Als het iets later was gebeurd waren Korea en China de lul geweest.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Euh, niet onze kant, in ieder geval. Een beetje zoals op het kaartje. Zuid-westen wind nu.
http://www.stormsurfing.com/cgi/display_alt.cgi?a=npac_250quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't gaat dan waarschijnlijk mee met de jetstreams over de grote oceaan, daar waar vliegtuigen ook gebruik van maken.
Tsja. 't zal wel meevallen inderdaad.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dan moet het eerst zo hoog komen.
Ik erger mij iig altijd rot aan het niveau van de Hoernalisten en de berichtgeving.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien is dat voor Nederland ook het meest relevante nieuws?
Kan me voorstellen dat mensen hier willen weten of hun familie / vrienden etc. in de problemen zitten en het daarom ook in het Nederlands nieuws wordt opgenomen.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698 -- Wel ietwat sensationalistisch.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:28 schreef Schunckelstar het volgende:
wat is een goede stream om te volgen?
de tv faalt weer eens met mij van informatie te voorzien
BBC Stream: http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:28 schreef Schunckelstar het volgende:
wat is een goede stream om te volgen?
de tv faalt weer eens met mij van informatie te voorzien
Hee, dit is Fok, hier zijn het gros teleurgesteld als een Ramp niet plaats vind.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:31 schreef Omentuva het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698 -- Wel ietwat sensationalistisch.
Nee zet ze gewoon in een spoiler.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik wil Frutsel's OP niet helemaal killen, ik heb paar foto's en de oude Tsunami waarschuwing weggehaald.
Zal ik nog een paar youtubetjes weghalen?
True, true.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, dit is Fok, hier zijn het gros teleurgesteld als een Ramp niet plaats vind.
Doe ik ook meestal, maar op dit moment is het persoonlijk, dus ik ben nu echt pissed. Een uur geleden stond er nog meltdown op de voorpagina van het AD, en ik weet dat mijn ouders daar wakker mee worden. Kan ik het zaakje weer lopen sussen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik erger mij iig altijd rot aan het niveau van de Hoernalisten en de berichtgeving.
quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:31 schreef Omentuva het volgende:
[..]
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-12307698 -- Wel ietwat sensationalistisch.
Ik heb er ook geen probleem mee.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien is dat voor Nederland ook het meest relevante nieuws?
Kan me voorstellen dat mensen hier willen weten of hun familie / vrienden etc. in de problemen zitten en het daarom ook in het Nederlands nieuws wordt opgenomen.
Je moet het nieuws niet persoonlijk maken. Ik ben tegenwoordig niet vies van propaganda, maar in MO-topics of nu in dit Japan-topic ben ik de ouderwetsche ultra realist. Wat je je ouders verteld moet je zelf weten, maar je was hier aan het downplayen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Doe ik ook meestal, maar op dit moment is het persoonlijk. Een uur geleden stond er nog meltdown op de voorpagina van het AD, en ik weet dat mijn ouders daar wakker mee worden. Kan ik het zaakje weer lopen sussen.
Wat betreft die klap, die heb ik idd gedownplayed - het feit dat er geen witte rook uitkwam, gaf dan ook aan dat het iets anders betrof dan het laten weglopen van stoom. Het lijkt erop dat die klap een H2 ontploffing was. Doet niet af aan het feit dat mijn uitleg over de reactorstaven klopte, en die van jou niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet het nieuws niet persoonlijk maken. Ik ben tegenwoordig niet vies van propaganda, maar in MO-topics of nu in dit Japan-topic ben ik de ouderwetsche ultra realist. Wat je je ouders verteld moet je zelf weten, maar je was hier aan het downplayen.
Nee. Je was de situatie voor die klap aan het downplayen. En er is geen gevaar voor waterstof als de kern geen warmte produceert.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat betreft die klap, die heb ik idd gedownplayed - het feit dat er geen witte rook uitkwam, gaf dan ook aan dat het iets anders betrof dan het laten weglopen van stoom. Het lijkt erop dat die klap een H2 ontploffing was. Doet niet af aan het feit dat mijn uitleg over de reactorstaven klopte, en die van jou niet.
Bewijst wel dat ze daar goeie gebouwen kunnen bouwen. Maar dan sta je op een mooi eiland in een oceaan van puin.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zo, die SOS op het dak met mensen met witte vlaggen was wel weer indrukwekkend. Volledig geïsoleerd...
Een kernreactie leg je niet 'even' stil dat duurt een periode. En daar waren ze nog steeds meebezig. Anders dreigt er ook helemaal geen meltdown...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee. In Tsjernobyl liep de kernreactie uit de hand en kon niet meer gestopt worden. Hier is de kernreactie al stilgelegd, en is het puur de overgebleven warmteproductie van de radioactieve materialen die problemen oplevert omdat de koeling niet goed werkt.
In het allerergste geval zullen we een lek van radioactief materiaal zien, maar op een veel kleinere schaal.
Precies, op zich denk ik dat dergelijke Nederlandse gebouwen (ziekenhuizen, universiteiten e.d.) die tsunami wel kunnen bolwerken maar dat zo'n aardbeving waarschijnlijk een ander verhaal is. De huizen die je in Japan ziet ronddrijven hebben we natuurlijk in Nederland niet eens, aangezien alles hier van steen/beton/cement is, dus dat drijft sowieso niet mee zoals dat soort houten gebouwen. Daardoor lijkt het ook zo'n enorme chaos in het water, al dat hout dat daar drijft...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bewijst wel dat ze daar goeie gebouwen kunnen bouwen. Maar dan sta je op een mooi eiland in een oceaan van puin.
De kettingreactie leg je vrij snel stil, maar, en dat is mijn probleem met Liarbird, een stilgelegde kern is niet alleen heet, hij blijft ook nog steeds warmte produceren. Alle radioactieve materialen produceren sowieso warmte, en nucleaire brandstof doet dat dat zeker. Nucleair afval produceert ook aardig wat warmte.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:47 schreef Dale. het volgende:
[..]
Een kernreactie leg je niet 'even' stil dat duurt een periode. En daar waren ze nog steeds meebezig. Anders dreigt er ook helemaal geen meltdown...
over wat voor temparaturen praten we dan als het niet gekoeld wordt?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De kettingreactie leg je vrij snel stil, maar, en dat is mijn probleem met Liarbird, een stilgelegde kern is niet alleen heet, hij blijft ook nog steeds warmte produceren. Alle radioactieve materialen produceren sowieso warmte, en nucleaire brandstof doet dat dat zeker. Nucleair afval produceert ook aardig wat warmte.
Je moet dus blijven koelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |