abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 18:19:21 #276
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055902
En als je kind coke zou gaan gebruiken wat dan? En als dat gebruik uit de hand zou lopen? Je kind van 16 dus. Wat zou je dan zeggen?
pi_94055915
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:13 schreef Mishu het volgende:
Zouden jullie stoppen als jullie een vaste baan/kinderen krijgen? Of alsnog 2x per jaar?
Al moet het nog blijken dat ik kinderen krijg, maar volgens mij zou ik er dan wel mee stoppen. Ik heb zelf genoeg geëxperimenteerd met drugs om te kunnen zeggen dat het een keer genoeg is geweest. Mijn behoefte om drugs te gebruiken is nu al geslonken tot een minimum.
pi_94055935
quote:
Met kinderen is het anders. Dan zou ik het beter plannen. Vind niet dat kinderen blootgesteld moeten worden aan drugs nee.
Hoezo niet dan?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94055964
quote:
Dat zijn paddo's. Paddestoelen zijn een natuurproduct. Je hebt niet die ranzige smaak in je neus.
Die ranzige smaak vind ik juist lekker. :9
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94055970
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:13 schreef Mishu het volgende:
Blowen en triptanen vind ik wel Oké. Zeker als je nog jong bent. Die chemische troep is minder.

[..]

tja... het hangt voor mij van de stituatie af.
Alcohol is ook een behoorlijk zware drug, maar zolang het gebruik niet problematisch is, heb ik er geen probleem mee.
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 18:20:35 #281
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94055971
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:18 schreef Mishu het volgende:
Dat zijn paddo's. Paddestoelen zijn een natuurproduct. Je hebt niet die ranzige smaak in je neus.
Nee, de smaak van paddo's is lekker in je mond :r :')

Pep is lekker :9 Maar dat kan ook door associatie komen. :@. :9.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:20:51 #282
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055988
Precies, dat heb ik ook. Zo iemand wil ik.
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:19 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Al moet het nog blijken dat ik kinderen krijg, maar volgens mij zou ik er dan wel mee stoppen. Ik heb zelf genoeg geëxperimenteerd met drugs om te kunnen zeggen dat het een keer genoeg is geweest. Mijn behoefte om drugs te gebruiken is nu al geslonken tot een minimum.
pi_94056013
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:59 schreef Mishu het volgende:
Ja ik begon met een biertje en drink nu elk weekend. Drugs maar 2 x per jaar kunnen gebruiken is uitzonderlijk. Zijn maar weinig mensen die dat kunnen, laat staan 2 mensen tegelijk.

[..]

Meh, ik doe zo eens per twee maanden mdma met vrienden en dat vindt mijn vriendin geen probleem. Ze heeft het zelf ook wel eens gebruikt, maar doet het nu ook niet meer. Ze drinkt verder ook bijna nooit alcohol.

Verantwoord omgaan met drugs (binnen een relatie) kan prima.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 18:21:21 #284
236264 crew  capricia
pi_94056015
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

tja... het hangt voor mij van de stituatie af.
Alcohol is ook een behoorlijk zware drug, maar zolang het gebruik niet problematisch is, heb ik er geen probleem mee.
Alcohol is een heftige drugs, eens.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 maart 2011 @ 18:24:33 #285
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94056209
Misschien is het ook omdat ik zelf lichtelijk verslaafd ben geweest. Ik ben enorm bang dat ik daardoor weer ga gebruiken. Terwijl het op mij gewoon een slecht effect heeft. Ik stop niet zegmaar. Vaak genoeg een uitgedroogd kutlichaam gehad met aderen die overuren maken.
pi_94056211
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:20 schreef Mishu het volgende:
Precies, dat heb ik ook. Zo iemand wil ik.

[..]

Trouwen? :7

Mits je stopt met onderquoten. Dat leest irritant.
pi_94056254
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
zolang het gebruik niet problematisch is, heb ik er geen probleem mee.
Klinkt logisch. ;)
  zondag 13 maart 2011 @ 18:26:02 #288
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94056290
Als iemand mij de garantie zou geven dat hij niet van plan is zijn hele leven het te gaan gebruiken dan vind ik het oke.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 18:27:17 #289
236264 crew  capricia
pi_94056350
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:26 schreef Mishu het volgende:
Als iemand mij de garantie zou geven dat hij niet van plan is zijn hele leven het te gaan gebruiken dan vind ik het oke.
Controlfreakje.. ;)
In het leven heb je geen garanties.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 13 maart 2011 @ 18:27:44 #290
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94056375
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Trouwen? :7

Mits je stopt met onderquoten. Dat leest irritant.
Haha, dat zou wat zijn. Een bruiloft op fok :P
pi_94056471
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:24 schreef Mishu het volgende:
Misschien is het ook omdat ik zelf lichtelijk verslaafd ben geweest. Ik ben enorm bang dat ik daardoor weer ga gebruiken. Terwijl het op mij gewoon een slecht effect heeft. Ik stop niet zegmaar. Vaak genoeg een uitgedroogd kutlichaam gehad met aderen die overuren maken.
Ok, je spreekt vanuit een bepaalde achtergrond dus..

Ik heb weleens wat geexperimenteerd. Nooit verslaafd geraakt.
Nu boeit het me nauwelijks meer. Zelfs roken ben ik mee gestopt :) Blowen al veel eerder. Vorige week de eerste joint sinds een jaar.

Wat heb je gebruikt, als ik vragen mag?
pi_94056600
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:18 schreef Mishu het volgende:
Nee, wel in je mond. :r

LSD is ook een tripper. 2C-X-familie ook. Die zijn ineens slecht omdat ze chemisch zijn? :?

Je kan van ayahuasca (een natuurlijke tripper) een stuk gekker worden dan van wat chemische dingen als 2C-B.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_94056637
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Controlfreakje.. ;)
In het leven heb je geen garanties.
Nee, maar sommige mensen willen hun leven zo inrichten dat je zo min mogelijk tegenslagen kunt krijgen.
pi_94056764
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:19 schreef Mishu het volgende:
En als je kind coke zou gaan gebruiken wat dan? En als dat gebruik uit de hand zou lopen? Je kind van 16 dus. Wat zou je dan zeggen?
Ik zou ze er goed op voorbereiden, en duidelijk maken welke drugs slechte ervaringen brengen en welke goede.

Maar dat is aardig hypothetisch aangezien ik geen kinderen heb. Mijn vriendin wel en we houden die levens goed gescheiden. Ze zien wel dat we roken en dat vind ik veel erger.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_94056795
Mensen die natuurlijk per definitie beter vinden dan 'chemisch'. Van die types die liever een kruidenthee zetten dan een paracetamol slikken. :')

Overigens is het een paradox, want alles is chemisch.
pi_94056819
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:19 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hoezo niet dan?
Zelfde als met seks. Dat is iets van ons samen. Kinderen kunnen die dingen ook nog helemaal niet begrijpen, en onder invloed zijn ten overstaan van je kinderen vind ik echt beschamend.

pi_94056861
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:26 schreef Mishu het volgende:
Nou dat ik niet het plan heb kan ik je wel garanderen :D
pi_94056963
quote:
Ik zou ze er goed op voorbereiden, en duidelijk maken welke drugs slechte ervaringen brengen en welke goede.
Alle drugs natuurlijk. :+

quote:
Zelfde als met seks. Dat is iets van ons samen. Kinderen kunnen die dingen ook nog helemaal niet begrijpen, en onder invloed zijn ten overstaan van je kinderen vind ik echt beschamend.
Dus je wilt ze ook seks onthouden als ze bijvoorbeeld 16 zijn. Dat je kinderen onder 12 niet wil confronteren met drugs snap ik. Maar hoe ga je er mee om als ze tieners zijn en zelf gaan experimenteren? Ga je dan zeggen: "ga je gang jongens, alcohol is ook slecht en drugs zijn niet slecht als je de spelregels maar kent!"? :)
pi_94057048
quote:
2s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:40 schreef teknomist het volgende:

[..]

Alle drugs natuurlijk. :+

[..]

Dus je wilt ze ook seks onthouden als ze bijvoorbeeld 16 zijn. Dat je kinderen onder 12 niet wil confronteren met drugs snap ik. Maar hoe ga je er mee om als ze tieners zijn en zelf gaan experimenteren? Ga je dan zeggen: "ga je gang jongens, alcohol is ook slecht en drugs zijn niet slecht als je de spelregels maar kent!"? :)
Als je alcohol en sigaretten als slecht ziet, moet je drugs ook als slecht zien.
pi_94057118
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan van ayahuasca (een natuurlijke tripper) een stuk gekker worden dan van wat chemische dingen als 2C-B.
Opmerkelijk genoeg wordt dat tripmiddel gebruikt in bepaalde religies. Een tijd geleden is daar ook een interessante rechtszaak over geweest in Nederland.
quote:
Around the end of the 1990s, ayahuasca use spread to Europe. The first ayahuasca Churches affiliated to the Brazilian Santo Daime were established in the Netherlands. A legal case was filed against two of the Church's leaders, Hans Bogers (one of the original founders of the Dutch Santo Daime community) and Geraldine Fijneman, who is the current head of the Amsterdam Santo Daime community. Bogers and Fijneman were charged with distributing a scheduled substance (DMT), however the prosecution was unable to prove that the use of ayahuasca by members of the Santo Daime constituted a sufficient threat to public health and order that it warranted denying their rights to religious freedom under Article 9. The 2001 verdict of the Amsterdam district court is an important precedent.
Bron

Dat psychedelische drugs voorkomen in exotische religies is voor mij een belangrijk teken dat deze middelen bij ons mens-zijn horen. Dat proberen te verbannen is naar mijn mening een deel van jezelf ontkennen: de mens zoekt altijd op een manier naar iets dat hem in 'extase' brengt. Of dat nu alcohol is, (psychedelische) drugs of wat dan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2011 18:44:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')