228.573 huizen te koopquote:
Maar wat wordt er in het Parool over gezegd dan? Fantastisch? Geweldig? Kut met peren? Te duur?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:17 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag weer in Het Parool een bespreking van een woning, te weten: http://www.funda.nl/koop/(...)edwarsstraat-122-hs/
Aangekocht in 2004 voor 340.000 en de vraagprijs nu is 499.000, zou er soms olie onder het gebouw gevonden zijn in de laatste zeven jaar?
229.018 huizen te koopquote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:01 schreef Asfyxia het volgende:
Dit zijn al die babyboomers die in hun half vergane premiewoningen nog even de hoofdprijs denken te kunnen pakken.
Jammerrr jongen, je probeert het 4 jaar te laat!
Wel mogelijk dat makelaars verkopen na vandaag pas registreren, om een signaal te creëren. Vergeet niet dat de NVM een media-organisatie is die veel geld uitgeeft aan het beïnvloeden van de beeldvorming proberen de beeldvorming te beïnvloeden. Ik vertrouw ze in ieder geval structureel niet.quote:
zou kunnen, als een opendag-effect ofzo, makelaars hebben van de opendag hun structurele broodwinning gemaaktquote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:11 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Wel mogelijk dat makelaars verkopen na vandaag pas registreren, om een signaal te creëren. Vergeet niet dat de NVM een media-organisatie is die veel geld uitgeeft aan het beïnvloeden van de beeldvorming proberen de beeldvorming te beïnvloeden. Ik vertrouw ze in ieder geval structureel niet.
Na de Open Huizen Dag kun je in ieder geval rekenen op een aantal persberichten van de NVM.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou kunnen, als een opendag-effect ofzo, makelaars hebben van de opendag hun structurele broodwinning gemaakt
Is ook wel een heel vreemd lijntje zo recht omhoog, hij kan na vandaag best met 3000 omlaag zonder de trend te verstoren
WTF! Er komen momenteel zo'n beetje 1000 huizen per dag bij!quote:
Ja, nog wel.quote:is nog steeds de hoofdprijs hoor,
Wat bedoel je precies met "herstellen"? Volgens mij zal die markt best herstellen, d.w.z. zal deze best weer op gang komen, alleen wel bij fors lagere prijzen. En die fors lagere prijzen zijn enkel een kwestie van tijd.quote:ik zie de woningmarkt in Nederland helemaal niet meer herstellen, nooit meer, of we moeten een forse inflatie krijgen
Ja daarom, ik denk dat er inderdaad een spelletje gespeeld wordt ivm open huizendag, waar het afmelden van de laatste twee weken pas volgende week gebeurdquote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:44 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
WTF! Er komen momenteel zo'n beetje 1000 huizen per dag bij!
Positief, maar wel trappen dus ik quote even het laatste stukje:quote:Op zaterdag 26 maart 2011 07:09 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Maar wat wordt er in het Parool over gezegd dan? Fantastisch? Geweldig? Kut met peren? Te duur?
quote:De nieuwe bewoners zullen tweeverdieners moeten zijn om ervan te kunnen genieten.
Tweeverdieners en sportief
100m2 en een postzegeltuintje. Kweenie hoor, maar dat lijkt me nou niet echt het ideaal voor de (hoogopgeleide) tweeverdienert.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 14:49 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Positief, maar wel trappen dus ik quote even het laatste stukje:
[..]
De eerste is er alquote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:23 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Na de Open Huizen Dag kun je in ieder geval rekenen op een aantal persberichten van de NVM.
.quote:130.000 bezichtigingen Open Huizen Dag
NIEUWEGEIN - De Open Huizen Dag zaterdag van de Nederlandse Vereniging voor Makelaars (NVM) heeft 130.000 bezichtigingen opgeleverd. Dat zei een woordvoerder zaterdagmiddag.
Ruim 52.000 woningen in heel Nederland hielden open huis. Dat betekent dat een woning gemiddeld 2,5 bezoeken kreeg, aldus de woordvoerder. Een op de vier huizen werd echter niet bekeken
Over-wat?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:22 schreef xenobinol het volgende:
De bal ligt niet bij de overheid, ze ligt bij de 'durfinvesteerders'. Afboeken op je overwaarde wordt het woord voor 2011
Afboeken over de virtuele overwaarde is ook goedquote:Op zondag 27 maart 2011 13:55 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Over-wat?Volgens mij had ik dan op z'n minst baby-boomert moeten zijn.
Jammer-joh, die 'crash' waar je op zit te wachten heeft al plaatsgevonden hierquote:Op zondag 27 maart 2011 14:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Afboeken over de virtuele overwaarde is ook goed
Dat wordt afboeken en uithuilen, meneertje fcvermeer.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 17:01 schreef Censuur-152 het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien is de vraagprijs wat te hoog?
goed kans dat ie het voor 400.000 gulden heeft gekochtquote:Op zondag 27 maart 2011 15:20 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat wordt afboeken en uithuilen, meneertje fcvermeer.
In alle eerlijkheid: ik ben dan weer zo'n softie die zich dergelijk leed nog aantrekt ook.
Je bent in de war met een huis kunnen kopen voor een appel en een ei. Dat is een recht.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Overwaarde is toch gewoon een recht?
Of het een recht is weet ik niet. Maar dat het binnen nu en 5 jaar mogelijk zal zijn, is voor mij een feit.quote:Op zondag 27 maart 2011 15:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bent in de war met een huis kunnen kopen voor een appel en een ei. Dat is een recht.
Dan heb je nog 5 jaar de tijd om je langzaam voor te bereiden op een gigantische desillusie.quote:Op zondag 27 maart 2011 17:14 schreef Asfyxia het volgende:
Of het een recht is weet ik niet. Maar dat het binnen nu en 5 jaar mogelijk zal zijn, is voor mij een feit.
Als je maar genoeg honger hebt... een appel en een ei kunnen je leven redden, die vinex hut in Almere-Buiten kan je dan gestolen wordenquote:Op zondag 27 maart 2011 15:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bent in de war met een huis kunnen kopen voor een appel en een ei. Dat is een recht.
heb je het over noord oost Burma, of over Nederland? Reality check.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:56 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als je maar genoeg honger hebt... een appel en een ei kunnen je leven redden, die vinex hut in Almere-Buiten kan je dan gestolen worden
Een huis in Almere heeft dezelfde eigenschap als Aids. Je komt van beide nooit meer af.quote:Op zondag 27 maart 2011 19:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je maar genoeg honger hebt... een appel en een ei kunnen je leven redden, die vinex hut in Almere-Buiten kan je dan gestolen worden
quote:Op zondag 27 maart 2011 19:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Een huis in Almere heeft dezelfde eigenschap als Aids. Je komt van beide nooit meer af.
Hongersnood sluit ik niet uit, haast niemand is in staat zijn eigen voedsel te verbouwen dus er is slechts een langdurige Supermarktoorlog nodig en wij staan allemaal onze schoentjes te kokenquote:Op zondag 27 maart 2011 19:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
heb je het over noord oost Burma, of over Nederland? Reality check.
dit is serieus beyond alu-hoedja.quote:Op zondag 27 maart 2011 20:06 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hongersnood sluit ik niet uit, haast niemand is in staat zijn eigen voedsel te verbouwen dus er is slechts een langdurige Supermarktoorlog nodig en wij staan allemaal onze schoentjes te koken
In die tijd kan de populariteit van Funda ook zijn gegroeid. Dat cijfer is niet zo hard.quote:Op zondag 27 maart 2011 22:48 schreef LXIV het volgende:
Sinds het eerste topic (dat ik toen de teller door de 190.000 ging geopend heb) zijn er dus 40.000 woningen bijgekomen. Dat is toch 20%, niet niks.
Het zal in ieder geval lijken alsof het resultaat heeft. De versnelling van de laatste paar weken is vreemd, ik denk dat de NVM afmeldingen heeft "opgespaard" zodat er zometeen ineens een x duizend tegelijk kunnen worden afgemeld en de NVM een persberichtje kan doen uitgaan met als strekking:quote:Op maandag 28 maart 2011 08:54 schreef tjoptjop het volgende:
Met een week of 2-3 zal de open dag verwerkt zijn, als dat uberhaupt al enige resultaat heeft
quote:Op maandag 28 maart 2011 09:14 schreef Hanoying het volgende:
[..]
, wie nog wil kopen moet snel zijn"[/i] Aldus J. Okkebrok, makelaar uit Oud-Huizen.
Wel een lange tijd denk ik, ik wil met mijn te koop staande woning ook best wel omlaag in prijs maar dan moet het geld er wel eerst zijn natuurlijk. Het gaat wel om duizenden euros die je even moet ophoesten. Als morgen iemand mijn huis wil kopen voor bv 5000 euro onder de vraagprijs is dat niet zo'n punt maar als die persoon er 15.000 onder gaat zitten dan heeft hij toch echt pech want ik kan dat gewoon niet ophoesten. En zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer die hun huis een aantal jaar geleden gewoon eigenlijk te duur hebben gekocht (achteraf) en nu moeten wachten tot ze het verschil in vraagprijs en hypotheek kunnen ophoesten.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 09:44 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
WTF! Er komen momenteel zo'n beetje 1000 huizen per dag bij!
[..]
Ja, nog wel.
[..]
Wat bedoel je precies met "herstellen"? Volgens mij zal die markt best herstellen, d.w.z. zal deze best weer op gang komen, alleen wel bij fors lagere prijzen. En die fors lagere prijzen zijn enkel een kwestie van tijd.
Ik zat 25.000 onder de laatste vraagprijs en de woning was al 25.000 gezakt. (goed onderhouden en gerenoveerd)quote:Op maandag 28 maart 2011 10:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als morgen iemand mijn huis wil kopen voor bv 5000 euro onder de vraagprijs is dat niet zo'n punt maar als die persoon er 15.000 onder gaat zitten dan heeft hij toch echt pech want ik kan dat gewoon niet ophoesten.
Als ik zover zak dan kost mijn huis nog minder dan een gemiddelde autoquote:Op maandag 28 maart 2011 11:10 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik zat 25.000 onder de laatste vraagprijs en de woning was al 25.000 gezakt. (goed onderhouden en gerenoveerd)
Met 5000 dalen vanaf de vraagprijs ga je het niet redden of je moet een labiele koper tegenkomen.
Het ligt er uiteindelijk aan wat een koper bereid is te betalen voor je woningquote:Op maandag 28 maart 2011 11:20 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als ik zover zak dan kost mijn huis nog minder dan een gemiddelde autoLigt er ook aan of je een huis hebt van een half miljoen of zoals ik een huis te koop hebt staan voor 89.000 euro
Ook speelt mee of je overwaarde hebt of al een deel hebt afgelost etc.
Het ligt er momenteel meer aan wat mensen bereid zijn te vangen voor hun woning.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het ligt er uiteindelijk aan wat een koper bereid is te betalen voor je woning
In een efficiente markt zit de openhuizendag al in de koers van de fundateller verwerkt.quote:Op maandag 28 maart 2011 08:54 schreef tjoptjop het volgende:
Met een week of 2-3 zal de open dag verwerkt zijn, als dat uberhaupt al enige resultaat heeft
idd, daarom zal de bel nooit snel leeglopen.quote:Op maandag 28 maart 2011 11:26 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Het ligt er momenteel meer aan wat mensen bereid zijn te vangen voor hun woning.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |