Dat dus. Maar die linkse klamme handjes hebben liever dat we straks 45x per dag een brownout krijgen omdat de wind even niet waait of de zon niet schijnt...quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:35 schreef fosfaat het volgende:
Van mijn part bouwen ze 10 kerncentrales rondom mijn huis als ik dan gratis stroom krijg.
Ach ja, dat bange gedoe houd je toch niet tegen, ben het overigens ook eens met fosfaat, zolang kernfusie nog niet mogelijk is lekker aan de gang blijven met kernsplitsing!quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat dus. Maar die linkse klamme handjes hebben liever dat we straks 45x per dag een brownout krijgen omdat de wind even niet waait of de zon niet schijnt...
toch heerlijk, die simplificering om mensen met een bepaald denkbeeld in een hoek te zetten en bij voorbaat een (niet bestaand) probleem in de schoenen te schuivenquote:Op donderdag 17 maart 2011 11:44 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat dus. Maar die linkse klamme handjes hebben liever dat we straks 45x per dag een brownout krijgen omdat de wind even niet waait of de zon niet schijnt...
Dat dus.quote:Op donderdag 17 maart 2011 11:33 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Kernenergie is inclusief rampen nog steeds verre weg de veiligste bron van energie.
http://nextbigfuture.com/(...)-energy-sources.html
Comparing deaths/TWh for all energy sources
Energy Source Death Rate (deaths per TWh)
Coal world average 161 (26% of world energy, 50% of electricity)
Coal China 278
Coal USA 15
Oil 36 (36% of world energy)
Natural Gas 4 (21% of world energy)
Biofuel/Biomass 12
Peat 12
Solar (rooftop) 0.44 (less than 0.1% of world energy)
Wind 0.15 (less than 1% of world energy)
Hydro 0.10 (europe death rate, 2.2% of world energy)
Hydro - world including Banqiao) 1.4 (about 2500 TWh/yr and 171,000 Banqiao dead)
Nuclear 0.04 (5.9% of world energy)
Wat?quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:27 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat dus.
En volgens mij is het nog te vroeg om te zeggen dat windmolens etc. geen slechte kanten hebben. Ik kan mij voorstellen dat het voor de verstuiving van bloemen, en voor dieren helemaal niet zo goed is als een groot deel van de wind wordt weggenomen.
Jij denkt dat windmolens hun energie uit niets halen? Achter de ideale windmolen is het windstil (Alle wind word omgezet naar energie). Ondanks dat wij mensen wind belachelijk irritant vinden op de fiets, heeft het zeker zijn functie in de natuur.quote:
De windmolens zijn tientallen meters hoog en staan ook niet overal, zolang er geen 100.000 in Nederland staan, dénk ik dat het wel meevaltquote:Op donderdag 17 maart 2011 18:07 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Jij denkt dat windmolens hun energie uit niets halen? Achter de ideale windmolen is het windstil (Alle wind word omgezet naar energie). Ondanks dat wij mensen wind belachelijk irritant vinden op de fiets, heeft het zeker zijn functie in de natuur.
Als je alle energie groen wilt maken zal je wel in die aantallen moeten denken.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:11 schreef Jorwol het volgende:
[..]
De windmolens zijn tientallen meters hoog en staan ook niet overal, zolang er geen 100.000 in Nederland staan, dénk ik dat het wel meevalt
Zo getallen levert ook meer banen op dan kerncentrale alleen al!.quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:11 schreef Jorwol het volgende:
[..]
De windmolens zijn tientallen meters hoog en staan ook niet overal, zolang er geen 100.000 in Nederland staan, dénk ik dat het wel meevalt
Ik weet een natuurgebied waar heel veel zeldzame soorten floreren.. en het ligt heel dicht in de buurt van een kerncentrale.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 18:14 schreef Terloops het volgende:
Geen natuurgebied binnen 30 km (mensen kunnen immers evacueren, dieren niet)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 maart 2011 18:07 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Jij denkt dat windmolens hun energie uit niets halen? Achter de ideale windmolen is het windstil (Alle wind word omgezet naar energie). Ondanks dat wij mensen wind belachelijk irritant vinden op de fiets, heeft het zeker zijn functie in de natuur.
Theoretisch gezien klopt dat van geen kant.quote:Op donderdag 17 maart 2011 19:59 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
nee in een ideale windmolen. waar dus 100% rendement is te behalen, een theoretisch gebeuren dus.
Een ideale windmolen noem je in de aerodynamica een molen dat 16/27 deel van de energie uit de wind kan halen. Het is ook niet mogelijk om 100% van de kinetische energie uit de wind te halen want dat spreekt het principe van continuïteit tegen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 20:08 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
een "ideale toestand" is in de natuurkunde een theoretische niet bestaande wrijvingsloze toestand waarin 100% rendement wordt behaald.
Ik wacht op het topic en de foto'squote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:32 schreef HaerdenC het volgende:
ik ga deze zomer alleszins een horzontaal molen zelf makenrotor van een meter en alternator om stroom op te wekken ... meer als een project omdat het kan ... wat ik met de stroom ga doen weet ik nog niet. Mogelijk batterijen laden voor de tuin en buiten verlichting (ik heb rondomrond LED beamers ... niet van die kleine prutsen maar 25 watt per stuk 300 leds
) ding zal ongeveer 4 meter hoog worden.
ik heb al een kleine molen gebouwd als proefstuk voor mijn zoontjequote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik wacht op het topic en de foto's
maar een energieopbrengt die zo veranderelijk is als het weer, waardoor je minimaal het dubbele nodig hebt om enigsinds zeker te zijn dat ze evenveel opleverenquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Incorrect. We hebben in Nederland ruim 1800 grote windmolens staan, samen goed voor ruim 1700MW.
Dat betekend dus dat grofweg 400 windmolens opwekken wat Borssele doet.
ik wacht met je meequote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik wacht op het topic en de foto's
Maar de waddenzee is een natuurgebied, en het moet wel 30 km van een natuurgebied, dus dat gaat hem niet worden ben ik bangquote:Op donderdag 17 maart 2011 09:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik heb even een snelle analyse gedaan, en met die buffer van 15 km waar geen bewoning zou mogen zijn volgens je idee, is het in Nederland onmogelijk, behaleve op 1 klein plekje in de Waddenzee.
[ afbeelding ]
Het rendement van een windmolen zit tussen de 25 en 35% van het nominale vermogen. Die voorzichtige factor 2 van jou, zou dus eerder een factor 3 tot 4 moeten zijnquote:Op dinsdag 22 maart 2011 11:39 schreef mschol het volgende:
[..]
maar een energieopbrengt die zo veranderelijk is als het weer, waardoor je minimaal het dubbele nodig hebt om enigsinds zeker te zijn dat ze evenveel opleveren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |