Heb je hier een bron voor? Ik heb deze bewering namelijk nooit gehoord over 40 jaar oude kerncentrales. Wel over nog-te-ontwikkelen kernfusiecentrales.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:48 schreef Asfyxia het volgende:
Het gaat erom dat nucleaire centrales dan blijkbaar niet inherent veilig zijn, zoals altijd door de heren technisch wetenschappers en ingenieurs beweerd wordt.
Daar ga je weer... Je praat onzin zonder enige kennis van risico's.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
Dat jij domme topics met als bron twitter opent betekend nog niet dat je andere topics hoeft te verzieken als je er commentaar op krijgt hoor.quote:
Dat inherent veilig draait er om dat de reactoren niet kunnen ontploffen. Asfyxia stelt hogere eisen.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Ik heb deze bewering namelijk nooit gehoord over 40 jaar oude kerncentrales. Wel over nog-te-ontwikkelen kernfusiecentrales.
Was ik al bang voor... kan me gewoon niet voorstellen dat het er minder zijn dan 10,000 als je alleen al die verwoestingen ziet. En dan in die ene stad zijn nog altijd 9500 mensen zoek, terwijl d'r 18000 wonen. Daar staat vrijwel niets meer overeindquote:
Heb het erbij gezet.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:22 schreef Rp2009 het volgende:
[..]
Dat jij domme topics met als bron twitter opent betekend nog niet dat je andere topics hoeft te verzieken als je er commentaar op krijgt hoor.
OT: misschien handig voor in de OP?
Lijst met streams : http://tvnewsradio.com/bl(...)d-real-time-updates/
Die had ik nog niet gezienquote:
quote:Op zondag 13 maart 2011 10:22 schreef Rp2009 het volgende:
[..]
Dat jij domme topics met als bron twitter opent betekend nog niet dat je andere topics hoeft te verzieken als je er commentaar op krijgt hoor.
OT: misschien handig voor in de OP?
Lijst met streams : http://tvnewsradio.com/bl(...)d-real-time-updates/
Zal ze ff toevoegen, thx!quote:
Diegene die dit gefilmd heeft, heeft wel mazzel dat zijn huis het overleefd heeftquote:Op zondag 13 maart 2011 10:30 schreef banaantjeEE het volgende:
Vanuit ander gezichtspunt, maar hetzelfde filmpje:
Je doet het goed! Ga zo doorquote:Op zondag 13 maart 2011 10:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb het erbij gezet.
Oh, Fruts is er al
Ja, ik dacht net hetzelfde Frutselquote:Op zondag 13 maart 2011 10:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Diegene die dit gefilmd heeft, heeft wel mazzel dat zijn huis het overleefd heeft
Had maar zo kunnen instorten of mee kunnen worden gesleurd door dat water
Bizar. Het enige woord wat ik er voor heb: bizar.quote:
We hebben een rampenforum hoorquote:Op zondag 13 maart 2011 10:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
waneer krijgt deze ramp zn eigen forum ?
![]()
Lol, serieus? Gaat dat nog gevolgen hebben voor de rest van de wereld?quote:Op zondag 13 maart 2011 10:32 schreef wdn het volgende:
[..]
Bizar. Het enige woord wat ik er voor heb: bizar.
Quake is trouwens bijgesteld naar 9.0.
Als ik het goed heb begrepen is Japan 2.4 meters naar het westen geschoven en is de as van onze planeet 10 centimeter verschoven![]()
quote:Straling neemt toe
Het stralingsniveau heeft op de site het wettelijke niveau overschreden. "De radioactiviteit was 's nachts afgenomen, maar is vanmorgen opnieuw gestegen en heeft intussen de door de overheid vastgelegde drempel overschreden", aldus een woordvoerder van de operator. "We hebben de autoriteiten ingelicht en hen een spoedrapport gestuurd."
http://edition.cnn.com/20(...)ami.earth/index.htmlquote:Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:
[..]
Lol, serieus? Gaat dat nog gevolgen hebben voor de rest van de wereld?
quote:Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:
[..]
Nee, NZ is onlangs ook opgeschoven, net als Sumatra in 2004.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:
[..]
