers naartoe 'af te voeren'.
Als dat serieus isquote:Op woensdag 16 maart 2011 17:14 schreef eleusis het volgende:
[..]
En wie gaat het IAE leiden? Godbetert Maria van der Hoeven.
KOPEN JONGENS ALLEMAAL KOPEN KOPEN KOPEN!!!!!!quote:
Lijkt mij geen slecht moment als de daling zo doorzet. Het is allemaal tijdelijke paniek, stuitert over een week of twee weer net zo hard omhoog.quote:Op woensdag 16 maart 2011 17:17 schreef vosss het volgende:
[..]
KOPEN JONGENS ALLEMAAL KOPEN KOPEN KOPEN!!!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |