Het is gewoon nog niet bekent of er een beschadiging is. Als het nu constant die 8000 blijft dan wel, maar als het weer daalt dan niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Waarom staat er op NU.nl dat er mogelijk een reactor beschadigd is?

tenzij het in het echt 100.000 keer zo hoog is natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:35 schreef eleusis het volgende:
[..]
Die meting is belachelijk hoog en extreem alarmerend. Als je iets wil verbloemen, dan publiceer je niet een meting die 10.000 keer zo hoog is als normaal.

Dit was unit 3, de tweede explosie, als ik me niet vergis.quote:

Google Translate? hhehe.. maar ik snap het hoor.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:36 schreef ETA het volgende:
[..]
daling in druk en stijging in straling..... officials zeggen dat er mogelijk een lek is in de suppression pool.... als je dit door een Japans official/Nederlands vertaal programma gooit:"we zijn de lul."

O shit.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:38 schreef mouzzer het volgende:
Kyodo quotes TEPCO for first time admitting possibility of a "meltdown" at Fukushima-1

Maar dat zegt ook weinig, is het daarna gedaald, of was die 8,217 een bepaald gevaar-niveau en is het nu al hoger bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:38 schreef Temlin het volgende:
Radiation at Fukushima plant briefly hits 8,217 micro-sieverts per hour

Die kans is er altijd wel geweest.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:38 schreef mouzzer het volgende:
Kyodo quotes TEPCO for first time admitting possibility of a "meltdown" at Fukushima-1

Volgens een andere bron is het weer 50.000 keer. Zo veel betekent dit enkele getal sowieso niet als het bijvoorbeeld na een minuut al weer lager is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:39 schreef indahnesia.com het volgende:
tenzij het in het echt 100.000 keer zo hoog is natuurlijk.

ik haalde met mijn 100.000 geen bron aan hoor, willekeurig getal. Ze zullen het wel 'redelijk' in de gaten houden ja.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Volgens een andere bron is het weer 50.000 keer. Zo veel betekent dit enkele getal sowieso niet als het bijvoorbeeld na een minuut al weer lager is.
Wat ik verwacht is dat ze een korte periode blijven meten, en als het zo hoog blijft het gebied van evacuatie groter maken.

The radiation level at the troubled nuclear plant in Fukushima Prefecture shot up to 8,217 micro sievert per hour temporarily Tuesday morning after an explosion was heard at its No. 2 reactor, Tokyo Electric Power Co. said.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Volgens een andere bron is het weer 50.000 keer. Zo veel betekent dit enkele getal sowieso niet als het bijvoorbeeld na een minuut al weer lager is.
Wat ik verwacht is dat ze een korte periode blijven meten, en als het zo hoog blijft het gebied van evacuatie groter maken.

Ja volgens mij ook.. onduidelijk uit het artikel.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:39 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dit was unit 3, de tweede explosie, als ik me niet vergis.

ach, dat is wel op te ruimen iigquote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:23 schreef eleusis het volgende:
[..]
Three Mile Island XL, in het worst case scenario, denk ik. Maar er zijn nu al zoveel 'worst case' ontwikkelingen geweest... Het gaat in ieder geval niet goed.

Helden..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:44 schreef truepositive het volgende:
Enorm veel respect voor de mensen die nog steeds met de koeling bezig zijn trouwens.

voor hoe lang nog?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:44 schreef truepositive het volgende:
Enorm veel respect voor de mensen die nog steeds met de koeling bezig zijn trouwens.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |