Helemaal waar. De deeltjes moeten uit de kern komen, en door een explosie door de lucht verspreid worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef vergezocht het volgende:
Dan heb je toch nog dat soort atoomexplosie voor nodig om een massale ramp te creeren?
Nieuws == entertainmentquote:Op maandag 14 maart 2011 20:35 schreef Temlin het volgende:
[..]
Nou ik zie dat veel media dit opblazen maar het uiteindelijk allemaal wel mee valt.
Gaan die deeltjes weer op een gegeven moment de grond in of blijven ze eeuwig lang in de lucht zweven of zo? En alles blijven slopen waar ze tegenaan komen voor 2 x maal de halveringstijd?quote:Op maandag 14 maart 2011 20:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je 't eet of inademt, dan zit er dus geen blaadje papier of huid tussen en komt 't rechtstreeks in aanraking met je cellen. En da's niet goed..
zie je verkeerd 1 reactor draait op een samengestelde brandstof die is gevaarlijkerquote:Op maandag 14 maart 2011 20:31 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Die centrale loopt toch op uranium en plutonium? Dan hebben ze toch de veiligste gekozen?
Of zie ik dit verkeerd?
Cesium is een bijproduct waar je niet omheen kan helaas.
Gammastralers zijn zeker gevaarlijk voor je lichaam, maar een aantal rontgenfoto's zijn verwaarloosbaar als het gaat om het veroorzaken van ziektes.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:38 schreef vergezocht het volgende:
Maar ook met gramma straling moet je je blootstelling beperken. Daarom word je ook verteld door verschillende medische bronnen dat je niet meer dan x-aantal rontgenfoto's moet laten maken in een jaar de tijd.
Dus dat kan niet heel ongevaarlijk zijn mocht het binnen komen.
er mogen maar een aantal rontgenfoto's per keer gemaakt wordenquote:Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gammastralers zijn zeker gevaarlijk voor je lichaam, maar een aantal rontgenfoto's zijn verwaarloosbaar als het gaat om het veroorzaken van ziektes.
Een vliegreis levert al meer straling op dan bijvoorbeeld een CT-scan (die weer gelijk staat aan pakweg 1800 rontgenopnames van je longen).
Om het even in perspectief te zien.
Als rontgenlaborant kan ik zeggen dat dit onzin isquote:Op maandag 14 maart 2011 20:42 schreef Dance99Vv het volgende:
er mogen maar een aantal rontgenfoto's per keer gemaakt worden
daarom draag jij een loden vest of niet danquote:Op maandag 14 maart 2011 20:42 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als rontgenlaborant kan ik zeggen dat dit onzin is
Maar waar krijg je dat binnen aan boord van een vliegtuig?quote:Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Gammastralers zijn zeker gevaarlijk voor je lichaam, maar een aantal rontgenfoto's zijn verwaarloosbaar als het gaat om het veroorzaken van ziektes.
Een vliegreis levert al meer straling op dan bijvoorbeeld een CT-scan (die weer gelijk staat aan pakweg 1800 rontgenopnames van je longen).
Om het even in perspectief te zien.
Zoiets gaat dwars door de romp heen ....quote:Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Maar waar krijg je dat binnen aan boord van een vliegtuig?
De motor of zo? Ik dacht dat vliegen toch veilig was, en hoe zit het met die stewardessen? Levensgevaarlijke beroep?
Ik sta gewoon achter een loodscherm als ik de foto maak. Dit heeft er mee te maken dat alleen mensen waarbij dit noodzakelijk is 'bestraalt' mogen worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:43 schreef Dance99Vv het volgende:
daarom graag jij een loden vest of niet dan
Of de hoogte waarop gevlogen wordt waardoor je meer blootgesteld wordt aan straling uit de ruimte?quote:Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
De motor of zo? Ik dacht dat vliegen toch veilig was, en hoe zit het met die stewardessen? Levensgevaarlijke beroep?
http://www.nrg.eu/public/straling_vliegen_nl/index.htmlquote:Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef vergezocht het volgende:
Doordat je hoger in de atmosfeer zit met vliegen, vang je meer kosmische straling in.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:44 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Haha, tuurlijk "mag" het van de dokter. Gaat erom wat de effecten op je lichaam zijn. Ik mag ook oversteken zonder te kijken maar dan loop ik wel het risico doodgereden te worden.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik sta gewoon achter een loodscherm als ik de foto maak. Dit heeft er mee te maken dat alleen mensen waarbij dit noodzakelijk is 'bestraalt' mogen worden.
Als een dokter dus de medische noodzaak ziet om 20 rontgenfoto's te laten maken, dan mag dat gewoon. Er moet dus wel een medische noodzaak voor zijn, je mag niet in het wilde weg mensen fotograveren.
Ga me hier nu niet proberen de les in te lezen, het is mijn vak.
je lult gewoon , geeft huidige pijl van student aanquote:Op maandag 14 maart 2011 20:46 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik sta gewoon achter een loodscherm als ik de foto maak. Dit heeft er mee te maken dat alleen mensen waarbij dit noodzakelijk is 'bestraalt' mogen worden.
Als een dokter dus de medische noodzaak ziet om 20 rontgenfoto's te laten maken, dan mag dat gewoon. Er moet dus wel een medische noodzaak voor zijn, je mag niet in het wilde weg mensen fotograveren.
Ga me hier nu niet proberen de les in te lezen, het is mijn vak.
quote:Op maandag 14 maart 2011 20:48 schreef Dance99Vv het volgende:
je lult gewoon , geeft huidige pijl van student aan
Als er medische noodzaak is dan denk ik dat de straling als minder relevant wordt gezien.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Haha, tuurlijk "mag" het van de dokter. Gaat erom wat de effecten op je lichaam zijn. Ik mag ook oversteken zonder te kijken maar dan loop ik wel het risico doodgereden te worden.
Wow, dit wist ik nooit, en ik vlieg mijn hele leven sinds mijn geboorte eigenlijk (door mijn oudersquote:Op maandag 14 maart 2011 20:47 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
http://www.nrg.eu/public/straling_vliegen_nl/index.html
Hier staat het beter uitgelegd dat ik het zou kunnen doen.
Nou dat is echt niet nodig. Cabinepersoneel welke dagelijks vliegen hebben een verdubbeling en zelfs dat is niet erg. Als je in de hooggebergten woont ontvang je nog veel meer achtergrondstraling door de rotsen. Je lichaam is zeer goed in staat om de gevolgen van gamma straling te repareren.quote:Op maandag 14 maart 2011 20:51 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Wow, dit wist ik nooit, en ik vlieg mijn hele leven sinds mijn geboorte eigenlijk (door mijn ouders) Gelukkig nooit geregeld,
Maar ik ga nu wel oppassen door mijn vliegreizen te beperken! Bedankt.
Die deeltjes zullen neerslaan door bijvoorbeeld regen. Hopelijk ergens waar ze meteen flink verdund worden, zoals de oceaan. De halfwaardetijd is afhankelijk van het stofje zelf, die is vaak vrij lang.. (En na 2x de halfwaardetijd is nog steeds een kwart van de atomen (de helft keer de helft) niet uiteengevallen)quote:Op maandag 14 maart 2011 20:40 schreef vergezocht het volgende:
[..]
Gaan die deeltjes weer op een gegeven moment de grond in of blijven ze eeuwig lang in de lucht zweven of zo? En alles blijven slopen waar ze tegenaan komen voor 2 x maal de halveringstijd?
Hoe zit dat precies?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |