abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 maart 2011 @ 17:59:40 #251
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94054956
Ja ik begon met een biertje en drink nu elk weekend. Drugs maar 2 x per jaar kunnen gebruiken is uitzonderlijk. Zijn maar weinig mensen die dat kunnen, laat staan 2 mensen tegelijk.
quote:
Op zondag 13 maart 2011 17:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Iedereen gaat dus ook steeds meer drinken enzo in jouw optiek?
  † In Memoriam † zondag 13 maart 2011 @ 18:00:05 #252
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_94054975
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:58 schreef Mishu het volgende:
Het feit dat drugsgebruikers niet tegen een verbod van hun partner kunnen zegt eigenlijk al genoeg.

Ze kunnen niet zonder.
Ik kan best zonder. Ik wil het alleen niet. Ik gebruik soms veel, soms weinig. En ook elke drug verschilt weer wanneer ik wat gebruik. Plus dat ik ook bijvoorbeeld best zonder computer en internet zou kunnen maar zit niet zou willen, of zonder muziek leven.
pi_94054981
quote:
Wat ik concreet wil zeggen is dat het niet alleen maar lovey dovey is. Mensen doen hier net alsof je anderen niet schaadt met drugs, terwijl je dat niet kunt zeggen. Kun jij, bij iedere situatie waarin drugs wordt gebruikt, de uitkomst voorspellen? Nee zeer zeker niet, anders was je nu miljonair geweest of zat je in een psychiatrische inrichting. :+ Maar wat ik dus wil zeggen is dat je nooit voorop kan stellen dat je niemand schaadt met drugsgebruik. Het is niet zo enorm zwartwit als het hier wordt gezien. Aan de ene kant de schreeuwerds van DO DRUGS BECAUSE WITHOUT DRUGS YOUR LIFE IS A FAILURE en aan de andere kant de schreeuwerds van DRUGS ARE BAD HMKAY. Het is niet zo zwartwit. Het is GRIJS.
Eens, het lijkt soms: of drugs zijn per definitie slecht of drugs zijn goed want blablabla. Beiden zijn enorm kortzichtig danwel naief. Ik heb veel drugs gebruikt en daar veel van genoten en ik gebruik nog zo nu en dan (meestal coke of MDMA) naast gewoon regelmatig alcoholgebruik, maar ik zie ook de (zwaar) negatieve kanten ervan, maar goed wijsheid komt met de jaren misschien. :Y)
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_94054983
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:53 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Wat ik concreet wil zeggen is dat het niet alleen maar lovey dovey is. Mensen doen hier net alsof je anderen niet schaadt met drugs, terwijl je dat niet kunt zeggen. Kun jij, bij iedere situatie waarin drugs wordt gebruikt, de uitkomst voorspellen? Nee zeer zeker niet, anders was je nu miljonair geweest of zat je in een psychiatrische inrichting. :+ Maar wat ik dus wil zeggen is dat je nooit voorop kan stellen dat je niemand schaadt met drugsgebruik. Het is niet zo enorm zwartwit als het hier wordt gezien. Aan de ene kant de schreeuwerds van DO DRUGS BECAUSE WITHOUT DRUGS YOUR LIFE IS A FAILURE en aan de andere kant de schreeuwerds van DRUGS ARE BAD HMKAY. Het is niet zo zwartwit. Het is GRIJS.
Dan lees jij andere dingen dan ik.

Ik zie vrijwel iedereen hier een gebalanceerde mening plaatsen. Er heerst juist een enorm krampachtig en hypocriet antisentiment tegen "drugs" (terwijl er veel drugs zijn die minder gevaarlijk of schadelijk zijn dan de toegestane drugs sigaretten en alcohol).

Doors of perception (moet het boek nog lezen), op een volwassen manier je geest verkennen, dat is geweldig. Nee, dat moet je niet doen als je moet rijden ofzo, maar dat is gewoon common sense. En ja, met drugsgebruik maak je fouten.

Net als ik gisternacht met het algemeen verkrijgbare, toegestane, in reclames gestimuleerde alcohol. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_94055008
quote:
Het feit dat drugsgebruikers niet tegen een verbod van hun partner kunnen zegt eigenlijk al genoeg.

Ze kunnen niet zonder.
Mijn partner hoeft mij niets te verbieden omdat ze weet dat ik verantwoordelijk met dingen omga.

Dat heet liefde en vertrouwen. :*

Dat jij op junks valt, is niet ons probleem. :W
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 13 maart 2011 @ 18:01:37 #256
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055022
Drugs in het begin: jeej, vet leuk!

Drugs na een tijdje: ruzies na het uitgaan, speed en coke maken agressief, tot slaan aan toe. Verantwoordelijkheden niet aankunnen omdat je een speedkater hebt. Stiekem gebruiken.
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 18:01:46 #257
236264 crew  capricia
pi_94055031
quote:
Op zondag 13 maart 2011 17:59 schreef Mishu het volgende:
Ja ik begon met een biertje en drink nu elk weekend. Drugs maar 2 x per jaar kunnen gebruiken is uitzonderlijk. Zijn maar weinig mensen die dat kunnen, laat staan 2 mensen tegelijk.

[..]

Dus iedereen die ooit een biertje deed, is nu verslaafd of heeft problemen met alcohol?
Ik heb nog nooit zoveel onzin gehoord..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94055053
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan lees jij andere dingen dan ik.

Ik zie vrijwel iedereen hier een gebalanceerde mening plaatsen. Er heerst juist een enorm krampachtig en hypocriet antisentiment tegen "drugs" (terwijl er veel drugs zijn die minder gevaarlijk of schadelijk zijn dan de toegestane drugs sigaretten en alcohol).

Doors of perception (moet het boek nog lezen), op een volwassen manier je geest verkennen, dat is geweldig. Nee, dat moet je niet doen als je moet rijden ofzo, maar dat is gewoon common sense. En ja, met drugsgebruik maak je fouten.

Net als ik gisternacht met het algemeen verkrijgbare, toegestane, in reclames gestimuleerde alcohol. ;)
Waarschijnlijk lees ik het anders dan jij. Jij beweert dat je niemand schaadt met drugsgebruik. Maar dat weet jij toch niet van iedere situatie. Dat kun jij beoordelen? Vertrouw me, ik heb echt totaal niks tegen drugs, maar ik heb er ook niet zoveel mee. Mijn vader heeft in mijn ogen een alcoholverslaving en die schaadt mij daar mee. En mijn beide ouders hebben een sigarettenverslaving en hier schaden ze mij ook mee. Leg mij eens uit waarom drugs dit niet zou kunnen doen? Het is niet zo zwart wit.

En ja, ik ben er werkelijk waar van overtuigd dat veel mensen hier erg zwartwit overkomen. Ik vind n8n erg bedachtzaam, maar er wordt heel veel oordeel in bepaalde posts geplaatst en dat vind ik niet kunnen. Je mag best een oordeel vellen over meningen, maar moet dat per se op zo'n denigrerende manier? Het kan ook op een normale manier in mijn ogen en erachter komen WAAROM mensen zo denken.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:02:38 #259
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055065
Ik val gelukkig niet alleen maar op junks.
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mijn partner hoeft mij niets te verbieden omdat ze weet dat ik verantwoordelijk met dingen omga.

Dat heet liefde en vertrouwen. :*

Dat jij op junks valt, is niet ons probleem. :W
  zondag 13 maart 2011 @ 18:03:54 #260
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055125
Wij waren op zich niet verslaafd aan de speed maar het leidde wel degelijk tot problemen die erger waren dan de alcohol. Het effect is anders en sterker, dat ga je toch niet lopen ontkennen hè?
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus iedereen die ooit een biertje deed, is nu verslaafd of heeft problemen met alcohol?
  Moderator zondag 13 maart 2011 @ 18:05:00 #261
236264 crew  capricia
pi_94055183
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:03 schreef Mishu het volgende:
Wij waren op zich niet verslaafd aan de speed maar het leidde wel degelijk tot problemen die erger waren dan de alcohol. Het effect is anders en sterker, dat ga je toch niet lopen ontkennen hè?

[..]

Zou dat misschien ook aan de gebruiker kunnen liggen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_94055190
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Er staat dat mensen de neiging hebben om meer te gaan drinken als je er aan gewend raakt. En dat is in mijn ervaring en blijkbaar ook in andere mensen hun ervaring zo.
pi_94055198
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:02 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Waarschijnlijk lees ik het anders dan jij. Jij beweert dat je niemand schaadt met drugsgebruik. Maar dat weet jij toch niet van iedere situatie. Dat kun jij beoordelen? Vertrouw me, ik heb echt totaal niks tegen drugs, maar ik heb er ook niet zoveel mee. Mijn vader heeft in mijn ogen een alcoholverslaving en die schaadt mij daar mee. En mijn beide ouders hebben een sigarettenverslaving en hier schaden ze mij ook mee. Leg mij eens uit waarom drugs dit niet zou kunnen doen? Het is niet zo zwart wit.
Alcohol en sigaretten zijn beide negatieve drugs in mijn ogen (ben jij mijn zusje trouwens? :D ). En ik zeg nergens dat drugs niet gevaarlijk KUNNEN zijn. Je moet gewoon verantwoordelijk gebruiken, met alles. Je gaat ook niet autorijden als je dat op de kartbaan doet. Of met een te lang touw bungeejumpen. Of voordat je naar je werk gaat ff drugs gebruiken (op wellicht nicotine en cafeine na :P ).

VERANTWOORDELIJKHEID. Daar draait het om. En gelukkig zijn de meeste mensen verantwoordelijk. En zijn ze dat niet, dan schaden ze vaker zichzelf dan anderen.

zondag 13 maart 2011 @ 18:06:26 #264
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055243
Altijd, maar sommige mensen houden zichzelf voor de gek. Die kunnen (niet meer) kritisch naar zichzelf kijken.
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Zou dat misschien ook aan de gebruiker kunnen liggen?
pi_94055307
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alcohol en sigaretten zijn beide negatieve drugs in mijn ogen (ben jij mijn zusje trouwens? :D ). En ik zeg nergens dat drugs niet gevaarlijk KUNNEN zijn. Je moet gewoon verantwoordelijk gebruiken, met alles. Je gaat ook niet autorijden als je dat op de kartbaan doet. Of met een te lang touw bungeejumpen. Of voordat je naar je werk gaat ff drugs gebruiken (op wellicht nicotine en cafeine na :P ).

VERANTWOORDELIJKHEID. Daar draait het om. En gelukkig zijn de meeste mensen verantwoordelijk. En zijn ze dat niet, dan schaden ze vaker zichzelf dan anderen.
Nee, ik heb geen broers of zussen, dus ik denk dat dat niet opgaat. :+ Maar jij ziet het dan wel zo. Maar er zijn er genoeg die hier niet de twee kanten van drugs zien. En ik vind verantwoording een heel moeilijk woord om te scharen bij drugs, omdat ik het idee heb dat drugs juist die verantwoording afzwakt. Net zoals alcohol dat doet en in die zin sigaretten ook.
pi_94055356
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:05 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Er staat dat mensen de neiging hebben om meer te gaan drinken als je er aan gewend raakt. En dat is in mijn ervaring en blijkbaar ook in andere mensen hun ervaring zo.
Vandaar juist dat een OPEN houding naar drugs toe goed is. Want er zijn zoveel verschillende SOORTEN drugs. Ik heb een kleine selectie gebruikt en ben benieuwd naar een andere set. En zo zijn er ook dingen die ik absoluut NIET wil. Dat kan je alleen maar vaststellen door er veel over te lezen, praten en de leuke drugs te DOEN.

Toen ik 3 weken in Soedan zat (alcoholbezit = handjes eraf) rookte ik me de tering. Niet omdat ik de alcohol miste, helemaal niet, maar het heeft een effect.

Door drugs te criminaliseren zorg je ervoor dat de kwaliteit en beschikbaarheid gevaarlijker worden. Er is geen betere winkelklantvriendelijkheid te vinden dan in een smartshop. O+

zondag 13 maart 2011 @ 18:08:50 #267
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_94055366
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:06 schreef Mishu het volgende:
Altijd, maar sommige mensen houden zichzelf voor de gek. Die kunnen (niet meer) kritisch naar zichzelf kijken.

[..]

Maar dit is niet bij iedereen het geval. Ik ken genoeg mensen die vroeger af en toe gebruikten en zodra ze zijn gaan werken volledig gestopt zijn. Ook mensen die niet gestopt zijn trouwens, maar ik ken persoonlijk niemand die verslaafd is geraakt aan harddrugs.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_94055451
quote:
6s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vandaar juist dat een OPEN houding naar drugs toe goed is. Want er zijn zoveel verschillende SOORTEN drugs. Ik heb een kleine selectie gebruikt en ben benieuwd naar een andere set. En zo zijn er ook dingen die ik absoluut NIET wil. Dat kan je alleen maar vaststellen door er veel over te lezen, praten en de leuke drugs te DOEN.

Toen ik 3 weken in Soedan zat (alcoholbezit = handjes eraf) rookte ik me de tering. Niet omdat ik de alcohol miste, helemaal niet, maar het heeft een effect.

Door drugs te criminaliseren zorg je ervoor dat de kwaliteit en beschikbaarheid gevaarlijker worden. Er is geen betere winkelklantvriendelijkheid te vinden dan in een smartshop. O+
Ik vind ook dat drugs gelegaliseerd moet worden, omdat er dan minder troep op straat komt. Daar ben ik altijd al voor geweest. Maar het gaat meer om het feit dat mensen vaak wel meer gaan gebruiken omdat er een gewenning optreedt.

Zo en nu ga ik eten. :+
pi_94055515
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:07 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen broers of zussen, dus ik denk dat dat niet opgaat. :+ Maar jij ziet het dan wel zo. Maar er zijn er genoeg die hier niet de twee kanten van drugs zien. En ik vind verantwoording een heel moeilijk woord om te scharen bij drugs, omdat ik het idee heb dat drugs juist die verantwoording afzwakt. Net zoals alcohol dat doet en in die zin sigaretten ook.
Ik weet zeker dat de grote meerderheid er hier net zo over denkt als ik. Je kan alleen niet alles in woorden vatten, zeker niet op een groot forum.

Natuurlijk veranderen drugs je perceptie van verantwoordelijkheden. Maar dat kan ook op een goede manier zijn. Ik kan me heel slecht ontspannen, maar ik merk dat ik met wiet rustig ben in mijn hoofd. Gebruik het dan ook regelmatig maar nooit echt veel. Wie schaad ik daarmee? Ik stap niet in de auto als ik stoned ben, maar vind het heerlijk dat ik dan een avond GEEN verantwoordelijkheden heb. Die heb ik overdag meer dan genoeg.

pi_94055533
quote:

Ze kunnen niet zonder.
Nooit stoned geneukt zeker? :P

Maar serieus: Dat is veel te kort door de bocht. Het lijkt een beetje op mijn borderliner-ex die de omgang met mijn beste vriendin wilde verbieden, omdat ze bang was dat we meer waren dan gewone vrienden.
Toen ik er daar niet op inging, was dat een bewijs, want ik stelde mijn vrienden boven onze relatie.

Je niet laten beknotten in iets dat je graag doet of je persoonlijke vrijheid, is natuurlijk iets totaal anders dan ergens aan verslaafd zijn.
  zondag 13 maart 2011 @ 18:13:14 #271
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055592
Zouden jullie stoppen als jullie een vaste baan/kinderen krijgen? Of alsnog 2x per jaar?
  zondag 13 maart 2011 @ 18:13:58 #272
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055618
Blowen en triptanen vind ik wel Oké. Zeker als je nog jong bent. Die chemische troep is minder.
quote:
Op zondag 13 maart 2011 18:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nooit stoned geneukt zeker? :P

Maar serieus: Dat is veel te kort door de bocht. Het lijkt een beetje op mijn borderliner-ex die de omgang met mijn beste vriendin wilde verbieden, omdat ze bang was dat we meer waren dan gewone vrienden.
Toen ik er daar niet op inging, was dat een bewijs, want ik stelde mijn vrienden boven onze relatie.

Je niet laten beknotten in iets dat je graag doet of je persoonlijke vrijheid, is natuurlijk iets totaal anders dan ergens aan verslaafd zijn.
pi_94055708
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:13 schreef Mishu het volgende:
Blowen en triptanen vind ik wel Oké. Zeker als je nog jong bent. Die chemische troep is minder.

[..]

Precies andersom. Blowen als je jong bent lijkt me helemaal niet zo goed (ben blij dat ik het niet ontdekt heb toen ik 16 was).

Tripmiddelen zijn niet chemisch? :') Wat is er nou weer mis met chemisch? Jij eet en drinkt ook niet zeker? :')

pi_94055779
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 18:13 schreef Mishu het volgende:
Zouden jullie stoppen als jullie een vaste baan/kinderen krijgen? Of alsnog 2x per jaar?
Ik heb een vaste baan met veel verantwoordelijkheden en nee dus, waarom? Heerlijk juist om het dan te kunnen doen. En je hebt er het geld voor en de momenten waarop het kan zijn spaarzamer dus bijzonderder.

Met kinderen is het anders. Dan zou ik het beter plannen. Vind niet dat kinderen blootgesteld moeten worden aan drugs nee.

zondag 13 maart 2011 @ 18:18:11 #275
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_94055836
Dat zijn paddo's. Paddestoelen zijn een natuurproduct. Je hebt niet die ranzige smaak in je neus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')