het is onzin dat het tegenvalt dat de japanners het nog niet onder controle hebben, want het zijn geen supermensen, en het is onzin dat vanwege deze uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen mensen moeten er iets voor moeten gaan voelen om het dan maar helemaal af te schaffen.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:32 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat precies is onzin? Dat het me tegenvalt of dat ik ergens steeds meer voor voel?
Hoe kun jij nou weten of dat onzin is? Sinds wanneer kun jij in mijn brein kijken?
Nou, het valt me wel tegen. Probeer er maar wat tegenin te brengen, als jij beter denkt te weten wat mij wel en niet tegenvalt.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:36 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
het is onzin dat het tegenvalt dat de japanners het nog niet onder controle hebben
Het is altijd een "uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen", waar het systeem blijkbaar niet op berekend was, dat aantoont dat iets te gevaarlijk is om mee door te gaan.quote:want het zijn geen supermensen, en het is onzin dat vanwege deze uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen mensen moeten er iets voor moeten gaan voelen om het dan maar helemaal af te schaffen.
dat zegt dan meer over jou dan over de situatie, ik denk niet dat er een land ter wereld is waar ze het nu wél onder controle hadden gehadquote:Op zondag 13 maart 2011 09:40 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nou, het valt me wel tegen. Probeer er maar wat tegenin te brengen, als jij beter denkt te weten wat mij wel en niet tegenvalt.
[..]
Het is altijd een "uitzonderlijke reeks van gebeurtenissen", waar het systeem blijkbaar niet op berekend was, dat aantoont dat iets te gevaarlijk is om mee door te gaan.
Amerika, ongetwijfeld. Die Amerikanen kunnen alles.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:42 schreef Schunckelstar het volgende:
dat zegt dan meer over jou dan over de situatie, ik denk niet dat er een land ter wereld is waar ze het nu wél onder controle hadden gehad![]()
Lijkt me inderdaad een goede discussie om na afloop te voeren.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:43 schreef Denettemeneer het volgende:
anders gaan we nu debatteren over het gebruik van kernenergie, misschien moeten we het over de gevolgen van datgene hebben wat zich nu voordoet??
Je hebt gelijk. Al die levensreddende machines en apparatuur waar in een ziekenhuis gebruikt van wordt gemaakt kunnen best zonder elektriciteit. En straatverlichting heeft de veiligheid op straat niet verhoogd. En wat nou informatiesamenleving: mensen informeren is nergens voor nodig. We kunnen best zonder moderne media.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:35 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoor. Gewoon weer terug naar de basis.
Dat mensen destijds veel jonger dood gingen had echt weinig met de beschikbaarheid van elektriciteit te maken.
Ik denk het ook niet. Daarom valt het me ook zo tegen van die Japanners. Als zij het al niet kunnen, dan wil je niet weten wat er gebeurt als zoiets zich in Nederland voordoet.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:42 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat zegt dan meer over jou dan over de situatie, ik denk niet dat er een land ter wereld is waar ze het nu wél onder controle hadden gehad![]()
Het gaat erom dat nucleaire centrales dan blijkbaar niet inherent veilig zijn, zoals altijd door de heren technisch wetenschappers en ingenieurs beweerd wordt. Maar zoals gezegd: het is nog niet zover, dus we wachten het wel af.quote:dan kun je net zo goed de hele dag binnen blijven, want bij vrijwel alles wat je doet bestaat er een grotere kans om dood te gaan dan dat je doodgaat bij een kernongeluk.
Nee, maar dat is niet die 40 jaar hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Al die levensreddende machines en apparatuur waar in een ziekenhuis gebruikt van wordt gemaakt kunnen best zonder elektriciteit.
Nou nee, niet bepaald.quote:En straatverlichting heeft de veiligheid op straat niet verhoogd.
Inderdaad. Als we ergens best zonder kunnen, dan is het wel die verschrikkelijke media.quote:En wat nou informatiesamenleving: mensen informeren is nergens voor nodig. We kunnen best zonder moderne media.
Zitten we ook zonder FOK!.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:50 schreef Asfyxia het volgende:
Inderdaad. Als we ergens best zonder kunnen, dan is het wel die verschrikkelijke media.
niks is 100% veilig.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:48 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet. Daarom valt het me ook zo tegen van die Japanners. Als zij het al niet kunnen, dan wil je niet weten wat er gebeurt als zoiets zich in Nederland voordoet.
[..]
Het gaat erom dat nucleaire centrales dan blijkbaar niet inherent veilig zijn, zoals altijd door de heren technisch wetenschappers en ingenieurs beweerd wordt. Maar zoals gezegd: het is nog niet zover, dus we wachten het wel af.
Precies. Fok! doet het beter, dat doen we gewoon zelf.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:50 schreef Asfyxia het volgende:
Inderdaad. Als we ergens best zonder kunnen, dan is het wel die verschrikkelijke media.
Nee, je moet de wereld lekker aftanken met radioactieve rommel. Is toch alleen maar angst die je in de weg staat om dat te kunnen doen.quote:Op zondag 13 maart 2011 09:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
niks is 100% veilig.
wist niet dat er nog steeds mensen hun denkbeelden zo lieten leiden door angst
Laten we daarom maar alle veiligheidsmaatregelen afschaffen. Je zet die reactor gewoon open en bloot in een woonwijk, want 100% veilig bestaat toch niet.quote:
Aanvaardbaar risico. En dat is precies de discussie. Wat is aanvaardbaar, en wie loopt het risico.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:01 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk niet zwart of wit he.... men gaat uit van bepaalde acceptabele veiligheidsmarges
We hebben gemerkt dat verschillende landen/mensen daar héél capabel mee om kunnen gaan. Zie ook de olieramp vorig jaar. Dat was in het geheel niet de schuld van laksheid of pogingen geld uit te sparen voor noodzakelijk onderhoud.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:01 schreef Re het volgende:
het is natuurlijk niet zwart of wit he.... men gaat uit van bepaalde acceptabele veiligheidsmarges
Eens.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
quote:Dodental Japan: zeker tienduizend
` De aardbeving en de tsunami in Japan
hebben aan zeker 10.000 mensen het
leven gekost.De nieuwe cijfers zijn
bekendgemaakt door de politie van het
zwaargetroffen district Miyagi.
In dat gebied is een kleine stad van de
aardbodem weggevaagd.Alleen al in die
plaats zijn waarschijnlijk duizenden
mensen omgekomen,zegt de chef van de
politie in Miyagi.
Ook in de stad Sendai,waar een miljoen