Terug naar de 19e eeuw dus ? Das pas oerconservatief en klassiek liberaal,quote:Op maandag 14 maart 2011 17:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
De waarde van een stem kun je koppelen aan belastingafdracht en scholing bijvoorbeeld.

Ja! Ja! Willen!! Willen!! Ik kan niet wachten!quote:Op maandag 14 maart 2011 18:31 schreef Arolsen het volgende:
Typisch een topic voor Voorschrift
Hij is wel een type dat de armere bevolking tot rechtenloze slaven wil maken

Fry me a liver. Ik denk serieus dat het een verbetering zou zijn. En dat het momenteel niet haalbaar of populair is: nogal wiedes,quote:Op maandag 14 maart 2011 22:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Terug naar de 19e eeuw dus ? Das pas oerconservatief en klassiek liberaal,
En terecht dat mensen in de 19e eeuw daartegen ageerden en streefden naar algemeen kiesrecht..

Nee, dankje. Ik denk serieus van niet. Voor onderbouwing zie de eerste zes pagina's van dit topic.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Fry me a liver. Ik denk serieus dat het een verbetering zou zijn. En dat het momenteel niet haalbaar of populair is: nogal wiedes,

Als een kleine groep wordt uitgesloten zullen de verkiezingsuitslagen niet veel anders zijn.quote:Op maandag 14 maart 2011 22:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Fry me a liver. Ik denk serieus dat het een verbetering zou zijn. En dat het momenteel niet haalbaar of populair is: nogal wiedes,

Of we laten uitsluitend mensen stemmen die goed om kunnen gaan met d , t en dt.quote:Op maandag 14 maart 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nouja, ik dien hier geen wetsvoorstel in zoals het gesteld staat in de OP, er is vast wel wat te bedenken om netto-betalers toch dit recht te geven. Als je al kan leven van je aandelen dan moet je er al aardig wat hebben, dat betekend gewoon dat je automatisch al binnen een hoge belastingschaal staat waarschijnlijk.

Het heeft meer te maken met de aftakeling van Nederland de afgelopen 10 jaar denk ik.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het is en blijft een intens domme discussie omdat er met NL niet zoveel mis is, en al zeker niet met de democratie. Blijkbaar een moeilijk te accepteren feit, dat je in een land woont waar het systeem vrij goed werkt en toch niet het brood uit de hemel valt.
Mensen zouden eens de alternatieven moeten doorleven waar ze hier zo gemakkelijk over praten.

Welke aftakeling, die in de realiteit of de psycho-media hype Telegraaf 'aftakeling'? aka 'we hadden een mooi land en hebben het in onze azijnpisserij verdronken' scenario.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het heeft meer te maken met de aftakeling van Nederland de afgelopen 10 jaar denk ik.

Er is inderdaad niet veel mis met Nederland. Het systeem werkt voor ons goed en ik ben er tevreden mee. Toch lijkt een vorm van cencuskiesrecht mij toch beter. Henk en Ingrid weten nou eenmaal niet zo veel van politiek, en behoren daar derhalve van af te blijven als het aan mij ligt.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 01:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het is en blijft een intens domme discussie omdat er met NL niet zoveel mis is, en al zeker niet met de democratie. Blijkbaar een moeilijk te accepteren feit, dat je in een land woont waar het systeem vrij goed werkt en toch niet het brood uit de hemel valt.
Mensen zouden eens de alternatieven moeten doorleven waar ze hier zo gemakkelijk over praten.

Giambattista Vico had het ooit over het 'barbarisme van het intellect'. Hoe meer deskundigheid je denkt te hebben, hoe meer je gaat denken als een Gorgias.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 02:14 schreef Im.Kant. het volgende:
Er is inderdaad niet veel mis met Nederland. Het systeem werkt voor ons goed en ik ben er tevreden mee. Toch lijkt een vorm van cencuskiesrecht mij toch beter. Henk en Ingrid weten nou eenmaal niet zo veel van politiek, en behoren daar derhalve van af te blijven als het aan mij ligt.

Dat is een mooi idee, alleen in theorie zou een beperkte raad van enkele duizenden mensen die op basis van hun opleiding, vaardigheden, en prestaties hier voor gekozen zijn door al zittende leden van deze raad beter afgewogen beslissingen nemen dan de massa.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 02:25 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Giambattista Vico had het ooit over het 'barbarisme van het intellect'. Hoe meer deskundigheid je denkt te hebben, hoe meer je gaat denken als een Gorgias.
Liever simpele mensen.

Nee, nee en nee.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 02:42 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Dat is een mooi idee, alleen in theorie zou een beperkte raad van enkele duizenden mensen die op basis van hun opleiding, vaardigheden, en prestaties hier voor gekozen zijn door al zittende leden van deze raad beter afgewogen beslissingen nemen dan de massa.

en ik zou je met alle liefde, en met excessief geweld, neerslaan.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 08:53 schreef Hexagon het volgende:
Tja mocht er censuskiesrecht komen en mocht ik om wat voor reden dan ook uitgesloten of benadeeld worden in mijn democratische rechten.
Dan zou ik in zo'n geval geen moment aarzelen om met lotgenoten te groeperen en onze belangen met geweld en terreur af te dwingen.

Succes, tegen een Guerilla-beweging ben je niet zo snel klaarquote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:48 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
en ik zou je met alle liefde, en met excessief geweld, neerslaan.

Adam Smith was een groot denker, maar stellen dat belasting een vrijheid is in plaats van een gezeling is natuurlijk niets meer dan het verbloemen van het woord.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 11:34 schreef AgLarrr het volgende:
Pijnlijk, de totale dominantie van het neo-liberale paradigma sijpelt door uit de argumenten van TS. Rechtvaardigheid gelijkstellen aan een te kwantificeren bijdrage.
Adam Smith draait zich om in zijn graf.

Lekker zwart/wit.quote:Op maandag 14 maart 2011 12:57 schreef Voorschrift het volgende:
Na het zien van de afgelopen verkiezingen en diens uitslagen, alsmede het dwarsliggen van de generale populatie om daadwerkelijk Nederland er weer bovenop te krijgen ben ik van mening dat er serieus weer moet worden gekeken naar het censuskiesrecht.
Waarom zouden mensen die totaal geen bijdrage leveren en totaal geen verstand van zaken hebben, en alleen stemmen om hun eigen uitkering te beschermen of gewoon puur uit protest een stem uitbrengen ook maar enigszins invloed moeten hebben op de zaken die gedaan moeten worden om het land een goede richting op te sturen.
Zo onderhand begint de Westerse wereld aan een dictatuur van het proletariaat ten onder te gaan. De oplossing is altijd standaard geld weghalen bij de rijken en verdelen naar de armen, en als dat niet genoeg is dan gooien we het belastingpercentage maar nog een paar procentpunten omhoog.
Het is toch van de zotte dat mensen die geïnvesteerd hebben in hun leven/studie en carrière hier op worden teruggepakt door mensen die nooit enige moeite gedaan hebben. Er zou nog mee te leven zijn wanneer er geen demonisatie van de hogere inkomens zou plaatsvinden, maar het is tegenwoordig al bijna een schande om een grotere auto te rijden, dat terwijl je er krom voor moet liggen in belasting, je studie en werkdruk.
Ergo; om dat soort mensen de mond te snoeren moeten we ze maar het stemrecht ontnemen, eerlijk is eerlijk. We willen best je uitkering betalen, en de zorg van je kind betalen, maar dan bepalen we ook zelf wat we met het geld doen en in welke hoeveelheid.

Een gezeling?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Adam Smith was een groot denker, maar stellen dat belasting een vrijheid is in plaats van een gezeling is natuurlijk niets meer dan het verbloemen van het woord.

Stel maar eens wat beters voor, vanaf de zijlijn wat toeroepen kan ik ook wel. Ja het zal best zwart/wit zijn, maar in essentie is alles zwart/wit, eens/oneens, goed/kwaad. De nuance aanbrengen kan later altijd nog.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:30 schreef Transport_Ink het volgende:
[..]
Lekker zwart/wit.
Ik vrees dat je zelf ook bij het visieloze deel van de samenleving hoort.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |