abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94118268
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 17:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

De waarde van een stem kun je koppelen aan belastingafdracht en scholing bijvoorbeeld.
Terug naar de 19e eeuw dus ? Das pas oerconservatief en klassiek liberaal,
En terecht dat mensen in de 19e eeuw daartegen ageerden en streefden naar algemeen kiesrecht..
  maandag 14 maart 2011 @ 22:07:46 #252
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_94118650
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 18:31 schreef Arolsen het volgende:
Typisch een topic voor Voorschrift

Hij is wel een type dat de armere bevolking tot rechtenloze slaven wil maken
Ja! Ja! Willen!! Willen!! Ik kan niet wachten!
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 14 maart 2011 @ 22:12:18 #253
198365 Morendo
The Real Deal
pi_94119018
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Terug naar de 19e eeuw dus ? Das pas oerconservatief en klassiek liberaal,
En terecht dat mensen in de 19e eeuw daartegen ageerden en streefden naar algemeen kiesrecht..
Fry me a liver. Ik denk serieus dat het een verbetering zou zijn. En dat het momenteel niet haalbaar of populair is: nogal wiedes,
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_94119419
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Fry me a liver. Ik denk serieus dat het een verbetering zou zijn. En dat het momenteel niet haalbaar of populair is: nogal wiedes,
Nee, dankje. Ik denk serieus van niet. Voor onderbouwing zie de eerste zes pagina's van dit topic.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 maart 2011 @ 22:19:37 #255
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_94119646
Dit is trouwens wel een progressief idee. Een democratie v2.0 met bugfixes idee.

Ik had voorschrift wel minder progressief ingeschat, maar ook ik kan er natuurlijk wel eens naast zitten.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_94125098
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef Morendo het volgende:

[..]

Als een kleine groep wordt uitgesloten zullen de verkiezingsuitslagen niet veel anders zijn.
Als een grote groep wordt uitgesloten zullen de uitslagen vooral gunstig zijn voor die partijen die pro-algemeen kiesrecht zijn. Zo asociaal zijn die gepriviligeerde stemgerechtigden van deze eeuw niet (meer)
Wat is dan de grote vooruitgang ?
Die is er alleen in het hoofd van de arrogante anti-democraten, die neerkijken op bepaalde kiezers.. en menen dat die groepen minder burgerrechten verdienen.
Je kunt de klok niet terugzetten naar de 19e eeuw.. Deze cultuur heeft gevochten voor dat algemeen kiesrecht.. en voor de erkenning dat mensen gelijkwaardig zijn en gelijke burgerrechten hebben..
pi_94125282
Stemmen moet een recht zijn dus; een test waarin in beoordelingsvermogen, intelligentie en politieke kennis worden getest én voortaan veel politieke voorlichting geven op scholen zodat mensen weten hoe het in elkaar steekt in Nederland.
pi_94127181
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Nouja, ik dien hier geen wetsvoorstel in zoals het gesteld staat in de OP, er is vast wel wat te bedenken om netto-betalers toch dit recht te geven. Als je al kan leven van je aandelen dan moet je er al aardig wat hebben, dat betekend gewoon dat je automatisch al binnen een hoge belastingschaal staat waarschijnlijk.
Of we laten uitsluitend mensen stemmen die goed om kunnen gaan met d , t en dt.
-
pi_94127762
Censuskiesrecht?

Waar kan ik tekenen :D?

Gewoon een goede methode om er voor te zorgen dat je op legale methode van alle 'anderssch denkenden' in de maatschappij verlost bent.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94128938
Het is en blijft een intens domme discussie omdat er met NL niet zoveel mis is, en al zeker niet met de democratie. Blijkbaar een moeilijk te accepteren feit, dat je in een land woont waar het systeem vrij goed werkt en toch niet het brood uit de hemel valt.

Mensen zouden eens de alternatieven moeten doorleven waar ze hier zo gemakkelijk over praten.
pi_94129189
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het is en blijft een intens domme discussie omdat er met NL niet zoveel mis is, en al zeker niet met de democratie. Blijkbaar een moeilijk te accepteren feit, dat je in een land woont waar het systeem vrij goed werkt en toch niet het brood uit de hemel valt.

Mensen zouden eens de alternatieven moeten doorleven waar ze hier zo gemakkelijk over praten.
Het heeft meer te maken met de aftakeling van Nederland de afgelopen 10 jaar denk ik.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_94129572
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het heeft meer te maken met de aftakeling van Nederland de afgelopen 10 jaar denk ik.
Welke aftakeling, die in de realiteit of de psycho-media hype Telegraaf 'aftakeling'? aka 'we hadden een mooi land en hebben het in onze azijnpisserij verdronken' scenario.

Grapje.

Het volk heeft gekozen en heeft daarom gelijk, en blijft gelijk hebben tot de volgende verkiezing. Einde discussie. Ik snap ook niet waarom dit van rechts komt als ze daar nu winnen. Je snapt ook bijna niet hoe die marktfundi's uberhaupt zich voor kunnen doen als mensen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:14:27 #263
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94129631
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 01:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

Er is inderdaad niet veel mis met Nederland. Het systeem werkt voor ons goed en ik ben er tevreden mee. Toch lijkt een vorm van cencuskiesrecht mij toch beter. Henk en Ingrid weten nou eenmaal niet zo veel van politiek, en behoren daar derhalve van af te blijven als het aan mij ligt.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94129739
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:14 schreef Im.Kant. het volgende:

Er is inderdaad niet veel mis met Nederland. Het systeem werkt voor ons goed en ik ben er tevreden mee. Toch lijkt een vorm van cencuskiesrecht mij toch beter. Henk en Ingrid weten nou eenmaal niet zo veel van politiek, en behoren daar derhalve van af te blijven als het aan mij ligt.
Giambattista Vico had het ooit over het 'barbarisme van het intellect'. Hoe meer deskundigheid je denkt te hebben, hoe meer je gaat denken als een Gorgias.

Liever simpele mensen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 02:42:06 #265
253273 Im.Kant.
Heeft een kaasboer.
pi_94129862
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:25 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Giambattista Vico had het ooit over het 'barbarisme van het intellect'. Hoe meer deskundigheid je denkt te hebben, hoe meer je gaat denken als een Gorgias.

Liever simpele mensen.
Dat is een mooi idee, alleen in theorie zou een beperkte raad van enkele duizenden mensen die op basis van hun opleiding, vaardigheden, en prestaties hier voor gekozen zijn door al zittende leden van deze raad beter afgewogen beslissingen nemen dan de massa.
"Dat je pretendeert een kaasboer te hebben wijst al op behoorlijke zelfoverschatting" - Wijnand_Bierenstein
pi_94129975
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 02:42 schreef Im.Kant. het volgende:

[..]

Dat is een mooi idee, alleen in theorie zou een beperkte raad van enkele duizenden mensen die op basis van hun opleiding, vaardigheden, en prestaties hier voor gekozen zijn door al zittende leden van deze raad beter afgewogen beslissingen nemen dan de massa.
Nee, nee en nee. :)

Weet je hoeveel slimme mensen de USSR had, Ik had graag gezien dat er meer te plannen was, maar helaas mislukt, alle brain power ten spijt. Ook de 'best and brightest' bij de banken doen het niet heel goed. Sterker nog, ze lijken op hun kameraden van de andere kant in hun ideologische verblinding. Zeker in dit topic.

Het volk heeft bewezen slimmer te zijn. Niemand heeft tot nu toe aangetoond het beter te weten.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 08:53:03 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94131465
Tja mocht er censuskiesrecht komen en mocht ik om wat voor reden dan ook uitgesloten of benadeeld worden in mijn democratische rechten.

Dan zou ik in zo'n geval geen moment aarzelen om met lotgenoten te groeperen en onze belangen met geweld en terreur af te dwingen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:34:18 #268
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_94135827
Pijnlijk, de totale dominantie van het neo-liberale paradigma sijpelt door uit de argumenten van TS. Rechtvaardigheid gelijkstellen aan een te kwantificeren bijdrage.

Adam Smith draait zich om in zijn graf.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_94136359
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 08:53 schreef Hexagon het volgende:
Tja mocht er censuskiesrecht komen en mocht ik om wat voor reden dan ook uitgesloten of benadeeld worden in mijn democratische rechten.

Dan zou ik in zo'n geval geen moment aarzelen om met lotgenoten te groeperen en onze belangen met geweld en terreur af te dwingen.
en ik zou je met alle liefde, en met excessief geweld, neerslaan.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  dinsdag 15 maart 2011 @ 11:51:33 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_94136461
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:48 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

en ik zou je met alle liefde, en met excessief geweld, neerslaan.
Succes, tegen een Guerilla-beweging ben je niet zo snel klaar
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:23:54 #271
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94137611
quote:
9s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 11:34 schreef AgLarrr het volgende:
Pijnlijk, de totale dominantie van het neo-liberale paradigma sijpelt door uit de argumenten van TS. Rechtvaardigheid gelijkstellen aan een te kwantificeren bijdrage.

Adam Smith draait zich om in zijn graf.
Adam Smith was een groot denker, maar stellen dat belasting een vrijheid is in plaats van een gezeling is natuurlijk niets meer dan het verbloemen van het woord.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:30:28 #272
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94137838
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:57 schreef Voorschrift het volgende:
Na het zien van de afgelopen verkiezingen en diens uitslagen, alsmede het dwarsliggen van de generale populatie om daadwerkelijk Nederland er weer bovenop te krijgen ben ik van mening dat er serieus weer moet worden gekeken naar het censuskiesrecht.

Waarom zouden mensen die totaal geen bijdrage leveren en totaal geen verstand van zaken hebben, en alleen stemmen om hun eigen uitkering te beschermen of gewoon puur uit protest een stem uitbrengen ook maar enigszins invloed moeten hebben op de zaken die gedaan moeten worden om het land een goede richting op te sturen.

Zo onderhand begint de Westerse wereld aan een dictatuur van het proletariaat ten onder te gaan. De oplossing is altijd standaard geld weghalen bij de rijken en verdelen naar de armen, en als dat niet genoeg is dan gooien we het belastingpercentage maar nog een paar procentpunten omhoog.

Het is toch van de zotte dat mensen die geïnvesteerd hebben in hun leven/studie en carrière hier op worden teruggepakt door mensen die nooit enige moeite gedaan hebben. Er zou nog mee te leven zijn wanneer er geen demonisatie van de hogere inkomens zou plaatsvinden, maar het is tegenwoordig al bijna een schande om een grotere auto te rijden, dat terwijl je er krom voor moet liggen in belasting, je studie en werkdruk.

Ergo; om dat soort mensen de mond te snoeren moeten we ze maar het stemrecht ontnemen, eerlijk is eerlijk. We willen best je uitkering betalen, en de zorg van je kind betalen, maar dan bepalen we ook zelf wat we met het geld doen en in welke hoeveelheid.
Lekker zwart/wit.

Ik vrees dat je zelf ook bij het visieloze deel van de samenleving hoort.
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:31:46 #273
337757 Transport_Ink
...is een gaar man
pi_94137872
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Adam Smith was een groot denker, maar stellen dat belasting een vrijheid is in plaats van een gezeling is natuurlijk niets meer dan het verbloemen van het woord.
Een gezeling?

Waarom is belasting betalen slechter dan enige andere wettelijke bepaling?
My heart is broke
May I have some glue?
Help me inhale
And mend it with you
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:55:36 #274
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_94138588
3x raden wat er gebeurt. Ontslagrecht versoepeld, meer ruimte voor tijdelijke contracten, maatregelen om ouderen en zieken aan het werk te helpen wegbezuinigd, bijstand omlaag, ww korter.

Voordeel: Als je op je 45ste onvermijdelijk in de Bijstand komt omdat je contract niet verlengd wordt, hoef je je huis niet op te eten.

Je kon toch al nooit een hypotheek krijgen met je tijdelijk werk iedere keer. :)
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:02:13 #275
322645 Voorschrift
See if I care
pi_94138832
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef Transport_Ink het volgende:

[..]

Lekker zwart/wit.

Ik vrees dat je zelf ook bij het visieloze deel van de samenleving hoort.
Stel maar eens wat beters voor, vanaf de zijlijn wat toeroepen kan ik ook wel. Ja het zal best zwart/wit zijn, maar in essentie is alles zwart/wit, eens/oneens, goed/kwaad. De nuance aanbrengen kan later altijd nog.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')