Ja, dat is die waar je die arme mensen op dat dak zag wuivenquote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef Frutsel het volgende:
Deze is het, maar er moet een andere/langere versie van zijn
Maar het gaat om dit filmpje en deze stad
Misschien kon ie nergens naartoe?quote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen viligheid.
Dat was het stevigste gebouw in de omgeving blijkbaarquote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen viligheid.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)enduizenden-vermist/quote:Op zondag 13 maart 2011 10:40 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, dat is die waar je die arme mensen op dat dak zag wuiven
Met een beetje pech zijn de mensen die op 29 februari jarig zijn nooit meer jarig.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:35 schreef wdn het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)ami.earth/index.html
Onze dag is korter geworden.
Zal sowieso de OP ff boostenquote:Op zondag 13 maart 2011 10:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Moet de titel niet aangepast worden naar 9.0 het volgende topic?
Ik vraag me dus af of het wel een gebouw was, het lijkt me een pad de berghelling op ofzo...quote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind ze anders knap veilig. Ze bouwen er 1 op een breuklijn. Vervolgens komt daar de grootste aardbeving in Japan in de moderne geschiedenis overheen, gevolgd door een enorme tsunami en een ontploffing die een hele reactor bijkans opblaast en nog steeds staat die centrale er met straling binnen de grenzen. Hoe veilig moet je zo'n ding makenquote:Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
op 1:07, als er een gebouw wegspoelt, loopt ie even naar beneden om alles beter in beeld te krijgen.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Misschien kon ie nergens naartoe?
sodeju... *brrr*quote:Op zondag 13 maart 2011 10:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe kan je dit blijven filmen van zo dichtbij? Ik zou me eerst zorgen maken over mijn eigen veiligheid. Rond 1:07 loopt de filmer zelfs nog even naar beneden om alles beter in beeld te krijgen.
lijkt vanaf een heuvel gefilmd, filmer had zichzelf al in veiligheid gebracht.. beetje dan.. want hij/zij is knap dichtbij het natuurgeweld.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:42 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat was het stevigste gebouw in de omgeving blijkbaar
Ja, het maakt dus kennelijk niet uit of je een 3e-wereldland bent of een van de rijkste landen ter wereld, een aardbeving met tsunami van dergelijke omvang vernietigd gewoon alles.. niets tegen in te brengen...quote:Op zondag 13 maart 2011 10:47 schreef penny-wise het volgende:
Als je nu die beelden allemaal ziet en dito video`s her en der is de omvang van de ramp niet te bevatten. Die video`s kunnen zo van 7 jaar geleden zijn. Ook een dorp met 10000 inwoners die van de kaart is geveegd, niemand weet waar die mensen zijn.
Ik heb dit keer nog geen beelden van lijken gezien in tegenstelling met de eerdere tsunami in Azië
Misschien bewust gedaan?
Dat zijn ze ook. De reactor waar er nu problemen zijn (en die problemen zijn aardig klein als je bedenkt dat het een aardbeving van 9.0 en een tsunami heeft overleefd), zijn 30-40 jaar oud. Nieuwe kernreactors zijn dus nog veiligerquote:Op zondag 13 maart 2011 10:03 schreef Asfyxia het volgende:
Een moderne kernreactor zou 100% veilig moeten zijn. En dat is hij ook volgens de heren wetenschappers en ingenieurs.
Het is dus voornamelijk de tsunami die dood en verderf zaait... Veel gebouwen zijn wel berekend op aardbevingen zelf, kijk maar naar Tokyo (daar was de beving gelijk aan een 8.0).quote:Op zondag 13 maart 2011 10:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, het maakt dus kennelijk niet uit of je een 3e-wereldland bent of een van de rijkste landen ter wereld, een aardbeving met tsunami van dergelijke omvang vernietigd gewoon alles.. niets tegen in te brengen...
Ja, water is heel wat verwoestender dan beweging van de aarde als het eenmaal zover is kennelijk. en met een vlakte aan de kust gaat het extra hard, zoals iedereen gezien heeft in Aceh, maar ook daar is niets aan te doen. Een bergketen aanleggen is ook niet echt goedkoop.:{quote:Op zondag 13 maart 2011 10:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Het is dus voornamelijk de tsunami die dood en verderf zaait... Veel gebouwen zijn wel berekend op aardbevingen zelf, kijk maar naar Tokyo (daar was de beving gelijk aan een 8.0).
Ik denk ook niet dat men iets aan een tsunami kan doen, behalve rennen
Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:52 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat men iets aan een tsunami kan doen, behalve rennen
Een simpele dijk? ik denk dat je je toch verkijkt, want het is geen wind-golf maar gewoon een niet te stuiten massa water. Op verscheidene filmpjes is te zien dat deze door het vlakke land raast en niet stopt bij taluds van wegen en dijken/dijkjes aan kanalen. Keihard er overheen dus.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
Ik weet niet hoe hoog je de dijk wil maken maar een tsunami drukt het water er toch echt wel overheen hoor.quote:Op zondag 13 maart 2011 10:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Simpele dijken houden het tegen, het is niet alsof er een 25 meter hoge tsunami aankwam... 6 meter is helemaal niet zo gek voor een dijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |