quote:
Op vrijdag 25 maart 2011 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:[..]
Het leeuwendeel van de mensen moest toen nog kniestukken op de broeken zetten, de sokken stoppen en de kleren van het oudste kind doorgeven aan het jongere kind enz. enz.
Je weet bij God niet waar je het over hebt man. Families van 10 man zaten toen in huizen die mensen nu met 1 kind al te klein vinden.
En als er ooit een tijd was met woningnood was het toen wel!
Dat is niet helemaal waar 10 man in huizen praat je echt over 1800 zoveel toen had je veel kinderen.
Na de oorlog was dat echt niet zo je woonde wel bij iemand in voor een paar jaar dat klopt.
Maar je had toen 2/3 kinderen en je moest tijdelijk bij je ouders wonen omdat je nieuwbouwhuis nog niet af was of nog gebouwd moest worden maar in die tijd dachten mensen ook niet na eerst een huis huren of kopen daarna kinderen nemen nee ze leerden een partner kennen meteen trouwen en neuken en ja dan vergat je oh en we hebben helemaal geen huis

.
En de jaren 50/60/70 was ook de grootste welvaart in nederland zoveel werk was er en we haalden zelfs buitenlanders hierheen omdat wij dat werk niet wouden doen zo goed ging het met onze economie.
Ik bedoel puur meer mijn opa was vroeger magazijnmedewerker bij de AH distributie die kon met gemak een huis kopen (diezelfde huis is nu 230.000 euro nog zowat in orginele staat) nu is dat echt niet meer mogelijk hoor om met iets meer dan het min loon een huis te kopen.
Woningnood is per tijd anders nu hebben we ook een woningnood in betaalbaarheid.
Probeer maar eens een huurhuis te vinden (onder 750 euro) onmogelijk binnen 1 jaar.
En kopen kunnen starters amper zelfs met zn 2en krijg je met veel moeite een hypotheek.
@Miendientje.
Trouwens huizen van 10m2 bestaan niet eens dat is even groot als een kleine studenten/slaapkamer.
huizen na de oorlog zijn ongeveer 75/90 m2.
Na 1970 100m2 +
En ik woon in een jaren 60 appartementje en die telt toch 3 slaapkamers van 11 m2 en een woonkamer van 25 m2 en dit kost in de verkoop 155.000 euro dat kan een starter nauwlijks opbrengen hoor en er zit niks luxe in gewoon doodnormale wc keuken douche.
En om mij heen zie ik jaren 50/60 huizen / flatjes die groter zijn dan mijn woning
35 m2 apartementjes heb ik nooit gezien wel 1 kamer studios van 35m2 uit de jaren 50/60.
Je moet echt niet gaan beweren dat jongeren meer en luxer willen dat is nou juist de 50+ generatie die dat doen continu andere huizen kopen en dure keukens en sanitair kopen.
De generatie na 1980 is al heel blij met een klein startershuisje wat simpel is maar hoe kan je nou in je eentje 175.000 euro lenen? en hoe zit het met de toekomst garantie ? krijgen wij ook de garantie dat we huizen verkopen met mega veel winst?
In de jaren 80 zijn huizen echt niet met verlies verkocht de prijzen stegen niet zo hard maar dat er 50% van de prijs af ging

mijn ouders kochten in 1983 een huis voor 105.000 gulden en verkocht in 1988 voor 135000 nu is dat huisje zeker 225.000.
[ Bericht 3% gewijzigd door Zwolsboy op 26-03-2011 10:17:17 ]