Hmm, op zich kom ik niet wanhopig over (denk ik dan). Eerder veel te sterk voor de meeste mannenquote:Op woensdag 16 maart 2011 00:39 schreef trovey het volgende:
Je wilt waarschijnlijk te graag?Mannen ruiken wanhoop op grote afstand.
Laat het leven gewoon op je afkomen qua relaties, sta er open voor maar ga er niet wanhopig naar op zoek.
![]()
Hele goede vraag.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:16 schreef Remzz het volgende:
Ben je wel eens echt verliefd geweest dan?
1 keer echt enorm verliefd geweest. Daarnaast wel vaak iemand leuk gevonden en één persoon ook wel echt heel erg warm voor gelopen, maar daar durfde ik niet aan toe te geven.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:16 schreef Remzz het volgende:
Ben je wel eens echt verliefd geweest dan?
Ik heb lang niet altijd gewoon een grote bek en kwetsbaar opstellen.. op zich wel, in een serieus gesprek durf ik dat zeker. En daarvoor hoef je mij ook niet goed te kennen. Anderzijds ben ik wel echt assertief, vrij sterke meningen op het gebied van vrouwelijke onafhankelijkheid. Vette afknapper maar toch zijn dat van kinds af aan al mijn eigen ideeën geweest dus de 'traditionele' man valt sowieso af, ik ben behoorlijk vrijzinnig op het gebied van seks, ik ben financieel onafhankelijk en ik zal dat ook niet opgeven, ik geloof niet zo in de traditionele rolverdelingen. The ironyquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:22 schreef Premium_Quality het volgende:
Volgens mij heb je een gigantisch bitchshield en durf je je nooit kwetsbaar op te stellen.
Mannen houden wel degelijk van extraverte vrouwen, maar extravert is niet hetzelfde als altijd een grote bek geven.
Ik doe al veel dingen die me leuk lijken. Eigenlijk doe ik buiten het huishouden en enkele verplichtingen niets met tegenzin in mijn leven. De kunst van het mezelf aangenaam maken versta ik prima.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:46 schreef Faxie het volgende:
Dit klinkt redelijk herkenbaar.... heb hier een paar jaar geleden last van gehad, hoewel in mindere mate.
Probeer iets minder te piekeren over alles, dat zou al iets moeten schelen. En probeer dingen te doen die je leuk lijken en waar je sowieso niet iemand verwacht te vinden.
Nog steeds vrijgezel hier overigens, maar zit wel een stuk beter in m'n vel.
Tja "de meeste mannen" zijn een stel idioten imo....quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:47 schreef Non.stop het volgende:
Nou ja, as you can see. Ik ben ook niet echt een match voor de meeste mannen.
Op dit uur gaan slapen...quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:48 schreef Non.stop het volgende:
Maar hoe stop je concreet met piekeren?
Tja ik probeerde continu bewust te blijven en m'n gedachten afkappen als ik mezelf betrapte op piekeren.... werkte voor mij. En veel relativeren helpt ook welquote:Op woensdag 16 maart 2011 01:48 schreef Non.stop het volgende:
[..]
Ik doe al veel dingen die me leuk lijken. Eigenlijk doe ik buiten het huishouden en enkele verplichtingen niets met tegenzin in mijn leven. De kunst van het mezelf aangenaam maken versta ik prima.
Een serieus gesprek is niet iets wat je snel doet op een date, dus vandaar dat mensen die kant niet van je zien en daarom misschien afknappen. Je hoeft ook niet in traditionele rolverdelingen te geloven, het gaat om gelijkwaardig zijn (en dat kan ook zonder die rolverdelingen en dat jij je afhankelijk opstelt, en je hoeft dus niet meteen heel onafhankelijk op te stellen). Misschien val je op het type verkeerde man? Mannen die eruit ziet om dus te bespringen en die heel ideaal zouden zijn, maar gewoon geen relatiematerial. Dat heeft ook weer een stukje met onzekerheid te maken, want je kiest dus types die vooral voor uiterlijk en seks gaan i.p.v. innerlijk, en zodra dat bereikt is is de lol er af. Wrong guys dus.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:41 schreef Non.stop het volgende:
[..]
Ik heb lang niet altijd gewoon een grote bek en kwetsbaar opstellen.. op zich wel, in een serieus gesprek durf ik dat zeker. En daarvoor hoef je mij ook niet goed te kennen. Anderzijds ben ik wel echt assertief, vrij sterke meningen op het gebied van vrouwelijke onafhankelijkheid. Vette afknapper maar toch zijn dat van kinds af aan al mijn eigen ideeën geweest dus de 'traditionele' man valt sowieso af, ik ben behoorlijk vrijzinnig op het gebied van seks, ik ben financieel onafhankelijk en ik zal dat ook niet opgeven, ik geloof niet zo in de traditionele rolverdelingen. The irony. Ik geloof wel in monogamie trouwens, polygamie is niet mijn ding en ook nooit geweest. Ik vind dat dat teveel onrust brengt om een stabiele relatie op te kunnen bouwen. Nou ja, veel mannen kunnen daar niet goed mee omgaan en ik weiger te doen alsof ik die ideeën niet heb omdat ik dan mezelf verloochen.
Right on, inclusief voorkeur voor foute mannen, al ben ik dus maar één keer echt verliefd geweest en gebeurt het bij mij ook vaak zat dat ik iemand niet zie zitten. Hoe kom ik er vanaf?quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:00 schreef cinnamon_M het volgende:
Een vriendin van me had dit kunnen schrijven ('t is dat je aangeeft te werken terwijl zij studeert, en dat je schrijfstijl anders is, anders had ik gedacht dat je 't was). Alleen je houding tegenover seks is wat anders.
Jij zit misschien anders in elkaar, ik ken je natuurlijk niet, maar van wat ik in je op lees lijk je op veel punten ook op die vriendin van me. En wat ik bij haar constateer is dat ze idd een extravert persoon is als je haar als man net tegenkomst, iemand die een grote bek kan hebben en ook met een flinke dosis sarcastische humor. Zodra die kerel laat blijken iets in haar te zien verandert ze -volgens mij- echter in een onzeker iemand, iemand die overal over piekert (hij heeft x dagen niets laten horen - zie je, hij hoeft me vast niet meer) en geforceert handelt en ik denk ook bevestiging nodig heeft - omdat 't zo vaak níet is gelukt. Die onzekere persoon staat in zo'n schril contrast met de enorm sterke (imo soms zelfs té sterke/aanwezige) persoon van daarvoor dat ik denk dat iemand die op de 1e valt niet op de 2e valt en ervan schrikt.
Bovendien moet je denk ik ook oppassen dat je zo gefixeerd bent op een relatie dat je na 1 flirt/date al meteen begint te piekeren over of hij je wel leuk blijft vinden, dusdanig dat je vergeet jezelf af te vragen of jíj hèm wel geschikt is. Maw, je gaat inzetten op mannen die eigenlijk niet bij je passen omdat je zo gefixeerd bent op dit wel doen slagen dat je niet meer kijkt naar of hij wel bij je past.
Dat zijn de dingen die ik bij die vriendin observeer, maar ik vind 't erg moeilijk. Zij worstelt er al een tijd mee, en tja, waar het antwoord precies ligt kan uiteindelijk alleen zijzelf - en dus ook jijzelf - het antwoord op vinden. We kunnen alleen met je meedenken
Overigens merk ik bij die vriendin dat ze inmiddels zo hiermee zit dat ze in het algemeen hier heel veel mee bezig is, zich er rot over voelt, onzeker door, etc. Daardoor is ze vaak ook érg gefocussed op haar eigen 'issues', en verliest ze die van de mensen om haar heen uit het oog. Zeg maar zoals iemand die depressief is ook feitelijk wat egocentrisch kan zijn omdat hij/zij opgeslokt wordt door zijn/haar eigen problemen. Wellicht dat dat ook doorsijpelt in haar omgang met mannen, en daardoor roet in 't eten gooit. Ik weet niet of dat mogelijk ook bij jou begint mee te spelen?
Mi ontstaat zoiets iig met enkele keren bad luck -> jij verandert/krijgt er moeite mee/iets anders -> vicieuze cirkel.
Misschien kies je ook wel gewoon de verkeerde types uit/val je op types die eigenlijk niet bij je passen/niet de types zijn die op jouw vallen?
Enfin, dit is alles wat ik kan verzinnen - ik hoop dat je er wat mee kan...
29.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:50 schreef Thomass het volgende:
Volgens mij staat het nog nergens, dus: hoe oud ben je?
Eigenlijk idioot. Ik geef dit advies dus altijd aan anderen en in het verleden heb ik bepaalde denkpatronen al uit kunnen bannen. Die hingen wel samen hiermee, steeds opnieuw hetzelfde fantasietje over de droomman die mij wel even zou komen redden op een moment dat ik door een diep dal ging, maar dan steeds concretiseren op een bepaald persoon en daardoor gevoelens ontwikkelen. Dat deed ik dus in eerste instantie bij zo'n beetje iedereen met wie ik het bed deeldequote:Op woensdag 16 maart 2011 01:50 schreef Faxie het volgende:
[..]
Tja ik probeerde continu bewust te blijven en m'n gedachten afkappen als ik mezelf betrapte op piekeren.... werkte voor mij. En veel relativeren helpt ook wel
Zal voor de een wat makkelijker zijn dan de ander...
quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:29 schreef Non.stop het volgende:
....
Dan nog het punt van mijn flirtgedrag: ik ben een lopende bullseye. Suggestief gedrag, toespelingen maken etc. etc. ....
Ik ervaar het zelf totaal niet als sociale dwang. Ik ben nu dik jaar alleen. Ik ben er wel achter dat alleen wonen in feite aangenamer is dan samenwonen. Maar.. het is wel degelijk iets dat ik uit mezelf nastreef. Eerlijk is eerlijk, ik had vroeger altijd een vriendje en toen ik er eenmaal echt alleen voor stond, werd ik in eerste instantie enórm bang. Toch heb ik er een tijdlang echt van genoten, na een jaar ging ik fluitend door het leven en was ik zelfs gelukkiger dan ooit, al heb ik er altijd wel voor open gestaan en zo nu en dan bij stilgestaan. Maar sinds mijn eierstokken zich roeren en ik een paar tegenslagen had die ik eigenlijk niet echt kon delen, begon het wel weer te kriebelen. Langzamerhand is dat dus uitgegroeid tot deze obsessie, die ik dus feitelijk sinds mijn 12e al heb maar waar ik om een duistere reden wel een paar jaar van verlost was. Nu is het echter in alle hevigheid terug. En ik wil weten waarom.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:06 schreef Sander het volgende:
[..]
Dat blijkt wel. Je laat je nu beinvloeden omdat je niet doet wat "hoort" en daar word je ongelukkig van. Je "moet" een relatie hebben, een gelukkige toekomst opbouwen en gelukkig zijn met je kinderen en kleinkinderen. Dat is een maatschappelijke en sociale dwang die je echt niet moet onderschatten.
Mijn punt is, en dat blijkt ook uit je post, het lukt niet en daar ben je ongelukkig over. Of bang, voor wat de toekomst nu brengen zal. Een gezin, een lieve vriend en een huisje bieden geborgenheid en veiligheid en misschien heb je die straks wel niet. Geen gezin, geen lieve vriend, en geen huisje-boompje-beestje.
Maar of je daar ongelukkig van wordt? Ik betwijfel het. Je moet het alleen uit je kop zetten dat er iets is dat je verplicht.
Ik ben geneigd om te zeggen van geen professionele hulp, maar dan moeten wel binnen een paar maanden die zelfmoordgedachten ophouden. Dát is echt een ernstig signaal dat er iets misloopt. Als ik die in mei/juni nog heb, dan meld ik me wel opnieuw aan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:37 schreef Ansu het volgende:
Het hele issue hier is onzekerheid. Ga je niet focussen dus op relaties, maar eerst op jezelf. Kijk voor jezelf of je daar hulp bij nodig hebt op professionele basis, ga anders gewoon andere activiteiten doen waarbij je je zelfvertrouwen opkrikt. (En geloof me, been there, done that.)
Dat is ook vrij spot on, volgens mijquote:Op woensdag 16 maart 2011 02:08 schreef Non.stop het volgende:
[..]
Right on, inclusief voorkeur voor foute mannen, al ben ik dus maar één keer echt verliefd geweest en gebeurt het bij mij ook vaak zat dat ik iemand niet zie zitten. Hoe kom ik er vanaf?
En relaxt dat iemand anders dit voor mij kan verwoorden trouwens, ik ben me er wel bewust van maar het is goed om het eens uitgeschreven te zien door de ogen van een ander. Met name het 'een ander ziet haar zitten en dus verandert ze daardoor'.
Waarschijnlijk heeft zij geen oog voor mannen die haar niet zien staan, de échte catches.
Ik kan je er alvast bij vertellen dat ze denkt dat normale leuke mannen ook helemaal niet op haar vallen eigenlijk. Dat ze er enerzijds te sterk voor is, anderzijds te complex en aanhankelijk en die balans is totaal verdwenen zodra er iemand interesse toont. Terwijl ze dus doorgaans die sterke persoonlijkheid is.
En jij zult je wel regelmatig afvragen 'lieve schat, wat moet je met zo'n sukkel?'.
Ze is zelfs te onzeker om hun aandacht proberen te trekken. Ze gaat er bij voorbaat vanuit dat dat in drama zal eindigen. Nou ja, wie weet kan zij op haar beurt weer haar lering trekken hieruit. Echt niet leuk om steeds zo geforceerd met jezelf bezig te zijn, maar dan weet je tenminste dat er een einde komt aan die innerlijke strijd. Zou mooi zijn als ik over paar maandjes al verbetering merk.quote:Op woensdag 16 maart 2011 02:53 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat is ook vrij spot on, volgens mij
Wbt de oplossing... ik moet nodig slapen, maar ik denk graag nog even mee (morgen dus); ik denk iig wel dat de punten die je in je post op pag 2 noemt alvast goede punten zijn...