Het Italiaanse Instituut voor Geofysica en Vulkanologie heeft becijferd dat de aardbeving met een magnitude van 8,9 de as van de aardrotatie met om en bij de 10 centimeter heeft verschoven. Daardoor is de tijd die de aarde voor een volledige omwenteling nodig heeft, verkort. Het gaat wellicht om de grootste verschuiving door een aardbeving sinds 1960, toen Chili ten prooi viel aan een beving.quote:
Dat zei CNN gisteren inderdaad. Waarom zou het gevolgen hebben? De afwijking op je GPS is klein maar stellen ze wel bijquote:Op zondag 13 maart 2011 10:33 schreef QBay het volgende:
[..]
Ja, dat is die waar je die arme mensen op dat dak zag wuivenquote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef Frutsel het volgende:
Deze is het, maar er moet een andere/langere versie van zijn
Maar het gaat om dit filmpje en deze stad
Misschien kon ie nergens naartoe?quote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen viligheid.
Dat was het stevigste gebouw in de omgeving blijkbaarquote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen viligheid.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)enduizenden-vermist/quote:Op zondag 13 maart 2011 10:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, dat is die waar je die arme mensen op dat dak zag wuiven
Met een beetje pech zijn de mensen die op 29 februari jarig zijn nooit meer jarig.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:35 schreef wdn het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)ami.earth/index.html
Onze dag is korter geworden.
Zal sowieso de OP ff boostenquote:Op zondag 13 maart 2011 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet de titel niet aangepast worden naar 9.0 het volgende topic?
Ik vraag me dus af of het wel een gebouw was, het lijkt me een pad de berghelling op ofzo...quote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind ze anders knap veilig. Ze bouwen er 1 op een breuklijn. Vervolgens komt daar de grootste aardbeving in Japan in de moderne geschiedenis overheen, gevolgd door een enorme tsunami en een ontploffing die een hele reactor bijkans opblaast en nog steeds staat die centrale er met straling binnen de grenzen. Hoe veilig moet je zo'n ding makenquote:Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
op 1:07, als er een gebouw wegspoelt, loopt ie even naar beneden om alles beter in beeld te krijgen.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien kon ie nergens naartoe?
sodeju... *brrr*quote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen veiligheid. Rond 1:07 loopt de filmer zelfs nog even naar beneden om alles beter in beeld te krijgen.
lijkt vanaf een heuvel gefilmd, filmer had zichzelf al in veiligheid gebracht.. beetje dan.. want hij/zij is knap dichtbij het natuurgeweld.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat was het stevigste gebouw in de omgeving blijkbaar
Ja, het maakt dus kennelijk niet uit of je een 3e-wereldland bent of een van de rijkste landen ter wereld, een aardbeving met tsunami van dergelijke omvang vernietigd gewoon alles.. niets tegen in te brengen...quote:Op zondag 13 maart 2011 10:47 schreef penny-wise het volgende:
Als je nu die beelden allemaal ziet en dito video`s her en der is de omvang van de ramp niet te bevatten. Die video`s kunnen zo van 7 jaar geleden zijn. Ook een dorp met 10000 inwoners die van de kaart is geveegd, niemand weet waar die mensen zijn.
Ik heb dit keer nog geen beelden van lijken gezien in tegenstelling met de eerdere tsunami in Azi
Misschien bewust gedaan?
Dat zijn ze ook. De reactor waar er nu problemen zijn (en die problemen zijn aardig klein als je bedenkt dat het een aardbeving van 9.0 en een tsunami heeft overleefd), zijn 30-40 jaar oud. Nieuwe kernreactors zijn dus nog veiligerquote:Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Het is dus voornamelijk de tsunami die dood en verderf zaait... Veel gebouwen zijn wel berekend op aardbevingen zelf, kijk maar naar Tokyo (daar was de beving gelijk aan een 8.0).quote:Op zondag 13 maart 2011 10:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, het maakt dus kennelijk niet uit of je een 3e-wereldland bent of een van de rijkste landen ter wereld, een aardbeving met tsunami van dergelijke omvang vernietigd gewoon alles.. niets tegen in te brengen...
Ja, water is heel wat verwoestender dan beweging van de aarde als het eenmaal zover is kennelijk. en met een vlakte aan de kust gaat het extra hard, zoals iedereen gezien heeft in Aceh, maar ook daar is niets aan te doen. Een bergketen aanleggen is ook niet echt goedkoop.:{quote:Op zondag 13 maart 2011 10:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is dus voornamelijk de tsunami die dood en verderf zaait... Veel gebouwen zijn wel berekend op aardbevingen zelf, kijk maar naar Tokyo (daar was de beving gelijk aan een 8.0).
Ik denk ook niet dat men iets aan een tsunami kan doen, behalve rennen
Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat men iets aan een tsunami kan doen, behalve rennen
Een simpele dijk? ik denk dat je je toch verkijkt, want het is geen wind-golf maar gewoon een niet te stuiten massa water. Op verscheidene filmpjes is te zien dat deze door het vlakke land raast en niet stopt bij taluds van wegen en dijken/dijkjes aan kanalen. Keihard er overheen dus.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
Ik weet niet hoe hoog je de dijk wil maken maar een tsunami drukt het water er toch echt wel overheen hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
Dit dus. Daarbij waren er hier en daar ook wel tsunami barrires aangelegd. Je moet het niet als een losse golf zien. Als de watermassa wat raakt, stopt het, vult het zich aan en gaat er overheen.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Een simpele dijk? ik denk dat je je toch verkijkt, want het is geen wind-golf maar gewoon een niet te stuiten massa water. Op verscheidene filmpjes is te zien dat deze door het vlakke land raast en niet stopt bij taluds van wegen en dijken/dijkjes aan kanalen. Keihard er overheen dus.
http://www.schweizmagazin(...)-erreicht-Tokio.htmlquote:In Japan ist es zum Undenkbaren gekommen. Die Kernschmelze im AKW Fukushima hat begonnen. Nach Angaben der japanischen Regierung ist es in zwei Atomreaktoren offenbar zu einer Kernschmelze gekommen. Sie hlt weitere Explosionen fr mglich. Viele Menschen sind bereits atomar verstrahlt. Erste radioaktive Partikel sollen nach Messungen Tokio erreicht haben.
Bei drei Reaktoren des Kernkraftwerks ist die Khlung ausgefallen. Aus einem Gebiet von 20 Kilometern um das Kernkraftwerk wurden inzwischen 200.000 Menschen evakuiert.
Im AKW Fukushima 3 ist nimmt die Hitze stndig zu und die japanische Regierung rechnet mit einer Kernschmelze.
Am AKW Onagawa, in der Provinz Myagi, wurde eine 400 Mal hhere Radioaktivitt gemessen als normal. In dieser Provinz wurden 600 Leichen gefunden. Vermutet werden hier insgesamt 10.000 Tote.
Angereisten auslndischen Hilfskrften droht nun selbst grosse Gefahr. Erste Organisationen rufen ihre Helfer zurck.
Viele Stdte in den vom Tsunami betroffenen Regionen sind vllig vom Erdboden gelscht. Inzwischen wurde die Strke des Erdbebens von 8,8 auf 9,0 korrigiert. Die Zerstrungen erfolgten ber einen 2100 km langen Kstenstreifen.
Die japanische Regierung warnt vor weiteren starken Erdbeben und befrchtet grssere Verstrahlungen
Een verhoging van 6 meter (in 1 keer) is toch aardig groot?quote:Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Nu ook al weer op z'n amerikaanse nieuwssite gister, wordt de veiligheid van kerncentrales weer besproken... Alsof al die rampen in kolenmijnen niets voorstelt.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:44 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Ik vind ze anders knap veilig. Ze bouwen er 1 op een breuklijn. Vervolgens komt daar de grootste aardbeving in Japan in de moderne geschiedenis overheen, gevolgd door een enorme tsunami en een ontploffing die een hele reactor bijkans opblaast en nog steeds staat die centrale er met straling binnen de grenzen. Hoe veilig moet je zo'n ding maken
Liever een kerncentrale dan tig kolencentrales waardoor we allemaal weer een paar jaar minder oud worden door het stof.
Wordt een beetje moe van het populisme en de angst tegenwoordig. Mensen zijn gewoon niet meer in staat risico's in te schatten. Vliegen is eng, maar je hebt 100x zoveel kans om te komen in het verkeer ofzo. Maar alleen omdat *als* er wat gebeurt het meteen een flinke ramp is, is men er bang voor. Wat dat betreft hadden kerncentrales wellicht gewoon net als kolenmijnen moeten zijn. Elk jaar duizenden doden wereldwijd in die tak van sport, maar omdat het verspreid n geleidelijk gebeurt heeft niemand het er over. Aantal kerncentrale doden per jaar: 0. Tot er eens een ramp gebeurt en er wel wat doden te betreuren zijn en een stukje leefgebied radioactief wordt. Moet je eens kijken wat olieraffinaderijen in 3e wereldlanden aan leefgebied stuk maken. Dat gebied is heel wat groter dan dat stukje Tchernobyl,.
Malloten die bang zijn voor kernenergie
Sowieso komen tsunami's daar vaker voor en dan zijn zulke weringen wel afdoende.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:03 schreef kepler het volgende:
[..]
Een verhoging van 6 meter (in 1 keer) is toch aardig groot?
TIjdens de watersnood was het 4.5 meter in NL, als je dus nog hogere dijken langs de gehele kust van Japan moet gaan bouwen... Niet te betalen lijkt me
Enig idee van de druk van al dat water? Dat houd je niet 1-2-3 ff tegen...quote:Op zondag 13 maart 2011 11:00 schreef Co_OL het volgende:
Grote stalen muren van minimaal 10 meter in de grond bouwen en als de nood daar is ze omhoog laten komen om het water tegen te houden
Ongelofelijkquote:Op zondag 13 maart 2011 11:02 schreef Darklight het volgende:
Before-After foto's
http://www.abc.net.au/new(...)2011/beforeafter.htm
Er wonen miljoenen mensen langs de kust. De tsunami was binnen 25 minuten na de beving bij de kust. Veel mensen hebben niet eens de kans gekregen om weg te komen, Ik vrees dat je best wel eens gelijk kunt hebbenquote:Op zondag 13 maart 2011 11:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongelofelijk![]()
Als je dat allemaal ziet dan zou je haast 10.000 doden laag gaan vinden
100% veiligheid bestaat niet in dat soort vraagstukken.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Valt me toch wel alle filmbeelden wel op dat er relatief weinig mensen op die daken stonden. Ok, veel mensen zullen ook op hun werk zijn geweest. Maar hoeveel tijd zat er tussen de waarschuwingen en de tsunami zelf?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ongelofelijk![]()
Als je dat allemaal ziet dan zou je haast 10.000 doden laag gaan vinden
half uur op sommige plaatsenquote:Op zondag 13 maart 2011 11:08 schreef Bolter het volgende:
[..]
Valt me toch wel alle filmbeelden wel op dat er relatief weinig mensen op die daken stonden. Ok, veel mensen zullen ook op hun werk zijn geweest. Maar hoeveel tijd zat er tussen de waarschuwingen en de tsunami zelf?
Amper tien minuten tussen aardbeving en tsunami.quote:Op zondag 13 maart 2011 11:08 schreef Bolter het volgende:
[..]
Valt me toch wel alle filmbeelden wel op dat er relatief weinig mensen op die daken stonden. Ok, veel mensen zullen ook op hun werk zijn geweest. Maar hoeveel tijd zat er tussen de waarschuwingen en de tsunami zelf?
Stiekem toch best wel weinig. Denk aan verpleeghuizen, kinderopvang, scholen...quote:
Nog geen woord gerept over wat het met de natuur doet om uranium te delven. Nu is het nog te overzien, maar als kernenergie de hele Aarde van prik moet gaan voorzien, zal ze snel volkomen vergiftigd zijn. Binnenkort al in de Grand Canyon!quote:Op zondag 13 maart 2011 11:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Je zegt het goed. Nu ook al weer op z'n amerikaanse nieuwssite gister, wordt de veiligheid van kerncentrales weer besproken... Alsof al die rampen in kolenmijnen niets voorstelt.
Ik denk eerder dat de Japanners voldoende tijd hadden om te schuilen. Je ziet ook amper mensen op straat.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:47 schreef penny-wise het volgende:
Als je nu die beelden allemaal ziet en dito video`s her en der is de omvang van de ramp niet te bevatten. Die video`s kunnen zo van 7 jaar geleden zijn. Ook een dorp met 10000 inwoners die van de kaart is geveegd, niemand weet waar die mensen zijn.
Ik heb dit keer nog geen beelden van lijken gezien in tegenstelling met de eerdere tsunami in Azi
Misschien bewust gedaan?
tien maar?quote:Op zondag 13 maart 2011 11:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Amper tien minuten tussen aardbeving en tsunami.
Ik neem aan dat als je in die zone zit waar je die beving hebt gevoeld dat wel het verschil merkt tussen eerdere bevingen en deze..quote:Op zondag 13 maart 2011 11:10 schreef Frutsel het volgende:
Plus dat het vrij 'common' is... zon waarschuwing.. mensen die het toch niet serieus nemen of nog tien minuten bezig zijn met inpakken etc etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |