abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94090144
Ik verwijs jullie ook even naar de lange discussie in frontpagina met titel "demonstratie tegen kernenergie". ( bijna 400 post)

Wij kunnen tsunami en of nieuwe waterramp uit 1956 ofzo in nederland krijgen.
En wij zitten dichtbevolkt.

Kerncentrale levert veel stroom, maar heeft gevaarlijke bijwerking, te gevaarlijk eigenlijk.

Japanse kerncentrale was zeer goed beveiligd, Japan is tenslotte een moderne land.
Je kunt beter zich afvragen hoe kan dat zij daarin faalt.

Wat mij meeste verbaasd is dat niemand om kijken naar de alternatief bronnen/ mogelijk.
of wij zijn te lui om dingen uitvinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Ghost op 14-03-2011 13:14:58 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94090163
quote:
3s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:50 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het vallen van je vadsige buurvrouw van 2 hoog veroorzaakt waarschijnlijk meer trillingen dan die slapende vulkaan.
Er komen hier aardbevingen voor. Maar het is nu een aardbeving, er zijn vele natuurrampen die tot grote problemen kunnen leiden voor de mens, en daarmee ook voor nucleaire installaties. Waar je die ook neerpoot. Menselijk falen is het grootste risico, bij alles wat we doen...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  maandag 14 maart 2011 @ 13:07:18 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94090174
Binnenkort stijgt de zeespiegel. Who knows what will happen then.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 maart 2011 @ 13:07:23 #29
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94090175
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:06 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het prima, als ze hem maar in Limburg zetten.
Ze mogen 'm zo naast m'n deur zetten. :)
En ik woon niet in Limburg. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_94090210
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:06 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat mij meeste verbaasd is dat niemand om kijken naar de alternatief bronnen/ mogelijk.
of wij zijn te lui om dingen uitvinden.
Al zou je de wereld helemaal vol poten met windmolens, dan nog kun je daarmee maar amper aan de energiebehoefte voldoen. Kernenergie kan klein, met een enorm rendement. In ons steeds voller wordende wereld is dat een vereiste...
pi_94090307
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:08 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Al zou je de wereld helemaal vol poten met windmolens, dan nog kun je daarmee maar amper aan de energiebehoefte voldoen. Kernenergie kan klein, met een enorm rendement. In ons steeds voller wordende wereld is dat een vereiste...
het is nog niet telaat om nieuwe betere uitvinden die beter doet dan kerncentrale.
Energie grens is nog niet bereikt.
Het heeft ook maken met de wil van politiek en samenleving.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_94090471
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:06 schreef Mishu het volgende:
Ik vind het prima, als ze hem maar in Limburg zetten.
Goed plan man, zo'n centrale neerzetten op de plek in Nederland waar er de meeste kans is dat er iets mis gaat (aardbeving, overstroming etc.)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 maart 2011 @ 13:16:17 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94090480
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

het is nog niet telaat om nieuwe betere uitvinden die beter doet dan kerncentrale.
En hoe lang duurt het voordat dat gevonden is?
En getest is hoe veilig het is?
Precies, jaaaaaaren.
En die jaaaaaren hebben we gewoonweg niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 14 maart 2011 @ 13:22:28 #34
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94090700
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:16 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Goed plan man, zo'n centrale neerzetten op de plek in Nederland waar er de meeste kans is dat er iets mis gaat (aardbeving, overstroming etc.)
Ver weg van de zee die binnenkort over gaat stromen. Limburg is het enige wat overeind blijft misschien.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 maart 2011 @ 13:23:12 #35
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94090733
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ver weg van de zee die binnenkort over gaat stromen. Limburg is het enige wat overeind blijft misschien.
Heb je daar bronnen voor?
En betrouwbaar?
Dus geen NWO/BNW bronnen?
  maandag 14 maart 2011 @ 13:27:58 #36
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_94090891
1953
pi_94090930
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:22 schreef Mishu het volgende:

[..]

Maar wel lekker dicht bij de Maas die regelmatig overstroomd en een paar breuklijnen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 maart 2011 @ 13:33:31 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94091079
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:27 schreef Bondsrepubliek het volgende:
1953
Freak accident heet zoiets.
pi_94091112
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:16 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En hoe lang duurt het voordat dat gevonden is?
En getest is hoe veilig het is?
Precies, jaaaaaaren.
En die jaaaaaren hebben we gewoonweg niet.
Het kan inderdaad jaren, maar ook morgen al!. je kunt niet vooruit kijken, maar wel doen.
een motivatie is daarbij voor nodig net als in tijdens WO2

In dat oorlog zag je heel veel nieuwe dingen uitgevonden, omdat ze zo snel mogelijk iets betere moet vinden.
Dat soort 'wil' mist wij het nog.

Er is al aantallen alternatief uitgevonden, maar nog niet in de maatschappij gebrachten door de olie-industrieel.
En politiek wil.

Als zij een 1e prijs uitlooft voor de betere uitvinding van de energiebron, beter dan kerncentrale, schoner en eenvoudig werking.
voor de prijs van 500 miljoen euro of miljard. (zeg maar)

Je zult er nog opkijken wat ze allemaal nog gaan doen.
  FOK!fotograaf maandag 14 maart 2011 @ 13:40:28 #40
13368 NiGeLaToR
pi_94091317
Wel top dat iedereen nu wijst naar een 40 jaar oude centrale die ondanks alles nog steeds niet gesmolten is. Ding doet het nog steeds, na een aardbeving tsunami en twee explosies.

Feit is dat we kneiterveel energie verbruiken, je niet ongelimiteerd dammen en windmolens kan bouwen en ook moet stoppen alles in de brand te steken. Kernenergie is veruit het efficientst, maar je moet alleen even nadenken over de beveiliging. En ze misschien iets eerder vervangen dan 40 jaar.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2011 @ 13:40:37 #41
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94091324
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Freak accident heet zoiets.
Nee, de zoveelste overstroming in dat gebied in een eeuwenlange reeks bij omstandigheden die ongeveer eens in de honderd jaar voorkomen.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_94091590
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:11 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Het heeft puur en alleen te maken met de economie, waar een vraag is, is een aanbod. Dat is de basis van alles... helaas, in sommige gevallen...
pi_94091600
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:40 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wel top dat iedereen nu wijst naar een 40 jaar oude centrale die ondanks alles nog steeds niet gesmolten is. Ding doet het nog steeds, na een aardbeving tsunami en twee explosies.

Feit is dat we kneiterveel energie verbruiken, je niet ongelimiteerd dammen en windmolens kan bouwen en ook moet stoppen alles in de brand te steken. Kernenergie is veruit het efficientst, maar je moet alleen even nadenken over de beveiliging. En ze misschien iets eerder vervangen dan 40 jaar.
ze moeten ook even goed nadenken over de afval.
  FOK!fotograaf maandag 14 maart 2011 @ 13:49:48 #44
13368 NiGeLaToR
pi_94091698
quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 14 maart 2011 13:47 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Of nu wat straling moet verwerken of tonnen co2 uitstoot in een kolencentrale - nadenken over je afval moet je toch. Ik heb al eens voorgesteld om radioactief afval naar de zon te schieten, die bestaat uit radioactief afval.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 14 maart 2011 @ 13:51:00 #45
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_94091763
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:40 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Nee, de zoveelste overstroming in dat gebied in een eeuwenlange reeks bij omstandigheden die ongeveer eens in de honderd jaar voorkomen.
Eeuwenlange reeks?
Bron?
Daarbij, zet de centrale ergens in het botlek gebied. :)
  maandag 14 maart 2011 @ 13:53:40 #46
177885 JoaC
Het is patat
pi_94091894
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 12:35 schreef Ralphmeister het volgende:
In Nederland hebben we geen aardbevingen.
http://www.bndestem.nl/al(...)eld-in-Groningen.ece

2000-2006:

# 2000: 25 oktober 3,2 Roswinkel
# 2001: 7 maart 3,1 Voerendaal
# 2001: 23 juni 3,9 Voerendaal
# 2001: 9 september 3,2 Alkmaar
# 2002: 22 juli 4,9 Heerlen
# 2003: 24 oktober 3,0 Hoeksmeer
# 2003: 10 november 3,0 Stedum
# 2006: 8 augustus 3,5 Middelstum
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_94094974
Nederland ligt misschien niet in een aardbevingengebied, maar ligt wel deels onder de zeespiegel. In Den Haag wordt hier mijnsinziens te weinig rekening mee gehouden. Overstromingsgevaar in gebieden waar een kerncentrale ligt lijkt me ook geen fantastische gedachte.

Maar ik denk verder niet dat wat er gebeurt in Japen erg veel invloed zal hebben op de opinie ten aanzien van kerncentrales in Nederland. Op de korte termijn misschien, maar op de lange termijn niet. Persoonlijk vind ik het ook nauwelijks ter zaken doen. Kernenergie is, op dit moment, de meest efficiënte methode om energie op te wekken. Gewoon doen dus en daarnaast investeren zodat methoden om nog duurzamer energie te vergaren op termijn goedkoper worden.

Groen of niet groen vind ik verder niet zo boeiend, als het maar duurzaam is in de zin van voor altijd, zonder vervelende bijwerkingen. Dat is met kernenergie niet, maar totdat er een betaalbaar en realistisch alternatief is, is het de beste methode.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  † In Memoriam † maandag 14 maart 2011 @ 15:18:52 #48
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_94095241
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 13:51 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Eeuwenlange reeks?
Bron?
Daarbij, zet de centrale ergens in het botlek gebied. :)
Jij hebt een bron nodig om te geloven dat Zeeland al eeuwen regelmatig overstroomt? :')
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  maandag 14 maart 2011 @ 15:23:55 #49
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_94095480
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 15:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
Nederland ligt misschien niet in een aardbevingengebied, maar ligt wel deels onder de zeespiegel. In Den Haag wordt hier mijnsinziens te weinig rekening mee gehouden. Overstromingsgevaar in gebieden waar een kerncentrale ligt lijkt me ook geen fantastische gedachte.

Maar ik denk verder niet dat wat er gebeurt in Japen erg veel invloed zal hebben op de opinie ten aanzien van kerncentrales in Nederland. Op de korte termijn misschien, maar op de lange termijn niet. Persoonlijk vind ik het ook nauwelijks ter zaken doen. Kernenergie is, op dit moment, de meest efficiënte methode om energie op te wekken. Gewoon doen dus en daarnaast investeren zodat methoden om nog duurzamer energie te vergaren op termijn goedkoper worden.

Groen of niet groen vind ik verder niet zo boeiend, als het maar duurzaam is in de zin van voor altijd, zonder vervelende bijwerkingen. Dat is met kernenergie niet, maar totdat er een betaalbaar en realistisch alternatief is, is het de beste methode.
Het stukje Sloegebied waar de kerncentrale op gebouwd is opgehoord tot enkele meters boven NAP, dus daar is rekening mee gehouden. Kernenergie is trouwens niet zo goedkoop als men doet geloven, dat kernafval zal ook nog een geldkosten en de ontmanteling van de kerncentrale. Nee, we kunnen beter gaan voor het flexibele aardgas. Dat kun je een tantje lager zetten als het waait.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_94096099
Aardbevingen in Nederland, ja ze zijn er, maar VEEL te zwak om ook maar enige schade toe te richten, zeker bij een kerncentrale. 3,2 op de schaal van Richter stelt NIKS voor.

Overstromingen in Nederland kan een eventueel gevaar zijn, maar dan kan je de kerncentrale ook in Noord-Gelderland neerzetten waar land wat hoger is.

Er zijn geen alternatieve voor kernenergie, zeker niet in een land zoals Nederland. We hebben te weinig zon, water(Watervallen), wind(Ruimte) om onze energie aanbod te "vergroenen". Daarnaast is groene energie erg duur en rendement laag, heel laag.

Schaal van Richter: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaal_van_Richter
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')