abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:16:16 #1
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94190852
quote:
Juf plakt leerling vast
DEN HELDER - Een lerares op de openbare basisschool 't Tuselant in Den Helder heeft een leerling uit groep 4/5 twee keer vast getaped aan de vloer en aan zijn stoel. De jongen zou teveel bewegen en niet goed op zijn stoel zitten.

De leerling zou ook, samen met drie andere leerlingen, met zijn blote handen toiletpapier uit een verstopte wc moeten vissen.

De moeder van de jongen heeft aangifte gedaan van mishandeling en vrijheidsberoving. Ze is woedend. Volgens haar is er sprake van machtsmisbruik. "Dit is gewoon kindermishandeling. Zo'n juf mag niet voor de klas staan", zegt ze tegen het Noordhollands Dagblad.

De school heeft de juf een schriftelijke waarschuwing gegeven. Ze zou het vastplakken vooral 'ludiek' hebben bedoeld. De betrokken juf heeft op haar beurt aangifte gedaan bij de politie van smaad, door de moeder van het vastgeplakte knaapje.

De directie van Meerwerf, de overkoepelende organisatie van basisscholen, erkent de feiten maar zegt dat er van machtsmisbruik geen sprake is. De juf mag van de schoolleiding gewoon aan het werk blijven.

De Onderwijsinspectie onderzoekt de zaak.
Wat is dit nou toch weer?

Ik hoor net op het nieuws dat er een leerling op het (regulier) basisonderwijs was vastgebonden (met verpakkingstape :')) omdat hij niet netjes op zijn stoel zat?

Nou, als TS bij elke leerling die niet netjes op zijn stoel zit tape moet gaan gebruiken, dan was ik vaste klant bij de Praxis.

Heel slecht.. :N

[ Bericht 56% gewijzigd door Frutsel op 16-03-2011 14:21:24 ]
pi_94190882
Oké
pi_94191017
Brandon zat toch niet meer op school?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:21:31 #4
334810 Knal_Erwt
Doet pang op de grond
pi_94191081
Goed nieuws, eindelijk weer is leerlingen die aangepakt worden voor hun wandaden!
pi_94191148
Vroeger werden we gewoon achter het behang geplakt. De afdruk staat er nog steeds in.
pi_94191292
Zijn vaak kinderen met ADHD of andere gedragsstoornissen. Die kunnen niet functioneren in regulier onderwijs.

Actie van de lerares is echter zeer onprofessioneel.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_94191294
kinky en nice 14.gif
  Moderator woensdag 16 maart 2011 @ 14:31:33 #8
8781 crew  Frutsel
pi_94191472
Och ja, dat vastplakken kan ik me nog wel een keer ludiek voorstellen... dat andere vind ik dan weer veels te ver gaan :{
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:31:38 #9
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_94191481
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)rling+vast+aan+stoel

Interview Doede Scholte, algemeen directeur van De Meerwerf waar basisschool 't Tuselant onder valt.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_94191518
Bond mijn juffrouw mij destijds ook maar vast :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 16 maart 2011 @ 14:32:47 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94191527
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:27 schreef Black-Death het volgende:
Zijn vaak kinderen die sportdrankjes krijgen van hun ouders.

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_94191610
Wat moet een docent doen in een klas met 25-30 kids waarvan 1 of 2 kids steeds rest andere storen.
ADHD of niet.. klas is gewoon te groot om rust brengen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94191649
Prima toch? Beetje op een speelse manier (ludiek) moet zeker kunnen. En als je overdreven WC-papier in het toilet gooit, ga je het er inderdaad maar met de handen uitvissen.

Deze juf verdient een lintje.
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:37:58 #14
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94191710
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat moet een docent doen in een klas met 25-30 kids waarvan 1 of 2 kids steeds rest andere storen.
ADHD of niet.. klas is gewoon te groot om rust brengen.
Ik heb zelf een klas met 28 leerlingen. Ook dit is te doen.

Natuurlijk hebben wij allemaal in het (reguliere basis-) onderwijs het liefst klassen met 12 leerlingen zonder enige stoornis en/of problematiek.

Dat kan niet, dus je zult moeten aanpassen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Saninl op 16-03-2011 14:45:07 ]
pi_94191731
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:37 schreef Saninl het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben wij allemaal in het onderwijs het liefst klassen met 12 leerlingen zonder enige stoornis en/of problematiek.

Je bedoelt dat het kind zich moet aanpassen?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:43:50 #16
42366 Staal
pi_94191900
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:37 schreef Saninl het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben wij allemaal in het onderwijs het liefst klassen met 12 leerlingen zonder enige stoornis en/of problematiek.

Ben blij dat jij zo niet bent.

Ook al zou het tape een ludieke grap zijn je stigmatiseert zo'n jongetje wel.
Gek bericht en ook vreemde reactie op de site van die school. Het ligt allemaal aan de pers blijkbaar. Zat trouwens even verder te kijken op die site maar er staat een foto van een heel jonge juf. Ik had op de e.o.a. manier een ouwe zure tang verwacht.
Un certain jeune homme
  woensdag 16 maart 2011 @ 14:44:44 #17
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94191932
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:38 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het kind zich moet aanpassen?
Nee nee, de onderwijzer(es)
pi_94192091
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 14:44 schreef Saninl het volgende:

[..]

Nee nee, de onderwijzer(es)
Okee, dan zijn we het eens ;)
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:56:45 #19
260098 Codiac
Back in business
pi_94194987
Iemand die deze 'onderwijsmethodes' hanteert moet de bevoegdheid om les te geven ontnomen worden.
pi_94195050
wat een raar bericht, en wat vreemd dat er geen verdere maatregeln worden getroffen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 16 maart 2011 @ 15:59:00 #21
260098 Codiac
Back in business
pi_94195099
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:58 schreef Mirjam het volgende:
wat een raar bericht, en wat vreemd dat er geen verdere maatregeln worden getroffen
Ja wel een 'schriftelijke berisping'. Dat zal haar leren.
pi_94195143
Den Helder :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:15:17 #23
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94195980
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 15:58 schreef Mirjam het volgende:
Heel raar inderdaad,

Alleen een "berisping". Jaa, pff.

De ouders hebben wel aangifte gedaan!
pi_94196012
Wat een gezeur allemaal. Het betreft een Alle Dagen Heel (erg) Druk jongetje. En omdat moederlief weigert om zoontje op dit gebied discipline bij te brengen is jongetje ook in de klas alle dagen heel druk.

Ja ADHD bestaat, dat geloof ik wel, maar nee, lang niet alle drukke jongetjes hebben daadwerkelijk ADHD. Voor het overgrote deel zijn het gewoon slecht opgevoede prinsjes. Kijk maar in aziatische culturen, nooit geen sprake van ADHD-ertjes.

En voor al die mensen die nu denken ach gossie toch.... JOUW kind zal maar bij zo'n druktemaker in de klas zitten. Buiten de overlast die dergelijke types geven, blijft er ook nog eens minder tijd/aandacht/uitleg voor JOUW kind over. Ben je ook lekker klaar mee.

Tot slot. 't betreft de Tusselant. That's enough said.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:15:54 #25
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94196020
http://nos.nl/artikel/226(...)lakken-leerling.html

Toegevoegd: woensdag 16 mrt 2011, 15:10
Een onderwijzeres van basisschool 't Tuselant in Den Helder is berispt omdat ze een jongen twee keer met tape heeft vastgeplakt. Volgens de directie heeft ze in pedagogisch opzicht "onjuist en onhandig gehandeld".

De jongen uit groep 5 weigerde volgens de onderwijzeres normaal op zijn stoel te zitten. Zij bond hem daarom vast met stevige tape: één keer aan de vloer en één keer aan zijn stoel.

Zijn moeder is woedend en spreekt van machtsmisbruik. Ze eist dat de vrouw niet meer voor de klas komt, maar de directie van de school vindt dat er van machtsmisbruik geen sprake was.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:16:55 #26
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94196077
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:15 schreef just_a_girl_2 het volgende:
Wat een gezeur allemaal. Het betreft een Alle Dagen Heel (erg) Druk jongetje. En omdat moederlief weigert om zoontje op dit gebied discipline bij te brengen is jongetje ook in de klas alle dagen heel druk.

Ja ADHD bestaat, dat geloof ik wel, maar nee, lang niet alle drukke jongetjes hebben daadwerkelijk ADHD. Voor het overgrote deel zijn het gewoon slecht opgevoede prinsjes. Kijk maar in aziatische culturen, nooit geen sprake van ADHD-ertjes.

En voor al die mensen die nu denken ach gossie toch.... JOUW kind zal maar bij zo'n druktemaker in de klas zitten. Buiten de overlast die dergelijke types geven, blijft er ook nog eens minder tijd/aandacht/uitleg voor JOUW kind over. Ben je ook lekker klaar mee.

Tot slot. 't betreft de Tusselant. That's enough said.
Leren omgaan met verschillende persoonlijkheden is misschien wel een van de grootste leerpunten van een basisschoolscholier. Het sociaal-emotionele is belangrijk, heel belangrijk.
pi_94196138
Misschien een beetje speculatief, maar het ergste is dat mensen, waarschijnlijk die moeder, hiermee ook nog eens naar de media moesten stappen. Gewoon een gevalletje aandachtsgeilheid dus.
pi_94196206
Ik zie de situatie al voor me.

Juf: ga recht zitten.
Jongetje: nee, dat doe ik niet.
Juf: ga nu gewoon recht zitten.
Jongetje: nee, dat doe ik toch niet.
Juf: ik ga je vastplakken hoor.
Jongetje: dat gebeurt toch niet.

Waarop Juf inderdaad een rol tape pakt en haar dreigement alsnog waarmaakt.
En gelijk heeft ze, want als snotapies uit groep 5 al niet meer naar de juf hoeven te luisteren (gehoorzamen dus), dan kunnen we beter gelijk al het gezag overboord gooien.
pi_94196218
Die moeder is gewoon gestoord.
pi_94196363
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Saninl het volgende:

[..]

Leren omgaan met verschillende persoonlijkheden is misschien wel een van de grootste leerpunten van een basisschoolscholier. Het sociaal-emotionele is belangrijk, heel belangrijk.
Verschillende persoonlijkheden is één ding, brute ongehoorzame snotjochies is iets anders.

Zowel vanuit het geloofwaardigheidspunt van de juf, als ook de onevenredig grote aandacht die dergelijke onopgevoede bengels vragen door dit soort stunts, die de overige leerlingen schaad, vind ik deze actie zeer begrijpelijk.
pi_94196450
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:19 schreef Asfyxia het volgende:
Die moeder is gewoon gestoord.
Nope, is tokkie. Type grote bek opzetten en daarmee (veel te) veel voor elkaar krijgen.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:24:03 #32
260098 Codiac
Back in business
pi_94196462
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:22 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Verschillende persoonlijkheden is één ding, brute ongehoorzame snotjochies is iets anders.

Zowel vanuit het geloofwaardigheidspunt van de juf, als ook de onevenredig grote aandacht die dergelijke onopgevoede bengels vragen door dit soort stunts, die de overige leerlingen schaad, vind ik deze actie zeer begrijpelijk.
Dus ongehoorzame snotjongens mag je vastbinden..... het ergste vind ik misschien nog wel sommige reacties hier en op andere plekken op het net. Dat mensen dit een 'goede zaak', 'compleet gerechtvaardigd' en 'normaal' vinden
pi_94196616
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:16 schreef Saninl het volgende:
Je kan niet vroeg genoeg beginnen met polderen he.
Ja, ik generaliseer.
pi_94196724
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:24 schreef Codiac het volgende:

[..]

Dus ongehoorzame snotjongens mag je vastbinden..... het ergste vind ik misschien nog wel sommige reacties hier en op andere plekken op het net. Dat mensen dit een 'goede zaak', 'compleet gerechtvaardigd' en 'normaal' vinden
Ongehoorzame snotjongens horen dusdanig door hun ouders te worden opgevoed, dat juf niet met dergelijke rotsituaties wordt opgescheept. Niet de school of de juf of de buitenwereld hoort dat kind op te voeden, dat horen de ouders te doen.

Helaas is het een feit dat veel van de huidige ouders deze verantwoordelijkheid niet meer op zich nemen, maar juist afschuiven op anderen (wie dan ook en waar dan ook). Het resultaat is dat er steeds meer ratjes bijkomen waar wij met ons allen heel erg veel plezier van hebben NOT!
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:34:46 #35
260098 Codiac
Back in business
pi_94196987
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:29 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Ongehoorzame snotjongens horen dusdanig door hun ouders te worden opgevoed, dat juf niet met dergelijke rotsituaties wordt opgescheept. Niet de school of de juf of de buitenwereld hoort dat kind op te voeden, dat horen de ouders te doen.

Helaas is het een feit dat veel van de huidige ouders deze verantwoordelijkheid niet meer op zich nemen, maar juist afschuiven op anderen (wie dan ook en waar dan ook). Het resultaat is dat er steeds meer ratjes bijkomen waar wij met ons allen heel erg veel plezier van hebben NOT!
Typisch "vroeger was alles beter" commentaar.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:35:22 #36
42366 Staal
pi_94197011
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:24 schreef Codiac het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat dit geen ouders zijn. ;).
Un certain jeune homme
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:35:56 #37
260098 Codiac
Back in business
pi_94197029
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:35 schreef Staal het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat dit geen ouders zijn. ;).
Hoop het niet nee.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:36:28 #38
42366 Staal
pi_94197045
quote:

[..]

Dit jongetje wiebelde teveel. Dat heb je wel gelezen toch?
Un certain jeune homme
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:37:44 #39
260098 Codiac
Back in business
pi_94197101
Trouwens, dit maakt ook meteen de bezuiniging op het speciaal onderwijs actueel(er). Door de bezuinigingen zullen meer kinderen met een stoornis of handicap in het reguliere onderwijs belanden. Dit betekend dat dit soort situaties meer kunnen voorkomen als docenten niet meer weten wat ze moeten doen en dan maar naar zulke rare middelen grijpen.
pi_94197199
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:19 schreef just_a_girl_2 het volgende:
Ik zie de situatie al voor me.

Juf: ga recht zitten.
Jongetje: nee, dat doe ik niet.
Juf: ga nu gewoon recht zitten.
Jongetje: nee, dat doe ik toch niet.
Juf: ik ga je vastplakken hoor.
Jongetje: dat gebeurt toch niet.

Waarop Juf inderdaad een rol tape pakt en haar dreigement alsnog waarmaakt.
En gelijk heeft ze, want als snotapies uit groep 5 al niet meer naar de juf hoeven te luisteren (gehoorzamen dus), dan kunnen we beter gelijk al het gezag overboord gooien.
Hier is maar 1 smiley voor: :')
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:41:07 #41
42366 Staal
pi_94197250
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:37 schreef Codiac het volgende:
Trouwens, dit maakt ook meteen de bezuiniging op het speciaal onderwijs actueel(er). Door de bezuinigingen zullen meer kinderen met een stoornis of handicap in het reguliere onderwijs belanden. Dit betekend dat dit soort situaties meer kunnen voorkomen als docenten niet meer weten wat ze moeten doen en dan maar naar zulke rare middelen grijpen.
Ik vrees eerlijk gezegd een beetje dat als een kind ook maar heel eventjes buiten de boot valt qua gedrag er onmiddellijk van alles aangehangen wordt. Vroeger was het ene kind drukker dan het andere. Wiebelt een kind nu teveel? Hup ga maar langs het interne bureautje want die zitten daarvoor. Zal wel ADHD zijn.

Het is geen dagelijkse kost gelukkig dat leraren kinderen vasttapen. Of het nu bij wijze van grap is of niet.
Un certain jeune homme
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:42:59 #42
260098 Codiac
Back in business
pi_94197334
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:41 schreef Staal het volgende:

[..]

Ik vrees eerlijk gezegd een beetje dat als een kind ook maar heel eventjes buiten de boot valt qua gedrag er onmiddellijk van alles aangehangen wordt. Vroeger was het ene kind drukker dan het andere. Wiebelt een kind nu teveel? Hup ga maar langs het interne bureautje want die zitten daarvoor. Zal wel ADHD zijn.

Het is geen dagelijkse kost gelukkig dat leraren kinderen vasttapen. Of het nu bij wijze van grap is of niet.
Ik ben het met je eens dat labels te snel geplakt worden. Dat neemt niet weg dat dit soort situaties frequenter kunnen voorkomen als er kinderen met echte stoornissen in het reguliere onderwijs komen. Dan spreek ik niet over een beetje ADHD natuurlijk.
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:47:20 #43
42366 Staal
pi_94197561
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:42 schreef Codiac het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat labels te snel geplakt worden. Dat neemt niet weg dat dit soort situaties frequenter kunnen voorkomen als er kinderen met echte stoornissen in het reguliere onderwijs komen. Dan spreek ik niet over een beetje ADHD natuurlijk.
Dat ben ik helemaal met je eens. Uiteraard.
Vrees dat die groep die echt extra zorg nodig heeft zelfs de dupe is van die labelstickerij waar intussen flink geld aan verdiend wordt.
Un certain jeune homme
  woensdag 16 maart 2011 @ 16:49:33 #44
260098 Codiac
Back in business
pi_94197664
Hoe dan ook: een docent die fysiek straft moet niet kunnen. Dat is van de jaren 70. Ik dacht dat we dat achter ons hadden gelaten.
pi_94198555
Jammer dat kennelijk over het woord 'ludiek' wordt heengelezen. Iets met storm en water in een glas.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_94198844
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 16:49 schreef Codiac het volgende:
Hoe dan ook: een docent die fysiek straft moet niet kunnen. Dat is van de jaren 70. Ik dacht dat we dat achter ons hadden gelaten.
Ik had zo rond 1987, 1988 nog een leraar die af en toe eens een leerling sloeg. Iedereen uit mijn klas van toen is nog steeds lichamelijk en geestelijk gezond.
Ja, ik generaliseer.
pi_94198862
quote:
Daar heb je gelijk in.
Wel moet de juf nog steeds professioneel zijn.
Dit is dat dus duidelijk niet.
Als een juf zo in de stress schiet dat ze op dit soort manieren moet straffen moet ze een andere baan zoeken.
Descending into the abyss.
pi_94200736
In mijn basisschoolklas hadden we een lollige meester die een druk jochie 'n keer optilde en bovenop een hoge kast zette en 'm daar 'n tijdje liet zitten. Vonden wij allemaal heel grappig en het joch zelf ook.

Maar dat jongetje had geen rare moeder die er 'n halszaak van maakte, da's het verschil waarschijnlijk.
pi_94201296
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:12 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik had zo rond 1987, 1988 nog een leraar die af en toe eens een leerling sloeg. Iedereen uit mijn klas van toen is nog steeds lichamelijk en geestelijk gezond.
Opvoeden is voor de ouders, een ander heeft het recht niet om iemand te slaan. Trap (figuurlijk dan) zo'n klootzak dan van school af.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_94201315
quote:
7s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:51 schreef ShadyLane het volgende:
In mijn basisschoolklas hadden we een lollige meester die een druk jochie 'n keer optilde en bovenop een hoge kast zette en 'm daar 'n tijdje liet zitten. Vonden wij allemaal heel grappig en het joch zelf ook.
Ongepast en onpedagogisch, schande!

Die meester is duidelijk niet geschikt voor zijn beroep als hij dit soort straffen nodig heeft om drukke jochies aan te kunnen.

:(

En hij is vast zelf geen ouder :')
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:16:01 #51
42366 Staal
pi_94201756
quote:
12s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Ongepast en onpedagogisch, schande!

Die meester is duidelijk niet geschikt voor zijn beroep als hij dit soort straffen nodig heeft om drukke jochies aan te kunnen.

:(

En hij is vast zelf geen ouder :')
Nee, het is niet normaal om een kind te stigmatiseren en het is niet normaal om kinderen met hun handen een wc te laten ontstoppen.

En als het allemaal wel normaal zou zijn dan zou die lerares geen berisping hebben gekregen. Kennelijk hou jij er andere standaarden op na. Goed dat kan he.
Un certain jeune homme
pi_94201844
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:05 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:

[..]

Opvoeden is voor de ouders, een ander heeft het recht niet om iemand te slaan. Trap (figuurlijk dan) zo'n klootzak dan van school af.
Als de kind in schooltijd niet gedraagt, wie bestraf hen dan?

FF ouders opbellen onder hun werktijden en vragen of willen komen straffen!.

School moeten ook kinderen kunnen opvoeden. Ouders zouden een contract moeten tekenen voor dat
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94201990
Het is multi-interpretabel. Als het jongetje de hele tijd zat rond te rennen en de lerares grapte dat ze hem zou vastbinden en dit met beleid vervolgens ook heeft gedaan kan het jongetje dit thuis hebben verteld en het helemaal uit zijn context hebben gehaald. Als vier kinderen opzettelijk een WC met wc-papier hebben verstopt kan ik het begrijpen dat de consequentie hierop is dat ze het er zelf uithalen. Van de andere kant kan het natuurlijk ook gewoon een sadistische kutlerares zijn.
pi_94202090
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:16 schreef Staal het volgende:

[..]

Nee, het is niet normaal om een kind te stigmatiseren en het is niet normaal om kinderen met hun handen een wc te laten ontstoppen.

En als het allemaal wel normaal zou zijn dan zou die lerares geen berisping hebben gekregen. Kennelijk hou jij er andere standaarden op na. Goed dat kan he.
Ach Johan ...

Stigmatiseren :')
.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:23:43 #55
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94202101
Juf is niet echt in de wieg gelegd voor het onderwijs zou je denken.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:23:56 #56
42366 Staal
pi_94202118
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:21 schreef courgette het volgende:
Het is multi-interpretabel. Als het jongetje de hele tijd zat rond te rennen en de lerares grapte dat ze hem zou vastbinden en dit met beleid vervolgens ook heeft gedaan kan het jongetje dit thuis hebben verteld en het helemaal uit zijn context hebben gehaald. Als vier kinderen opzettelijk een WC met wc-papier hebben verstopt kan ik het begrijpen dat de consequentie hierop is dat ze het er zelf uithalen. Van de andere kant kan het natuurlijk ook gewoon een sadistische kutlerares zijn.
Hier heb je wel gelijk in. We weten het ook niet. Wel zijn de woorden van de directeur (fragment heb ik hierboven gepost) dat het jongetje van de wc afkwam en vroeg of hij zichzelf weer moest vast tapen. Dat is wel gek. Het hele bericht is sowieso ook vreemd natuurlijk.
Un certain jeune homme
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:24:43 #57
42366 Staal
pi_94202161
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Ach Johan ...

Stigmatiseren :')
Jij werkt duidelijk niet met kinderen. :').
Un certain jeune homme
pi_94202191
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:24 schreef Staal het volgende:

[..]

Jij werkt duidelijk niet met kinderen. :').
Goh :')
.
pi_94202954
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 18:18 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Als de kind in schooltijd niet gedraagt, wie bestraf hen dan?

FF ouders opbellen onder hun werktijden en vragen of willen komen straffen!.

School moeten ook kinderen kunnen opvoeden. Ouders zouden een contract moeten tekenen voor dat
Tussen bestraffen en slaan zit ook nog een heel groot gebied, sterker nog bestraffen wanneer een kind zich niet aan de opgestelde regels van school houdt vind ik het terecht dat de lera(a)r(es) straf geeft. Dat betekent niet dat er geslagen mag gaan worden, ik ben trouwens sowiezo geen voorstander van slaan op een tik op de vingers na dan.

Het probleem is echter vaak zo dat de "ettertjes" in de klas (en dan doel ik nu niet op de kinderen die écht gedragsproblemen hebben door een stoornis en eigenlijk op het speciaal onderwijs thuis horen) ouders hebben met het motto "Mijn kind doet dat niet". Daar faalt de opvoeding door de ouders dus.
  woensdag 16 maart 2011 @ 18:47:19 #60
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_94203276
Aanstellerij van mensen die denken ergens een slaatje uit te kunnen slaan. Die ouderlijke overgevoeligheid lijkt me uiteindelijk slechter voor de opvoeding van kinderen dan 50 minuten op een aan de vloer vastgebonden stoeltje zitten.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_94204780
Welke maatregelen mag je tegenwoordig als leerkracht wel nog treffen om ordeverstoordertjes in je klas aan te pakken? Mag je mensen nog in de hoek zetten, of is dat ook al te stigmatiserend?
Ja, ik generaliseer.
pi_94206119
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Northside het volgende:
Welke maatregelen mag je tegenwoordig als leerkracht wel nog treffen om ordeverstoordertjes in je klas aan te pakken? Mag je mensen nog in de hoek zetten, of is dat ook al te stigmatiserend?
Geen problemen met het ouderwets in de hoek zetten met een ezelsmuts op, alhoewel dat volgens geitenwollensokkenbrigades weer traumatiserend is. Alle maatregelen maar verbieden en intussen klagen dat de Nederlandse jeugd onhandelbaarder wordt.

Straf geven prima, maar niet met fysieke maatregelen als slaan en ouders moeten al helemaal niet hypocriet doen. Als mijn kind op school straf krijgt heeft ze het verdiend, kan ze thuis ook nog een portie verwachten zodat ze dat niet weer flikt. Andere ouders gaan bijna meeblèren met hun tot op het bot verwende nest en geven hem/haar maar het nieuwste PSP (of iets dergelijks) spelletje om maar te troosten wat die gemene juf of meester heeft gedaan.
pi_94220120
Ik zou als schooldirectie eisen dat de docent haar aanklacht wegens smaad intrekt. Het lijkt me voor een school geen goede zaak dat docenten aanklachten indienen tegen ouders (feitelijk de 'klanten' van de school). Het klinkt als een uit de hand gelopen grap, de docent is bestraft en daar kan het bij blijven.
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:05:16 #64
42366 Staal
pi_94221958
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 23:24 schreef Boldface het volgende:
Ik zou als schooldirectie eisen dat de docent haar aanklacht wegens smaad intrekt. Het lijkt me voor een school geen goede zaak dat docenten aanklachten indienen tegen ouders (feitelijk de 'klanten' van de school). Het klinkt als een uit de hand gelopen grap, de docent is bestraft en daar kan het bij blijven.
Dit kun je als school niet eisen. Het is haar recht natuurlijk ook. Daar kun je mensen gelukkig niet om ontslaan.
Ik vond het alleen wat gek dat de moeder voortdurend met haar achternaam genoemd werd. En het is weer zo'n overkoepelende scholengemeenschap dus het jochie kan wrs. niet meer normaal naar school. En verder raar als je beseft dat er aan damage control moet worden gedaan en dan op je site met een jankzak verhaal op de proppen komen en tig keer de naam van de moeder (om die natuurlijk als boosdoener weg proberen te zetten), intussen het domme juffie in de luwte houden en verder deugt er kennelijk niets aan de pers, die kreeg namelijk ook nog flink lik op stuk. Niet erg handig voor de schademeter.
Un certain jeune homme
pi_94222167
Het schoonmaken van de wc die ze zelf hebben vernaggeld vind ik eigenlijk niet meer dan normaal?
  donderdag 17 maart 2011 @ 00:31:48 #66
42366 Staal
pi_94222992
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:10 schreef Wokkel het volgende:
Het schoonmaken van de wc die ze zelf hebben vernaggeld vind ik eigenlijk niet meer dan normaal?
Men draaft hier graag door over zogenaamd onhandelbare kutjongeren maar het gaat hier nog altijd over kinderen van zeven jaar.

En zulke jonge kinderen laat je niet met blote handen een wcverstoppng verhelpen. Het verhaal is vaag maar die Carla Kruiten mag best wel een beetje in de gaten gehouden worden met haar olijk lachende smoeltje. Zulke jonge kinderen leg je niet je wil op door ze met tape vast te plakken. En iedereen weet toch wel hoe het werkt. We hadden namelijk allemaal een hekel aan het kutkind dat iedere dag een appel voor de juf meebracht en zo hebben kinderen automatisch een hekel aan kinderen die apart behandeld worden en oh, wat ludiek we halen er een rol ducktape bij. Lachen, gieren, brullen. Zo ludiek. Enig.

Luister dat fragment van die directeur maar terug. Die jongen kwam heel rustig van de wc terug en vroeg of hij zichzelf weer moest vastmaken. We weten hier niet alles maar dit is niet normaal lesgeven hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Staal op 17-03-2011 00:42:10 ]
Un certain jeune homme
pi_94230145
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 00:31 schreef Staal het volgende:
Het verhaal is vaag maar die Carla Kruiten mag best wel een beetje in de gaten gehouden worden met haar olijk lachende smoeltje.
In deze gevallen van twijfel kies ik automatisch voor de leerkracht. Moeders die gelijk met aanklachten van mishandeling beginnen te strooien hebben mijn symphatie niet.
Ja, ik generaliseer.
pi_94230168
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 19:15 schreef Northside het volgende:
Is er iemand uit het onderwijs in dit topic die deze vraag kan beantwoorden? Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat je als leraar tegenwoordig wel en niet mag.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:46:19 #69
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94230346
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Is er iemand uit het onderwijs in dit topic die deze vraag kan beantwoorden? Ik ben wel benieuwd eigenlijk wat je als leraar tegenwoordig wel en niet mag.
Mwa, je moet gewoon goed kijken wat straffen is. En bij de een kan dat nakomen zijn. Maar als je een leerling hebt die het thuis helemaal niet naar zijn zin heeft hoeft dat geen straf te zijn.

Ik denk dat je als "ergste" straf iemand kan schorsen, heb je te maken met een leerling die over zijn ouders heenloopt, dan is dat ook geen goede straf.

Maar ik denk dat straffen bij elke individu op een ander niveau ligt..
pi_94231977
quote:

[..]

Vergelijkbaar met de jongen op de hoge kast ...

Ik vraag me serieus af of het 'tapen' wel echt een repressieve maatregel ('straf') was of slechts een jolige actie. Als het kind in kwestie met het grootste gemak zichzelf kan bevrijden als het naar de wc moet (en het ook dan pas doet) en bij terugkomst meegaat in het toneelstuk door de juf te vragen of het zichzelf weer 'vast' ( :') ) moet maken, dan vraag ik je ... 8)7

What's next ... straks komt er een gestoord wijf klagen omdat de lollige meester die haar kind op de kop in de prullebak heeft 'gezet'. Gezet tussen aanhalingstekens, omdat geen enkele leerkracht een kind letterlijk met het hoofd erin gaat (door)duwen. Zal vast wel een directeur te vinden zijn die deze actie als 'onhandig en onpedagogisch' wil typeren (want klagende ouders zijn slechte pleitbezorgers) maar waar hebben we het in godsnaam over? Een geintje, waar iedereen om kan lachen, het 'slachtoffer' incluis, zonder enige serieuze repressieve intenties, maar een of andere moeder voelt haar spruit zwaar onrecht aangedaan. Of víndt dat haar kind daarmee gestigmatiseerd wordt, dan kan natuurlijk ook.

Het verhaal van het wc ontstoppen is uiteraard een ander verhaal, dat is wel degelijk een 'straf'. Of het een gepaste straf is, kun je van mening verschillen. Ik zou het persoonlijk niet zo doen maar ik kan me voorstellen dat er opvoeders zijn die redeneren: als je wel in staat bent om (met opzet!) een wc te verstoppen, kun je het ook zelf ontstoppen.
.
pi_94232284
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:46 schreef Saninl het volgende:
Mwa, je moet gewoon goed kijken wat straffen is. En bij de een kan dat nakomen zijn. Maar als je een leerling hebt die het thuis helemaal niet naar zijn zin heeft hoeft dat geen straf te zijn.

Ik denk dat je als "ergste" straf iemand kan schorsen, heb je te maken met een leerling die over zijn ouders heenloopt, dan is dat ook geen goede straf.

Maar ik denk dat straffen bij elke individu op een ander niveau ligt..
Oh, over het bestraffen van leerlingen bestaat dus geen duidelijkheid? Slechte zaak, zelfs volwassenen hebben structuur en duidelijke regels nodig, laat staan kinderen...
Ja, ik generaliseer.
pi_94232536
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh, over het bestraffen van leerlingen bestaat dus geen duidelijkheid? Slechte zaak, zelfs volwassenen hebben structuur en duidelijke regels nodig, laat staan kinderen...
Ik weet niet of alle docenten ook zoiets les krijgt op zijn studie.
Of helemaal niets over opvoeding en of hoe je andere moet straffen wanneer het nodig is?
  donderdag 17 maart 2011 @ 11:54:35 #73
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_94232626
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:44 schreef Northside het volgende:

[..]

Bestaat er wel.

Maar je hebt uitzonderingen..

Er zijn in veel klassen (vooral bovenbouw) bepaalde klassenregels, die voor iedereen gelden... Dat is voor veel kinderen ook een goede manier om te zien wat er wel en niet mag, en eventueel welke actie erop volgt mocht je het wel doen...
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 maart 2011 @ 11:55:39 #74
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94232675
quote:
1s.gif Op woensdag 16 maart 2011 17:06 schreef r_one het volgende:
Jammer dat kennelijk over het woord 'ludiek' wordt heengelezen. Iets met storm en water in een glas.
één keer is ludiek... twee keer is incompetent gedrag van docent.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_94232711
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 10:46 schreef Saninl het volgende:
Schorsen kan alleen een directeur, niet een leerkracht. Het gaat hier om de praktijk van alledag, in de klas.
.
pi_94232763
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

één keer is ludiek... twee keer is incompetent gedrag van docent.
Twee keer een kind op een hoge kast zetten is ook een teken van incompetentie? Of misschien toch wel ludiek?
.
pi_94232837
^O^
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 maart 2011 @ 12:01:18 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94232892
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Twee keer een kind op een hoge kast zetten is ook een teken van incompetentie? Of misschien toch wel ludiek?
Ik vind het al niet eens ludiek de eerste keer, maar hee, dat ben ik...
pi_94232925
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:01 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind het al niet eens ludiek de eerste keer, maar hee, dat ben ik...
Het joch in kwestie anders wel. Maar hee, dat mag jij vinden heur ...
.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 maart 2011 @ 12:05:47 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94233052
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:02 schreef r_one het volgende:

[..]

Het joch in kwestie anders wel. Maar hee, dat mag jij vinden heur ...
Is het joch in kwestie regelmatig op de kast gezet? Het komt namelijk op mij over dat juffie het tapen gewoon doorgezet zou hebben, als er niet aan de bel getrokken zou zijn.

Weet je, ik vind dat een docent het recht niet heeft zulke fysieke truukjes uit te halen. Áls er al iemand mijn dochter vastplakt, dan ben ik het >:)
pi_94233246
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:05 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Is het joch in kwestie regelmatig op de kast gezet? Het komt namelijk op mij over dat juffie het tapen gewoon doorgezet zou hebben, als er niet aan de bel getrokken zou zijn.

Weet je, ik vind dat een docent het recht niet heeft zulke fysieke truukjes uit te halen. Áls er al iemand mijn dochter vastplakt, dan ben ik het >:)
Weet je, het komt op mij over dat e.e.a. zwaar overtrokken is. Zoals gezegd, 'tapen' en met het grootste gemak zelf 'los'komen ( :') ) als je naar de wc moet ... waar hebben we het dan over.
.
pi_94233471
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 11:54 schreef Saninl het volgende:

[..]

Bestaat er wel.

Maar je hebt uitzonderingen..

Er zijn in veel klassen (vooral bovenbouw) bepaalde klassenregels, die voor iedereen gelden... Dat is voor veel kinderen ook een goede manier om te zien wat er wel en niet mag, en eventueel welke actie erop volgt mocht je het wel doen...
Klassenregels, die voor iedereen gelden, heb je in alle klassen en in alle bouwen. Dat is regel, geen uitzondering.
.
pi_94233926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 12:05 schreef Sjeen het volgende:
Gesproken als een ware moeder.
Ja, ik generaliseer.
pi_94234078
Sowieso is stilzitten toch geen noodzaak.
Wiebelen helpt sommige kindjes enorm met het denkproces.
Die kinderen kregen bij ons een zitbal :)
pi_94236908
quote:

[..]

In deze gevallen van twijfel kies ik automatisch voor de leerkracht. Moeders die gelijk met aanklachten van mishandeling beginnen te strooien hebben mijn symphatie niet.
Ik niet...En het vasttapen en het met de blote handen in een wc pot moeten duiken, gaat toch wel een beetje ver op ten duur.

Het vasttapen staat of valt met of het kind het ook zo ludiek vond, het met de blote hand in de wc pot moeten kan gewoon niet(is goor, dat ze het zelf moeten schoonmmaken prima, maar niet met de blote handen, e-coli weet je... ;) ).
Maar geen van deze dingen is echt ok, als dat kind echt zulke problemen gaf in de klas dan had de juf met de ouders moeten praten, er schoolmaatschappelijk werk bij moeten halen, of andere begeleiding over hoe hiermee om te gaan(vaak buitenschoolse begeleiding, van medicatie tot andere hulp aan toe).
Er zijn zat lijnen om te bewandelen, om te corrigeren en om problemen bij de oorzaak op te lossen, een lerares zou daarin bedreven moeten zijn, dat is haar baan, met verschillende kinderen omgaan.

Een grapje waar het lijdende voorwerp ook hartelijk over mee kan lachen is geen enkel probleem wat mij betrefd, maar het moet niet gezien worden als corrigerende maatregel, als het zo gebruikt wordt zit de lerares gewoon fout, dan is ze niet bekwaam.

Ik verwacht toch wel van een basisschoolleraar dat die weet hoe om te gaan met kinderen en hoe dingen in goede banen te leiden, ik snap best dat dat niet altijd even makkelijk gaat, maar ik eis wel dat een leraar zichzelf in de hand houdt en op z'n minst zelf zich aan het protocol houdt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_94261122
quote:

[..]

Let op: dankzij de vernieuwingen in het onderwijs worden de klassen groter en komen er ook meer onhandelbare kinderen in te zitten.
pi_94270938
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 13:55 schreef erodome het volgende:
Ik verwacht toch wel van een basisschoolleraar dat die weet hoe om te gaan met kinderen en hoe dingen in goede banen te leiden, ik snap best dat dat niet altijd even makkelijk gaat, maar ik eis wel dat een leraar zichzelf in de hand houdt en op z'n minst zelf zich aan het protocol houdt.
Misschien moet ik mijn post even nuanceren. In deze gevallen van twijfel, bij dit soort vage berichten, bij sensatieverhalen in de media, kies ik automatisch voor de leerkracht. Ik heb genoeg hysterische tokkies meegemaakt die 'er een slaatje uit willen slaan', die aandachtsgeil zijn of die gewoon een beetje gestoord zijn.

Bij aanklachten van moeders zonder bewijzen krijgt de professional (leerkracht, sociaal werker, etc) van mij het voordeel van de twijfel. Totdat het tegendeel bewezen is natuurlijk.
Ja, ik generaliseer.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 18 maart 2011 @ 08:42:50 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_94278580
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:54 schreef Northside het volgende:

[..]

Misschien moet ik mijn post even nuanceren. In deze gevallen van twijfel, bij dit soort vage berichten, bij sensatieverhalen in de media, kies ik automatisch voor de leerkracht. Ik heb genoeg hysterische tokkies meegemaakt die 'er een slaatje uit willen slaan', die aandachtsgeil zijn of die gewoon een beetje gestoord zijn.

Bij aanklachten van moeders zonder bewijzen krijgt de professional (leerkracht, sociaal werker, etc) van mij het voordeel van de twijfel. Totdat het tegendeel bewezen is natuurlijk.
Ik vind dat gevaarlijk naïef eigenlijk aan de ene kant, maar kan het aan de andere kant ook wel begrijpen.
pi_94283931
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:54 schreef Northside het volgende:

[..]

Maar de lerares ontkent dit gebeuren toch niet in deze?
Ze geeft zelf toe dat het is gebeurd, waarbij het wc incident achteraf door haar toch ook wel als fout werd gezien.

Dat heeft dan een opleiding gehad om met verschillende kinderen te werken en wordt ervoor betaald, wat mij betrefd zouden dat soort dingen dus niet mogen gebeuren.
Ik zie het al voor me zeg, over een tijdje mag ik eens voor een centje een paard gaan trainen en dan ga ik rare dingen doen omdat dat paard niet stil wil blijven staan.
Denk niet dat ik dan nog veel werk heb daarna en denk ook niet dat die eigenaren van dat paard willen betalen dan.
Erm wordt van mij straks als instructeur verwacht dat ik daarmee om kan gaan of anders mijn grensen ken en me daar dan ook aan hou.
Zo werkt het ook voor leraren wat mij betrefd, die zouden beter moeten weten.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_94286238
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 11:40 schreef erodome het volgende:
Maar de lerares ontkent dit gebeuren toch niet in deze?
Ze geeft zelf toe dat het is gebeurd, waarbij het wc incident achteraf door haar toch ook wel als fout werd gezien.
Ze heeft die ouders aangeklaagd voor smaad toch? Dan ligt het hele verhaal blijkbaar toch iets genuanceerder.
Ja, ik generaliseer.
pi_94286931
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:40 schreef Northside het volgende:

[..]

Ze heeft die ouders aangeklaagd voor smaad toch? Dan ligt het hele verhaal blijkbaar toch iets genuanceerder.
Ik weet niet hoe je het wc incident zou moeten nuanceren, dat is gewoon goor en blijft goor.
Zoals gezegd, het ze zelf laten opruimen is geen enkel probleem, dat met de blote handen moeten doen is wel een probleem, het is goor en vernederend.

Het vasttapen staat wel open voor discussie, alhoewel het als correctiemiddel niet geschikt is, als het zo gebruikt is(hoe ludiek dan ook) dan zit de lerares fout.
Was het gewoon een grap van voor tot achteren en kon het kind er net zo hard om meelachen dan zie ik het probleem niet mits het geen gewoonte wordt en bij een grap blijft.
Niets wijst erop dat dat zo is, het is al 2 keer gebeurd en alles wijst erop dat de juf het vaker zou gebruiken, dan is de grap er wel af zeg maar, wordt het gebruikt als correctiemiddel en daar zou ik als moeder ook maatregelen voor nemen.

Vergeet niet dat de meeste scholen protocollen hebben over hoe met elkaar om te gaan, meestal worden die aan het begin van elk jaar besproken met de kinderen en tekenen de kinderen vaak symbolisch dat protocol over hoe met elkaar om te gaan en hoe niet.
Dit soort zaken staan op de no-go lijst, je gaat respectvol met elkaar om, je vernederd elkaar niet, een leraar zou zich al helemaal aan dat protocol moeten houden, want als de leraar het al niet doet, waarom zouden 7 jarige blaagjes het dan doen?
pi_94287609
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 12:57 schreef erodome het volgende:
Ik weet niet hoe je het wc incident zou moeten nuanceren, dat is gewoon goor en blijft goor.
Zoals gezegd, het ze zelf laten opruimen is geen enkel probleem, dat met de blote handen moeten doen is wel een probleem, het is goor en vernederend.

Het vasttapen staat wel open voor discussie, alhoewel het als correctiemiddel niet geschikt is, als het zo gebruikt is(hoe ludiek dan ook) dan zit de lerares fout.
Was het gewoon een grap van voor tot achteren en kon het kind er net zo hard om meelachen dan zie ik het probleem niet mits het geen gewoonte wordt en bij een grap blijft.
Niets wijst erop dat dat zo is, het is al 2 keer gebeurd en alles wijst erop dat de juf het vaker zou gebruiken, dan is de grap er wel af zeg maar, wordt het gebruikt als correctiemiddel en daar zou ik als moeder ook maatregelen voor nemen.
Ik lees wel een paar aannames in deze post. Dat wil niet zeggen dat het niet zo is, ook niet dat het wel zo is. Het blijven speculaties.

De (bekende) feiten zijn dat er een incident was, er aangifte is gedaan, een onderzoek is ingesteld en er als sanctie een berisping is opgelegd. Als juf een beul was geweest en er allerlei ernstige misstanden waren geconstateert, dan was ze inmiddels wel weggestuurd. Daaruit maak ik op dat een aangifte wegens mishandeling van moeders misschien een beetje overdreven was.
Ja, ik generaliseer.
pi_94287968
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:14 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik lees wel een paar aannames in deze post. Dat wil niet zeggen dat het niet zo is, ook niet dat het wel zo is. Het blijven speculaties.

De (bekende) feiten zijn dat er een incident was, er aangifte is gedaan, een onderzoek is ingesteld en er als sanctie een berisping is opgelegd. Als juf een beul was geweest en er allerlei ernstige misstanden waren geconstateert, dan was ze inmiddels wel weggestuurd. Daaruit maak ik op dat een aangifte wegens mishandeling van moeders misschien een beetje overdreven was.
Ervaring met scheefgaande leraren leert me dat leraren niet snel worden weggestuurd, lang niet snel genoeg.
Vroeger een lerares meegemaakt waarvan sommigen nu nog trauma's hebben, het ging echt heel ver zonder dat het haar baan koste(ze heeft aan haren getrokken en tot op het bot vernederd e.d.).

Ik zie nu ook weer met een schoolgaang kind en als tante dat sommige leraren ontzettend goed zijn, de meeste er prima mee door kunnen en er sommigen zijn die gewoon bar slecht zijn, niet met verschillende kinderen om kunnen gaan en te ver gaan hier en daar.
En dat het eigenlijk niet veel veranderd is tegenover vroeger, leraren worden niet snel echt serieus op de vingers getikt.

Nu zeg ik niet dat deze vrouw gelijk een nare beul is ofzo, maar ze is wel tever gegaan en ik zou als ouder hier ook op gereageerd hebben, iig door fiks te gaan praten op school.
Ik zeg niet dat ze gelijk ontslagen moet worden, maar wel dat dit soort gedrag niet kan.
pi_94288553
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:22 schreef erodome het volgende:
Ervaring met scheefgaande leraren leert me dat leraren niet snel worden weggestuurd, lang niet snel genoeg.
Vroeger een lerares meegemaakt waarvan sommigen nu nog trauma's hebben, het ging echt heel ver zonder dat het haar baan koste(ze heeft aan haren getrokken en tot op het bot vernederd e.d.).
Ik heb als leidinggevende bij een scoutingclub vroeger wel wat ervaring met 'hysterische' moeders en verregaand dit-doet-mijn-kind-niet-gedrag, de andere kant van de medaille zeg maar. Hoe het inhoudelijk zit in deze zaak weet ik ook niet, maar ik wilde wel even wat tegengas geven. :)
Ja, ik generaliseer.
pi_94291608
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 13:36 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik heb als leidinggevende bij een scoutingclub vroeger wel wat ervaring met 'hysterische' moeders en verregaand dit-doet-mijn-kind-niet-gedrag, de andere kant van de medaille zeg maar. Hoe het inhoudelijk zit in deze zaak weet ik ook niet, maar ik wilde wel even wat tegengas geven. :)
Daar heb je dan ook wel weer gelijk in, maar daarom zijn er ook andere wegen te bewandelen dan met blote handen de wc schoonmaken e.d. ;)

Ik snap best dat het soms best lastig is, ik wil ook gelijk wel geloven dat dit kind buitensporig druk was en dat dat problemen opgeleverd heeft.
Maar als leraar dien je of daarmee om te kunnen gaan, of je grensen te kennen en er hulp bij te halen, dat is waarvoor je betaald wordt, dat is waarvoor je opgeleid bent, verreweg de meeste leraren slagen daar ook prima in.
pi_94291797
En die moeder dat kind maar cola met chips als ontbijt geven...
pi_94294839
quote:
13s.gif Op vrijdag 18 maart 2011 14:52 schreef Salvad0R het volgende:
En die moeder dat kind maar cola met chips als ontbijt geven...
Das goed voor je, krijg je borsthaar van. :Y)
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')