Wordt vervolgd
quote:
Dit is een misvatting. Zelfmoord lost namelijk ieg wel de pijn op. Tis maar net hoe wanhopig je bent.quote:Op woensdag 16 maart 2011 08:28 schreef craftyvirus het volgende:2. Zelfmoord lost niks op. De problemen zitten in je ziel, in je gedachten. Met zelfmoord los je alleen het probleem wat je lichaam heet op. In het hiernamaals (hoe dat er ook uit mag zien), maar in iegergeval er vanuit gaande dat onze ziel / gevoelens voortleven, blijf je dus worstelen met je problemen en gevoel.
Dit is heel menselijk. Als kind denk je toch ook dat je onverwoestbaar bent?quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:34 schreef SebasM het volgende:
Grappig dat er zoveel mensen zijn die zichzelf 'sterk' vinden en dan verbaasd zijn dat als ze een persoonlijk probleem hebben ze opeens niet zo sterk blijken te zijn als ze zelf altijd dachten.
Het lijkt me heel erg vermoeiend om voor je gevoel telkens een andere rol te moeten aannemen. Waarom doe je dat? Ben je bang dat mensen je niet mogen als je gewoon jezelf bent?
En ook de mogelijkheid om wel die persoon tegen te komen met wie het wel gaat klikken zoals je wilt.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
Misschien heeft TS gewoon behoefte aan wat warmte? Tis geheel menselijk, dat verlangen naar die "hug".
Als TS een vrouw is, zou 't eigenlijk makkelijker moeten zijn om een vent te vinden.
[..]
[..]
Dit is een misvatting. Zelfmoord lost namelijk ieg wel de pijn op. Tis maar net hoe wanhopig je bent.
Oftewel levenservaring opdoen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dit is heel menselijk. Als kind denk je toch ook dat je onverwoestbaar bent?
Dat zijn dingen waarmee je niet geboren wordt, dat moet je een keer ervaren alvorens 't te kunnen snappen
Goede post, maar...quote:Op donderdag 17 maart 2011 01:16 schreef nurpp het volgende:
hmz... ik denk dat je al veel advies hebt gehad over het "graag willen van een relatie" dus daar ga ik maar niet over beginnen. Wel wil ik nog ff het volgende kwijt...
Je zegt wat te willen doen met dat piekeren. Mijn ervaring is dat zolang je erover gaat malen en piekeren je ook gaat blijven hangen in die gedachten...probeer je zelfs eens als het ware voor de gek te houden...Doe alsof het probleem er niet is. Je weet waar het "probleem" ligt en erkent dit ook, maar je blijft in die vicieuze cirkel van erover blijven denken, slecht voelen, nog slechter voelen omdat je eraan denkt en daardoor nog weer wat slechter voelen, houden... een concrete aanpak wb dat piekeren ed kan het volgende zijn..
op het moment dat je gaat piekeren stel jezelf de vraag...wat kan ik nú op dit moment concreet veranderen aan de situatie, is dat niets? ban het uit je gedachten. Vaak komen dit soort gedachten snachts, dus stel je dan gewoon een lege geest voor, een soort van blank papier...en probeer dit vol te houden. Daarnaast kun je net alsof gaan doen dat het je niets uitmaakt...Dit klinkt mss gek, maar de eerste stap heb je al gezet. Het probleem benoemen en erkennen, dus dat hoeft niet meer. Je kunt alleen nog niet echt wat doen om je gedachtes en het daaruitvoortvloeiende gedrag te veranderen. Dus...houdt jezelf "voor de gek" Doe alsof het je niets uitmaakt...je gedrag houdt daarmee op en met de tijd zullen die nare gedachtes dan ook minder op de voorgrond treden...
zoals ik al zei...een beetje simpel gesteld, maar het werkt vaak welquote:Op donderdag 17 maart 2011 01:19 schreef Adreamer het volgende:
[..]
Goede post, maar...
Jezelf voor de gek houden en emoties/piekeren verbannen, is dat wel zo makkelijk?
mss een beetje simpel gesteld, maar het werkt vaak wel...
Ik zit ook in een relatie met iemand die redelijk veel overeenkomsten heeft met jou. Ja, dat is als man zijnde ook niet altijd makkelijk. Wat ik merk is dat ze daardoor heel erg op haarzelf gefocussed is. In de trant van "ik wil dit doen, ik wil dat doen" dit met het feit dat ze financieel onafhankelijk is en een sterke mening heeft gaf in het begin veel frictie.quote:Op woensdag 16 maart 2011 01:48 schreef Non.stop het volgende:
[..]
Ik doe al veel dingen die me leuk lijken. Eigenlijk doe ik buiten het huishouden en enkele verplichtingen niets met tegenzin in mijn leven. De kunst van het mezelf aangenaam maken versta ik prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |