Zelfs de Palestijnse onderhandelaar heeft zo z'n twijfels zo te zien. Als niet dit jaar, volgend jaar of de volgende 10 jaar.. er komt vrede. Niet zo overtuigd van dat ene jaar als Obama is.quote:The chief Palestinian negotiator, Saeb Erekat, said an agreement was inevitable at some point. The question was whether it could be reached within Obama's deadline of a year. "[Palestinians and Israelis] know that, if not this year, next year, or in 10 years' time, it will be a two-state solution on the 1967 lines, Palestine next to the state of Israel. The difference in time here is how many lives of Israelis and Palestinians will be saved," he said
Heb je het dan over de deadline van Obama of 'ooit'?quote:Op zondag 13 maart 2011 12:12 schreef Killjoy het volgende:
Het zou geweldig zijn als het zou lukken, maar ik heb sterke twijfels of het wel mogelijk is.
Ligt er natuurlijk aan, het zal wel meer dan een paar bommetjes gaan kosten om dat op te lossen, nucleair is niet echt een oplossing omdat alles zo dicht bij elkaar ligt. Tel Aviv in de fall-out lijkt me ook geen oplossing.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
1 september 2011? Makkelijk joh. Paar bommetjes op de juiste plek en klaar is Klara.
Bommen zijn helemaal geen oplossing. Alleen een allesverwoestende bom op het hele gebied brengt (tijdelijke) vrede; geen mensen = geen oorlog. Ik denk niet dat Obama dat in gedachte had.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan, het zal wel meer dan een paar bommetjes gaan kosten om dat op te lossen, nucleair is niet echt een oplossing omdat alles zo dicht bij elkaar ligt. Tel Aviv in de fall-out lijkt me ook geen oplossing.
Nee, maar om te denken dat een oorlog die al 1100 jaar duurt binnen nu en 5 maand opgelost wordt is natuurlijk wel helemaal van de pot gerukt.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:45 schreef Individual het volgende:
[..]
Bommen zijn helemaal geen oplossing. Alleen een allesverwoestende bom op het hele gebied brengt (tijdelijke) vrede; geen mensen = geen oorlog. Ik denk niet dat Obama dat in gedachte had.
Waarom niet? Zijn we gelijk van beide landen af.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan, het zal wel meer dan een paar bommetjes gaan kosten om dat op te lossen, nucleair is niet echt een oplossing omdat alles zo dicht bij elkaar ligt. Tel Aviv in de fall-out lijkt me ook geen oplossing.
Omdat we onze broeders in gedachten niet nucleair in de fik behoren te zetten.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? Zijn we gelijk van beide landen af.
Eerst de een, dan de ander.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:26 schreef Individual het volgende:
[..]
Heb je het dan over de deadline van Obama of 'ooit'?
En al die haatbaarden eromheen vrijspel geven. Dacht het niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? Zijn we gelijk van beide landen af.
quote:Op zondag 13 maart 2011 14:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
En al die haatbaarden eromheen vrijspel geven. Dacht het niet.
Dat zeg ik niet. Ik doel op de leiders van de landen eromheen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Ja, want elke Arabier is een haatbaard en elke Israelier een moordenaar. Goed bezig, erik.
Daarom moeten we de revoluties ook van harte ondersteunen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik doel op de leiders van de landen eromheen.
Trouwens, beginnen over nuance terwijl je zelf met kernbommen wil strooien?
Ja, dezelfde revoluties die de olieprijs naar $200 of meer stuwen, nee dankje.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom moeten we de revoluties ook van harte ondersteunen.
Even wachten tot er wat komt te zitten waar we niet zoveel last van hebben bedoel je?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom moeten we de revoluties ook van harte ondersteunen.
Hoe duurder, hoe beter. Dan kan eerder begonnen worden met de ontwikkeling van alternatieve energiebronnen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dezelfde revoluties die de olieprijs naar $200 of meer stuwen, nee dankje.
Mooi he, democratie?quote:Op zondag 13 maart 2011 14:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even wachten tot er wat komt te zitten waar we niet zoveel last van hebben bedoel je?
Tot op zekere hoogte is het een lovenswaardig streven.quote:
Als je ziet hoe lang de rijen nu al zijn bij pompstations waar ze wat goedkoper zijn dan wil ik niet zien wat er gebeurt als daadwerkelijk de olie nogmaals met 100% stijgt. Waarom wil je per se zo'n rampscenario in werking zien? Je wordt er alleen maar slechter van.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe duurder, hoe beter. Dan kan eerder begonnen worden met de ontwikkeling van alternatieve energiebronnen.
Vind het ietwat voorbarig om een of ander vreselijk regime te vrezen. We zien wel wat voor leider de Egyptenaren kiezen. Vergeet niet we juist met de extremistische ellende opgescheept zitten dankzij onze drang om te intervenieren.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte is het een lovenswaardig streven.
Omdat het op de lange termijn beter uitpakt voor ons en de mensheid als geheel.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Als je ziet hoe lang de rijen nu al zijn bij pompstations waar ze wat goedkoper zijn dan wil ik niet zien wat er gebeurt als daadwerkelijk de olie nogmaals met 100% stijgt. Waarom wil je per se zo'n rampscenario in werking zien? Je wordt er alleen maar slechter van.
Toekomstmuziek, heb ik niet zoveel aan.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat het op de lange termijn beter uitpakt voor ons en de mensheid als geheel.
Tsja, ik ben niet zo van het korte termijn-denken.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toekomstmuziek, heb ik niet zoveel aan.
Dat moet nog blijken.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik ben niet zo van het korte termijn-denken.
1100 jaar?quote:Op zondag 13 maart 2011 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, maar om te denken dat een oorlog die al 1100 jaar duurt binnen nu en 5 maand opgelost wordt is natuurlijk wel helemaal van de pot gerukt.
Mijn post was dan ook meer sarcastisch bedoeld.
Ook zware drang en sancties zullen denk ik niet een blijvende vrede met zich meebrengen.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:44 schreef Disana het volgende:
Ik geloof werkelijk niet dat vrede op deze korte termijn of zelfs op veel langere termijn kan worden bereikt. Daarvoor zijn wederzijdse angst en wantrouwen veel te groot. Vrede kan mijns inziens alleen van buitenaf worden opgelegd met zware dwang en sancties.
Zo optimistisch ben ik dan weer wel.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook zware drang en sancties zullen denk ik niet een blijvende vrede met zich meebrengen.
De veroveringen van de moslimhordes begonnen ongeveer rond de 8e eeuw inderdaad, de eerste kruistochten van ~1100 waren daar een antwoord op, dus gemiddeld genomen ligt die regio religieus gezien al rond de 1100 jaar in conflict ja.quote:
Nogal simplistische voorstelling van zaken, aangezien je honderden jaren vrede voor het gemak vergeet. Als je zo gaat redeneren kun je wel teruggaan naar de 1e eeuw met de joodse opstand.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De veroveringen van het kalifaat begonnen ongeveer rond de 8e eeuw inderdaad, de eerste kruistochten van ~1100 waren daar een antwoord op, dus gemiddeld genomen ligt die regio religieus gezien al rond de 1100 jaar in conflict ja.
Dat zou ook kunnen inderdaad, maar ik vind sinds de uitbraak van grootschalig conflict een betere stellingname aangezien het van daaruit meer om het grondgebied ging en de religieuze overtuiging daarvan. Die is nog steeds aan de gang, en is sinds de 8e eeuw dus al betwist tussen religies.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nogal simplistische voorstelling van zaken, aangezien je honderden jaren vrede voor het gemak vergeet. Als je zo gaat redeneren kun je wel teruggaan naar de 1e eeuw met de joodse opstand.
Koos ziet:quote:Op zondag 13 maart 2011 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe duurder, hoe beter. Dan kan eerder begonnen worden met de ontwikkeling van alternatieve energiebronnen.
De joden zijn Israel uitgejaagd door de Romeinen, mn beste. Dus in wezen hebben de moslims nooit een conflict gehad met de joden.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De veroveringen van de moslimhordes begonnen ongeveer rond de 8e eeuw inderdaad, de eerste kruistochten van ~1100 waren daar een antwoord op, dus gemiddeld genomen ligt die regio religieus gezien al rond de 1100 jaar in conflict ja.
Jij stelt die crisis liever uit, bedoel je?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:03 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Koos ziet:
Een mooie wereld waar er serieus zaak wordt gemaakt van duurzame energie. Waar consumeren niet meer het hoogste goed is.
Rubber_Johnny ziet:
Een economische recessie van jewelste. Veel mensen raken hun baan kwijt. Omdat de overheid door de recessie flink moet bezuinigen (minder inkomsten) is er voor al die mensen nauwelijks een vangnet meer.
Ik denk dat zo'n crisis nou niet bepaald de linkse droom come true zal zijn..
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De joden zijn Israel uitgejaagd door de Romeinen, mn beste. Dus in wezen hebben de moslims nooit een conflict gehad met de joden.
Conflict dan als jij het zo wilt noemen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:01 schreef Sloggi het volgende:
Heb je het nu over een oorlog of over een conflict? Een 1400 jaar durende oorlog kun je het niet noemen, voor een conflict van die duur valt nog wat te zeggen, hoewel christenen gedurende een groot deel van de periode vrij naar het Heilige Land konden reizen als ze wilden.
Waar hebben we het over Joden en moslims?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De joden zijn Israel uitgejaagd door de Romeinen, mn beste. Dus in wezen hebben de moslims nooit een conflict gehad met de joden.
Misschien, maar kun je dan nog spreken van een conflict? Het gebied is honderden jaren lang ook niet betwist geweest. Zelfs van de kruistochten kun je je afvragen in hoeverre ze primair tegen moslims waren gericht, hoewel zo'n discussie wat te ver voert om in een topic als dit te voeren.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Conflict dan als jij het zo wilt noemen.
En ja dat konden ze, evenals dat de moslims dat konden op een gegeven moment onder Christelijk bewind, dus dat zegt vrij weinig vind ik zelf.
Ik ben geen expert in het laten 'knielen' van landen, maar ik denk dat het bijvoorbeeld al heel veel zou schelen als met name de VS de handen zouden aftrekken van Israël. Idem met druk van Arabische landen op Palestijnse extremisten.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Optimisme is goed.Wat voor soort sancties denk je die werken?
Sterker nog, toen de christelijke kruisvaarders Jeruzalem in 1099 innamen waren de joden het spreekwoordelijke haasje.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waar hebben we het over Joden en moslims?
We hebben het over de regio Israel en het conflict tussen Christenen en Moslims. Joden waren ook niet al te geliefd in die tijd en werden door de Christenen vaak ook niet als volwaardig aangezien, ze hadden een "getolereerd" status in het Heilige Land.
Dat is natuurlijk geen optie voor de VS, dat zou politieke zelfmoord zijn denk ik.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in het laten 'knielen' van landen, maar ik denk dat het bijvoorbeeld al heel veel zou schelen als met name de VS de handen zouden aftrekken van Israël. Idem met druk van Arabische landen op Palestijnse extremisten.
In eerste instantie waren ze natuurlijk op de been gesteld om Constantinople te verdedigen tegen de moslims, maar er valt wat voor te zeggen dat na dat succes er voornamelijk gevochten werd om land en bezit van heilige grond natuurlijk, niet zozeer het afslachten van Islamitische groeperingen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien, maar kun je dan nog spreken van een conflict? Het gebied is honderden jaren lang ook niet betwist geweest. Zelfs van de kruistochten kun je je afvragen in hoeverre ze primair tegen moslims waren gericht, hoewel zo'n discussie wat te ver voert om in een topic als dit te voeren.
Ontopic: vrede in Israël is niet in het belang van beide partijen, en zal voorlopig uitblijven.
Man, woman and child inderdaad, eenzelfde lot als de moslims werd aangedaan. Maar in de daaropvolgende jaren in het Koninkrijk van Jerusalem was er wel enige tolerantie tegenover de Joden, evenals tegen de Moslims.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Sterker nog, toen de christelijke kruisvaarders Jeruzalem in 1099 innamen waren de joden het spreekwoordelijke haasje.
Israel opgeven is zowel qua historisch als sociologisch en geopolitisch oogpunt totaal onacceptabel en onwenselijk. Geen enkele Westerse natie zal op de lange termijn zo een standpunt zich aanmeten.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in het laten 'knielen' van landen, maar ik denk dat het bijvoorbeeld al heel veel zou schelen als met name de VS de handen zouden aftrekken van Israël. Idem met druk van Arabische landen op Palestijnse extremisten.
quote:
Dit heb ik van Wiki geplukt, maar ik had het al eerder gelezen/gezien/gehoord.quote:Het Joodse volk leefde gedurende ten minste drieduizend jaar in het Land van Israël, waar het een monotheďstische religie ontwikkelde en meerdere malen zelfbeschikking genoot. De Joden werden door de Romeinen vrijwel geheel uit Palestina verbannen en hebben sindsdien een bewogen bestaan geleid waarin armoede, discriminatie, onderdrukking en uitroeiing, maar ook culturele, economische en individuele bloei voorkwamen.
Ik zou het liefst zien dat we geleidelijk over gaan op andere vormen van energie. Weet niet of dat mogelijk is.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij stelt die crisis liever uit, bedoel je?
Ik heb het ook niet over opgeven, alhoewel het me ook niet zou verbazen als de positie van Israël uiteindelijk onhoudbaar blijkt.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Israel opgeven is zowel qua historisch als sociologisch en geopolitisch oogpunt totaal onacceptabel en onwenselijk. Geen enkele Westerse natie zal op de lange termijn zo een standpunt zich aanmeten.
Ik hoop dat het mogelijk is, maar ik vrees dat zoiets te laat gebeurt. Er zal nog eerder een groot conflict uitbreken voor olie, dan dat alternatieve energiebronnen op grote schaal gebruikt gaan worden.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:21 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat we geleidelijk over gaan op andere vormen van energie. Weet niet of dat mogelijk is.
Wanneer je zegt dat de Verenigde Staten en de Europese staten hun "handen afhalen van" dan betekend dat voor Israel effectief het einde, dat weet je zelf ook wel.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over opgeven, alhoewel het me ook niet zou verbazen als de positie van Israël uiteindelijk onhoudbaar blijkt.
Tuurlijk, dramaqueenquote:Op zondag 13 maart 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer je zegt dat de Verenigde Staten en de Europese staten hun "handen afhalen van" dan betekend dat voor Israel effectief het einde, dat weet je zelf ook wel.
Dat is de vraag. Vooralsnog is Israël vierde op de lijst van zwaarst bewapende landen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wanneer je zegt dat de Verenigde Staten en de Europese staten hun "handen afhalen van" dan betekend dat voor Israel effectief het einde, dat weet je zelf ook wel.
Ja, van wie zullen ze dat krijgen en wie financiert dat denk je?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is de vraag. Vooralsnog is Israël vierde op de lijst van zwaarst bewapende landen.
Kritisch op wat?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tuurlijk, dramaqueenVerder hoeven we onze handen niet geheel van Israel af te trekken, maar we mogen we een stuk kritischer zijn.
Weet ik, maar dat neemt niet weg dat ze een flinke voorraad hebben opgebouwd. Maar wie heeft het over het opheffen of laten vallen van het Israëlische volk. Het zou al heel veel schelen als met name de VS de expansiedrift en de opsluiting van het volk in Gaza eens volmondig zou afkeuren.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, van wie zullen ze dat krijgen en wie financiert dat denk je?
Dat doen ze al.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Weet ik, maar dat neemt niet weg dat ze een flinke voorraad hebben opgebouwd. Maar wie heeft het over het opheffen of laten vallen van het Israëlische volk. Het zou al heel veel schelen als met name de VS de expansiedrift en de opsluiting van het volk in Gaza eens volmondig zou afkeuren.
Halfslachtig, want er volgen geen sancties of maatregelen terwijl Israël dezelfde koers blijft varen.quote:
Nee, want die zijn Israel nadelig, en dat wil de Westerse wereld niet. Elk voorstel van de VN wordt door de Verenigde Staten geveto'd. Maar verbaal wordt er wel kritiek geuit op Israel.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Halfslachtig, want er volgen geen sancties of maatregelen terwijl Israël dezelfde koers blijft varen.
Inderdaad, het blijft bij woorden. Daarom valt vrede ook niet binnen korte termijn te verwachten.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want die zijn Israel nadelig, en dat wil de Westerse wereld niet. Elk voorstel van de VN wordt door de Verenigde Staten geveto'd. Maar verbaal wordt er wel kritiek geuit op Israel.
Meer dan woorden is dan ook niet wenselijk vooralsnog.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad, het blijft bij woorden. Daarom valt vrede ook niet binnen korte termijn te verwachten.
Op 2 september als er geen vrede is.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar dan moet men ook geen vrede op korte termijn voorspellen of verwachten. Zolang Israël geen halt wordt toegeroepen, blijft het rommelen.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Meer dan woorden is dan ook niet wenselijk vooralsnog.
Precies, over het algemeen zijn de machtigste mensen in de Verenigde Staten gewoon zwaar pro-Israel, evenals de mensen waar de welvaart bij ligt. Obama gaat daar geen verandering in brengen, want dat kan hij simpelweg niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:37 schreef Individual het volgende:
[..]
Op 2 september als er geen vrede is.
Obama zou zichzelf wat daadkrachtiger kunnen neerzetten door meer eisen te stellen aan Amerikaanse hulp, maar denk niet dat het in hem zit. Vergeet ook niet dat het niet alleen de regering is die hulp stuurt.
Goed bezig; alle Palestijnen afrekenen op de daden van een waanzinnige enkeling. Als de IDF zich weer misdraagt, neemt je dat dan ook Israel als geheel kwalijk?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kritisch op wat?
De laatste goedkeuring voor uitbreiding van kolonies op de Westoever werd dit weekend ook pas goedgekeurd na het bloeddorstige uitmoorden van een Israëlisch gezin door Palestijnen, in hun slaap doodgestoken, babies incluis.
Sorry hoor, maar als de Palestijnen het moeten hebben van dergelijk gedrag dan kan ik er ook niet veel om malen.
Dat doen ze ook alleen maar om het moraal gezien te verantwoorden, ik denk niet dat iemand ook maar echt het waanidee heeft dat het daar op orde komt de eerste decennia.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar dan moet men ook geen vrede op korte termijn voorspellen of verwachten. Zolang Israël geen halt wordt toegeroepen, blijft het rommelen.
"Weer misdraagt"?quote:Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed bezig; alle Palestijnen afrekenen op de daden van een waanzinnige enkeling. Als de IDF zich weer misdraagt, neemt je dat dan ook Israel als geheel kwalijk?
Weer ja. En neen, die klootzakken worden helemaal niet aangepakt.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Weer misdraagt"?
Bovendien worden militairen die over de schreef gaan wel aangepakt daar.
Das dan jammer.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weer ja. En neen, die klootzakken worden helemaal niet aangepakt.
Ik heb dan ook de hoop dat de vele revoluties uiteindelijk het verschil zullen maken.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat doen ze ook alleen maar om het moraal gezien te verantwoorden, ik denk niet dat iemand ook maar echt het waanidee heeft dat het daar op orde komt de eerste decennia.
De Romeinen hadden het niet zo op joden, maar ze zijn echt niet allemaal uit het gebied verdreven. Tijdens en na de Romeinse overheersing hebben er gewoon joden in Jeruzalem gewoond.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Dit heb ik van Wiki geplukt, maar ik had het al eerder gelezen/gezien/gehoord.
Die maken het Midden-Oosten alleen maar zwakker en verdeelder. Tenminste, zolang ze maar niet gebroederlijk een soort eendrachtsgevoel gaan ontwikkelen door deze revoluties. Anders kan het nog wel zo zijn dat er een groter conflict gaat loeren.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb dan ook de hoop dat de vele revoluties uiteindelijk het verschil zullen maken.
Dat incident is m.i. een slecht excuus (het verband is ook ver te zoeken) voor verdere bouwvergunningen. De Palestijnse Autoriteit zou deze criminelen moeten pakken en er een publiek/media voorbeeld van maken. Dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed bezig; alle Palestijnen afrekenen op de daden van een waanzinnige enkeling. Als de IDF zich weer misdraagt, neemt je dat dan ook Israel als geheel kwalijk?
Was het maar een incident.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:46 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat incident is m.i. een slecht excuus (het verband is ook ver te zoeken) voor verdere bouwvergunningen. De Palestijnse Autoriteit zou deze criminelen moeten pakken en er een publiek/media voorbeeld van maken. Dat zie ik dan ook weer niet gebeuren.
O, maar dat weet ik ook wel. Maar omdat er geen sprake was een joodse staat, vind ik het lastig om te spreken van een conflict. Veel joden waren gedoemd tot een nomadenbestaan en zijn in alle hoeken van de wereld gehaat.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:43 schreef Sloggi het volgende:
[..]
De Romeinen hadden het niet zo op joden, maar ze zijn echt niet allemaal uit het gebied verdreven. Tijdens en na de Romeinse overheersing hebben er gewoon joden in Jeruzalem gewoond.
Klopt, maar je deed het voorkomen of er een hele tijd geen joden in Palestina woonden. Maar inderdaad, in de middeleeuwen hadden joden voor zover ik weet zeker niet meer ruzie met moslims dan met christenen, om het even eufemistisch uit te drukken.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
O, maar dat weet ik ook wel. Maar omdat er geen sprake was een joodse staat, vind ik het lastig om te spreken van een conflict. Veel joden waren gedoemd tot een nomadenbestaan en zijn in alle hoeken van de wereld gehaat.
Een groot conflict met Israël zie ik nog wel gebeuren als het land zijn koers niet wijzigt.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die maken het Midden-Oosten alleen maar zwakker en verdeelder. Tenminste, zolang ze maar niet gebroederlijk een soort eendrachtsgevoel gaan ontwikkelen door deze revoluties. Anders kan het nog wel zo zijn dat er een groter conflict gaat loeren.
Overigens zie ik het rellen van Palestijnen niet als een iets dat verschil zal gaan maken, en de Israëliërs zelf zullen ook niet gaan rellen om minder veiligheid voor hun natie.
Zo bedoelde ik het ongeveer inderdaad. Voorschrift had het over de islamitische invasie van het Midden-Oosten. Maar ik vind dat om die reden nogal moeilijk te omschrijven als de start van het Israel-Arabische conflict.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar je deed het voorkomen of er een hele tijd geen joden in Palestina woonden. Maar inderdaad, in de middeleeuwen hadden joden voor zover ik weet zeker niet meer ruzie met moslims dan met christenen, om het even eufemistisch uit te drukken.
Maar hoe lang nog. Niets zo wendbaar als een politicus, en deze positie valt steeds minder te verdedigen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:02 schreef Voorschrift het volgende:
Canada weet het wel goed te verwoorden:
Zeker, maar niet tussen de Westerse wereld en Israel.quote:Op zondag 13 maart 2011 15:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Een groot conflict met Israël zie ik nog wel gebeuren als het land zijn koers niet wijzigt.
Dat zei ik ook nergens, dat is je eigen interpretatie er weer van. Ik zei dat de regio al ~1100 jaar conflict kent. Jij maakt er weer een Israel-Arabisch conflict van, maar dat heb ik nergens gesteld.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het ongeveer inderdaad. Voorschrift had het over de islamitische invasie van het Midden-Oosten. Maar ik vind dat om die reden nogal moeilijk te omschrijven als de start van het Israel-Arabische conflict.
Ik kan me nog wel voorstellen dat het westen zijn handen van het land aftrekt.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, maar niet tussen de Westerse wereld en Israel.
Dat is wishful thinking.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel voorstellen dat het westen zijn handen van het land aftrekt.
Wat een onzinnige, simplistische speech. Door Israël blind en kritiekloos te volgen bereik je niets, maar dat lijkt deze man niet door te hebben.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:02 schreef Voorschrift het volgende:
Canada weet het wel goed te verwoorden:
Dat denk je omdat (net zoals de Canadese premier zegt) er geen positieve geluiden in de media zijn. Je hoeft alleen maar te kijken naar de daadwerkelijke relaties tussen landen, discussies binnen de VN en voorstellen en haar veto's om een duidelijker beeld te krijgen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien, maar zoveel goodwill als vroeger heeft Israël al niet meer.
Wat tegenwoordig vaak wordt gezien als kritiek is dan ook gewoon antisemitisme. De demonstraties in Nederland en het westen en diens leuzen zijn ook gewoon puur antisemitisch, alleen dat wordt getolereerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat een onzinnige, simplistische speech. Door Israël blind en kritiekloos te volgen bereik je niets, maar dat lijkt deze man niet door te hebben.
We zullen zien hoe de ontwikkelingen in Tunesië, Libië maar vooral Egypte gaan. Mij zou het niet verbazen als het westen ook in grote mate rekening met de wensen van die landen rekening moet gaan houden.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat denk je omdat (net zoals de Canadese premier zegt) er geen positieve geluiden in de media zijn. Je hoeft alleen maar te kijken naar de daadwerkelijke relaties tussen landen, discussies binnen de VN en voorstellen en haar veto's om een duidelijker beeld te krijgen.
Dat is trouwens ook pas iets van de laatste jaren, dat de media (in ieder geval in Nederland) een stuk kritischer zijn. Tot zo'n vijf jaar geleden werd kritiek op Israël niet gewaardeerd in de Nederlandse media.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat denk je omdat (net zoals de Canadese premier zegt) er geen positieve geluiden in de media zijn. Je hoeft alleen maar te kijken naar de daadwerkelijke relaties tussen landen, discussies binnen de VN en voorstellen en haar veto's om een duidelijker beeld te krijgen.
Ach laat me niet lachen, de wensen van de bevolking van die landen heeft nog nooit enige rol van betekenis gespeeld.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:10 schreef Disana het volgende:
[..]
We zullen zien hoe de ontwikkelingen in Tunesië, Libië maar vooral Egypte gaan. Mij zou het niet verbazen als het westen ook in grote mate rekening met de wensen van die landen rekening moet gaan houden.
Ze slaan gewoonweg door.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat is trouwens ook pas iets van de laatste jaren, dat de media (in ieder geval in Nederland) een stuk kritischer zijn. Tot zo'n vijf jaar geleden werd kritiek op Israël niet gewaardeerd in de Nederlandse media.
Bron graag, ik kan me niet voorstellen dat met name de eerste leus wordt getolereerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat tegenwoordig vaak wordt gezien als kritiek is dan ook gewoon antisemitisme. De demonstraties in Nederland en het westen en diens leuzen zijn ook gewoon puur antisemitisch, alleen dat wordt getolereerd.
Het is wat dat betreft schandalig dat dergelijk antisemitisme gewoon getolereerd wordt. Je mag rondlopen met een bord waarop staat dat alle Joden dood moeten en Israel een kankergezwel is, maar wanneer je met een Israelische vlag aan komt zetten wordt je weggevoerd.
En dat heet "kritiek".
Misschien, maar voorheen sloegen ze door naar de andere kant. Mij is in ieder geval duidelijk dat de mensen die de macht hebben aan beide kanten geen vrede willen, en dat aan beide kanten nogal wat idioten rondlopen.quote:
Je hoeft alleen maar te googlen op google images en je komt zo verschillende voorbeelden tegen. Anderzijds is het ook vaak genoeg op het journaal te vinden om maar wat te noemen. Hier een voorbeeldje om toch maar enigszins je verbeelding te prikkelen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Bron graag, ik kan me niet voorstellen dat met name de eerste leus wordt getolereerd.
Een ander probleem is juist dat kritiek op Israël heel erg lang, en in bepaalde kringen nog steeds, wordt gezien als antisemitisme. Vooral Israëli's lijken daar goed in: kritiek op de staat Israël wordt gelijkgesteld aan jodenhaat, lijkt soms wel.
Pro-Israel mensen hebben nooit rondgelopen met dergelijke borden of taalgebruik. En al zou je het wel doen, ik denk dat je binnen 2 minuten al van straat geplukt wordt. Net als die meneer in het filmpje dat ik eerder postte, die werd meteen weggeplukt ook al had hij alleen een vlag.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien, maar voorheen sloegen ze door naar de andere kant. Mij is in ieder geval duidelijk dat de mensen die de macht hebben aan beide kanten geen vrede willen, en dat aan beide kanten nogal wat idioten rondlopen.
Ik dacht dat je het over Nederland had, geen idee hoe de wetgeving in GB in elkaar zit.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te googlen op google images en je komt zo verschillende voorbeelden tegen. Anderzijds is het ook vaak genoeg op het journaal te vinden om maar wat te noemen. Hier een voorbeeldje om toch maar enigszins je verbeelding te prikkelen.
[ afbeelding ]
En ja, dit is gewoon in Groot-Britannie, en nee er wordt niks tegen gedaan.
Ik heb het over Nederlandse media, niet over demonstranten.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Pro-Israel mensen hebben nooit rondgelopen met dergelijke borden of taalgebruik.
Nou niet gaan lopen liegen, zo bedoelde je het natuurlijl wel gewoon. Dat was te merken aan de manier waarop je over de islamitische verovering van het Midden-Oosten sprakquote:Op zondag 13 maart 2011 16:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zei ik ook nergens, dat is je eigen interpretatie er weer van. Ik zei dat de regio al ~1100 jaar conflict kent. Jij maakt er weer een Israel-Arabisch conflict van, maar dat heb ik nergens gesteld.
Dat vind je in Nederland ook wel, in het filmpje dat ik eerder postte kon je op de achtergrond ook wel lezen dat Israel een kankergezwel was en weet ik wat allemaal.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik dacht dat je het over Nederland had, geen idee hoe de wetgeving in GB in elkaar zit.
Ja, de Islamitische verovering heeft toch niks uit te staan met de Joden of wel?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou niet gaan lopen liegen, zo bedoelde je het natuurlijl wel gewoon. Dat was te merken aan de manier waarop je over de islamitische verovering van het Midden-Oosten sprak
Die valt nog redelijk mee inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb het over Nederlandse media, niet over demonstranten.
Kijk eens naar de linkerrand van dat 'bord'. Dat lijkt me gefotoshopt.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar te googlen op google images en je komt zo verschillende voorbeelden tegen. Anderzijds is het ook vaak genoeg op het journaal te vinden om maar wat te noemen. Hier een voorbeeldje om toch maar enigszins je verbeelding te prikkelen.
[ afbeelding ]
En ja, dit is gewoon in Groot-Britannie, en nee er wordt niks tegen gedaan.
Ik zou het eerder een etterende wond noemen. En dan heb ik het over Israël en Palestina samen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat vind je in Nederland ook wel, in het filmpje dat ik eerder postte kon je op de achtergrond ook wel lezen dat Israel een kankergezwel was en weet ik wat allemaal.
Dat is gewoon lichtinval en een buiging van het bord, en google zelf maar, dit is slechts een van duizenden, hoeveel voorbeelden wil je, dan kan ik vast een boekwerk aanleggen.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:22 schreef Disana het volgende:
[..]
Kijk eens naar de linkerrand van dat 'bord'. Dat lijkt me gefotoshopt.
Van jou zou ik dergelijk taalgebruik dan nog kunnen tolereren omdat je wat meer inzicht en respect toont dan menig demonstrant, die bedoelen met kankergezwel aardig wat anders lijkt me zo.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:23 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zou het eerder een etterende wond noemen. En dan heb ik het over Israël en Palestina samen.
Ik twijfel niet aan de sterke gevoelens die bij veel Palestijnen leven. Of vice versa. Maar dit lijkt me een gevalletje fotoshop. Is ook niet belangrijk verder.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is gewoon lichtinval en een buiging van het bord, en google zelf maar, dit is slechts een van duizenden, hoeveel voorbeelden wil je, dan kan ik vast een boekwerk aanleggen.
Het is wel belangrijk, want je doet het weer eens af als "onwaar", dat trucje flik je wel vaker.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik twijfel niet aan de sterke gevoelens die bij veel Palestijnen leven. Of vice versa. Maar dit lijkt me een gevalletje fotoshop. Is ook niet belangrijk verder.
Ik werk met beeldmateriaal, ik zie inconsistenties in dat plaatje. Jammer dat jij dat als 'trucje' afdoet maar zoals ik al zei, het is niet belangrijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is wel belangrijk, want je doet het weer eens af als "onwaar", dat trucje flik je wel vaker.
Nou fijn, dan Google ik duizenden anderen, wat jij wil.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik werk met beeldmateriaal, ik zie inconsistenties in dat plaatje. Jammer dat jij dat als 'trucje' afdoet maar zoals ik al zei, het is niet belangrijk.
Zag je de inconsistentie dan ook op het journaal?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik werk met beeldmateriaal, ik zie inconsistenties in dat plaatje. Jammer dat jij dat als 'trucje' afdoet maar zoals ik al zei, het is niet belangrijk.
Het gaat om die foto in het bijzonder en daar kan best wat mis mee zijn, maar dat er duizenden echte van zulke foto's zijn is duidelijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou fijn, dan Google ik duizenden anderen, wat jij wil.
Zoals Pallywood hierboven je verhaal bevestigt.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Het gaat om die foto in het bijzonder en daar kan best wat mis mee zijn, maar dat er duizenden echte van zulke foto's zijn is duidelijk.
In Jerusalem heb ik tussen de Soldaten/Media en de Palestijnse protestanten gestaan die netjes en vriendelijk op het 'startsein' aan het wachten waren. Heel erg nep, maar op TV lijkt het echt.
Is toch walgelijk om te zien dit?quote:Op zondag 13 maart 2011 16:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Zag je de inconsistentie dan ook op het journaal?
De kwestie Israel raakt jou wel in het diepste van je ziel, of niet? Je barst nog net niet in tranen uitquote:Op zondag 13 maart 2011 16:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Is toch walgelijk om te zien dit?
Oh nee dat nou ook weer niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De kwestie Israel raakt jou wel in het diepste van je ziel, of niet? Je barst nog net niet in tranen uit
Heb je echt 18 minuten lang zitten kijken? Met hetzelfde gemak kan ook een pleidooi worden gehouden voor de Palestijnen door haatdragende en pestende. kolonisten of militairen te laten zien. Heeft dat zin? Ik denk het niet, want dat het daar niet goed zit weten we allemaal.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Is toch walgelijk om te zien dit?
Nee heb iets van 10 minuten gekeken, het idee was me wel duidelijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je echt 18 minuten lang zitten kijken? Met hetzelfde gemak kan ook een pleidooi worden gehouden voor de Palestijnen door haatdragende en pestende. kolonisten of militairen te laten zien. Heeft dat zin? Ik denk het niet, want dat het daar niet goed zit weten we allemaal.
Het zit daar ook niet goed. Israël is nog steeds te klein.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb je echt 18 minuten lang zitten kijken? Met hetzelfde gemak kan ook een pleidooi worden gehouden voor de Palestijnen door haatdragende en pestende. kolonisten of militairen te laten zien. Heeft dat zin? Ik denk het niet, want dat het daar niet goed zit weten we allemaal.
Ik denk ook niet dat het nog groter zal worden.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:04 schreef mlg het volgende:
[..]
Het zit daar ook niet goed. Israël is nog steeds te klein.
Omdat?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:04 schreef mlg het volgende:
[..]
Het zit daar ook niet goed. Israël is nog steeds te klein.
Ja, die Joden hebben dan ook weer bepaalde gevoelens en een beetje zelfhaat, die ze over laten gaan op vrede.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het nog groter zal worden.
We willen toch vrede of niet? Als je vrede in het midden oosten wil, dan moet je het midden oosten omverwerpen. Zo simpel is dat.quote:
Er is ook veel mis, wat mij betreft is een van de weinige oplossing gewoon de beperkingen op te lossen. Israel houdt zich nu nog in, terwijl Palestina dat niet doet. Stel die twee gewoon gelijk en zeg; ga uwe gang maar.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:08 schreef Sloggi het volgende:
Ik vond de documentaire die Louis Theroux over de kwestie heeft gemaakt interessant. Hij neemt geen stelling maar laat wel duidelijk zien dat er een hoop mis is in het gebied.
Ook dat kan weer propaganda zijn, maar ook niet. Er is zoveel manipulatie aan beide kanten.quote:Op zondag 13 maart 2011 16:45 schreef mlg het volgende:
[..]
Zoals Pallywood hierboven je verhaal bevestigt.
Was je er alleen?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Ook dat kan weer propaganda zijn, maar ook niet. Er is zoveel manipulatie aan beide kanten.
Ik heb niet gewacht om te kijken wat er zou gebeuren, maar in het midden een Palestijnse taxi via PA naar de Dode Zee genomen.Geen enkel probleem behalve een tirade van de chauffeur. Op het nieuws later de beelden van de demonstratie gezien met flink wat drama.
Louis Theroux neemt altijd een stelling aan.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:08 schreef Sloggi het volgende:
Ik vond de documentaire die Louis Theroux over de kwestie heeft gemaakt interessant. Hij neemt geen stelling maar laat wel duidelijk zien dat er een hoop mis is in het gebied.
Dat Israel de Palestijnen militair kan wegvagen is duidelijk. Dat kunnen ze met alle buren tegelijk doen zelfs. Gewenst is het niet.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Israel houdt zich nu nog in, terwijl Palestina dat niet doet. Stel die twee gewoon gelijk en zeg; ga uwe gang maar.
Dan is 't zo voorbij.
quote:'the essence of war is violence; moderation in war is imbecility!'
Ik vind het zo moeilijk om mensen te overtuigen daar een kijkje te nemen, dus vroeg het me daarom af. Maar wel goed bevallen dus?quote:Op zondag 13 maart 2011 17:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Met 3 anderen en een klein mondje Hebreeuws.
http://www.royalnavy.mod.(...)ohn-fisher/index.htmquote:
Het was fantastisch, maar Tel Aviv en Eilat waren teleurstellend. Er was een oorlog aan de gang, maar hebben er geen last van gehad. Zag de troepenopbouw (al die 18-jarige soldaten) in Be'er Sheva en zwarte rookwolken boven Gaza, maar individuen van beide groepen bleven vriendelijk. De media maakt er een potje van.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind het zo moeilijk om mensen te overtuigen daar een kijkje te nemen, dus vroeg het me daarom af. Maar wel goed bevallen dus?
..en andersom.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:29 schreef Dutchnative het volgende:
Vrede en dat Israel de Palestijnen maar n's respecteert
Ach toch maar een keer de knoop doorhakken en een bezoekje brengen dan maar. En die beste meneer was de uitvinder van de Dreadnought? Ik mag hem wel.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:30 schreef Individual het volgende:
[..]
http://www.royalnavy.mod.(...)ohn-fisher/index.htm
In dit conflict en met de laatste conventie van Geneve is het niet echt van toepassing.
[..]
Het was fantastisch, maar Tel Aviv en Eilat waren teleurstellend. Er was een oorlog aan de gang, maar hebben er geen last van gehad. Zag de troepenopbouw (al die 18-jarige soldaten) in Be'er Sheva en zwarte rookwolken boven Gaza, maar individuen van beide groepen bleven vriendelijk. De media maakt er een potje van.
Easyjet of Ryanair vliegt er naartoe dus goedkoop genoeg. Het leven in Israel was wel duurder dan ik had verwacht. Veiligheid is iig geen enkel probleem.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach toch maar een keer de knoop doorhakken en een bezoekje brengen dan maar. En die beste meneer was de uitvinder van de Dreadnought? Ik mag hem wel.
Ik ben wel in de regio geweest, daar niet van, maar niet extensief over een langere periode.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:44 schreef Individual het volgende:
[..]
Easyjet of Ryanair vliegt er naartoe dus goedkoop genoeg. Het leven in Israel was wel duurder dan ik had verwacht. Veiligheid is iig geen enkel probleem.
Het is erg goed om het zelf te zien (vooral gezien je interesse en je UI).
Vind Muren bouwen om steden en deze bombarderen toch wel een ernstige zaak vooral tegen een volk dat zich alleen maar kan verdedigen met stokken en stenen.quote:
En raketten, bommen, AK47's en menselijke schilden.quote:Op zondag 13 maart 2011 17:55 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Vind Muren bouwen om steden en deze bombarderen toch wel een ernstige zaak vooral tegen een volk dat zich alleen maar kan verdedigen met stokken en stenen.
Lees anders dit topic nog even door.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:19 schreef Boldface het volgende:
Zolang Israël zelf nog doorgaat met het provoceren van onder meer Palestijnen, door grenzen steeds op te schuiven, muren te bouwen, blokkades op te werpen, enzovoort, komt er geen vrede.
Ik geef gewoon mijn mening, ook als die jou niet welgevallig is. De kwestie hier is of er vrede in Israël komt. Ik stel dat die vrede er niet komt zolang Israël zich opstelt zoals ze nu doen. Ik heb verder nergens gezegd dat de Palestijnen geen fouten maken, maar dat is niet de kernvraag.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:25 schreef Individual het volgende:
Lees anders dit topic nog even door.
Het ging nog vrij lang goed met dit topic..![]()
Een volk onderdrukken en dat janken als ze terug vechten.quote:Op zondag 13 maart 2011 18:15 schreef Individual het volgende:
[..]
En raketten, bommen, AK47's en menselijke schilden.
Al het hele topic door geef ik beide kanten schuld van het conflict. Dat Israel veel sterker is, neemt niet weg dat ze zich mogen verdedigen.
Dat de IDF (en de regering erachter) dingen doet die niet door beugel kunnen is duidelijk en moet ook keihard worden aangepakt. Dat het leven van Palestijnen niet makkelijk en frustrerend is, is duidelijk.
Een Israeli vertelde me ooit: "If the Palestinians love their children more than they hate us there will be peace". Dat is wat simpel, maar wel met een kern van waarheid.
Trouwens de Israellis, maar ook zeker de Palestijnen zijn niet geliefd in de regio. En dan maken ze ook nog eens ruzie binnen hun eigen groepen.
Dat was het al toen met plaatjes en filmpjes werd aangetoond hoe slecht de Palestijnen zijnquote:Op zondag 13 maart 2011 19:08 schreef Individual het volgende:
Het welles/nietes verhaal is losgebarsten.. Toch nog 3 pagina's vrij normale discussie: niet slecht!
Daar waren die plaatjes en filmpjes helemaal niet voor, die waren om hypocrisie aan te tonen en te laten zien wat de toonzetting was. Jij interpreteert het weer als een anti-Palestina standpunt, en dat zegt alweer genoeg over jouw mening over onafhankelijke nieuwsvoorziening.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat was het al toen met plaatjes en filmpjes werd aangetoond hoe slecht de Palestijnen zijn
Ik heb geen hypocrisie gezienquote:Op zondag 13 maart 2011 19:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daar waren die plaatjes en filmpjes helemaal niet voor, die waren om hypocrisie aan te tonen en te laten zien wat de toonzetting was. Jij interpreteert het weer als een anti-Palestina standpunt, en dat zegt alweer genoeg over jouw mening over onafhankelijke nieuwsvoorziening.
Over dat filmpje zei ik ook al dat propaganda en manipulatie aan beide kanten voorkomt en dat het filmpje daar ook onderdeel van kon zijn/is.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat was het al toen met plaatjes en filmpjes werd aangetoond hoe slecht de Palestijnen zijn
Nee dat zal wel niet inderdaad.quote:
Jij houd van discussies waas iedereen neutraal instaat? Ik kies kant voor de Palestijnen omdat de Groot-Israel gedachte belachelijk is. Noem eens iets dergelijk fouts van de Palestijnse autoriteiten.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:08 schreef Individual het volgende:
Nu gaan we kant kiezen. Eenzijdigheid; er is nu geen houden meer aan.
Het welles/nietes verhaal is losgebarsten.. Toch nog 3 pagina's vrij normale discussie: niet slecht!
Ehm, misschien dat de Palestijnse autoriteit een terroristische organisatie is?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:40 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Jij houd van discussies waas iedereen neutraal instaat? Ik kies kant voor de Palestijnen omdat de Groot-Israel gedachte belachelijk is. Noem eens iets dergelijk fouts van de Palestijnse autoriteiten.
Heeft geen zin.quote:Op zondag 13 maart 2011 19:40 schreef Zeeland het volgende:
Noem eens iets dergelijk fouts van de Palestijnse autoriteiten.
Verklaard tot terroristische organisatie, maar zeg eens wanneer was de laatste aanslag?quote:Op zondag 13 maart 2011 19:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ehm, misschien dat de Palestijnse autoriteit een terroristische organisatie is?
Volgens mij pleegt de Palestijnse Autoriteit geen aanslagen, maar is dat Hamas die op z'n beurt ook aanslagen pleegt op de PA. De PA heeft niet genoeg controle om die terreur te stoppen.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Verklaard tot terroristische organisatie, maar zeg eens wanneer was de laatste aanslag?
Hun bestaan is een aanslag.quote:Op zondag 13 maart 2011 21:55 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Verklaard tot terroristische organisatie, maar zeg eens wanneer was de laatste aanslag?
Heeft Amerika wel genoeg controle om terreur in het Midden Oosten te stoppen?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens mij pleegt de Palestijnse Autoriteit geen aanslagen, maar is dat Hamas die op z'n beurt ook aanslagen pleegt op de PA. De PA heeft niet genoeg controle om die terreur te stoppen.
Als ze al hun belangen achterlaten en er echt voor gaan kunnen ze een eind komen denk ik, maar dat zal niet zo snel gebeuren. Het lijkt/is meer symboolpolitiek.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Heeft Amerika wel genoeg controle om terreur in het Midden Oosten te stoppen?
Ja, nu ben ik overtuigd.quote:
Geen dank.quote:
Volgens mij zit Hamas daar in de regering hoor...quote:Op zondag 13 maart 2011 22:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Volgens mij pleegt de Palestijnse Autoriteit geen aanslagen, maar is dat Hamas die op z'n beurt ook aanslagen pleegt op de PA. De PA heeft niet genoeg controle om die terreur te stoppen.
Dan is Vlaanderen binnen de kortste keren ook ingelijfd inderdaad.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:23 schreef mlg het volgende:
Die Israëliërs mogen mij part Nederland wel hebben. Mocht ik ooit MP worden, dan gaat Nederland voor een paar miljard in de uitverkoop.
Klopt en veel ook. Officieel wordt de regering door Fatah geleid hoewel ze al lang niet meer gesproken hebben. De PA is eigenlijk de naam van regering en land, maar de organisatie is enorm slecht door alle verdeeldheid.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij zit Hamas daar in de regering hoor...
Nee, ze hebben wel de verkiezingen gewonnen, maar zitten niet in de regering. Praktisch hebben ze wel de macht in Gaza.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Volgens mij zit Hamas daar in de regering hoor...
Gaza is dan ook het grootste probleem.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:40 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Nee, ze hebben wel de verkiezingen gewonnen, maar zitten niet in de regering. Praktisch hebben ze wel de macht in Gaza.
Ellende, ellende en ellende. Geen goed idee.quote:Op zondag 13 maart 2011 22:52 schreef mlg het volgende:
Bom > wederopbouw > vrede.
Dat is het enige schema wat de helden in Den Haag hoeven te kennen.
Aan wie moeten we anders voor miljarden aan wapens verkopen?quote:Op zondag 13 maart 2011 22:52 schreef mlg het volgende:
Bom > wederopbouw > vrede.
Dat is het enige schema wat de helden in Den Haag hoeven te kennen.
Wel met fosfor?quote:Op zondag 13 maart 2011 12:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat we onze broeders in gedachten niet nucleair in de fik behoren te zetten.
Dat heet gewoon ontwikkelingshulp, met al die fosfor kunnen ze mooi veel kunstmest maken en voedsel verbouwen voor al die lieve Palestijnse vriendjes van ons.quote:
Dan zou je terug moeten naar de tijd dat de joden uit eigen beweging wegtrokken naar het land waar ze het beter dachten te krijgen (nadat ze hun broertje uit jaloezie verkocht hadden) en daarna het inmiddels door hen verlaten land weer afpakten, met grof geweld, van de mensen die daar wel succes hadden bereikt.quote:Op zondag 13 maart 2011 14:56 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nogal simplistische voorstelling van zaken, aangezien je honderden jaren vrede voor het gemak vergeet. Als je zo gaat redeneren kun je wel teruggaan naar de 1e eeuw met de joodse opstand.
Ja, als je het zo stelt.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat heet gewoon ontwikkelingshulp, met al die fosfor kunnen ze mooi veel kunstmest maken en voedsel verbouwen voor al die lieve Palestijnse vriendjes van ons.
Met nucleaire fall-out kan dat dus niet hč.
Welnee, het heilige land dient natuurlijk onaangetast te blijven.quote:Op zondag 13 maart 2011 23:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, als je het zo stelt.
OK, dan leggen we de Palestijnse gebieden (inclusief natuurlijk alle kolonistennederzettingen) onder de fosfor en doen we wat neutronenbommen op de Israelische gebieden. Die muur houdt de straling vast wel tegen, heeft hij nog enig nut.
Dat had je 100 jaar geleden moeten bedenken.quote:Op maandag 14 maart 2011 08:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welnee, het heilige land dient natuurlijk onaangetast te blijven.
Dat hebben de Britten al eens gedaan zonder succes.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 10:55 schreef Muridae het volgende:
De enige manier om vrede te bereiken :
Een situatie waarbij de VN troepenmacht beide gebieden volledig kan controleren. Vervolgens Israel en Palestina een kolonie maken van de EU, waarbij er na 5 jaar vrije verkiezingen gehouden kunnen worden. Het doel is om uiteindelijk een groot land te kunnen vormen waarbij alle partijen een vertegenwoordiger hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |