Net nu het de goede kant op lijkt te gaan bij reactor nummer 1 meldt persbureau Reuters dat de noodkoelvoorziening ermee op is gehouden bij reactor nummer 3 van de Fukushima centrales. Het Japanse Nucleaire Agentschap meldt dat mogelijk 160 mensen zijn blootgesteld aan gevaarlijke straling. In totaal zijn ongeveer 140.000 mensen in de omgeving geëvacueerd.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:15 schreef Denettemeneer het volgende:
[..]
Heb je deze reuters al dan? :Cooling System At Third Fukushima Reactor Fails
Zouden ze wel zicht hebben op wat er momenteel in de reactor-container gebeurd? Hangen daar camera's of sensors in?quote:Op zondag 13 maart 2011 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, en wij maar gissen naar de werkelijkheid...
Volgens mj wtwen ze het daar ook niet precies.
Edano is die Japanse Sahaf die de hele tijd vindt dat het allemaal supergoed gaat.quote:Japan's Edano saying that fuel rods at TEPCO Fukushima nuclear plant No. 1 reactor now covered with water
Sensors wel, maar niet alles is duidelijk volgens mij.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:16 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zouden ze wel zicht hebben op wat er momenteel in de reactor-container gebeurd? Hangen daar camera's of sensors in?
Is daar een linkje van?quote:Op zondag 13 maart 2011 00:15 schreef SuzukiSwift het volgende:
[..]
NHK had betere beelden van dichtbij de reactor. Daar was echt goed te zien wat er beschadigd is aan de buiten kant.
Die fuel rods bij 1 schijnen nogal wat problemen te geven.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:17 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Edano is die Japanse Sahaf die de hele tijd vindt dat het allemaal supergoed gaat.
Edit: overigens zal dit best kloppen hoor, betekent dat het zeewater erin pompen gelukt is.
Probleem ligt bij 3.
Het is niet gevaarlijk, maar maakt de reactor kern onbruikbaar.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:18 schreef Denettemeneer het volgende:
Ik zag vanmiddag een "expert" vertellen dat zeewater een laatste redmiddel is , en niet ongevaarlijk, aangezien heet zout water de boel verder kan aantasten.
Weet iemand hier meer van?
Als ze nu weer onder water staan niet meer natuurlijk.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Die fuel rods bij 1 schijnen nogal wat problemen te geven.
Ik vind de weinige en tegenstrijdige berichten ook niet echt betrouwbaar overkomen.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:10 schreef Denettemeneer het volgende:
De japanse media wil massa hysterie voorkomen, vandaar dat ze bullshit spuwen, en de nederlandse mainstream neemt het klakkeloos over,
Wat is daar mee?quote:Op zondag 13 maart 2011 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Die fuel rods bij 1 schijnen nogal wat problemen te geven.
Ja. Dat is de kern (quote:Op zondag 13 maart 2011 00:20 schreef capricia het volgende:
Maar het feit dat ze overdruk (zo noem ik het maar als leek) moeten laten ontsnappen, wat radioactief is, geeft mij niet het gevoel dat alles onder controle is qua koeling.
Is dat zo?
Nu heb je het over reactor 3 en dat gaat momenteel niet zo lekker nee.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:20 schreef capricia het volgende:
Maar het feit dat ze overdruk (zo noem ik het maar als leek) moeten laten ontsnappen, wat radioactief is, geeft mij niet het gevoel dat alles onder controle is qua koeling.
Is dat zo?
Is het ook niet. Dit is onderdeel van een strategie om de te hoge temperatuur en druk te verlagen. De gassen worden overigens wel gescrubd, maar een bepaald laag niveau straling komt er wel bij vrij.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:20 schreef capricia het volgende:
Is dat zo?
Onder waterquote:
quote:A meltdown may be under way at one of Fukushima Daiichi's nuclear power reactors in northern Japan, an official with Japan's Nuclear and Industrial Safety Agency told CNN Sunday.
"There is a possibility, we see the possibility of a meltdown," said Toshihiro Bannai, director of the agency's international affairs office, in a telephone interview from the agency's headquarters in Tokyo. "At this point, we have still not confirmed that there is an actual meltdown, but there is a possibility."
Que ? Of die staven zitten gesealed in het vat, of het vat is open en dan zitten ze onder water (zwembad verhaal). Maar als die Sahaf zegt dat ze nu onder water staan - was het vat er dan deels afgeblazen/staven bloot in de buiten lucht ?quote:Op zondag 13 maart 2011 00:17 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Edano is die Japanse Sahaf die de hele tijd vindt dat het allemaal supergoed gaat.
Edit: overigens zal dit best kloppen hoor, betekent dat het zeewater erin pompen gelukt is.
Probleem ligt bij 3.
Iemand op cnn had het over een fuell rod die in brand staat. Ik wacht wel ff met posten trouwens , het is 1 wirwar nuquote:
Ik hoop het. Het is er echter zo bizar heet, dat ze druk moeten laten ontsnappen. Dat is geen goed teken, volgens mij.quote:
Dat weet ik, maar in principe had het al nooit zo heet mogen worden..toch.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:21 schreef eleusis het volgende:
[..]
Is het ook niet. Dit is onderdeel van een strategie om de te hoge temperatuur en druk te verlagen. De gassen worden overigens wel gescrubd, maar een bepaald laag niveau straling komt er wel bij vrij.
Ja, dat lijkt me nogal wiedes.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:20 schreef capricia het volgende:
Is dat zo?
Het water (koelwater) was gisteren zover verdampt dat de helft van die rods niet meer onder water stonden, wat natuurlijk kut is. Nu hebben ze er zeewater ingepompt en staan ze weer onder water, dus worden ze weer gekoeld. Het blijft natuurlijk wel de vraag in hoeverre de fuel beschadigd is geraakt daarbij.quote:Op zondag 13 maart 2011 00:21 schreef Theebag het volgende:
[..]
Que ? Of die staven zitten gesealed in het vat, of het vat is open en dan zitten ze onder water (zwembad verhaal). Maar als die Sahaf zegt dat ze nu onder water staan - was het vat er dan deels afgeblazen/staven bloot in de buiten lucht ?
quote:Edano also adds that radiation leakage from nuclear reactor unlikely to affect people's health
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |