Een opkamer is nog altijd wel een normale kamer. Dit is een vensterbank... Waarschijnlijk ín de opkamer. Aangezien de gewone woonkamer rondom met schrootjes is. Waar ze hierquote:Op maandag 21 maart 2011 23:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is een zogenaamde opkamer. Daaronder zit een kelder(tje) die waarschijnlijk vanuit de gang toegankelijk is.
het lijkt mij meer op 2 plankjesquote:Op woensdag 23 maart 2011 14:43 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
Een opkamer is nog altijd wel een normale kamer. Dit is een vensterbank... Waarschijnlijk ín de opkamer. Aangezien de gewone woonkamer rondom met schrootjes is. Waar ze hier [ afbeelding ] ook zo'n raar trapje hebben gemaakt.
Je zou bijna zeggen dat de mensen die daar wonen een klein hondje hebben die graag voor het raam wil zitten of zo. Dat ze daarom dat trapje gemaakt hebben.
Best chill.quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:20 schreef Renesite het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)g-186/fotos/#foto-12
Deze mensen eten op bureaustoelen!
[ afbeelding ]
Als je een eethoek ziet staan wil dat nog niet zeggen dat daar gegeten word...quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:20 schreef Renesite het volgende:
http://www.funda.nl/koop/(...)g-186/fotos/#foto-12
Deze mensen eten op bureaustoelen!
[ afbeelding ]
Hup in de uitbuikstand !! Maar ik vind het ook geen porumquote:
Komt vaker voor, weliswaar niet op funda maar google maps. Even iets uitzoomen krijg de link niet helemaal goed, sorry.quote:Gewoon in een woonwijk...
Gaan we filosofisch worden?quote:Op donderdag 24 maart 2011 17:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je een eethoek ziet staan wil dat nog niet zeggen dat daar gegeten word...
Toen mijn oma geboren werd (1920, nu nog in leven) was elektrisch licht voor het gewone volk nog een luxe. Om over andere elektrische apparaten nog maar niet te spreken.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:11 schreef Zwolsboy het volgende:
Inclusief moderne televiesie!
[ afbeelding ]
Nu zie je pas hoe snel de tijd voorbij vliegt.
Zon 1 had mijn oma ook eind jaren 60 begin jaren 70!
quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:56 schreef fh101 het volgende:
Voorkant huis:
[ afbeelding ]
Achterkant huis:
[ afbeelding ]
Ik weet, je ziet het wel vaker, maar bij deze was ik echt verrast!
http://www.funda.nl/koop/(...)ijk-25/fotos/#foto-5
Klopt ja, Arbeiders hadden nog gas lampen of olie lampen.quote:Op donderdag 24 maart 2011 22:28 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Toen mijn oma geboren werd (1920, nu nog in leven) was elektrisch licht voor het gewone volk nog een luxe. Om over andere elektrische apparaten nog maar niet te spreken.
quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:44 schreef Zwolsboy het volgende:
Maarja tijden veranderen nu is bijv een koophuis een luxe als je dat kunt betalen starters dan he.
Toen was dat heel normaal (jaren 50/60 heb ik het dan over).
Later werd dat weer minder; voorbeeld zijn mijn ouders. Met een inkomen kon je een huis kopen. Nu nauwelijks meer.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
![]()
Het leeuwendeel van de mensen moest toen nog kniestukken op de broeken zetten, de sokken stoppen en de kleren van het oudste kind doorgeven aan het jongere kind enz. enz.
Je weet bij God niet waar je het over hebt man. Families van 10 man zaten toen in huizen die mensen nu met 1 kind al te klein vinden.
En als er ooit een tijd was met woningnood was het toen wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |