Ging het goed?quote:Op vrijdag 25 maart 2011 23:31 schreef borisz het volgende:
Morgen na anderhalve week weer lopen. Knie doet het weer.. De voorste band doet weer normaal.
Lekker bezig!! Komt vast door je snelle kapsel!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:48 schreef GotC het volgende:
Net 5 km wedstrijd in Naaldwijk gelopen
Snelste 5 km tot nu toe gelopen! Bruto 33:22:4, maar heb er uiteindelijk ongeveer 33:12 over gedaan
Doel was 35 min.
2,5 min sneller gelopen dan de CPC!
Erg tevreden, maar had dit niet gered zonder de man waar ik na 3 km mee heb gelopen. Erg fijn!
Werd je opgepiktquote:Op zaterdag 26 maart 2011 16:48 schreef GotC het volgende:
Net 5 km wedstrijd in Naaldwijk gelopen
Snelste 5 km tot nu toe gelopen! Bruto 33:22:4, maar heb er uiteindelijk ongeveer 33:12 over gedaan
Doel was 35 min.
2,5 min sneller gelopen dan de CPC!
Erg tevreden, maar had dit niet gered zonder de man waar ik na 3 km mee heb gelopen. Erg fijn!
We hebben het overleefdquote:
quote:Op zondag 27 maart 2011 12:42 schreef lemonlime het volgende:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met Evy. Vorig jaar zomer heb ik de 0-5 km lessen afgemaakt maar vanaf september helemaal niet meer gelopen (te druk met studie/werk, en te koud in de winter). Gisteren les 11 gelopen, en dat ging redelijk.
Maar toch wel erg dat ik vorig jaar 25 minuten aan 1 stuk liep, terwijl ik nu toch buiten adem raak van een paar minuutjes achter elkaar![]()
Ach, gewoon weer even doorzetten, toch?
idd, gewoon doorzetten!! Voor je het weet loop je de 25 min. fluitend uitquote:Op zondag 27 maart 2011 12:42 schreef lemonlime het volgende:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met Evy. Vorig jaar zomer heb ik de 0-5 km lessen afgemaakt maar vanaf september helemaal niet meer gelopen (te druk met studie/werk, en te koud in de winter). Gisteren les 11 gelopen, en dat ging redelijk.
Maar toch wel erg dat ik vorig jaar 25 minuten aan 1 stuk liep, terwijl ik nu toch buiten adem raak van een paar minuutjes achter elkaar![]()
Ach, gewoon weer even doorzetten, toch?
Om de dag! Rustdagen zijn erg belangrijk, zeker in het begin.quote:Op maandag 28 maart 2011 15:57 schreef exile79 het volgende:
Is het beter om elke dag te gaan hardlopen, of kan ik beter om de dag gaan.
Ok, thanks!quote:Op maandag 28 maart 2011 15:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Om de dag! Rustdagen zijn erg belangrijk, zeker in het begin.
Hielspoortje?! Hoop het echter niet voor je.quote:Op maandag 28 maart 2011 20:50 schreef Leqtor het volgende:
Hallo Fokkers,
Ik ben nu een tijdje aan het hardlopen. Conditie is gelukkig nog geen probleem heb altijd gevoetbald maar nu ik in Groningen studeer daar mee gestopt. Helaas heb ik sinds vandaag opeens last aan de onderkant van mijn voet. Iemand enig idee wat dit is en belangrijker hoe ik dit kan voorkomen. Ik heb schoenen die zijn aangemeten.
Leqtor
Komt door je pezenquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:05 schreef Schmooveguy het volgende:
Hebben er nog meer beginners last van hun knieën? Spieren zijn OK, maar mijn knieën lijken niet "te willen" ?
Ja ik, heb gister voor de zesde keer hardgelopen/gehardloopt in twee weken, maar m'n knieen doen zeer. Ook bij het traplopen en opstaan. Lijk wel 80 haha.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:05 schreef Schmooveguy het volgende:
Hebben er nog meer beginners last van hun knieën? Spieren zijn OK, maar mijn knieën lijken niet "te willen" ?
Kan je daar wat aan doen,of trekt dat vazelf weer weg.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Komt door je pezenBouw je ook gewoon rustig op enzo?
Ja, braaf naar Evy aan het luisteren.quote:Komt door je pezenBouw je ook gewoon rustig op enzo?
Tijdelijk andere ondergrond, of schoenen kopen met aardig wat dempingquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:07 schreef exile79 het volgende:
[..]
Kan je daar wat aan doen,of trekt dat vazelf weer weg.
Heb gister nieuwe schoenen gekocht, dus denk dat het vorige week al veroorzaakt is. Heb op de loopband gelopen bij de sportzaak, en schoenen gekocht met extra ondersteuning (Ka-tsjinngggg). Dus gewoon rustig aan doen en dan moet het goed komen lijkt me. Loop trouwens bewust niet over zand oid, veel te bang voor hobbels en kuiltjes.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Tijdelijk andere ondergrond, of schoenen kopen met aardig wat demping. Ik heb altijd last van m'n knieën, behalve tijdens t hardlopen
Schoenen met extra demping+extra zooltje voor nóg meer demping
.
Daarom zoek ik ook nog hardloopschoenen die tot de enkel komen tegen verzwikken. Nog nie gevonden nie!quote:Loop trouwens bewust niet over zand oid, veel te bang voor hobbels en kuiltjes.
Ehm..tot de enkel?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:21 schreef Schmooveguy het volgende:
Mmmmm, dacht dat bosgrond aardig zacht was i.v.m. asfalt. Eens wisselen dus. Wel minder last van knieën als ik kriskras door het bos loop, dus niet rechte stukken, maar meer afwisseling in links/rechts, takken en bomen ontwijken (en de occasional Schotse Hooglander....)
[..]
Daarom zoek ik ook nog hardloopschoenen die tot de enkel komen tegen verzwikken. Nog nie gevonden nie!
Nou, de kans is wel aanwezig hier. De ondergrond is rommelig, allerlei planten, takken, kuiltjes, zachte stukken etc. Het leuke is juist om met tempo je er een weg door te banen, maar je kunt niet alleen maar naar de grond kijken. Dus het leek me wel slim, maar eerst maar even met mijn huidige schoenen.quote:Ehm..tot de enkel?Volgens mij bestaan die niet. Ben je zo bang om je enkel te verzwikken oid?
En je hebt geen toegang tot een ander rondje oid?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:35 schreef Schmooveguy het volgende:
[..]
Nou, de kans is wel aanwezig hier. De ondergrond is rommelig, allerlei planten, takken, kuiltjes, zachte stukken etc. Het leuke is juist om met tempo je er een weg door te banen, maar je kunt niet alleen maar naar de grond kijken. Dus het leek me wel slim, maar eerst maar even met mijn huidige schoenen.
Kun je goede zooltjes aanraden trouwens?
Trouwens: 7 wedstrijden? KLUNK - you're a pro!
Is er ergens te vinden wanneer er waar welke wedstijd is?quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:38 schreef GotC het volgende:
[..]
En je hebt geen toegang tot een ander rondje oid?.
Hardloopschoenen zijn denk ik altijd laag, omdat je enkel toch de vrijheid nodig heeft om goed te kunnen bewegen (afzet etc). Dus..denk dat je maar beter ergens anders op kan focussen.
Goede zooltjes..ik heb het me aan laten raden in De Hardloopwinkel. Welk merk? Geen idee, is eraf gesleten volgens mij.
Die wedstrijden zijn puur als stok achter de deurHeb er nu 2 gehad, en baal dat ik aankomende maand niks heb
.
Deze website is volgens mij wel redelijk uitgebreidquote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:55 schreef exile79 het volgende:
[..]
Is er ergens te vinden wanneer er waar welke wedstijd is?
*moet eerst maar eens 5 km nonstop zien te rennen
Denk dat ik dat op den duur ook wel kan gebruiken als stok achter de deur
dutchrunners.nl is een vrij uitgebreide site.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:55 schreef exile79 het volgende:
[..]
Is er ergens te vinden wanneer er waar welke wedstijd is?
*moet eerst maar eens 5 km nonstop zien te rennen
Denk dat ik dat op den duur ook wel kan gebruiken als stok achter de deur
Thanks! Binnenkort daar eens langs dan.quote:Op maandag 28 maart 2011 23:59 schreef Schanulleke het volgende:
Bij Runnersworld gebruiken ze loopbanden. Run2day gebruikt een vergelijkbaar camerasysteem maar dan zonder loopband. Uit mijn ervaring dan.
Kan ik vanavond wel gewoon gaan rennen, of moet ik wachten tot ik niets meer voel in m'n knieen.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 22:15 schreef GotC het volgende:
[..]
Tijdelijk andere ondergrond, of schoenen kopen met aardig wat demping. Ik heb altijd last van m'n knieën, behalve tijdens t hardlopen
Schoenen met extra demping+extra zooltje voor nóg meer demping
.
Ik heb ze toen als torrent gevonden, via Google zoeken op 'Start to run torrent', de eerst hit is dan al gelijk de 5 km en 10 km bij elkaar.quote:Op woensdag 30 maart 2011 13:28 schreef Casp505 het volgende:
Is er daarom iemand die weet waar ik Evy1 en 2 kan downloaden? De site waar ik het af wilde halen (http://www.start-to-run-m(...)-evy-mp3-0-5-km.html) werkt bij mij totaal niet.
Ik weeg nog geen 80, maar heb net een verkort rondje gedaan. Moest eerder wandelen tussendoor vanwege m'n knieen dan vanwege m'n conditie. Vrijdag weer een poging.quote:Op woensdag 30 maart 2011 15:39 schreef Ikkeja het volgende:
Gewoon lopen, eventueel wat rustiger.
Ik kreeg na 2 weken lopen last van mijn schenen en na 3 weken last van mijn knieën. Nu na 5 weken helemaal nergens last van! Waarschijnlijk hebben mijn benen behoorlijk moeten wennen aan het gewicht dat ze nu extra te verduren krijgen (ben een kilo of 93) maar 3 keer in de week lopen zorgt er wel voor dat die gewenning redelijk snel gaat!
Nee, verschillende topics, want de modjes vinden dat het LIF-topic bedoeld is voor mensen die willen afvallen, terwijl het SPT-topic is voor mensen die hardlopen als sport zienquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:02 schreef shadowflash het volgende:
Is er nou twee keer het zelfde topic ?![]()
Hardlopen voor beginners #15: t-shirtjes weer!
want van sport val je niet afquote:Op woensdag 30 maart 2011 21:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, verschillende topics, want de modjes vinden dat het LIF-topic bedoeld is voor mensen die willen afvallen, terwijl het SPT-topic is voor mensen die hardlopen als sport zien. Vraag niet naar de logica ervan, deze discussie keert steeds terug.
Ja, dat geeft MyTrack bij mij ook steeds aan, maar dat rondje dat ik loop, daar zit écht geen 30 tot 40 meter hoogte vershil in. Of interpreteer ik het nu compleet verkeerd?quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:33 schreef Ach3r0n het volgende:
Vanavond weer gelopen, ondanks dat vanmorgen mijn benen nog niet helemaal hersteld waren. Ditmaal langs het Apeldoorns Kanaal, dus geen ruimte om de route tussentijds in te korten
Ondanks dat het lopen steeds meer werk kostte hoefde ik niet te wandelen, afgezien van twee keer kort moeten wachten bij het oversteken van de provinciale weg.
Uiteindelijk 5,6 KM gelopen in 29:45 (11,3 km/u), slechts 1 minuut boven mijn PR
Van mijn trainingsrondjes is dit een van de zwaarste parcours. De route is echt bijna nergens vlak. Google Earth berekend 58 hoogtemeters over dit rondje.
Mijn 5 KM rondje telt ook 54 hoogtemeters, maar daarbij is het verloop veel regelmatiger.
GPS is gewoon heel onnauwkeurig met hoogtemetingen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 22:17 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ja, dat geeft MyTrack bij mij ook steeds aan, maar dat rondje dat ik loop, daar zit écht geen 30 tot 40 meter hoogte vershil in. Of interpreteer ik het nu compleet verkeerd?
Ik dan maar?quote:Op vrijdag 1 april 2011 15:47 schreef MissMSX het volgende:
Wie schopt mij m'n harloopkleren in en de deur uit?
Dankquote:
Kom jij de komende tijd mijn stijve benen masseren?quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:06 schreef shadowflash het volgende:
[..]
dont let your brothers down soldiergo go go
Hier ook gelukt! Viel niet mee, maar toch. Kan flink aan de bak dus... goede motivatie, heb er helemaal zin in!quote:Op zaterdag 2 april 2011 11:52 schreef Casp505 het volgende:
Heb me na ellenlang klikken en F5en eindelijk kunnen inschrijven voor de Dam tot Damloop!Nog even een flinke boost wat betreft de zin om te trainen!
Doe jij het wel op deze volgorde ?quote:Op vrijdag 1 april 2011 17:12 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Kom jij de komende tijd mijn stijve benen masseren?
Echt irritant. Voorheen nooit last van en nu zijn ze steeds zo stijf. En het gaat niet weg door het lopen
Met strekken maak je je spieren warm , je moet ook niet overstrekken , maar heeeeel langzaam.quote:Op zaterdag 2 april 2011 16:12 schreef Viking84 het volgende:
Strekken voor je spieren warm zijn is natuurlijk wel vragen om problemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan zowel voor als na , tenminste dat is mij geleerd![]()
Serieus, mongolen zijn het. Die van SPT ook, aangezien deze discussie achter de schermen vast ook gevoerd is en ze niet hebben kunnen overtuigen.quote:Op woensdag 30 maart 2011 21:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, verschillende topics, want de modjes vinden dat het LIF-topic bedoeld is voor mensen die willen afvallen, terwijl het SPT-topic is voor mensen die hardlopen als sport zien. Vraag niet naar de logica ervan, deze discussie keert steeds terug.
Inschrijven voor de Damloop is tegenwoordig een grotere uitdaging dan de Damloop zelfquote:Op zaterdag 2 april 2011 11:52 schreef Casp505 het volgende:
Heb me na ellenlang klikken en F5en eindelijk kunnen inschrijven voor de Dam tot Damloop!Nog even een flinke boost wat betreft de zin om te trainen!
Warmlopenquote:Op zaterdag 2 april 2011 15:23 schreef shadowflash het volgende:
[..]
Doe jij het wel op deze volgorde ?
Strekken ( heel rustig aan )
Warmlopen ( 5 minuten wandelen )
Hardlopen zelf
Cooling down ( weer 5 minuten uitlopen )
Strekken ( voorzichtig tot er lichte spanning op staat )
En ja toevallig kan ik masseren , maar of mijn vriendin hier blij van wordt is een tweede haha
sterkte en doe inderdaad even rustig aan....quote:Op zondag 3 april 2011 19:20 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik denk dat ik maar een week rust neem tot dit hopelijk genezen is. Tot nu toe is dit denk ik mijn zwaarste blessure.
Balen hoorquote:Op zondag 3 april 2011 19:20 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik denk dat ik maar een week rust neem tot dit hopelijk genezen is. Tot nu toe is dit denk ik mijn zwaarste blessure.
Mwa, ik denk dat voor mij de extra demping in de zool, gezien mijn 90 kilo, niet bepaald overbodig is. Ik ben het wel met je eens dat er ook wel een aardige hoeveelheid marketing zit achter 'de nieuwste innovaties en de laatste fantastische technieken'quote:Op zondag 3 april 2011 21:42 schreef 1517 het volgende:
Koop een minimalistische hardloopschoen en bespaar je die nonsens van die verkopers. De evolutie heeft een klein wonder van je voet gemaakt, vertrouw op moeder natuur en weg met die dikke hakken en zolen
Beats per minute, muziek waar je dus..tsja, lekker op loopt. Veel mensen gebruiken het..quote:Op zondag 3 april 2011 22:59 schreef Schanulleke het volgende:
Wat bedoel je daarmee? Ik ken BPM niet als hardloopgerelateerde afkorting.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |