Wat moet er daar nog fysiek gedaan worden? Kan het niet allemaal op veilige afstand werkend gehouden worden?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voor hoe lang nog?
Wat een keuze straks ook, je mensen evacueren betekent vrijwel zeker dat de boel in de soep draait daar neem ik aan

Dat gewraakte plaatje van Aschen-S was wat duidelijker door de uitleg erbij.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:47 schreef eleusis het volgende:
Ik heb nog een iets duidelijker plaatje geklust.
[ afbeelding ]
Van het onderste vat is bekend dat de druk is weggevallen van 3 bar naar 1 bar, tegelijkertijd met het stijgen van de straling. Dit vat is dus vrijwel zeker lek.

Niet dat ik weetquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat moet er daar nog fysiek gedaan worden? Kan het niet allemaal op veilige afstand werkend gehouden worden?

Het zijn wel Jappanners he!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:45 schreef rubbereend het volgende:
[..]
voor hoe lang nog?
Wat een keuze straks ook, je mensen evacueren betekent vrijwel zeker dat de boel in de soep draait daar neem ik aan

Lijkt me niet dat ze er dan nog mensen rond zouden laten lopen.....quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat moet er daar nog fysiek gedaan worden? Kan het niet allemaal op veilige afstand werkend gehouden worden?

Proberen met de hand water er in te krijgen omdat de brandstofstaven niet onder water staan. De normale koelsystemen werken immers niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]

Met emmertjes zeker?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:50 schreef StM het volgende:
[..]
Proberen met de hand water er in te krijgen omdat de brandstofstaven niet onder water staan. De normale koelsystemen werken immers niet.

Weet ik, maar daar staat zo veel tekst op, daar kon ik het onderdeel waar het lek nu is niet goed aanwijzen.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:49 schreef svann het volgende:
Dat gewraakte plaatje van Aschen-S was wat duidelijker door de uitleg erbij.

Ervaring met emmeren hebben ze daar wel geloof ik, gezien een eerder 'incident' waarbij men uranium probeerde te mixen in een emmer of zo?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:50 schreef StM het volgende:
[..]
Proberen met de hand water er in te krijgen omdat de brandstofstaven niet onder water staan. De normale koelsystemen werken immers niet.

quote:
 ik zie het voor me ja, zo'n rij van 140 Japanners die emmertjes doorgeven
 ik zie het voor me ja, zo'n rij van 140 Japanners die emmertjes doorgeven

FOK!Crew met hun eigen metertjes in Japan?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:53 schreef truepositive het volgende:
VK en NRC zijn gaan slapen
Dus we moeten het hier zelf doen...
Dat werkte toch al veel beter dus geen probleem

Daar lees je straks weer wat er gisteren gebeurdequote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:53 schreef truepositive het volgende:
VK en NRC zijn gaan slapen
Dus we moeten het hier zelf doen...
Dat werkte toch al veel beter dus geen probleem

Ik denk dat er weinig te zeggen is tot er weer wat nieuws gebeurt (ofwel een nieuwe verslechtering, ofwel een succesvolle koelactie, ofwel een besluit zoals evacuatie)quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:58 schreef truepositive het volgende:
Weinig nieuws op de stream, iemand betere bronnen?

quote:The fuel that powers a nuclear reactor only works so long. When it is exhausted, it is still radioactive and physically very hot. So it needs to cool in a deep tank of water before it can be stored elsewhere.
At Fukushima, these tanks are attached to the outside of the reactor’s containment structure. The pools are deep – typically the fuel lies under 25 feet of water. Although the concrete-and-steel containment is designed to trap radiation leaks, there is no such protection for pools outside.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |