abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94112009
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef vergezocht het volgende:
Dan heb je toch nog dat soort atoomexplosie voor nodig om een massale ramp te creeren?
Helemaal waar. De deeltjes moeten uit de kern komen, en door een explosie door de lucht verspreid worden.

Ook een mogelijk gevaar is verspreiding door besmet grondwater. Als je dit drink heb je die alpha stralers ook in je lichaam, en daar doet het wel heel veel schade aan.
Je huid beschermt je prima tegen de alpha stralers, maar eenmaal in je lichaam is dat spul hartstikke giftig.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_94112062
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef Temlin het volgende:

[..]

Nou ik zie dat veel media dit opblazen maar het uiteindelijk allemaal wel mee valt.
Nieuws == entertainment O-)
pi_94112107
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als je 't eet of inademt, dan zit er dus geen blaadje papier of huid tussen en komt 't rechtstreeks in aanraking met je cellen. En da's niet goed..
Gaan die deeltjes weer op een gegeven moment de grond in of blijven ze eeuwig lang in de lucht zweven of zo? En alles blijven slopen waar ze tegenaan komen voor 2 x maal de halveringstijd? :?

Hoe zit dat precies?
  maandag 14 maart 2011 @ 20:40:12 #254
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94112109
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:31 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Die centrale loopt toch op uranium en plutonium? Dan hebben ze toch de veiligste gekozen?
Of zie ik dit verkeerd?

Cesium is een bijproduct waar je niet omheen kan helaas.
zie je verkeerd 1 reactor draait op een samengestelde brandstof die is gevaarlijker
There is only one religion
pi_94112118
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:38 schreef vergezocht het volgende:
Maar ook met gramma straling moet je je blootstelling beperken. Daarom word je ook verteld door verschillende medische bronnen dat je niet meer dan x-aantal rontgenfoto's moet laten maken in een jaar de tijd.

Dus dat kan niet heel ongevaarlijk zijn mocht het binnen komen.
Gammastralers zijn zeker gevaarlijk voor je lichaam, maar een aantal rontgenfoto's zijn verwaarloosbaar als het gaat om het veroorzaken van ziektes.

Een vliegreis levert al meer straling op dan bijvoorbeeld een CT-scan (die weer gelijk staat aan pakweg 1800 rontgenopnames van je longen).

Om het even in perspectief te zien.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:41:38 #256
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94112213
Dit is trouwens wel een interessante link:

http://www.washingtonpost(...)tivity/?hpid=topnews
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 14 maart 2011 @ 20:42:09 #257
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94112246
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Gammastralers zijn zeker gevaarlijk voor je lichaam, maar een aantal rontgenfoto's zijn verwaarloosbaar als het gaat om het veroorzaken van ziektes.

Een vliegreis levert al meer straling op dan bijvoorbeeld een CT-scan (die weer gelijk staat aan pakweg 1800 rontgenopnames van je longen).

er mogen maar een aantal rontgenfoto's per keer gemaakt worden
pi_94112284
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:42 schreef Dance99Vv het volgende:

er mogen maar een aantal rontgenfoto's per keer gemaakt worden
Als rontgenlaborant kan ik zeggen dat dit onzin is
  maandag 14 maart 2011 @ 20:43:48 #259
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94112351
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:42 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Als rontgenlaborant kan ik zeggen dat dit onzin is
daarom draag jij een loden vest of niet dan
pi_94112409
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Maar waar krijg je dat binnen aan boord van een vliegtuig? :?

De motor of zo? Ik dacht dat vliegen toch veilig was, en hoe zit het met die stewardessen? Levensgevaarlijke beroep?
  maandag 14 maart 2011 @ 20:45:13 #261
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94112440
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef vergezocht het volgende:

[..]

De motor of zo? Ik dacht dat vliegen toch veilig was, en hoe zit het met die stewardessen? Levensgevaarlijke beroep?
Zoiets gaat dwars door de romp heen ....
Abonneer voor meer.
pi_94112525
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:43 schreef Dance99Vv het volgende:

daarom graag jij een loden vest of niet dan
Ik sta gewoon achter een loodscherm als ik de foto maak. Dit heeft er mee te maken dat alleen mensen waarbij dit noodzakelijk is 'bestraalt' mogen worden.

Als een dokter dus de medische noodzaak ziet om 20 rontgenfoto's te laten maken, dan mag dat gewoon. Er moet dus wel een medische noodzaak voor zijn, je mag niet in het wilde weg mensen fotograveren.

Ga me hier nu niet proberen de les in te lezen, het is mijn vak.
pi_94112535
quote:

[..]

Of de hoogte waarop gevlogen wordt waardoor je meer blootgesteld wordt aan straling uit de ruimte?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_94112585
quote:

http://www.nrg.eu/public/straling_vliegen_nl/index.html

Hier staat het beter uitgelegd dat ik het zou kunnen doen.
pi_94112604
quote:

[..]

Doordat je hoger in de atmosfeer zit met vliegen, vang je meer kosmische straling in.

Hier staat het één en ander duidelijjk uitgelegd:

Komt erop neer dat een beroepsvlieger ongeveer een dubbele dosis straling per jaar krijgt ten opzichte van de gemiddelde bevolking.
pi_94112618
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:46 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Ik sta gewoon achter een loodscherm als ik de foto maak. Dit heeft er mee te maken dat alleen mensen waarbij dit noodzakelijk is 'bestraalt' mogen worden.

Als een dokter dus de medische noodzaak ziet om 20 rontgenfoto's te laten maken, dan mag dat gewoon. Er moet dus wel een medische noodzaak voor zijn, je mag niet in het wilde weg mensen fotograveren.

Haha, tuurlijk "mag" het van de dokter. Gaat erom wat de effecten op je lichaam zijn. Ik mag ook oversteken zonder te kijken maar dan loop ik wel het risico doodgereden te worden. ;)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:47:41 #267
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_94112632
Zelfs als een tandarts een rontgenfoto maakt van een gebit, moet hij opzettelijk even in de kamer erachter op de knop drukken... puur om uit de buurt te zijn dan.
.
Voor een patient zelf maakt 1 zo'n foto niet uit, maar als je heel de dag dat soort dingen staat te doen wordt het een ander verhaal.
Abonneer voor meer.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:48:02 #268
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_94112663
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:46 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

je lult gewoon , geeft huidige pijl van student aan
pi_94112745
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:48 schreef Dance99Vv het volgende:

je lult gewoon , geeft huidige pijl van student aan
:'(
  maandag 14 maart 2011 @ 20:49:31 #270
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_94112769
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:47 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Haha, tuurlijk "mag" het van de dokter. Gaat erom wat de effecten op je lichaam zijn. Ik mag ook oversteken zonder te kijken maar dan loop ik wel het risico doodgereden te worden. ;)
Als er medische noodzaak is dan denk ik dat de straling als minder relevant wordt gezien. ;) Foto's maken of ziek blijven...? Die keus is rap gemaakt. ;)
be nice or go away
pi_94112781
Nog nieuws over Japan?
  maandag 14 maart 2011 @ 20:50:03 #272
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94112802
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_94112855
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:47 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Hier staat het beter uitgelegd dat ik het zou kunnen doen.
Wow, dit wist ik nooit, en ik vlieg mijn hele leven sinds mijn geboorte eigenlijk (door mijn ouders :P ) Gelukkig nooit geregeld,

Maar ik ga nu wel oppassen door mijn vliegreizen te beperken! Bedankt. :D
pi_94112974
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:51 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Wow, dit wist ik nooit, en ik vlieg mijn hele leven sinds mijn geboorte eigenlijk (door mijn ouders :P ) Gelukkig nooit geregeld,

Maar ik ga nu wel oppassen door mijn vliegreizen te beperken! Bedankt. :D
Nou dat is echt niet nodig. Cabinepersoneel welke dagelijks vliegen hebben een verdubbeling en zelfs dat is niet erg. Als je in de hooggebergten woont ontvang je nog veel meer achtergrondstraling door de rotsen. Je lichaam is zeer goed in staat om de gevolgen van gamma straling te repareren.
  maandag 14 maart 2011 @ 20:54:01 #275
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_94113055
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Gaan die deeltjes weer op een gegeven moment de grond in of blijven ze eeuwig lang in de lucht zweven of zo? En alles blijven slopen waar ze tegenaan komen voor 2 x maal de halveringstijd? :?

Hoe zit dat precies?
Die deeltjes zullen neerslaan door bijvoorbeeld regen. Hopelijk ergens waar ze meteen flink verdund worden, zoals de oceaan. De halfwaardetijd is afhankelijk van het stofje zelf, die is vaak vrij lang.. (En na 2x de halfwaardetijd is nog steeds een kwart van de atomen (de helft keer de helft) niet uiteengevallen)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')